سئو

همه چیز درباره طراحی بنر گرافیکی

در این مقاله قصد داریم درباره طراحی بنر گرافیکی صحبت کنیم. بدین منظور باید بدانیم بنر گرافیکی چیست و چه کاربردی دارد؟ همچنین در ادامه به انواع بنر گرافیکی و اصول مهم در طراحی آن اشاره کنیم. علاوه بر این در ادامه به مواردی همچون تعرفه طراحی بنر و پوستر، نرم‌افزار ساخت بنر با پشتیبانی از زبان فارسی، آموزش طراحی بنر سایت، نرم افزار طراحی بنر، طراحی بنر اینستاگرام، ساخت بنر مغازه، قیمت طراحی بنر سایت، قیمت طراحی بنر و بیلبورد نیز اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بنر گرافیکی یک تصویر گرافیکی است که حاوی پیام مهمی است. این پیام می‌تواند به منظور معرفی یک محصول جدید و یا معرفی یک مکان باشد که خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. در گذشته برای این کار معمولا از پارچه‌های مختلفی به منظور انتقال پیام‌های مختلف استفاده می‌شد. طراحی بنر گرافیکی نیازمند رعایت اصول خاصی است. شناسایی این اصول و رعایت آن‌ها توسط هر فردی امکان‌پذیر نیست. برای این کار یعنی طراحی بنر گرافیکی بهتر است از یک طراح حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید که علاوه بر تسلط به منظور استفاده از این اصول با نحوه کاربرد این اصول نیز آشنا باشد.

همچنین علاوه بر طراحان مخصوص در این زمینه از شرکت‌های مختلف که در این زمینه فعال هستند مانند نیز می‌توانید کمک بگیرید. این شرکت‌ها با گرد هم آوردن تعداد زیادی از طراحان مسلط و کارآزموده در این زمینه به فعالیت می‌پردازند و طبق سلیقه و درخواست مشتری به طراحی بنر گرافیکی مشغول می‌شوند. در ادامه به اصول مهم هنگام طراحی بنر گرافیکی نیز اشاره خواهیم کرد.

از طراحی بنر گرافیکی چه می‌دانید؟

در این قسمت قصد صحبت درباره طراحی بنر گرافیکی را داریم. همانطور که توضیح دادیم بنر گرافیکی با هدف معرفی یک محصول و یا یک مکان در جهت تبلیغات به کار می‌رود. بنابراین یک بنر گرافیکی بایستی جذاب و گیرا طراحی شده باشد. بنر به منظور تبلیغات و جذب بیشتر و بهتر مخاطب طراحی شده است. بدین منظور با انواع بنر گرافیکی آشنا خواهیم شد. بنرهای گرافیکی معمولا در سه دسته طراحی می‌شوند:

  • بنر ثابت

  • بنر فلش یا تعاملی

  • بنر گیف

بنر ثابت

در طراحی بنر گرافیکی از نوع ثابت از انواع انیمیشن و یا تصاویر متحرک استفاده نمی‌شود. این مدل بنر معمولا طرفداران زیادی دارد. همچنین انواع بنر ثابت در شبکه‌های اجتماعی جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است. این نوع بنر معمولا در فرمت JPEG طراحی می‌شود.

بنر فلش یا تعاملی

این نوع بنرها دارای مزایای زیادی هستند از جمله اینکه بسیار روان‌تر و راحت‌تر امکان نصب و بارگذاری دارند. علاوه بر این، این نوع بنر دارای مزایای زیر است:

  • فریم‌های سبک نمایشی

  • میزان کیفیت بالای اثر خروجی

  • حجم پایین اثر خروجی

این مدل بنر طرفداران خاص خود را دارد. البته امروزه شرایط بارگذاری این نوع بنرها در فضای وب و رسانه تحت تاثیر قرار گرفته است. طراحی بنر گرافیکی از نوع فلشی معمولا پیچیده و زمان‌بر است.

بنر گیف

این نوع بنر با نام‌های دیگری همچون متحرک یا انیمیشنی نیز شناخته می‌شود. طراحی بنر گرافیکی از نوع متحرک زمانی مطرح شد و قدرت گرفت که برای نمایش بنرهای فلشی یا تعاملی در سطح وب محدودیت در نظر گرفته شد. درست در این زمان بود که طراحان به فکر طراحی بنر گرافیکی از نوع متحرک یا انیمیشن و یا گیف افتادند. فرمت خروجی این نوع بنر از نوع GIF است. این بنرها به وضوح و با کیفیت زیادی قابلیت نمایش 256 نوع رنگ را دارند. این نوع بنرها دارای قابلیت زیاد و با حجم کم هستند. همچنین به شدت در فضای وب و رسانه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

خوب است بخوانید:

در هر صورت بنر تبلیغاتی شما از هر نوعی که باشد چه از نوع GIF و چه از نوع JPEG هدف تبلیغاتی مورد نظر شما را تحقق خواهد بخشید. بنا بر هدف خود و البته با مشورت از طراحان برتر و حرفه‌ای در این زمینه می‌توانید بنر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام طراحی بنر گرافیکی

در این قسمت به بیان و بررسی نکات مهم هنگام طراحی بنر گرافیکی خواهیم رفت. این نکات عبارت است از:

توجه به رنگ مناسب برای طراحی بنر گرافیکی

معمولا برای این کار طراحان از یک رنگ مخصوص پیش زمینه استفاده می‌کنند و از یک رنگ یا چند رنگ برای فضای داخلی بنر در نظر می‌گیرند. همچنین توجه به ماهیت رنگ و حسی که هر رنگ به مخاطب انتقال می‌دهد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای مثال استفاده از رنگ آبی در پیش زمینه بنرهای گرافیکی از نوع بنرهای لبنیاتی یا کارخانه‌های تولید کننده لبنیات به دلیل القای حس آرامش، بسیار رایج است. در طراحی بنرهای تبلیغاتی رستوران و یا فست فودها از رنگ قرمز به دلیل باز کردن اشتها و از رنگ نارنجی به دلیل حس سرزندگی استفاده می‌شود اما باید توجه داشت استفاده بیش از اندازه از رنگ قرمز باعث ایجاد اضطراب و آشفتگی در مخاطب خواهد شد. بنابراین توجه به تعادل رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت است.

استفاده درست از کلمات در طراحی بنر گرافیکی

برای این کار بهتر است از کلمات متناسب با موضوع تبلیغ که هم مضمون اصلی پیام را انتقال دهد و هم اینکه مفید و مختصر باشد، استفاده کنید. سعی کنید در طراحی بنرهای تبلیغاتی از لحنی صمیمانه و غیر رسمی استفاده کنید.

استفاده درست و به جا از تصاویر

به منظور طراحی بنرهای تبلیغاتی بهتر است از تصاویر باکیفیت و مرتبط با موضوع تبلیغ استفاده کنید.

معرفی بنر لایه باز در طراحی بنر گرافیکی

طرح لایه باز یکی از بهترین طرح‌هایی است که تاکنون در این زمینه استفاده شده است. این طرح دارای فواید زیادی است از جمله:

  • امکان ویرایش و یا تغییر تمامی المان‌ها یا عناصر موجود در بنر

  • امکان صرفه‌جویی زیاد در زمان

  • امکان اختصاصی کردن طرح برای مشتری

از نکات منفی این طرح می‌توان به عدم خلاقیت زیاد در آن اشاره کرد.

در شکل زیر یک نوع بنر را مشاهده می‌کنید که در طراحی آن از رنگ‌های قرمز و نارنجی استفاده کرده است. در طراحی این نوع بنر، از دو رنگ مورد نظر به میزان زیادی استفاده شده است. همچنین نکته منفی دیگر آن استفاده از اشکال هندسی نوک تیز مانند مثلث است که جلوه بدی به بنر داده است. همچنین این بنر به ساده‌ترین شکل ممکن یعنی استفاده از تصاویر لوازم خانگی طراحی شده است و فاقد هرگونه خلاقیت است.

بدین منظور یعنی طراحی بنر گرافیکی بهتر بود در کنار رنگ‌های قرمز و نارنجی از سایر رنگ‌ها به میزان متعادل نیز استفاده کند و با استفاده از ریزه‌کاری‌های مخصوص تصاویر لوازم خانگی را از سادگی مطلق خارج کند مانند استفاده از یک روبان در طراحی آن‌ها. همچنین در مورد تعرفه طراحی بنر و پوستر، قیمت طراحی بنر و بیلبورد و قیمت طراحی بنر سایت بایستی با توجه به نوع طرح مورد نظر و بنر درخواستی این عدد مشخص شود.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید