سئو

عوض کردن تاریخ محتواها برای سئو تا چه حد ریسک است؟

برخی از وب سایت ها مقاله ها (یا فقط تاریخ آن ها) را به روز می کنند تا محتوای آنها جدید به نظر برسد تا کلیک های بیشتری به دست آورند. در اینجا مزایا و پیامدهای سئو و همچنین عواقب آن را برای شما بررسی خواهیم کرد. وقتی صحبت از جستجو می شود ، محتوای جدید هنوز به عنوان یک پارامتر قدرتمندی است.

سئو

از زمان بروزرسانی در بخش Freshness گوگل ، هرچه محتوای شما جدیدتر و مرتبط تر باشد ، شانس آن برای رتبه بندی در SERP ها بیشتر می شود. اما در مورد ‘ظاهر’ و جدید بودن آن چطور؟ وقتی یک وب سایت را کمی تغییر می دهد و تاریخ یک مقاله را از سال 2014 به امروز تغییر می دهد ، چه اتفاقی می افتد؟

مزایای سئو و عواقب آن چیست؟

مهمتر از همه ، چگونه می توانید ‘محتوای همیشه سبز’ محتوایی را که باید در برابر آزمون زمان مقاومت کند سال به سال جاری و مرتبط نگه دارید؟

در این مقاله ، من با بررسی نحوه برخورد تأثیرگذاران کلیدی در صنعت با تمبر تاریخ ، به این سوالات پاسخ خواهم داد. من همچنین در مورد استراتژی سئو خود برای مبارزه با محتوای قدیمی صحبت خواهم کرد.

چرا تاریخ های مقاله را تغییر می دهیم؟

بیایید از ابتدا شروع کنیم. در ابتدا ، همانطور که مارتین اسپلیت گوگل توضیح داد ، ترجیح می دهید به جای ایجاد صفحه جدید با محتوای بسیار مشابه ، یک صفحه قدیمی را به روز کنید. اما فراتر از به روز رسانی صفحات وب ، دستکاری تاریخ می تواند راهی موثر برای جلب توجه SERP باشد.

ساده ترین مثال: کسی در حال جستجوی راهنمایی در زمینه تحقیق کلمات کلیدی است.

آنها با این نوع SERP روبرو می شوند.

تغییر تاریخ مقاله برای سئو چقدر خطرناک است؟

بدیهی است که راهنماهای کلید واژه های تحقیق ذکر شده در اینجا در اصل در سال 2020 ارسال نشده است.با این حال ، از آنجا که تحقیقات کلمات کلیدی به جدید ترین اطلاعات موجود وابسته است ، یک کاربر به طور طبیعی به سمت جدیدترین نتایج متمایل می شود. این بدان معناست که مزیت به روزرسانی منظم محتوای شما دو برابر است.

معیارهای اساسی سئو

اول، برای کاربران جذاب است ، زیرا ما به طور طبیعی می خواهیم جدیدترین و به روزترین اطلاعات را بخوانیم. این بدان معناست که به روزرسانی تاریخ CTR را افزایش می دهد ، که یکی از معیارهای اساسی سئو در این زمینه به شمار می آید.

دوم ، بسته به میزان رقابت ، خود موتور جستجو می تواند بفهمد که جدید بودن مهم است. سپس صفحه ای که از سال 2015 به روز نشده است ، به سادگی وارد SERP نمی شود.البته این واقعیت که تاریخ های نمایش داده شده را می توان به راحتی تغییر داد باعث می شود که مدیر وب سایت تعجب کند که آیا این امر می تواند به نوعی به اعتبار آنها آسیب برساند یا خیر.

آیا تغییر تاریخ مقاله بر سئو شما تأثیر منفی می گذارد؟

وقتی در مورد تغییر تاریخ صحبت می کنیم ، باید از دو نوع خاص برای به روز رسانی تاریخ آگاه باشیم:

  • تغییر تاریخ در خود صفحه

  • تغییر تاریخ در نقشه سایت

به نظر می رسد نظرات اخیر جان مولر نشان می دهد که حتی به روز رسانی گسترده تاریخ برای صفحات جداگانه بر تلاش های تأثیر منفی نخواهد گذاشت. در مورد نقشه های سایت ، راهنمای نقشه سایت گوگل بیان می کند که ارزش lastmod یک صفحه باید به طور دقیق نشان داده شود.

تاریخ انتشار صفحات وب

در غیر این صورت ، گوگل به سادگی خواندن آن را متوقف می کند. علاوه بر این ، بر اساس مطالعه اخیر به روز شده ShoutMeLoud ، بهترین روش برای تاریخ مقاله نشان دادن تاریخ های ‘اصلی منتشر شده’ و ‘آخرین به روز رسانی’ است. اگر به موتورهای جستجو اجازه دهید تاریخ انتشار صفحات وب خود را بررسی کنند ، تقریبا ناگزیر در رتبه بندی از دست خواهید داد. اما اگر می خواهید رتبه های خود را ذخیره کنید ، باید آنها را به طور خاص به کاربران خود نشان دهید.

تغییرات محتوای اصلی

به طور خلاصه: اگر ما در مورد تاریخ انتشار صحبت می کنیم که به صفحه واقعی شما ختم می شود ، بهتر است آن تاریخ را از موتورهای جستجو پنهان کنید. اما تاریخ انتشار اصلی و آخرین به روزرسانی را به کاربران نشان دهید.در نقشه سایت خود ، همیشه باید تغییرات محتوای اصلی را پرچم گذاری کنید تا از هرگونه مشکل در این زمینه جلوگیری شود.

چگونه با خیال راحت محتوای خود را جدید نگه می دارید؟

جدید نگه داشتن محتوای شما ارتباط چندانی با تاریخ مقاله شما ندارد ، حداقل تا آنجا که به Google مربوط می شود.

عوامل زیادی بر جدید بودن آن تأثیر می گذارد ، از جمله:

  • فرکانس به روز رسانی های شما

  • میزان محتوا تغییر کرد.

  • نرخ رشد پیوند جدید

تاریخ انتشار مقاله تنها یکی از این عوامل است

به عبارت دیگر ، آنچه واقعا اهمیت دارد ، افزودن کیفیتی است که در یک صفحه موجود ایجاد کرده اید. سه راهبرد اصلی برای ایجاد محتوای جدید در محتوای قدیمی شما وجود دارد و همه آنها بر اساس یک اصل ساده است:

محتوای شما باید بی انتها ، مرتبط و ارزشمند باشد.

1. از URL مشابه استفاده کنید ، اما تاریخ را جدید کنید!

متداول ترین استراتژی سئو که مشاهده می کنید این است که ارزش بیشتری به پست هایی که ثابت شده است بهترین ها هستند اضافه کنید. به طور معمول شما این کار را با تکمیل تاریخ انتشار مقاله با مهر ‘آخرین به روز رسانی’ یا تاریخ به روز شده در زیر آن انجام می دهید.

Search Engine Journal از این استراتژی سئو استفاده می کند ، بنابراین من با دنی گودوین ، ویرایشگر اجرایی SEJ تماس گرفتم تا بدانم چه چیزی این استراتژی سئو را بسیار موثر می کند:

‘Search Engine Journal از سال 2003 شروع شده است و هزاران پست در طول سالها منتشر کرده است.

سئو و بازاریابی دیجیتال

در صنعتی که به سرعت سئو و بازاریابی دیجیتال حرکت می کند ، اطلاعات به سرعت قدیمی می شوند، این زمان گاهی در عرض یک سال یا گاهی حتی در چند ماه ممکن است که اتفاق بیفتد. اطلاعات منسوخ برای کاربران مضر است، که به عنوان یک نام تجاری کسب و کار شما را بازتاب می دهد. اگر رتبه 1 پست دارید که در سال 2013 نوشته شده است ، به روزرسانی آن کاملا منطقی است.

مانند اتومبیل ، محتوا معمولا با گذشت زمان ارزش خود را از دست می دهد. ترافیک کاهش می یابد. اگر رتبه خوبی دارید ، این رتبه بندی ها به تدریج از بین می روند زیرا محتوای جدید تر و به روزتر (یا دقیق تر) توسط رقبای شما منتشر می شود.

در اینجا یک نمونه است

وقتی در حال ویرایش برای بودم ، یک پست معروف داشتیم ، چگونه از برچسب های متا HTML استفاده کنیم. من معتقدم که در اصل در سال 2005 (اگر نه زودتر) نوشته شده بود ، در آن زمان رتبه اول را داشت و معمولا روزانه بیش از 1000 بازدید از صفحه را به سایت می رساند.

اما تا سال 2012 ، نیاز به جدید سازی داشت. سئو در آن سالهای بسیار تغییر کرده بود.

ما عنوان ، URL ، و سایر موارد را تغییر دادیم

پس از انتشار مجدد (با حفظ URL مشابه) ، رتبه برتر خود را حفظ کرد و در واقع برای مدتی افزایش یافت.

در اینجا یک مثال دیگر است. در طول این سالها ، SEJ احتمالا 4-5 پست در مورد بهینه سازی ساختار URL شما منتشر کرده است. هیچ کدام از آنها ترافیک زیادی نداشتند و همه آنها حداقل پنج سال پیش منتشر شده بودند. بنابراین یکی از نویسندگان ما آن را بازنویسی کرد و آن را به یک پست جامع در مورد موضوع ، راهنمای نهایی برای ساختار URL دوستدار سئو تبدیل کرد. پس از انتشار ، توسعه دهنده 301 ما همه پست های قدیمی را به پست جدید هدایت کرد.

  • نتیجه نهایی: ترافیک 8 برابر افزایش یافت!

تغییر تاریخ مقاله برای سئو چقدر خطرناک است؟

در حالی که همه این پست ها قبلا در سایت وجود داشت ، اما ما آنها را به روز کردیم. این شامل تاریخ انتشار بود. من هرگز فقط تغییر تاریخ را توصیه نمیکنم، در این زمینه شما باید تغییرات مهمی ایجاد کنید. همچنین ، با نشان دادن تاریخ انتشار پست ها در SERP توسط Google ، میتوانم تا حد زیادی به شما اطمینان دهم که بر روی کدام جستجوگران پست کلیک خواهد کرد.

اگر انتخاب محتوای منتشر شده در سال 2017 را داشته باشم که رتبه 3 را دارد یا چیزی که در سال 2011 منتشر شده است و رتبه 1 را دارد ، اغلب خود را بر روی نتیجه جدیدتر کلیک می کنم.

بیشتر ما انسانها نسبت به کلمه ‘جدید’ تعصب داریم

همچنین به خاطر داشته باشید که توصیه جان مولر را دنبال کنید: لازم نیست بنویسید که هر بار که هر چیز کوچکی را تنظیم می کنید مقاله به روز شده است و حتی در مقالات مرتب به روز شده نیز بر سئو شما تاثیر می گذارد.

2. به روز رسانی زنده را به یک صفحه اضافه کنید

استراتژی سئو دیگری که در سال های اخیر رواج یافته است ، انتشار اخبار به صورت اتفاقی با به روز رسانی یک صفحه واحد با پوشش مستقیم است.

در این صفحات ، معمولا هنگام ارسال هر ورودی جدید ، مهر زمان می زنید. به عنوان مثال ، نحوه پوشش یک خبرگزاری در مورد تحولات فوری ، مانند گسترش آتش سوزی را بررسی کنیدبه روزرسانی زنده یک صفحه و مهر کردن زمان بر هر افزودنی جدید به صفحه نیز یکی از روش هایی است که Ilyas به Slegg توصیه کرده است.

این علاوه بر افزودن تاریخ به روز شده به مقالات قدیمی است:

وی گفت: ‘من می دانم که به ویژه تیم خبری با بسیاری از ناشران خبری ، به عنوان مثال ، بی بی سی ، در تلاش است تا دریابد که یی را که برای کاربران بهتر است آنلاین قرار دهد ، و بی بی سی دارای این صفحات پوشش زنده بسیار جالب و اساسی است. آنها فقط زمان را برای تک تک صفحات مهر می کنند. این نیز به صورت دقیق برای شما کار می کند.

3. ایجاد صفحات جدید از Scratch و استفاده از تغییر مسیرها

بگویید که سه صفحه قدیمی دارید و همه آنها را می توان برای پوشش کامل یک موضوع کنار هم قرار داد. این صفحات حتی ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند ، بنابراین لزوماً نمی خواهید آب میوه ای که به شما می دهند را از بین ببرید. آنچه شما ممکن است بخواهید انجام دهید این است که یک صفحه واحد با ترکیب اطلاعات سه صفحه ایجاد کنید.

به طور کامل تحقیق و به روز شده و یک صفحه ‘نهایی’ واحد را تشکیل می دهد که موضوع شما را از همه زوایا پوشش می دهد. سپس از تغییر مسیرها استفاده می کنید تا افرادی که روی صفحات قدیمی شما با عملکرد خوب کلیک می کنند ، به صفحه جدید و بهبود یافته همه در یک شما مراجعه کنند. از ارائه صفحه جدید خود به شبکه های اجتماعی پشتیبانی نکنید و آن را در کمپین های ایجاد لینک خود قرار دهید.

نتیجه

ترجیح من تغییر تاریخ مقاله نیست. اما طبیعتاً راهی که انتخاب می کنید با خود شماست.

مهم نیست که کدام استراتژی سئورا انتخاب می کنید ، باید به خاطر داشته باشید که هر مقاله ارزش به روز رسانی ندارد. بهترین برای زنده کردن بیشتر محتواهایی است که همیشه سبز هستند – محتوایی که اکنون به همان اندازه مهم است که در ابتدا منتشر کردید. محتوا همچنین باید به قدری دارای جزئیات باشد که هنگام انتشار برای اولین بار مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. باید به اندازه کافی اطلاعات مفید و جدید در مورد آن بحث وجود داشته باشد تا ارزش جدید را بدون منحرف شدن موضوع مقاله اصلی خود اضافه کنید.

مقاله جدید دیگری در زمینه سئو

در نهایت ، درست مانند هر مقاله جدید دیگری در زمینه سئو ، تشویق سهام اجتماعی جدید را فراموش نکنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی به کاربران خود بگویید که مطالب خود را به روز کرده اید و از طریق رسانه های اجتماعی و بخش نظرات خود به طور فعال با آنها در ارتباط باشید تا علاقه مند به به روزرسانی شما شوند. این بهترین راه برای اطمینان از جدید ماندن محتوای شما است.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید