سئو

نمایش تاریخ میلادی به صورت شمسی با کلاس Persian Culture در Asp.Net MVC

تبدیل تاریخ میلادی به شمسی در ASP.NET MVC

با سلام خدمت تمامی دنبال کنندگان مقالات آموزشی طراحی سایت با ASP.NET MVC ، در این مقاله آموزشی قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی استفاده از کلاس Persian Culture برای نمایش تاریخ میلادی به صورت شمسی در پروژه های ASP.NET MVC آشنا نماییم.

به طور معمول اکثر برنامه نویسان تاریخ را به صورت میلادی در دیتابیس ذخیره می‌کنند و زمانی که می‌خواهند این تاریخ را به کاربر نمایش دهند به دنبال توابعی می‌گردند تا با استفاده از آن تاریخ میلادی ذخیره شده در دیتابیس را به شمسی تبدیل کنند.

حال شما تصور کنید که در یک پروژه بزرگ نیاز دارید که به تعداد دفعات متعدد تاریخ ها رابه شمسی تبدیل کرده و در صفحه وب نمایش دهید در این صورت ناچارید که تابع تبدیل تاریخ میلادی به تاریخ شمسی را برای تک تک تاریخ ها فراخوانی کنید و این کار شاید کمی دردسرساز به نظر برسد.

استفاده از کلاس Persian Culture برای نمایش تاریخ میلادی به صورت شمسی

درصورتی که شما از کلاس Persian Culture استفاده نمایید دیگر نیازی به تبدیل تاریخ های میلادی به شمسی ندارید و این تابع تمامی تاریخ‌های میلادی موجود در صفحات پروژه‌ی شما را به صورت شمسی نمایش می‌دهد فقط کافیه شما نحوه‌ی استفاده از این تابع را یاد بگیرید تا دیگر نیازی به تبدیل تاریخ ها نداشته باشید.

نحوه‌ی استفاده از کلاس Persian Culture

1- یک پروژه جدید ایجاد نمایید :

2- ایجاد کلاس PersianCulture :

3- سپس در Model و یا ViewModel خود ویژگی زیر را برای فیلد تاریخ قرار دهید. این ویژگی فرمت نمایش تاریخ را مشخص می کند.

[DisplayFormat(DataFormatString = '{0: yyyy/MM/dd}')]

در تصویر زیر من در کلاس Model ، برای فیلد RegisterDate از ویژگی [DisplayFormat(DataFormatString = “{0: yyyy/MM/dd}”)] استفاده کرده ام.

4- حال در Solution Explorer بر روی Global.asax کلیک کرده تا صفحه Global.asax.cs برای شما باز شود سپس کد زیر در این صفحه کپی نمایید .

}

5- سپس دو namespace زیر را به بالای صفحه Global.asax.cs اضافه کنید :

using GSD.Globalization;

6- به همین سادگی شما موفق شدید که تاریخ های خود را با استفاده از کلاس Persian Culture به صورت شمسی به در صفحات وب نشان دهید.

خب به پایان این مقاله آموزشی Asp.Net MVC رسیدیم . درصورتی که سوالی داشتید حتما در قسمت نظرات این مقاله آموزشی ASP.NET MVC مطرح کنید.

4.6
/
5
(
9

امتیاز

)

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید