سئو

ایده‌های پولساز در ایران

معمولاً افراد هنگام راه‌اندازی یک شغل جدید سردرگم می‌شوند و به تقلید از مشاغل افراد دیگر، دقیقاً همان را کپی کرده و پیاده‌سازی می‌کنند، حال آنکه با چاشنی خلاقیت و دیدی بازتر می‌توان فرصت‌های فراوان شغلی را مشاهده کرد، در این مقاله شماری از ایده‌های پولساز را فراهم کرده‌ایم که با کمی تلاش حتماً منجر به کسب درآمد خواهند شد.

فهرست ایده‌های پولساز

۱- مراقبت از کودکان

با توجه به مسایل اقتصادی، پدر و مادرهای فراوانی در سطح کشور وجود دارند که هر دو شاغل هستند و مراقبت از کودکانشان به دغدغه اصلی آن‌ها تبدیل شده است. حال شما می‌توانید به عنوان پرستار کودک به این والدین که دوست دارند فرزندانشان در منزل باشد کمک کنید، همچنین می‌توانید با دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اعتماد بیشتر خانواده‌ها را جلب نمایید.

۲- نگهداری از حیوانات خانگی

دیدگاه مردم درباره حیوانات و نگهداری کردن از آن‌ها نسبت به سالیان گذشته خیلی تغییر کرده است، و معمولاً حیوانات خانگی عضوی از یک خانواده محسوب می‌شوند. خیلی از خانواده‌ها به دلایل مختلفی مجبور هستند حیوانات خانگی خود را مدت زمان خاصی در خانه تنها بگذارند که معمولاً حیوانات در خانه یا خرابکاری می‌کنند یا از تنهایی آزرده می‌شوند. در این بین بسیار از خانواده‌ها به افراد قابل اطمینانی که از حیوانات آن‌ها برای چند ساعت در روز مراقبت کنند دستمزد خوبی می‌دهند.

۳- مراقبت کردن از سالمندان

یکی دیگر از ایده‌های پولساز در ایران نگهداری از افراد سالخورده است، افراد سالمند معمولاً به توجه و مراقبت نیاز دارند که این می‌تواند یک فرصت شغلی خوب برای شما مهیا کند. در ضمن می‌توانید به خرج داده و مثلاً با برگزاری تورهای گردشگری برای افراد سالمند هم باعث شادی آن‌ها شوید و هم دستمزدی را بابت این کار دریافت کنید.

۴- ارائه خدمات هم‌سفری

شما می‌توانید به صورت رسمی این مسافران را شناسایی کرده و با ارتباط دادن آن‌ها به هم بابت این خدمت هزینه‌ای را دریافت کنید، حتی می‌توانید با راه‌اندازی یک وب‌سایت به این کار جلوه زیبا‌تری داده و حوزه فعالیت خود را گسترش دهید.

۵- نوشتن رزومه برای دیگران

ایجاد یک رزومه مناسب و حرفه‌ای می‌تواند خیلی در روند استخدام افراد تأثیر مثبت داشته باشد، با این حال اغلب افراد قادر به نوشتن یک رزومه خوب نیستند. شما می‌توانید با یاد گرفتن اصولی این حرفه، برای دیگران رزومه‌های حرفه‌ای خلق کرده و از این راه کسب درآمد خوبی داشته باشید.

۶- عرضه لبنیات سنتی

از دیگر ایده‌های پولساز می‌توان به فروش لبنیات سنتی مانند کره، پنیر، ماست و دوغ محلی اشاره کرد که طرفداران خیلی زیادی دارد.

۷- راه‌اندازی کارواش خانگی

یکی از ایده‌های پولساز که در ایران هم خوب جواب داده و در حال گسترش است کارواش سیار با مواد نانو می‌باشد که نیازی به آب هم ندارد. معمولاً افراد تمایل دارند که ماشین تمیز و براقی را در اختیار داشته باشند و حاضرند بابت پاکیزه کردن ماشین خود، پول هم پرداخت کنند. همچنین با توجه به تعداد زیاد ماشین‌ها و اینکه هر ماشینی همیشه نیاز به نظافت همیشگی دارد این ایده می‌تواند خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

۸- فروش وسایل عتیقه

این ایده نیاز به سرمایه دارد، افراد خیلی زیادی هستند که به اشیای قدیمی علاقه‌مند هستند و حاضرند پول‌های زیادی را برای به دست آوردن این اشیاء پرداخت کنند.

۹- خدمات خیاطی

اگر در کار خیاطی مهارت دارید می‌توانید در منزل کارهای خیاطی را انجام دهید، اگر هم مهارت ندارید می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی، خیاطی را یاد گرفته و به این کار مشغول شوید. این شغل از آن شغل‌هایی است که اگر بتوانید برای خود شهرتی دست و پا کنید تا سالیان سال می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شما باشد.

۱۰- خرید و فروش کتاب‌های دست دوم

این کار هم می‌تواند یکی دیگر از ایده‌های پولساز خوب برای شما باشد اگر به کتاب علاقه دارید می‌توانید با سرمایه کم شروع به خرید و فروش کتاب‌های دست دوم کنید. معمولاً کتاب‌ها را یک سوم قیمت پشت جلد خریداری می‌کنند و دو سوم قیمت پشت جلد کتاب، آن را به فروش می‌رسانند، به عنوان مثال اگر قیمت کتابی ۹ هزار تومان باشد، آن را ۳ هزار تومان خریده و به قیمت ۶ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

۱۱- خدمات مرتبط با عینک

تعدادی افرادی که از عینک استفاده می‌کنند قابل توجه است، در ضمن عینک هم وسیله‌ای است که احتمال آسیب‌دیدن آن خیلی زیاد است. شما می‌توانید با یادگیری تعمیر عینک، شغل مناسبی را برای خود دست و پا کنید، همچنین در کنار تعمیر عینک، می‌توانید انواع فریم‌های عینک، ساعت و … را نیز ارائه کنید.

۱۲- تکمیل اظهارنامه مالیاتی

در سالیان اخیر و با توجه به تحریم‌های فراوان، سیاست کشور به سمت دریافت مالیات از مشاغل مختلف رفته است، اظهارنامه مالیاتی گزینه‌های زیادی برای پر کردن دارد که از عهده خیلی از افراد برنمی‌آید. می‌توانید با یادگیری نحوه کامل کردن اظهارنامه‌های مالیاتی و پر کردن آن برای مشاغل و اشخاص مختلف کسب درآمد خوبی را داشته باشید.

۱۳- تعمیرگاه سیار

معمولاً ماشین‌ها در مکان‌هایی خراب می‌شوند که هیچ تعمیرگاهی وجود ندارد، همین نکته می‌تواند یک فرصت ایده‌آل برای باشد. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک تعمیرگاه سیار و استخدام چند تعمیرکار خوب به ماشین‌هایی که نیاز به کمک دارند سرویس ارائه بدهید.

۱۴- ماساژ در محل

ماساژ در محل یکی دیگر از ایده‌های پولساز این مقاله است که به آن خواهیم پرداخت، در زندگی ماشینی امروز گرفتگی عضلات، سردرد، کوفتگی‌ها … در بین مردم بسیار رایج شده است. شما می‌توانید با یادگیری این حرفه و دریافت مدرک رسمی از مراکز مربوطه، در محل افراد حاضر شده و خدمات ماساژ را ارائه کنید.

۱۵- تولید کود طبیعی

اگر دقت کرده باشید در فصل پاییز حجم بسیار زیادی برگ درخت بر روی زمین یافت می‌شود، که می‌توان از آن‌ها به عنوان مواد اولیه جهت تهیه کود طبیعی استفاده کرد. برای این کار شما باید دستگاهی را جهت خرد کردن برگ درختان تهیه کنید، سپس برگ‌های خرد شده را در کیسه‌های مختلف به مدت چند ماه نگهداری نمایید تا به شکل کود طبیعی دربیاید.

کلام آخر

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید