سئو

فرآیند تولید محتوا برای پیج املاک در اینستاگرام

تولید محتوا برای پیج املاک در سال‌های اخیر به‌شدت موردتوجه قرارگرفته است. خریداران دیگر به‌صورت سنتی به سراغ مشاورین املاک نمی‌روند بلکه به سراغ سایت‌ها، صفحات اینستاگرام و غیره می‌روند.

در حالی که مشاوران املاک و مستغلات هنوز در فرآیند خرید خانه نقش کلیدی دارند، خریداران به طور فزاینده‌ای به دنبال انجام کارهای خرید و بازدید به‌صورت آنلاین هستند. در واقع آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که قبل از درگیر کردن کارشناسان ابتدا خانه و محل مورد نظر خود را بررسی و مشاهده کنند.

چرا باید مشاور املاک از پیج اینستاگرام و یا سایت استفاده کند؟

آیا می‌دانستید که 75 درصد از مردم اعتراف می‌کنند که اعتبار یک کسب‌وکار را بر اساس طراحی وب‌سایت آن و یا بررسی محتوای صفحه اینستاگرام قضاوت می‌کنند؟ اولین برداشت مهم است، به همین دلیل است که شما باید به سراغ تولید محتوا برای پیج املاک و یا صفحه اصلی سایت خود باشید.

با توجه به این مورد در این مقاله در خصوص تولید محتوا برای پیج املاک برای شما چندین ایده منحصربه‌فرد را ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید به راحتی با مطالعه این ایده‌ها نسبت به فرآیند برای پیج اینستاگرام املاک خود اقدام کنید.

اولین کار در فرآیند تولید محتوا برای بخش املاک ایجاد یک وب‌سایت

وب‌سایت یک ایده بازاریابی املاک و مستغلات نیست، بلکه یک الزام است. امروزه مشتریان انتظار دارند که کسب‌وکارها وب‌سایت داشته باشند و یک وب‌سایت بد می‌تواند بدتر از بی وب‌سایتی باشد. در وب‌سایت خود باید یک صفحه اصلی زیبا و چشمگیر داشته باشید. در کنار وب‌سایت نسبت به فرآیند تولید مقالات سایت و پیج اینستاگرام خود نیز اقدام کنید.

حال که سایت خود را ساخته‌اید باید به سراغ صفحه اینستاگرام خود بروید. در ادامه برای فرآیند تولید محتوا برای پیج املاک به شما ایده‌های جذابی ارائه می‌دهیم. با استفاده از این ایده‌ها می‌توانید به راحتی املاک مختلف را در صفحه اینستاگرام خود کرده و به فروش برسانید.

نمونه ایده تولید محتوا برای پیج املاک، لیست‌های عالی ایجاد کنید

مصرف‌کنندگان امروزی دوست دارند هنگام خریدهای عمده، کارهای زیادی را به‌صورت آنلاین انجام دهند. این شامل خرید خانه نیز می‌شود. به عنوان مثال افراد آدرس خانه را در Google Map وارد می‌کنند تا دید بهتری نسبت به محله داشته باشند. از آدرس محله و خیابان استفاده می‌کنند تا احساسی نسبت به منطقه داشته باشد.

کسب‌وکارهای اطراف محله را بررسی می‌کنند. به عکس خانه‌ها نگاه می‌کنند. بهترین حالت ایجاد یک تور مجازی است. در زمان تولید محتوا برای پیج املاک باید دقت کنید که لیست شما کامل باشد یعنی با توضیحات دقیق، عکس‌های عالی، اطلاعات مناسب از محیط و دسترسی محلی، دسترسی به ایستگاه مترو، اتوبوس، فروشگاه و غیره را باید ذکر کنید.

در هنگام تولید محتوا برای پیج املاک آهنرباهای سربی ایجاد کنید

منظور از آهنربا های سربی این است سرنخ‌های با ارزشی به مخاطبان خود ارائه دهید. کلید ایجاد سرنخ این است که چیزی را به مخاطبان خود ارائه دهید که ارزش آن را داشته باشد. مخاطب زمان خود را صرف خواندن این محتوا می‌کند در نهایت باید این محتوا این‌قدر ارزشمند باشد که با شما تماس بگیرد.

محتوایی با این موضوعات درست کنید:

  • اشتباهات رایج صاحبان خانه جدید

  • موارد مهم برای جستجو خانه

  • باارزش‌ترین ویژگی‌های یک خانه جدید

در هنگام تولید محتوا برای پیج املاک، خود را برای حضور در شبکه‌های اجتماعی آماده کنید

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام است. باید به خوبی خود را برای حضور در این شبکه آماده کنید. اگر قرار است تصویر شما در محتواها نمایش داده شود باید شیک، خوش‌پوش و خوش‌لباس باشید. در صورتی که محتوای تولیدی یک ویدیو از خانه است، باید به خوبی بخش‌های مختلف خانه را به کاربران خود معرفی کنید. این فرایند یک تور مجازی برای بازدید از خانه است.

از هشتگ های مناسب استفاده کنید

در هنگام فرایند تولید محتوا برای پیج املاک از هشتگ های مناسب استفاده کنید. هشتگ ها باید ترکیبی باشد. از هشتگ های محلی، موضوعی و پرطرفدار که به مخاطبان شما مرتبط است به خوبی استفاده کنید.

فرآیند تولید محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که محتوا مفید باشد.

پیج های اینستاگرام مربوط به املاک و مستغلات فرصت‌های زیادی برای ایجاد مخاطب، تعامل با فالوورها و تقویت روابط می‌دهند. درنتیجه باید فرآیند تولید محتوا به‌گونه‌ای باشد که برای کاربر بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از بخش‌هایی مانند لایو و یا استوری اینستاگرام به نحوی استفاده کنید که کاربر با مشاهده آن‌ها بتواند برای خرید تصمیم‌گیری کند.

در هنگام تولید محتوا برای پیج املاک باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • به لیست‌های جدید خود اشاره کنید.

  • به خبرهای جدید منطقه و پیشرفت‌های جدید منطقه اشاره کنید.

  • به آینده ملک و افزایش قیمت آن اشاره کنید.

در فرایند تولید محتوا برای پیج املاک به نوع مخاطب توجه ویژه‌ای داشته باشید

در زمان تولید محتوا برای پیج املاک شما باید نوع مخاطب خود را به راحتی مشخص کنید. به عنوان مثال در ابتدای محتوای خود اعلام کنید که این پست برای زوج‌های جوان مناسب است، این پست برای افراد مجرد مناسب است، این پست برای سرمایه‌گذاری مناسب است، این پست برای کارمندان عالی است. این پست مخصوص افراد سالمند و بازنشسته‌ها است.

لایو های رایگان برای افرادی که می‌خواهند خانه بخرند برگزار کنید

یکی از روش‌های تولید محتوا برای پیج املاک استفاده از ویژگی لایو است. در فرایند لایو شما به مدت 1 ساعت زمان دارید که محتوای خود را در اختیار افراد قرار دهید. با برگزاری این لایو ها شما می‌توانید به مخاطبان خود در خصوص اصول اولیه خرید مسکن، قوانین خرید مسکن، روش‌های جلوگیری از کلاه‌برداری، قوانین آپارتمان‌نشینی و غیره اطلاعاتی را ارائه بدهید. شما می‌توانید در استوری و پست خود زمان انجام لایو را مشخص کرده و از قبل اطلاع‌رسانی کنید. حتی می‌توانید تبلیغات خود را برای این لایو در پیج های دیگر نیز منتشر کنید.

خانه‌های فروخته‌شده را نیز معرفی کنید

در فرآیند تولید محتوا برای پیج املاک فقط روی فروش تمرکز نکنید. روی دریافت بازخورد از مشتری نیز باید کار کنید. به عنوان مثال در استوری ها اعلام کنید که فلان خانه معرفی‌شده در پست ظرف مدت مثلاً 48 ساعت فروخته شد. یا مثلاً زوج جوانی تنها با 1 میلیارد تومان یک خانه دوخوابه نوساز خریداری کردند. با این کار حس اعتماد بیشتری را در مخاطبان خود ایجاد می‌کنید. در واقع پیج اینستاگرام شما نباید صرفاً محلی برای فروش خانه و مستغلات باشد.

کارت ویزیت خود را در صفحه قرار دهید

یکی از بخش‌های مهم در برای پیج املاک قرار دادن کارت ویزیت مشاور املاک است. یک کارت ویزیت با طراحی ظاهری عالی ایجاد کنید و آن را در ابتدای پست‌های خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که شماره تلفن همراه و شماره تلفن ثابت خود را حتماً درج کنید.

با مشتریان قدیمی خود صحبت کنید

یکی از روش‌های تولید محتوا برای پیج املاک استفاده از پتانسیل مشتریان است. به این نکته توجه داشته باشید که رابطه شما با مشتری بلافاصله پس از خرید خانه توسط آن‌ها بسته نمی‌شود. از آن‌ها بخواهید که بعد از مدتی در لایو مشترک شما حضور پیدا کرده و از تجربیات در هنگام استفاده از پیج اینستاگرام شما و همچنین نحوه راهنمایی و مشاوره شما به کاربران توضیحی ارائه دهند. با این کار حس اعتماد به مشتریان جدید را افزایش داده و یک حس وابستگی در مشتریان قدیمی ایجاد می‌کنید.

در فرآیند تولید محتوا با احساسات مخاطبان بازی کنید!

احساسات باعث رفتارها می‌شود. یکی از روش‌های تولید محتوا برای پیج املاک استفاده از احساسات خریداران است. شما باید به خوبی بتوانید احساسات آنها را برای خرید خانه تحریک کنید. از جملات احساسی سنگین استفاده کنید. جملاتی ساده مانند «تصور کن رویای خود را هر روز زندگی کنی» می‌تواند این کار را به راحتی برای شما انجام دهد.

در فرآیند تولید محتوا برای پیج املاک از رفتارهای ناشایست استفاده نکنید

سایر مشاوران املاک در منطقه شما چه می‌کنند؟ وب‌سایت آن‌ها چه شکلی است؟ چقدر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند؟ به آنچه رقبا انجام می‌دهند توجه داشته باشید. سپس از اشتباهات آن‌ها اجتناب کنید و موفقیت آن‌ها را تکرار کنید! در حالت کلی دید مردم نسبت به مشاورین املاک یا خوب است یا بد، پس بهتر است که دید مشتریان شما همیشه به شما خوب باشد.

به معیارهای اشاره‌شده توسط مخاطبان توجه کنید

یکی از روش‌های تولید محتوا برای پیج املاک استفاده از پیام‌های ارسالی کاربران است. ممکن است مخاطبین شما در دایرکت صفحه از شما سؤالاتی را بپرسند. می‌توانید با استفاده از همین سؤالات یک محتوای خوب تولید کنید. هم به سؤالات پاسخ می دهید و هم محتوای جذابی تولید می‌کنید؛ مثلاً ممکن است برخی بپرسند آیا خانه گران می‌شود؟ آیا با این مقدار پول می‌شود جای خوب خانه گرفت؟ آیا با این مقدار می‌شود جای خوب خانه اجاره کرد؟ و موارد دیگر که در دایرکت از شما سؤال می‌شود.

استفاده از عکس و ویدئوهای مناسب جهت تولید محتوا برای پیج املاک

یکی از بخش‌های مهم در فرایند تولید محتوا برای پیج املاک استفاده از عکس و ویدئو است. با این حال عکس‌های زشت و بی‌کیفیت نه‌تنها باعث فروش خانه نمی‌شود بلکه باعث فرار مشتری نیز می‌شود. به‌جای اینکه از دوربین گوشی موبایل برای عکس‌برداری استفاده کنید بهتر است که به سراغ یک عکاس خوب رفته و از دوربین‌های حرفه‌ای و مناسب برای عکس‌برداری استفاده کنید.

با این کار شما می‌توانید در همان نگاه اول به راحتی مشتری را جذب خانه کنید. با این کار نصف راه جذب مشتری را رفته‌اید. عکس‌های جذاب نه‌تنها «لایک» و اشتراک‌گذاری را تشویق می‌کنند، بلکه فالوورهای شما را وادار می‌کنند تا با شما در تماس باشند.

اطلاعات تماس خود را در دیدرس ترین جای ممکن قرار دهید

در فرآیند تولید محتوا برای پیج املاک برخی از افراد به اشتباه شماره تماس خود را در انتهای پست قرار می‌دهند؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شماره تماس‌های شما باید روی عکس‌ها و ویدئوها قرار داشته باشد. اگر در متن کپشن هم می‌خواهید اطلاعات تماس را قرار دهید باید این اطلاعات در دو خط ابتدایی و بعد از عنوان کپشن باشد. تعداد زیادی از کاربران توجه زیاد به کپشن نمی‌کنند. در نگاه اول آن‌ها به عکس‌ها و ویدئوی خانه‌ها توجه می‌کنند. در نتیجه قرار دادن شماره تماس در انتهای پست کپشن کار عاقلانه‌ای نیست.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید