سئو

فرق بین ASP.NET MVC با ASP.NET Core + [ویدیو]

سرفصل‌های پست

Core یا MVC

افرادی که به دنبال پاسخ این سوالات هستند را می توان به دو دسته تقسیم کرد ، دسته اول کسانی هستند که قصد مهاجرت به ASP.NET Core را دارند و می خواهند که قبل از مهاجرت راجع به مزیت‌های ASP.NET CORE و تغییراتی که داشته اطلاعاتی را به دست آوردند تا بررسی کنند که آیا ASP.NET Core ارزش مهاجرت را دارد یا خیر . چرا که این مهاجرت یک هزینه زمانی 5-6 ماهه برایشان به همراه خواهد داشت و در این مدت باید این تکنولوژی را یاد بگیرند و زمینه ی مهاجرت خود به ASP.NET Core را محیا کنند ، دسته دوم افرادی هستند که هیچ پیش زمینه برنامه نویسی تحت وب ندارند و بین دو راهی ASP.NET MVC و ASP.NET Core حسابی گیر افتاده اند.

برای پاسخ به سوال این دو دسته از دوستان ، من نمی خواهم خیلی وارد جزئیات شوم و ساختار پروژه ی ASP NET MVC و ASP NET Core را با هم مقایسه کنم چون تغییرات نسبتا زیاد بوده و از طرفی برای شما که هنوز وارد دنیای جذاب ASP.NET Core نشدید قابل درک نیست و ممکنه کمی گیج کننده باشد برای همین به صورت خیلی کلی و با زبان ساده به شما توضیح خواهم داد که ASP.NET MVC بهتر است یا ASP.NET Core ؟

فرق اول Open Source

قطعا زمانیکه که یک تکنولوژی جدید معرفی می شود نسبت به تکنولوژی های قدیمی حرف های جدیدی برای گفتن دارد و سعی کرده که نواقص تکنولوژی های قدیمی رو برطرف کند شرکت مایکروسافت هم هدفش از معرفی GitHub موجود است و شما می توانید ناظر بر پیشرفت های این فریمورک باشید و روند توسعه اش را دنبال کنید و همین طور می توانید کدهایی که داخل GitHub قرار داده شده رو تحلیل و بررسی کنید و درصورت نیاز این کدها را سفارشی سازی کنید. پس Open Source بودن یکی از مزیت های مهم ASP.NET Core نسبت به ASP.NET MVC هست و این قابلیت باعث می شود که ASP.NET Core سرعت رشدش چندین برابر ASP.NET MVC باشد چرا که برنامه نویسان زیادی از سراسر دنیا می توانند به توسعه این فریمورک کمک کنند.

فرق دوم Cross Platform

دومین مزیت و برتری ASP.NET Core در مقایسه با ASP.NET MVC ، قابلیت چندسکویی با Cross Platform است ، قطعا برای شما این سوال پیش اومده که Cross Platform یا چندسکویی یعنی چی ؟ الان براتون توضیح میدم ، Cross Platform بودن یعنی اینکه ASP.NET Core را می توانیم روی سیستم های مختلف مثل Windows ، Mac و Linux پیاده سازی و اجرا کنیم حالا این ویژگی ASP.NET Core چه فایده ای برای ما دارد ؟ این ویژگی باعث می شود که هزینه نگهداری نرم افزارمان کاهش پیدا کند چون دیگر مجبور نیستیم که از هاست ویندوزی که هزینه نسبتا بالایی دارد استفاده کنیم و می توانیم یک هاست لینوکسی را برای میزبانی انتخاب کنیم و این اقدام باعث می شود که هزینه نگهداری نرم افزار کاهش پیدا کند.

فرق سوم Security

امنیت یکی دیگر از دغدغه های برنامه نویسان است و وبسایتی که امنیت خوبی نداشته باشد زمینه ی بی اعتمادی و فرار کاربران را فراهم می کند در فریمورک ASP.NET Core یکسری فاکتورهای امنیتی اضافه شده و یکسری فاکتورهای امنیتی هم بهبود پیدا کرده است ، پس اگر یک سایت ایمن می خواهید ASP.NET Core می تواند گزینه ی بسیار بهتری باشد.

فرق چهارم Performance

و مورد آخری که می خواهیم بررسی کنیم سرعت سایت است که یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت محسوب می شود اگر شما یک سایت کند داشته باشید بی شک کاربران زیادی را از دست خواهید داد پس سرعت سایت می تواند شما را از رقبایتان پیش اندازد ، در فریمورک ThechEmpower برای شما قرار دادم می تواند سند محکمی برای اثبات بهبود سرعت فریمورک ASP.NET Core باشد. ( از سایت ThechEmpower می توانید برای آنالیز فریمورک های مختلف از نظر سرعت استفاده کنید.)

در این تصویر فریمورک ASP.NET Core از نظر سرعت با اختلاف زیاد در صدر جدول قرار گرفته و فریمورک ASP.NET در انتهای جدول جا خوش کرده است و حسابی از نظر فاکتور سرعت کم آورده است.

پس به صورت کلی می توانیم این نتیجه گیری را داشته باشیم که کور انتخاب خیلی خیلی بهتری برای مهاجرت و آموزش نسبت به ام وی سی است و به عنوان سخن آخر ، امیدوارم که از این مقاله و ویدیوی آموزشی لذت ببرید و به پاسخ سوالتان رسیده باشید. ولی اگر سوالی درباره تفاوت بین core و mvc داشتید حتما در نظرات بپرسید.

5
/
5
(
8

امتیاز

)

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید