سئو

محتوای دزدیده شده یا Scraped Content چیست؟ – اسماعیل سحاب

محتوای دزدیده شد؛ یکی از تصورات رایج و غلط بین وبمستران این است که اگر صفحات ایجاد شده در سایت خود را بیشتر کنند در بلند مدت می‌توانند، برداشت خوبی در زمینه‌ی سئو بکنند! یعنی سایت آن‌ها در بلند مدت قادر است که در ‌کلیدواژ‌ه‌های متنوعی رتبه‌های خوبی بدست آورد! اگر شما هم فکر می‌کنید با این شیوه یعنی محتوای گرفته شده یا Scraped content قادر هستید که بهینه سایت خود را انجام دهید در اشتباه هستید. امروز با من همراه باشید تا در مورد این تکنیک، نظر موتور جستجوی گوگل در مورد Scraped content و راه حل‌ برای آن صحبت کنیم.

محتوای گرفته شده یا دزیده شده چیست؟

مجازات استفاده از محتوای دزدیده شده یا کپی شده چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید صاحب محتوای اصلی یعنی اولین کسی که این محتوا را تولید کرده است، می‌تواند به گوگل گزارش کند که شما از محتوای آن بدون ذکر منبع استفاده کرده‌اید و این کار باعث شود که او درخواست حذف صفحه، صفحات و یا کل صفحات شما از گوگل بشود. این موضوع ممکن است به قیمت از دست دادن تمامی رتبه‌های خوب شما در گوگل بشود.

بجای استفاده از محتوای گرفته شده یا خراشیده شده چکاری انجام بدهم؟

ببینید اگر می‌خواهید از سئو یا بهینه سازی سایت، مشتریان زیادی را جلب کنید و فروش خدمات و کالاهای خود را افزایش بدهید، بدون شک ارزشش را دارد که از مقداری از وقتتان را به تولید محتوا بپردازید و یا اگر خودتان قادر به این کار نیستید از کارشناسان تولید محتوا بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهند!

محتوای کپی شده حتی از منابع باکیفیت هیچ دردی را از شما درمان نمی‌کند! هیچ ارزش افزوده‌ای را برای سایت شما بوجود نمی‌آورد و به طور کلی غیر از ضرر احتمالا هیچ چیزی دیگری برای شما بوجود نمی‌آورد! بهتر است که در این زمینه از یک کمک بخواهید تا به شما و کسب و کارتان کمک کند که در این زمینه موفق عمل کنید.

نظر گوگل در مورد ترفند کلاه سیاه محتوای گرفته شده یا Scraped content

ترفندهایی مانند این می‌توانست در گذشته به شما کمک کند که سایت خود را بهبود ببخشید، اما با پیشرفت‌های بی‌نظیر گوگل در چند سال اخیر تمامی این ترفندها توسط گوگل شناسایی شده است و راه‌های استفاده از آن برای بهبود رتبه سایت از بین رفته است! در واقع این روش‌ها دیگر جواب نمی‌دهند به همین علت گوگل در صفحه راهنمای وبمستران و سئوکاران خود از این تکنیک‌های سئو کلاه سیاه نام برده است و اعلام کرده است چه کارهایی به معنای استفاده از این تکنیک‌‌ها است!

  • کپی محتوای سایت‌‎های دیگر بدون اضافه کردن هیچ محتوای جدید و ارزش افزوده‌ای
  • کپی و انتشار محتوا با کمی تغییرات برای فریب دادن ربات‌های گوگل
  • سایت‌هایی که برای نگهداری محتوا استفاده می‌شوند، اما بدون هیچ ارزش افزونه‎‌ای محتوا را منتشر می‌کنند
  • انتشار محتوای feed سایت‌های دیگر بدون هیچ مزیت اضافه‌
  • و …

جمع بندی

از ابتدا همیشه کسانی بودند که می‌خواستند با روش‌های غیرصحیح به خواسته‌ها و اهداف خود برسند! این موضوع شاید همیشه در اوایل جواب می‌داد، اما با پیشرفت بشر این روش‌ها دیگر کاربرد ندارند و انسان‌ها کمتر فریب می‌خورند. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که می‌دانید سئو برای بهبود برند و فروش شما چقدر موثر است، توصیه می‌کنیم که حتما از شیوه‌های صحیح در این زمینه استفاده کنید.

مطالب مشابه

  • لینک‌ها و متون پنهان شما را بیچاره می‌کنند!

    از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…

  • تولید محتوای اتوماتیک، Automatically generated content؟

    از مهم ترین چالش‌هایی که کسب و کارهای اینترنتی با آن دست و پنجه نرم…

  • سوشیال سیگنال چیست و سئو

    به مجموعه اقدامات، فعالیت‌ها و کارهایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با سایت…

  • سئو لوکال؛ سئو محلی (Local SEO) چیست؟

    کسب و کارهای زیادی هستند که تنها در محدوده خاص و یا منطقه‌های محدودی می‌توانند…

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید