سئو

کیورد استافینگ یا کلمات کلیدی غیرمرتبط چیست؟ – اسماعیل سحاب

در گذشته نه چندان دور موتورهای جستجو سایت‌هایی که تعداد بیشتری کلمات کلیدی از یک موضوع داشتند به عنوان مرتبط ترین سایت برای کاربر در نظر می‌گرفتند که همین موضوع باعث شد، تکنیک کلمات کلیدی غیرمرتبط (Irrelevant keywords) یا ترفند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (keyword stuffing) بوجود بیاید! امروز در مورد این تکنیک از ترفندهای کلاه سیاه سئو صحبت می‌کنیم و می‌گوییم که نظر گوگل این تکنیک به چه معناست! با ما در ادامه همراه باشید.

تکنیک کلمات کلیدی غیر مرتبط (Irrelevant keywords) چیست؟

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و یا اعداد در یک صفحه از سایت برای گرفتن رتبه در یک کلیدواژه خاص، استفاده از تکنیک کلمات کلیدی غیرمرتبط به شمار می‌آید که مجازات آن برای سایت مذکور سنگین است! این تکنیک دیگر این روزها جواب نمی‌دهد و بهتر است که آن را با راه‌ حلی که در ادامه به آن می‌پردازیم، جایگزین کنید تا نتیجه‌ای که می‌خواهید را بگیرید.

نظر گوگل در مورد ترفند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

گوگل در صفحه‌ی راهنمای وبمستران خود تمامی ترفندهای کلاه سیاه با نمونه‌های آن را بیان می‌کند تا دیگر برای کسی جای شبهه وجود نداشته باشد که آیا کاری که انجام می‌دهد، استفاده از تکنیک کلاه سیاه است یا خیر؟ در ادامه نمونه‌هایی را که خود گوگل در رابطه با استفاده از این تکنیک منتشر کرده است، بررسی می‌کنیم:

  • صفحاتی که در آن‌ها تنها شماره تلفن‌ها پشت سرهم لیست شده‌اند و هیچ ارزش خاصی برای کاربران ندارند!
  • صفحاتی که در آن‌ها تنها از نام شهرها و استان‌ها استفاده شده است به این منظور که رتبه‌های خوبی با استفاده از این صفحات بدست آورند.
  • تکرار کلمات یا عبارات کلیدی که برای آن‌ها می‌خواهیم رتبه خوبی بدست آوریم.

برای این که بهتر متوجه شوید که دقیقا منظور از تکرار بیش از حد از کلمات کلیدی چیست به مثال زیر توجه کنید که در آن کلید واژه سئو برای یک متن کوتاه به تعداد زیادی تکرار شده است:

شما نیاز به سئو دارید! یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای سایت شما محسوب می‌شود. کارشناس سئو همان کسی است که به آن نیاز دارید. سئوی سایت شما با استفاده از راهکارها بهبود می‌یابد. سئو بهترین روش بازارایابی حال حاضر دنیاست. سئو برای سایت شما ضروری است.

راه حل گوگل چیست؟

اگر می‌خواهید که در کلیدواژه‌های خاصی رتبه‌های بالایی بدست بیاورید، کافی است که بر روی تولید محتوای مفید با استفاده از کلمات کلیدی به صورت منطقی تمرکز کنید. این کار راه حلی است که گوگل به شما ارائه می‌کند. همچنین استفاده از یک حرفه‌ای در کنار کسب و کارتان قادر هستید که برنامه مدون و منظمی برای بهبود رتبه‌ سایت خود در نظر داشته باشید.

جمع بندی

مطالب مشابه

  • بمب گوگل (Google Bombing) یا بمب باران گوگل چیست؟

    در زمینه تکنیک های کلاه سیاه سئو وجود فرد یا افرادی که از نقاط ضعف…

  • سئو منفی (Negative SEO) چیست؟

    شاید تا الان شما هم تصور می کردید که تکنیک های کلاه سیاه سئو تنها…

  • تولید محتوای اتوماتیک، Automatically generated content؟

    از مهم ترین چالش‌هایی که کسب و کارهای اینترنتی با آن دست و پنجه نرم…

  • آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

    آموزش بهترین یافتن کلمات کلیدی، احتمالا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید…

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید