سئو

محتوای سبز در بازاریابی محتوا چیست؟

در شما باید برای مخاطبین خود مرتباً محتوای جدید تولید کنید. داشتن برنامه ریزی دقیق برای بازاریابی محتوا از این جهت حائز اهمیت است که محتوای شما به مرور زمان قدیمی شده و جذابیت خود را برای مخاطب از دست می‌دهد. با این حال نوعی محتوای بازاریابی وجود دارد که با گذشت زمان جذابیت خود را برای مخاطبین از دست نمی‌دهد. موضوع و عنوان این محتوا به گونه این انتخاب شده که همیشه برای مخاطب تازگی داشته و مورد نیازش باشد. به این نوع محتوا همیشه سبز (Evergreen Content) می‌گویند.

چگونه محتوای بازاریابی همیشه سبز بسازیم؟

شما نیز با تولید محتوای همیشه سبز در بازاریابی محتوا می‌توانید مطمئن باشید تعداد زیادی مخاطب جذب وب سایت شما خواهند شد. اما چگونه می‌توان محتوای همیشه سبز بازاریابی محتوا را تولید کرد؟ برای تولید محتوای بازاریابی همیشه سبز باید ابتدا در زمینه کسب و کار خودتان سوالاتی را که همیشه برای افراد مطرح است مشخص کنید. این سوالات باید خیلی جزئی و خاص باشند. کلمات کلیدی مرتبط با این موارد را مشخص کنید. شکل سوال را با توجه به کلمات کلیدی و سوالات جستجو شده در موتور جستجو مشخص کنید. این سوال را عنوان محتوای بازاریابی همیشه سبز خود در نظر بگیرید و برای آن متن مناسبی بنویسید. محتوای همیشه سبز در بازاریابی محتوا می تواند در فرم های متفاوتی ارائه شود.

اگر در سایت خود بخش سوالات متداول را قرار دهید محتوای آن یک محتوای همیشه سبز مناسب خواهد بود. برای اینکه محتوای این بخش مخاطبین را همیشه به خود جذب کند سعی کنید سوالات مطرح شده در آن جامع باشند و به همه جوانب مساله بپردازند. پاسخ‌های سوالات را نیز به طور کامل و با در نظر گرفتن نیازهای کاربر بنویسید. متن سوال و پاسخ را از نظر سئو ویرایش کنید. مسائل روز را برای نوشتن محتوای همیشه سبز در نظر نگیرید و به جواب سوالات همیشگی و عمومی تر بپردازید اما به صورت جزئی و مرحله به مرحله.

در ادامه به ذکر چند مثال انواع گوناگون محتوای بازاریابی همیشه سبز خواهیم پرداخت:

  1. محتوای آموزشی مرحله به مرحله مهارت های پر طرفدا: ۱۰ اقدام موثر برای موفقیت در بورس

  2. محتوای آموزشی که چگونگی انجام یک کار یا مهارتی خاص را آموزش می‌دهد: چگونه یک اینفوگرافی خوب بسازیم؟

  3. اینفوگرافی‌های آموزشی

  4. بخش سوالات متداول در سایت ها

  5. تعریف مفاهیم و واژگان یک صنعت یا کسب و کار

فرمت های رایج همیشه سبز

در زیر برخی از فرمت های رایج همیشه سبز که ممکن است برای ایجاد آنها در نظر بگیرید آمده است:

  • باکس ها

  • نکات

  • نحوه محتوا

  • نظرات محصول

  • (برخی) فیلم ها

  • اینفوگرافیک ها

تولید در این قالب ها به طور خودکار قطعه شما را همیشه سبز نمی کند اما این نوع محتواها بیشتر از سایر قالب ها به نوشتن همیشه سبز تمایل دارند. ویدئوهای آموزشی که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهند، مانند نحوه تعویض لاستیک، طول عمر بیشتری نسبت به ویدئوهای کمتر کاربردی دارند.

اکنون که برخی از قالب های کلیدی برای ایجاد محتوای همیشه سبز را درک کرده اید ، نحوه استفاده از آنها را در اینجا مشاهده می کنید.

آنچه محتوای همیشه سبز نیست

برای روشن شدن بهتر اینکه چه نوع نوشتاری ‘همیشه سبز’ در نظر گرفته می شود، می توانیم بررسی کنیم که کدام قطعات به طور خاص همیشه سبز نیستند.

  • مقالات خبری

  • آمار یا گزارشاتی که به سرعت قدیمی می شوند

  • مقالات متمرکز بر فرهنگ پاپ یا روند فعلی

  • روند فعلی لباس و مد

به یاد داشته باشید محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روندهای بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای پرطرفداری باشد اما به عنوان محتوای همیشه سبز کاهش نخواهد یافت.

خوب است بخوانید:

نکاتی برای نگارش مطالب همیشه سبز

اکنون که می دانید محتوای همیشه سبز به طور قطع چیست، همراه با انواع فرمت هایی که بهترین کار را می کنند، در اینجا نکات خاصی برای نوشتن محتوای همیشه سبز آورده شده است:

کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

ما قبلاً به طور مختصر اشاره کردیم که ممکن است کلمات کلیدی دم بلند بهترین باشند. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز ارزش چندانی ندارد اگر افراد در جستجوی آن موضوع نیستند بنابراین کلمات کلیدی خود را تحقیق کنید.

برای SEO بهینه سازی کنید

هنگامی که کلمات کلیدی خود را (یکی در هر قطعه) دارید فراموش نکنید که از بهترین شیوه های SEO برای بهینه سازی روی صفحه استفاده کنید. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، آدرس اینترنتی و کل کپی اصلی قرار دهید – اما کلمات کلیدی خود را پر نکنید! شما همچنین باید مقاله های همیشه سبز مرتبط را با هم پیوند دهید تا رتبه سئو را بهبود بخشید.

برای مبتدیان بنویسید

از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید

مبتدیان به همان شیوه یادداشت قبلی غالباً زبان بیش از حد فنی را نمی فهمند، بنابراین سعی کنید در صورت امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.

محتوای خود را مجدداً مورد استفاده قرار دهید

هنگامی که یک محتوا عالی ایجاد می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و ایده های عالی خود را در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید. اینجا هستند چند ایده عالی برای ویرایشگران محتوا مشغول.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید