سئو

مطالبی درباره ی تولید محتوی غیر تکراری متنی که هر کسی به شما نمی گوید

غیر تکراری متنی یا یونیک از جمله بنیادی‌ترین عوامل در بهسازی ، بالا بردن بازدیدها از وب سایت در می‌باشد. تولید محتوای غیر تکراری متنی ، به صورت کارشناسی شده و می تواند به صورت ، بسیار مناسبی وب سایت را در تیررس دید مخاطبان قرار دهد. نتیجتا ً ، به راحتی توان این وجود دارد که با ایجاد یک و با قالب نوشتاری صحیح ، میزان بازدید از وب سایت را بالا برد.

در این راستا باید محتوا نگار به صورت ذهنی بتواند مطالبی را تولید کند که در سنجش با محتوا هایی مشابه در مورد یک محصول یا یک خدمت، از امتیاز بالاتری بهره ببرد. بدین وسیله می توان به تارگت هایی که مخاطب در مورد وب سایتش مشخص کرده می توان دست یافت . در ادامه در مورد مفاهیمی درباره تولید محتوا و به خصوص تولید محتوای غیر تکراری متنی می پردازیم.

مطالبی که ممکن است شرکت های تولید محتوا به شما در باره ی تولید محتوای غیر تکراری متنی نگویند

تولید محتوای غیر تکراری متنی و اقسام دیگر آن از جمله مسائلی است که سازمان ها و شخصیت های تولید کننده ی محتوا ، همه ی موارد درباره آنها را با شما در میان نمی گذارند. شما شاید و البته در بیشتر موارد هم همینطور است که نمی دانید، مواردی مثل تولید محتوای غیر تکراری متنی ، نوشتار یونیک، متن تکراری و باز نویس شده چه معنایی دارد. از این هم بی خبرید که صحیح بودن این موارد چه تاثیر عمیقی بر سایت شما خواهد گذاشت. با ما همراه باشید. ما این رموز را با شما در میان می گذاریم .

تولید محتوای غیر تکراری متنی یا کپی

این نوع محتوا یا تولید محتوای غیر تکراری متنی همانگونه که از اسمش پیداست ، از جایی دیگر گرفته می شود و بر روی تارنمای شما آپلود می شود. هر گاه دیدید، که یک متن بیش از یک آدرس در اینترنت دارد بدانید که رو دست خورده اید و محتوا کپی است و ی غیر تکراری متنی در آن رعایت نشده است. بنابراین برای مخاطب تان نه جذابیتی خواهد داشت و نه تازگی . چرا که آن را قبلا در جایی دیگر خوانده است.

تولید محتوی غیر تکراری متنی بسیار کم صورت می گیرد. این عادت از بسیار سال های پیش رواج داشته و در کتاب ها و دست نوشته ها حتی در محیط اینترنت به راحتی ، متن های دیگران را می دزدیدند و به نام خود جا می زدند. اما یک عامل بزرگ امروزه به کمک بشر آمده است و در تولید محتوای غیر تکراری متنی به انسان کمک می کند و آن موتورهای جستجو یا بروزرها هستند. جستجوگر هایی مثل گوگل اگر محتوایی را کپی تشخیص دهند و عدم تولید محتوای غیر تکراری متنی برای آنان اثبات گردد ، وب سایت را جریمه یا معلق می کنند.

متن دست نویس اولیه ( یونیک)

در حقیقت یونیک معنای بی مانند را دارد و دارای مترادف هایی مثل بی همتا نیز می باشد. متن یونیک متنی است که برای اولین بار از تراوشات ذهنی و فنی کارشناسانه ی یک سئو کار، بیرون می جهد و بر روی صفحه پدیدار می شود . این نوع تولید محتوای غیر تکراری متنی ، در پیشبرد اهداف وب سایت مخاطب بسیار موثر است و می تواند رنک بالایی را در گوگل برای مخاطب فراهم کند. اما هر تولید تازه یا هر تولید محتوای غیر تکراری متنی ، را نمی توان بی مانند دانست. چرا که اصولی دارد که حتما باید رعایت شود و یکی از آنها، سئو می باشد.

تولید محتوای غیر تکراری متنی و باز نوشته شده

تولید محتوای غیر تکراری متنی و یا باز نوشته امروزه بسیار در جامعه شنیده می شود. ولی تولید محتوای غیر تکراری متنی واقعا چیست؟ بیشتر افراد با حربه هایی ، سیستم ها را دور می زنند و متن تکراری تولید می کنند. بعضی از اشخاص هم، به جای ابداع یک خلاقیت در متن و تولید محتوای غیر تکراری متنی ، دیتاهای مورد درخواست را از سایت های دیگر به هم می چسبانند و محتوایی دارای چند پدر و مادر تولید می کنند. این قبیل محتواها ، بین محتوا نویسان به محتواهای حرامزاده معروف است و با رعایت موارد اندکی می توان به راحتی هر کارشناسی را دور زد و از هر موتوری عبور کرد.

تولید محتوای غیر تکراری متنی

در حالتی که بهترین شرایط فراهم باشد ، متنی را می توان باز نویسی شده و دارای قواعد تولید محتوای غیر تکراری متنی دانست، که از ماخذی مانند مرجع کتاب یا وب سایت یا هر عنصر دیگر اورجینالی بهره برده باشد. بازنویسی اصلا کار بدی نیست. خیلی هم ، خوب است. چرا که اگر نویسنده ای توانا بتواند ادبیات یک محتوا را بهبود بخشد مطمئنا گرایش به آن بسیار بیشتر می شود .

ولی در کمال تاسف بیشتر اوقات شاهد این هستیم که تقریبا همان متن دوباره تولید می شود فقط تکه های کوچکی در آن جابه جا یا جا گذاری می شوند. این تفاوت ها هم از سر ناچاری ست تا گرفتار موتور هایی نظیر گوگل مخصوصا گوگل و موکدا گوگل نشوند.

چرا که در سال های گذشته، این شرکت سیستمی الگوریتمی به نام فلوریدا و بسیار قدرتمند از ربات های خوانش گر، تولید کرده که در آن واحدی که هر متنی که حتی هنوز در وب قرار داده نشده و فقط اتصال سیستم به اینترنت برقرار است را می خواند و به راحتی بدون اینکه هشداری بدهد و یا کار سختی کند شما را به انتهای دره پرتاب می کند. در حالی که اگر خلاف این باشد، حتی با ادبیاتی ضعیف نیز ، گوگل شما را اکسپت کرده و امتیاز خوبی به شما به علت تولید محتوای غیر تکراری متنی می دهد.

چه تفاوتی بین متن کپی و تولید محتوای غیر تکراری متنی وجود دارد؟

متن تکراری ( در بسیاری از موارد همان متن با تغییرات اندک) سبب می گردد تا بازدید های شما به شدت کاهش یابد و در نهایت مجبور به تعطیلی وب سایت خواهید شد. در حالی که یک متن یونیک یا تولید محتوای غیر تکراری متنی و تازه به شرطی که نیازهای مخاطب تان را اقناع کند، سبب می شود وب سایت شما به صورت روزانه با ترافیک بالاتری مواجه شود . این بالاتر رفتن تعداد بازدیدها به معنای بیشتر شدن تولیدات و سود آوری بیشتر شما خواهد بود . بر همین اساس شما اعتباری بسیار بالا پیدا ، خواهید نمود.

یکی از مثال های تولید محتوای غیر تکراری متنی آن را می توان در وب سایت های خبری بزرگ جهان دید . مثلا نیویورک تایمز و رویترز و بی بی سی بیشترین مخاطب خبری را دارند ؛ در حالی که هر سه در یک لحظه در مورد یک مطلب گزارش می دهند و محتوا تولید می کنند ، اما توان تولید محتوا در این وب سایت ها به حدی بالاست که بعضی از مطالب آنها میلیون ها یا حتی میلیاردها بار دیده و خوانده می شود و در هیچ کدام اثری از جعل نیست ، با اینکه ممکن است خیلی جاها فاصله این موضوع تنها یک نفطه باشد. البته در مورد این مثال، تاثیر سیاست را نیز دست کم نگیرید!

استفاده از گوگل برای بررسی محتوای تکراری

یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا یک صفحه ممکن است تکراری در نظر گرفته شود یا خیر، کپی کردن ده کلمه از ابتدای یک جمله و سرچ کردن آن به عنوان نقل قول در گوگل است. این در واقع روش پیشنهادی گوگل برای بررسی است.

اگر این کار را برای صفحه‌ای در وب‌سایت خود آزمایش کنید، انتظار می رود فقط صفحه وب خود را ببینید و در حالت ایده‌آل بدون هیچ نتیجه دیگری مشاهده کنید. اگر وب‌سایت‌های دیگر نیز مانند سایت شما نمایش داده می‌شوند، گوگل اشاره می‌کند که احتمالا منبع اصلی همان نتیجه‌ای است که ابتدا نشان داده می شود. اگر سایت اولی که نشان داده می شود، وب سایت شما نیست، ممکن است مشکل محتوای تکراری داشته باشید. این فرآیند را با آزمایش چند جمله کوتاه تصادفی متن از صفحه وب خود در Google تکرار کنید.

ابزارهای رایگان برای بررسی محتوای تکراری

هنگامی که محتوای خود را می نویسید، ممکن است ناخواسته محتوای خود را بیش از حد به محتوای قبلاً منتشر شده شبیه بنویسید. همیشه ایده خوبی است که همه چیزهایی را که می‌نویسید با استفاده از چک‌کننده‌های سرقت ادبی بررسی کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما منحصربه‌فرد است. تعدادی از این ابزارها بدون هیچ هزینه ای در دسترس هستند.

در اینجا چند ابزار رایگان خوب وجود دارد که می توان از آنها برای بررسی محتوای تکراری استفاده کرد:

Copyscape – این ابزار می‌تواند به سرعت محتوایی را که نوشته‌اید در برابر محتوای قبلاً منتشر شده در عرض چند ثانیه بررسی کند. این ابزار مقایسه محتوایی را که به صورت تکراری نشان داده می‌شوند برجسته می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که چند درصد از محتوای شما با محتوای منتشر شده قبلی مطابقت دارد.

Plagspotter – این ابزار می تواند صفحات محتوای تکراری را در سراسر وب شناسایی کند. این یک ابزار عالی برای یافتن دزدهایی است که محتوای شما را دزدیده اند. همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار URL های خود را به صورت هفتگی کنترل کنید تا محتوای تکراری را شناسایی کنید.

Duplichecker – این ابزار به سرعت اصالت محتوایی را که قصد دارید در سایت خود پست کنید بررسی می کند. کاربران ثبت نام شده می توانند تا 50 جستجو در روز انجام دهند.

Siteliner – این ابزار عالی است که می تواند ماهانه یکبار کل سایت شما را برای محتوای تکراری بررسی کند. همچنین می‌تواند لینک‌های شکسته را بررسی کند و صفحاتی را که برای موتورهای جستجو برجسته‌تر هستند، شناسایی می‌کند.

Smallseotools – انواع ابزارهای SEO در دسترس هستند، از جمله یک بررسی کننده سرقت ادبی که قطعاتی از محتوای یکسان را شناسایی می کند.

ولی اگر می‌خواهید عمیق‌تر متن خود را مورد بررسی قرار دهید، این پیوندها ابزارهای بیشتری را با هزینه مقرون به صرفه ارائه می‌دهند.

ابزارهای برتر برای بررسی سرقت ادبی

چک‌کننده‌های سرقت ادبی ممتاز با قابلیت بررسی محتوای تکراری با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته ارائه می‌شوند. آنها به شما آرامش خاطر می دهند که بدانید کار شما به کسی که آن را ننوشته است نسبت داده نمی شود.

ابزارهای سرقت ادبی ممتاز معمولاً گزارش هایی را ارائه می دهند که می توانند اثبات اصالت را تأیید کنند. نمونه هایی از ابزارهای ممتاز برای بررسی محتوای تکراری عبارتند از:

Grammarly – ابزار ممتاز آنها هم یک بررسی کننده سرقت ادبی و هم چکی برای دستور زبان، انتخاب کلمه و ساختار جمله ارائه می دهد.

Plagium – یک جستجوی سریع رایگان یا یک جستجوی عمیق برتر را ارائه می دهد.

Plagiarismcheck.org – مطابقت دقیق و متن ترجمه شده را تشخیص می دهد.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید