سئو

معرفی 5 روش استفاده از روانشناسی برای بهبود بازاریابی محتوا

روانشناسی عامل مهمی در امر بازاریابی است از این رو به پنج نکته در مورد بهبود بازاریابی محتوا توسط روش های روانشناسی می پردازیم.

امروزه ما شاهد هستیم شرکت ها با دادن وعده های ناعادلانه کسب وکار خود را ترویج می دهند در حالی که وعده ها قابل اجرا شدن نیستند. اگرچه همه این کارها توسط بازاریاب ها انجام می شود ولی هدف آن ها کسب درامد بیشتر است.

1- اثبات اجتماعی

به طور تقریبی از هر ده نفر آمریکایی هشت نفر آن ها خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و مزایای خرید آنلاین بهره می برند. این آمار روزانه رو به افزایش است و با پیشرفت فناوری بازاریابی دیجیتال رواج پیدا می کند.

2- از کلمات و عبارات مشخصی استفاده کنید.

پیشنهاد می گردد در بازاریابی اصطلاحات انتزاعی را به کار نبرید و به جای آن ها از کلمات مشخص و ساده ای بهره ببرید. این امر باعث خوشحالی مشتریان می گردد و به مشتریان خود کمک می کنید که به آسانی نیازهای خود را برآورده کنند.

3- اشتباهات گذشته ی خود را بپذیرید.

زمانی شما اشتباهات گذشته خود را قبول کنید دیگران نسبت به آن ها با شما همدردی خواهند کرد. صداقت در بازاریابی محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال اگر در راه اندازی یک دفتر بیمه دچار اشتباهاتی شده اید و آن را بیان کنید این کار نشان از احترام شما به خوانندگان است.

4- از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید

اگر شما برای معرفی محصولات و خدمات خود در بازاریابی محتوایی از اصطلاحات تخصصی استفاده کنید مشتریان نمی توانند به آسانی آن را درک کنند و علاقه ای برای خرید آن ها ندارند. هدف شما از بازاریابی محتوا باید جلب نظر علاقه مندان به محصولات یا خدمات شما باشد و سعی کنید راهنمای مفیدی در اختیار آن ها بگذارید.

5- تلاش خود را ادامه دهید.

در نهایت لازم است برای جذب و حفظ مشتریان خود باید ثابت قدم باشید و دست از تلاش برندارید. به طور نامنظم و پراکنده ویدئوها و پست های تبلیغاتی را منتشر نکنید سعی کنید به طور منظم و مداوم این کار را انجام دهید. مشتریان مطالب شما را دنبال می کنند و دوست دارند هر روز مطالب جدید و مفیدی را در اختیار آن ها بگذارید.

نتیجه نهایی

گاهی اوقات بازاریاب ها فقط بر افزایش رضایت مشتری و بازگشت سرمایه تمرکز دارند که باعث می شود از اصولی مانند خدمات دهی به مشتریان دائم و استفاده از اصول روانشناسی چشم پوشی کنند. استفاده از این تکنیک ها آسان و مفید است و توسط افراد موفق زیادی استفاده شده است.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

محتوا

اثبات اجتماعی

بازگشت سرمایه

روش های روانشناسی

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید