سئو

میانگین قیمت موشن گرافیک در ایران

شرکت های انیمیشن سازی زیادی وجود دارند که ویدیوهای قالبی را با قیمت هایی که معمولاً ثابت هستند ارائه می دهند. با این حال، مشکل بالقوه این ویدیوها این است که شکل دادن به این ویدیوها به شکل تصویر و شباهت برند شما آسان نیست. وقتی صحبت از طراحی موشن گرافیک مطابق با برند شما می شود که دقیقا با آن چیزی که شما انتظار دارید مطابقت دارد؛ قیمت می تواند بسته به عوامل بسیاری متفاوت باشد. مردم اغلب با دیدن هزینه های موشن گرافیک هایی شوکه می شوند، اما موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرند. درست مانند هر چیز دیگری که می‌خرید، متغیرهای زیادی وجود دارند که هزینه یک ویدیوی موشن گرافیک را تعیین می‌کنند. در ادامه این مطلب درباره عواملی که بر طراحی موشن گرافیک در ایران تاثیر می گذارد صحبت خواهیم کرد.

قیمت موشن گرافیک در ایران از فاکتور های متعددی به شرح زیر تاثیر می پذیرد:

  • پیچیدگی و طول فیلم موشن گرافیک

به عنوان مثال، یک عکس واقعی، متحرک سه بعدی، ویدیوی موشن گرافیک، حاوی شخصیت های پیاده روی متعدد، با طول 30 ثانیه، ممکن است بیش از 8 هفته طول بکشد. بخشی از دلیل این امر به این دلیل است که پروژه های موشن گرافیک سه بعدی بسیار پیچیده هستند و رندر کردن یک صحنه می تواند گاهی اوقات ساعت ها طول بکشد. بنابراین این در هزینه فیلم طموشن گرافیک لحاظ می شود و بر قیمت تأثیر می گذارد.

اما از سوی دیگر، یک ویدیوی موشن گرافیک تایپوگرافی جنبشی دوبعدی، که 1 دقیقه طول دارد، ممکن است یک هفته طول بکشد. حتی اگر طول ویدیو دو برابر مثال سه بعدی بالا باشد. در نتیجه، این ویدیو می تواند ارزان تر باشد. همچنین باید فرآیند پیچیده ای را که برای ساخت یک ویدیوی موشن گرافیک سفارشی انجام می شود در نظر گرفت. ویدئوهای موشن گرافیک اغلب به 9 مرحله مختلف و ساعت‌های کار متعدد برای تکمیل نیاز دارند.

و این شامل زوم تماس‌ها، ایمیل‌ها، زمان‌های رندر و پیام‌های WhatsApp نمی‌شود تا مطمئن شوید که ویدیوی موشن گرافیک درست است. بنابراین شما برای بیشتر از خود ویدیوی تمام شده هزینه می پردازید.

  • آژانس طراحی

نکته دیگری که باید برای تخمین میانگین قیمت موشن گرافیک در ایران در نظر گرفت، این است که قیمت هر استودیو، فریلنسر و آژانس متفاوت است. این با توجه به سطح مهارت طراح حرکت آزاد، محبوبیت و همچنین سال ها تجربه تعیین می شود.

بنابراین، وقتی نوبت به تعیین هزینه یک ویدیوی موشن گرافیک در ایران می‌رسد، نمی‌توان یک پاسخ کلی داد، واقعاً بستگی دارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که لیستی از فریلنسرهای موشن گرافیک و استودیوهایی که دوست دارید تهیه کنید. در این راستا طراحی موشن گرافیک تاس تضمین کمترین قیمت و بهترین کیفیت را به شما می دهد. توصیه می کنیم از نمونه کار های ما دیدن کنید.

  • برنامه ریزی

برنامه ریزی برای تکمیل ویدیوی عالی بسیار مهم است. پاسخ دادن به سوالات در مورد هدف، مخاطب، پیام ویدیوی شما مهمترین عامل برای موفقیت کلی پروژه است. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در تخمیت قیمت موشن گرافیک موثر باشد، برنامه ریزی قبل از تهیه ویدئو می باشد. سبک های مختلف فیلم به شرح زیر می باشد:

  • سبک مستند، با استفاده از مصاحبه و فیلم ضبط شده یا استوک.
  • سبک فیلم، با استفاده از فیلمنامه، استوری بورد و بازیگران بالقوه.
  • انیمیشن. محتوای ویدیویی زنده

همه این نوع تولیدات می توانند بسیار مفید باشند، که بستگی به اهداف پروژه دارد.

اندازه و تخصص تیم قطعا در قیمت تاثیرگذار خواهد بود. بسته به نوع تولید و تجهیزات، اندازه ممکن است متفاوت باشد. تولید به سبک مستند معمولا تعداد اعضای تیم کمتری دارد، معمولاً یک تا سه نفر، در حالی که سبک فیلم به اعضای بیشتری نیاز دارد، می‌تواند پنج، ده یا بیشتر از اعضای تیم را در مجموعه داشته باشد.

نور خوب و صدای باکیفیت احتمالاً دو عامل اصلی پشت یک ویدیوی عالی هستند. نیاز به تجهیزات نور و صدا اضافی و همچنین تثبیت کننده و سایر تجهیزات مانند لغزنده، بدنسازی، جرثقیل، دوربین های اضافی، پهپاد را درک کنید.

برنامه ریزی و مکان یابی و همچنین ارائه مجوزهای ضبط نیز بر قیمت تأثیر می گذارد.

اگر یک ویدیو یا تیم برای ضبط ویدیوی پروژه شما مسافتی را طی کند، در قیمت ویدیو لحاظ می شود. قیمت سفر بسته به مسافت، اندازه تیم و زمانی که برای رسیدن به مقصد و بازگشت نیاز دارند، متفاوت است.

  • زمان ضبط

اکثر شرکت های تولیدی برای ضبط، نصف روز یا کل روز را صرف می کنند. نصف روز معمولاً سه تا پنج ساعت و کل روز از هشت تا ده ساعت است. با این حال، تیم هایی وجود دارند که فقط روزهای کامل یا به سادگی در ساعت ضبط می کنند. همچنین، یک فیلمبردار یا تیم برای تنظیم و تخلیه تجهیزات قبل، بعد و در حین ضبط به زمان نیاز دارد. بر این اساس برنامه ریزی کنید.

  • پس از تولید

باز هم، بسته به دسترسی به ویدیو، پس از تولید ممکن است متفاوت باشد. اگر ویدئو به سبک مستند ضبط شده باشد، داستان باید از مصاحبه و سایر صداهای ضبط شده ساخته شود. از آنجا، یک ویدیوی اضافی (معروف به B-Roll) به عنوان مکمل روایت استفاده خواهد شد. با سبک فیلم، تنظیم یک داستان زمان کمتری می برد، زیرا سرمایه گذاری زیادی روی فیلمنامه و کنترل تولید شده است. با این حال، پس از جمع آوری داستان، مواردی مانند تصحیح رنگ، تسلط بر صدا و همچنین انیمیشن و موشن گرافیک به قیمت اضافه می شود.

  • زمان تحویل

آیا برای یک ماه، یک هفته یا یک روز به ویدیو نیاز دارید؟ زمان پردازش ویدیوی تمام شده میزان تلاش متمرکز مورد نیاز تیم تولید برای تکمیل پروژه را تعیین می کند و در نتیجه بر هزینه ها تأثیر می گذارد.

جمع بندی

به صورت کلی نمی توان قیمت دقیقی برای طراحی موشن گرافیک تعیین کرد. این موضوع به عوامل گوناگونی مانند زمان تولید، نوع فیلم موشن گرافیک، تیم و تجربه طراحی، زمان تحویل و … بستگی دارد.

سعیده صفار

ادامه مقاله در سایت منبع