سئو

بهترین نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک در دنیا

معرفی 6 ابزار طراحی موشن گرافیک

با جرات میتوان گفت ، خیلی از نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک، برای خیلی از طراحان حرفه‌ای ناشناخته می باشد. در این مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزار های موشن گرافیک را، معرفی کنیم.از همراهی شما متشکریم.

فتوشاپ (Photoshop)

فتوشاپ را همه میشناسند و همه ما حداقل یک بار ازش استفاده کرده ایم. این نرم افزار، یک نرم افزار ابتدایی، برای تمام هنرمند هایی است که دستی در صنعت طراحی دارند . چه هنرمند‌های طراح موشن گرافیک، و چه هنرمندهای طراحی گرافیک.

[dt_highlight color=”” text_color=”” FA8072=””]در این نرم افزار میتوان کار های زیادی انجام داد.[/dt_highlight]

  • قابلیت کوچک کردن بیش از حد تصویر و یا قابلیت بزرگ کردن بیش از حد تصویر را داراست
  • برش دادن قسمت از تصاویر
  • با استفاده از فیلترهای مختلف و ابزارهای پیشرفته و کمی خلاقیت، میشود طراحی موشن گرفایک بی نظیری ساخت.

الستریتور (Illustrator)

الستریتور یک نرم افزار تصویر سازی، مانند فتوشاپ می باشد. با این تفاوت که فتوشاپ به صورت بیت مپ کار میکند. اما الستریتور، کاملاً ویرایش برداری دارد. ویرایش برداری، ویرایشی است، که میشود تصویر را بی نهایت بزرگ، یا بی نهایت کوچک کرد.

نکته جالب اینجاست، که این تغیر سایز، تاثیری روی کیفیت تصویر ندارد. طراحی هایی که به اندازه خیلی بزرگ و کوچک نیاز دارند را،طراحان با الستریتور طراحی میکنند. به عنوان مثال، میتوان طراحی لوگو رو مثال زد. نکته جالب این نرم افزار، این است که میتوان به راحتی پروژه ها رو به افتر افکت انتقال داد.

افتر افکت (After Effects)

افتر افکت یکی از محبوب ترین ابزارهای طراحی موشن گرافیک می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های این نرم افزار، انعطاف پذیر بودن ان است.

نرم افزار افترافکت، یک نرم افزار انیمیشن سازی 2.5D می باشد، که به کاربر امکان طراحی، تغییر، ادغام دو فضای دو بعدی و سه بعدی را میدهد. شما میتوانید پروژه رو در نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور، انجام دهید و سپس به افترافکت منتقل کنید. اینگونه با یک فضای گرافیکی کامل، در پروژه نهایی استفاده میشود.

[dt_highlight color=”” text_color=”” FA8072=””]صدها افزونه و پلاگین برای این نرم افزار طراحی شده است، که به شما این اجازه را میدهد ایده خودتان را پیاده کنید.[/dt_highlight]

سینما فوردی (Cinema 4D)

یکی از این نرم افزارهایی که کارگردان های فیلم ها از آن استفاده میکنند، نرم افزار سینما فوردی می باشد. این نرم افزار میتواند به عنوان مرحله آخر طراحی موشن گرافیک باشد و برای طراحان نیز گام اخر. با این نرم افزار، طراح هنرمند موشن گرافیک، به راحتی میتواند تمام ابزارهای تری دی را در اختیار داشته باشد. سینمافوردی یکی از مشهور ترین نرم افزار هایی است که به دلیل ماهیت کاربرپسند ش مشهور شده است.

سینما فوردی ویژگی های منحصر به فرد و سازگاری دارد. این نرم افزار با چند موتور رندر شتاب دهنده مختلف CPU ، به شما کمک میکند، در کمترین زمان ممکن، طرح‌های 3D خودت را پیاده کنی. به طور کلی سینمافوردی، به طور گسترده‌ای در دنیای طراحی موشن گرافیک، برای مدل سازی، انیمیشن سازی، جلوه های ویژه و جلوه های شبیه سازی استفاده میشود. نکته جالبی که وجود دارد این است که سینما فوردی در سرتاسر استودیوهای هالیوود و استدیوهای محلی آمریکا،مورد استفاده قرار میگیرد.

نرم افزار غول قرمز (Red Giant software)

شرکت جاینت یک شرکت نرم افزاری می باشد. که اخیرا یک برنامه شگفت انگیز، برای طراحی موشن‌گرافیک ارائه کرده است. اسم این برنامه غول قرمز است. یکی از افزونه های این نرم افزار برای ساختن جلوه‌های ویژه ، مورد استفاده قرار میگیرد.

این نرم افزار افزونه دیگری دارد، که باعث شده است، در این لیست اسم این نرم افزار اضافه شود. این افزونه به درد پروژه‌هایی میخورد که ددلاین مشخص و کوتاهی دارند. همین افزونه خیلی از طراحان را جذب این نرم افزار کرده است.

موکا آی ای (Mocha AE)

[dt_highlight color=”” text_color=”” FA8072=””]این نرم افزار، یک سیستم ردیابی کمک دست طراحان گرافیک می باشد.[/dt_highlight]و از بهترین نرم افزارهای جلوه های ویژه است، که به راحتی می شود با نرم افزار افتر افکت ، عکسهای موکا آی ای را، ردیابی کرد. این نرم افزار برای بسیاری از پروژه های تجاری مفید می باشد. اگر قصد مصاحبه یا استخدام دارید، می توانید با این نرم افزار رزومه کاملی برای خودتان درست کنید.

کلام آخر

در این مقاله، بهترین نرم افزارهای گرافیکی دنیا معرفی شد.با این نرم افزارها، یک طراح موشن گرافیک تبدیل به یک سوپر می شود.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید