سئو

10 نکته مهم در طراحی موشن گرافیک

طراحان موشن گرافیک دقیقا چه می کنند؟ خوب، آنها گرافیک های حرکتی ایجاد می کنند که تقریباً در همه چیز از تلویزیون، فیلم، تبلیغات و موارد دیگر قابل مشاهده است. چه یک هنرمند موشن گرافیک مبتدی یا پیشرفته باشید، مجموعه ای از مهارت ها وجود دارد که به شما امکان می دهد یک طراح موشن گرافیک عالی شوید. در این مقاله 10 مورد از حیاتی ترین مهارت هایی را که هر طراح موشن گرافیک به آن نیاز دارد تا کار خود را به سطح بالاتری برساند و به آنها کمک کند در حرفه خود برتری پیدا کنند، خواهید یافت.

  1. مهارت های طراحی گرافیک

این یکی ممکن است بدون منطق به نظر برسد، اما هنوز هم باید به آن اشاره کرد زیرا برای طراحی موشن گرافیک و تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. از این گذشته، طراحی حرکتی عملاً ویژگی های گرافیکی را از طریق انیمیشن زنده می کند. داشتن دانش طراحی گرافیک می تواند به شما اجازه دهد کار طراحی حرکتی خود را پیش ببرید. به خصوص اگر فریلنسر هستید، جایی که اغلب از شما خواسته می شود که نه تنها عناصر مجازی را حرکت دهید، بلکه آنها را نیز ایجاد کنید. مطمئناً، ممکن است در استودیویی کار کنید که کار شما این است که عناصر مجازی را که یک طراح گرافیک ایجاد کرده است، بگیرید و یک قطعه گرافیکی متحرک بسازید. همانطور که گفته شد، شما هرگز نمی توانید انواع پروژه هایی را که در آن قرار دارید پیش بینی کنید، و دانستن اینکه چگونه عناصر دو بعدی را نه تنها جابجا کنید، بلکه آنها را ایجاد کنید برای موفقیت شما حیاتی است.

2. مهارت های هنر سنتی

داشتن دانش هنر سنتی در طول فرآیند طراحی شما بسیار کمک کننده است و می تواند بهترین راه برای انتقال طرح حرکتی خود به مخاطب را در اختیار شما قرار دهد. در طول اکثر قطعات موشن گرافیک، ترسیم ایده های خود بر روی کاغذ همیشه آسان تر از ساخت آن در رایانه است تا متوجه شوید که کار نمی کند. طرح‌ها را می‌توان خیلی سریع‌تر انجام داد، به شما این امکان را می‌دهد تا ایده‌های مختلف را سریعاً طوفان فکری کنید، و در نهایت سرعت کار شما را افزایش می‌دهد. همچنین اگر مجبور باشید ایده ای را پرتاب کنید، احساس بدی نخواهید داشت، زیرا نیازی به صرف زمان زیادی برای آن ندارید.

درک انیمیشن

به عنوان یک طراح موشن گرافیک باید بتوانید عناصر دو بعدی را از طریق حرکت زنده کنید. برای این کار باید از انیمیشن استفاده کنید، انیمیشن در موشن گرافیک چیزی فراتر از تنظیم چند فریم کلیدی است. شما همچنین باید یک پایه قوی در مبانی انیمیشن و نحوه حرکت همه چیز برای خلق اثر جذاب داشته باشید. اصول انیمیشن به همان اندازه که برای انیماتور کاراکترها صدق می کند، برای شما نیز صدق می کند. شما باید بتوانید بدانید که کجا اغراق کنید، کجا را راحت کنید یا خارج کنید، یا اینکه چه نوع زمان بندی بهتر عمل می کند. شما ممکن است بهترین طراحی را داشته باشید، اما اگر به خوبی متحرک نباشد، می تواند قطعه طراحی حرکتی شما را به هم بزند.

مهارت های طراحی سه بعدی

عناصر سه بعدی راه خود را در طراحی حرکت پیدا کرده اند و روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید آن را در یک لوگوی سه بعدی، مقدمه ای برای یک برنامه تلویزیونی، تبلیغات و موارد دیگر پیدا کنید. به عنوان یک طراح موشن گرافیک، باید این مجموعه مهارت را داشته باشید تا بتوانید با صنعت در حال تغییر همگام باشید. برنامه های سه بعدی زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، این به شما بستگی دارد که برای یادگیری آن زمان بگذارید. شما نباید خود را فقط به طراحی حرکت دو بعدی محدود کنید، دانش خود را به سه بعدی گسترش دهید تا فرصت های بیشتری برای شما باز شود.

درک تایپوگرافی

تایپوگرافی به شدت در طراحی متحرک مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب نیروی محرکه در پشت گرافیک حرکتی است. برای مثال، یک طرح حرکتی ممکن است فقط از نوع برای انتقال محصول، شرکت یا خدمات به بیننده استفاده کند. در واقع، تایپوگرافی آنقدر مهم است که یک مقاله کامل در مورد آن ایجاد کرده ایم. از آنجایی که تایپ بسیار برجسته است، باید درک درستی از تایپوگرافی داشته باشید. چه ویژگی های مجازی یک تایپ فیس را تشکیل می دهد، چه چیزی یک طرح را تحسین می کند، و چه چیزی برای مخاطب راحت ترین امکان خواندن است. تایپ فیس مناسب می تواند طرح حرکتی شما را به سطح بعدی بفرستد. تایپوگرافی

درک نظریه رنگ

تفکر خلاقانه

وظیفه شما به عنوان یک طراح گرافیک متحرک این است که یک عنصر گرافیکی را زنده کنید. همچنین این وظیفه شماست که بهترین راه را برای انجام این کار بدانید. ممکن است با اطلاعات بسیار کمی از یک مشتری کار کنید و ایده ممکن است واضح نباشد. اینجاست که خلاقیت وارد عمل می شود و می توان یک ایده ساده را در نظر گرفت و آن را به یک قطعه طراحی حرکتی پیچیده و جذاب تبدیل کرد.

مهارت های فنی

این موشن گرافیک های روز و عصر همه بر روی رایانه انجام می شود، بنابراین مهم است که شما مهارت های فنی را برای سازگاری با محصولات، سرورها و سیستم های جدید داشته باشید. برنامه ها، سیستم عامل ها و سرورهای مجازی متعددی وجود دارد که یک هنرمند موشن گرافیک باید به آنها تسلط داشته باشد تا بتواند در صنعت برتر باشد. شما باید بتوانید زمانی که پروژه جدیدی به شما ارائه می شود به زمین بنشینید و از مهارت های فنی خود عقب نمانید.

ارتباط بین فردی

اگرچه این مهارت به مهارت های طراحی واقعی شما مربوط نمی شود، اما همچنان به همان اندازه مهم است. طرح‌های حرکتی عالی همیشه با ارتباط شروع می‌شوند، این می‌تواند با مشتری یا مدیر خلاق شما باشد. یک طراح موشن گرافیک باید بتواند ایده ها و مفاهیم خود را به وضوح برای مشتریان یا کارفرمایان بیان کند. و همچنین هرگونه نگرانی یا تغییری که ممکن است داشته باشند. مشتریان معمولاً طراح نیستند، بنابراین این شما هستید که باید ایده های خود را به روشی قابل فهم و واضح به آنها منتقل کنید.

اصالت

پیروی از روندها و استفاده از سبک یا ظاهر خاصی که استفاده می شود می تواند آسان باشد. این می تواند کار شما را شبیه بقیه کند و شما متمایز نشوید. سبک خود را به عنوان امضای خود در نظر بگیرید، با هر پروژه ای که با آن روبرو می شوید این شانس را دارید که این سبک امضا را در ذهن مخاطبان نقش کنید و آن را به یاد ماندنی و متعلق به خودتان کنید. هر طراح گرافیک موشن باید سبک خاص خود را داشته باشد. البته توسعه این امر ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما شما به سبک خود رشد خواهید کرد. به عنوان مثال، به تیم برتون نگاه کنید، آثار هنری او بسیار منحصر به فرد است و لحظه ای که یکی از طرح های او را می بینید، آن را به عنوان مال او تشخیص می دهید.

جمع بندی

اکنون که مهارت‌های ضروری را که هر طراح موشن گرافیک به آن نیاز دارد را می‌دانید، می توانید از آن ها در کار خود برای پیشرفت و بهبود استفاده کنید. تیم طراحی موشن گرافیک تاس نیز با رعایت تمامی این اصول کنار شما است تا در راستای بهبود کارتان به شما کمک کند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید