سئو

برای طراحی موشن گرافیک به یادگیری این 11 مهارت نیاز دارید | تاس

مهارت های اساسی طراحی موشن گرافیک

تقریباً تمام کسانی که با اینترنت کار می کنند، میدانند موشن گرافک چیست . موشن گرافیک را میتوانید در تلویزیون، فیلم های سینمایی، تبلیغات، شبکه های اجتماعی و… ببینید . تو این مقاله قصد داریم در مورد مهارت های حیاتی که هر طراح موشن گرافیک باید بداند ، صحبت کنیم. اگر می خواهید بدانید این مهارت ها چه چیز هایی هستند در ادامه با این محتوا با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید

مهارت های طراحی گرافیک

اساسی ترین مهارت یک گرافیست، مهارت های طراحی گرافیک است . شاید یکم کلیشه ای باشد اما اگر میخواهید تبدیل به یک موشن گرافیست حرفه ای بشوید ، باید مهارت های پایه طراحی گرافیک را یاد بگیرید . چرا؟ چون قبل از شروع به طراحی موشن گرافیک، اول باید بتوانید یک طرح ثابت را ایجاد کنید ، بعد با ترفندهای مختلف آن را به حرکت در بیاورید .

مهارت طراحی دستی

دومین مهارتی که به آن نیاز دارید ، طراحی بر روی کاغذ است . با این مهارت می توانید در زمان خودت صرفه جویی کنید . با طراحی بر روی کاغذ، می توانید طرح خودتان رو بسنجید. تنها راهی که بتوانید فید بودن یک طرح را بررسی کنید ، طراحی بر روی کاغذ است . اگر طرح را روی کاغذ پیاده کردید و مشاهده کردید که با آن چیزی که در ذهن شماست خیلی فاصله دارد ، زمان کمتری صرف کردید تا این را بفهمید، بنابراین احساس بدی نخواهید داشت. علاوه بر این، طراحی روی کاغذ، به مرور زمان درک جدیدی از دنیای اطرافتان به شما خواهد داد

هنر درک انیمیشن

به عنوان یک طراح، باید بتوانید عناصر دو بعدی را زنده کنید . برای انجام این کار باید از هنر انیمیشن سازی استفاده کنید. در واقع هنر انیمیشن سازی فراتر از به حرکت درآوردن چند فرم نقاشی است . به عنوان یک طراح انیمیشن باید بتوانید طرح های خودتان رو زمانبندی کنید، تا یک طراحی موشن گرافیک منحصر به فرد داشته باشیم. اما اگر هنر انیمیشن سازی رو درک نکنید نمی توانید یک موشن گرافیک قدرتمند بسازید .

مهارت طراحی سه بعدی

اگر با دقت بیشتری به دنیای دیجیتال اطراف خودتان نگاه کنید، متوجه طرح های سه بعدی جالبی می شوید . طرح های سه بعدی آرام آرام به دنیای گرافیک راه پیدا کردند ، و جای خودشان را در دل مردم حسابی باز کردند . به عنوان یک طراح گرافیک باید بتوانید طرح‌های سه بعدی خلق کنید ، تا در اکثر پروژه های بزرگ با طراح های حرفه ای تر از خودتان کار کنید. هرگز خودتان را به دنیای دو بعدی محدود نکنید ، و برای یاد گرفتن طراحی سه بعدی زمان بگذارید

درک درست تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی از بزرگترین هنرهاست. این هنر در ایران قدمت 50 ساله دارد . به علاوه، هر روز و هرروز، طرفداران بیشتری پیدا می کند. اگر آن را به درستی درک کنید ، می توانید کارتان را رشد بدهید . تایپو گرافی این قدرت را به شما می دهد تا بتوانید ، در دل طرح های نوشتاری، منظور و مفهومی که خودتان میخواهید را برسونید. بنابراین یکی از بزرگترین و اصلی ترین هنرهایی که یک گرافیست باید بلد باشد ، تایپوگرافی است. تعریف کامل تایپوگرافی دراین محتوا جا نمیشود و از چارچوب این محتوا خارج است . بنابراین در محتوا جداگانه ای ، در مورد تایپوگرافی توضیح خواهیم داد .

درک رنگ ها

همان طور که می دانید هر رنگ حالت و احساس خاصی را به مخاطب القا می کند بنابراین برای انتقال چیزی که در ذهنتان دارید ، باید بدانید برای طراحی موشن گرافیک از چه رنگی استفاده کنید. مثلا، اگر می‌خواهید درمورد پاییز یک طرح بزنید . نباید از رنگ‌های آبی خاکستری و سفید استفاده کنید . اما اگر همان طرح در مورد زمستان باشد، این رنگ ها بیشتر به کارتان خواهد آمد .

خلاقیت

به عنوان یک خالق طرح های زنده، باید خلاقیت کافی داشته باشید . خلاقیت باعث جذابیت طرح می شود . اگر این طرح ها به اندازه کافی خلاق باشن میتوانند شما را به اندازه یک دنیا مشهور و معروف کنند . مثلا به نظر شما خلاقیت طراح پاندا کونفوکار، چقدر او را معروف کرد؟

علاوه بر این ممکن مشتری یا کارفرما اطلاعات کافی برای پروژه رو به شما ندهند . در این صورت اگر شما هم خلاقیت کافی نداشته باشید ، نمیتوانید پروژه را به آخر برسونید . نکته جالب توجه در مورد خلاقیت، اینه که این هنر اکتسابی است یعنی با تمرین به دست می آید و مادرزادی نیست.

تکنولوژی روز دنیا

قبل از به وجود آمدن کامپیوتر و اینترنت تمام طراح ها، طرح های خودشان را بر روی کاغذ پیاده می کردند. کم کم به مرور زمان کامپیوترها به کمک ما آمدند ، و دنیای تازه پیش روی ما گذاشته شد. این دنیای تازه، هیچ انتهایی ندارد. بنابراین شما هم نباید از این قافله عقب بمانید ، باید به اندازه کافی از دنیای تکنولوژی، کامپیوتر و اینترنت سررشته داشته باشید، تا بتوانید فناوری های روز دنیا را استفاده کنید، و بروزترین طراح بین رقبای خودت باشید .

روابط عمومی

این مهارت را بیشتر افراد دست کم میگیرند. این مهارت یکی از مهمترین مهارت های طراحی موشن گرافیک است . با این مهارت می توانید معنا و مفهوم طرح را، به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنید . اگر این این مهارت را نداشته باشید قالبا طرح هایی تولید میکنید، که معنا و مفهوم خاصی ندارند .

بنابراین برای تبدیل شدن به یک طراح موفق، باید به اندازه کافی از روابط عمومی و و هنر ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف سررشته داشته باشید

اصالت

طراحی یکی از قدیمی ترین هنرهاست، و در دنیای هنر، یک هنرمند اصالت منحصر به فرد خودش را دارد. اگر با دقت به دنیای اطراف نگاه کنید ، متوجه این موضوع می‌شوید . مثلاً هر بازیگر مدل بازی خودش را دارد. هر نوازنده و موسیقیدان، نت خاص خودش را اجرا می‌کند. هر موشن گرافیک دیزاینر هم باید اصالت خودش را، روی طرح ها پیاده کند به مرور زمان این اصالت به‌عنوان یک امضا در می آید . کم‌کم همین اصالت حرفه شما را وارد مرحله بعدی کارتان می کند . اصالت یعنی اینکه در دل طرح، خودتان باشید و ادای کسی را در نیاورید

سخن آخر

در هر کدام از مهارت هایی که گفتیم به احساسی که در مورد آن موضوع دارید ، دقت کنید . اگر حس میکنید به اندازه کافی در موردشان میدانید که هیچ، اگر نمیدانید به دنبالش باشید تا یاد بگیرید، تا بتوانید حرفه خودتان را رشد بدهید ، بهترین خودتان باشید .
مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را از دست ندهید

آزمایش Free T4 و تشخیص مشکلات تیروئیدی!
ریلز چطور به افزایش بازدید در اینستاگرام کمک می کند؟
علایم بیماری های متابولیک در کودکان چیست؟
7 عنصر کلیدی طراحی سایت شرکتی موفق