ایده های ناب طراحی موشن گرافیک احتمالا برای شما هم پیش آمده است، که پروژههای موشن گرافیک شبیه به هم دیده باشید و یا تولید کرده باشید. اما سوال اینجاست که چطور یک ایده ناب داشته باشیم، اون هم ایدهای که قبل از ما هرگز کسی به ذهنش خطور نکرده باشد. در این مقاله قصد …
موشن گرافیک
دیدن ایده دیگران
بنابراین از بین هزاران ایده از هر ایده تکه کوچکی استفاده کنید و یا الهام بگیرید.
مقایسه نتیجهها
تشخیص اینکه، ایده ما شبیه کدام پروژه است، سخت نیست. کافیست که بعد از تمام شدن کار، نگاهی به پروژه خودمان بندازیم. به عقب برگردیم و تمام ایده هایی که برداشتیم، دوباره بررسی کنیم. به این صورت راحت شباهت ها مشخص می شود. بهتر است قبل از این که پروژه را تحویل دهید شباهت هایی که پیدا کردید را تغییر دهید.
تمرین کردن
شاید این حرکتها، کاملا از کپی برداری جلوگیری نکند، اما هرچقدر این رویه تکرار شود، باعث بهتر شدن کارتان می شود. هر چه تمرین بیشتر باشد، ایده های ناب و خلاقانه بیشتری به ذهنت می آید. و انجام دادن این روند آهسته آهسته باعث می شود، یک هنرمند غیر خلاق تبدیل به یک هنرمند خلاق شود.
قلب و انسانیت
وقتی ایدهای طراحی موشن گرافیکی رو از هنرمند دیگهای الهام میگیریم، این یعنی آن هنرمند شایسته و لیاقت توجه را ندارد. اینگونه به هنرمند استرسهای عجیبی وارد میکنیم و باعث افسردگی او می شویم و خسارت مالی به او وارد میکنیم!
[dt_highlight color=”” text_color=”” FA8072=””]ارزش حقیقی هنر، این است که خلاقانه باشد، راه رسیدن به خلاقیت هم تمرین کردن است.به جای کپی برداری از دیگران، به روی پای خودمان بایستیم و برای خود اعتبار کسب کنیم.[/dt_highlight]
کلام آخر
بنابراین میتوانیم به راحتی بگوییم که، مرز بین ایده های ناب و ایده های سرقتی از مو باریک تر می باشد، اما گاهی با کمی فکر، دلسوزی و روحیه خلاقانه میتوانیم، انسانیت، احساسات و ایده های الهام بخش را در تمام پروژه هایمان پیاده کنیم.
این حرف، همیشه آویزه گوشتان باشد، اگر احساس میکنید ممکن است پروژه، شبیه یکی از پروژههای دیگر شده باشد، قبل از انتشار و تحویل، تغییرات بزرگ و اساسی تو پروژه ایجاد کنید، تا شبیه هیچ پروژه دیگری نباشد.
مجید جورکش
علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ