سئو

نحوه نوشتن و قالب بندی مقاله سفید

شما برای آماده کردن محصول یا صنعت مورد نظرتان جهت جمع آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات آن و ارائه آن هستید. پیشنهاد ما به شما یک مقاله سفید است زیرا دارای قالب مناسبی است و برای این کار کاملا پرکاربرد است. این یک محصول مفید جهت معرفی تخصص شرکت شما و یک ابزار ارزشمند برای بازاریابی است.

اما ، چطور می توان دانش خود را به یک مقاله سفید تبدیل کنید؟

اوراق سفید به گزارش های تجاری خیلی مشابه هستند ولی کاملا از هم متمایز هستند. برای این که بتوان یک نوشته موفقیت آمیز بنویسید، باید تفاوت ها را درک کنید و عناصر اصلی را در آن بگنجانید. با خواندن این مطلب شما خواهید دریافت که آیا یک مقاله سفید برای شما مناسب است یا خیر؟ و اگر مناسب است، نحوه تهیه و تولید مقاله را باید آموزش ببینید.

پیشنهاد می شود مقاله را نیز بخوانید.

مقاله سفید چیست؟

مقاله سفید سندی معتبر است که هدف آن اطلاع رسانی کامل به خواننده در مورد یک موضوع خاص است. این دانش و تحقیقات درباره تخصص مورد نظر با هم در سند ترکیب می شوند تا برای یک راه حل یا یک پیشنهاد خاص استدلال کنند.

مقاله سفید به خواننده علاوه بر این که درک موضوع را می رساند این امکان را می دهد تا مسئله ای را حل کند یا درباره آن تصمیم بگیرد.

مقالات سفید از جمله اسناد تجاری به شمار می آیند که با توجه به اطلاعات ورودی تکمیل می شوند و می توان گفت دارای متن گیرا و نافذی هستند. به همین دلیل خواندن این مقالات به صورت عمیق صورت می گیرد. این مقاله ها در نوشتن از لحن رسمی استفاده می کنند.

استفاده و ارزش مقاله سفید

مشاغل گوناگون هم برای این که تخصص خود را ثبت و برای آن بازاریابی نمایند از مقالات سفید استفاده می کنند.

به طور کلی مقاله های سفید برای مخاطبانی خارج از تجارت ارائه می شوند. بنابراین، ابزاری جهت جذب خوانندگان به شرکت با ارائه دانش با کیفیت و عالی در صنعت هستند.

با این حال، یک مقاله سفید یک زمینه برای فروش نیست. این شرکت است که با برجسته ساختن تخصص داخلی و توصیه های ارزشمند، محصول شرکت خود را به فروش می رساند.

مثال:

زمینه فروش(حراجی): بازاریابی ABC با 8 روش در بودجه ی شبکه های اجتماعی شما صرفه جویی خواهد کرد

کاغذ سفید: تبلیغات رسانه های اجتماعی: مطابق با نیازها و سیستم عامل های بازاریابی

نحوه انتخاب موضوع مقاله سفید چگونه است؟

انتخاب کردن یک موضوع مناسب برای نوشتن مقاله سفید بسیار ضروری است.

در این زمینه سه عامل مهم وجود دارد:

1. مخاطب

مانند هر نوشتار تجاری، مخاطب اولین عاملی است که نظر شما را جلب خواهد کرد. مقاله سفید باید با در نظر داشتن خواننده مورد نظر نوشته شود. مخاطبان ممکن است مشتریانی باشند که با این صنعت به صورت طولانی مدت آشنا هستند یا خریداران احتمالی که کاملاً در این زمینه تازه کار هستند، باشند.

همیشه در مورد نکات اصلی و سوالات عمده و اصلی که خوانندگان ارائه می دهند تأمل کنید. در این مباحث شما می توانید به دنبال مواردی باشید که به طور کامل بررسی نشده اند.

2. تخصص

مقاله سفید شما باید طوری تهیه شود که با تخصص شرکت شما کاملا مطابقت داشته و آن را برجسته کند. در این سند باید تحقیقات کامل و شامل تحقیقات خارجی و داخلی باشد.

3. مسئله محور و متمرکز بر راه حل

مقالات سفید باید در مورد یک مسئله خاص صحبت و آن را برطرف کنند که این مسئله یا موضوع باید در زمینه تخصص شما باشد. این سند ممکن است به موضوعاتی از جمله معضلات مشترک، روندهای جدید، تکنیک های تغییر، مقایسه صنعت و غیره بپردازد.

مقاله سفید باید دارای یک راه حل یا پیشنهادی برای پاسخگویی به مسئله باشد. این راه حل مبتنی بر بررسی دقیق مسئله و راه حل های بالقوه است.

تهیه مقاله سفید

پژوهش

موضوع انتخاب شده باید به طور جامع بررسی شود. اطلاعات را از منابع آنلاین، منابع صنعت(محصول مورد نظر) و اسناد داخلی تهیه کنید. مقاله های سفید مبتنی بر داده ها هستند، بنابراین باید توسط تحقیقات قابل توجهی پشتیبانی شود. هیچ قاعده ای قوی و سریع در مورد استنادها وجود ندارد اما شما باید هر اطلاعاتی را که قبل از شروع تحقیقات خود از آن ها اطلاع نداشتید و به طور عهمومی نیستند را ذکر کنید. ولی این نکته را فراموش نکنید هر چه تعداد مراجع افزایش یابد موجب اعتماد به نفس و اطمینان خاطر خواننده می شود.

البته همه منابع باید از سایت های معتبر تأمین شوند. زیرا برای نوشتن یک سند ارزشمند، کلیه مطالبی که تهیه و بررسی شده باید از منابع معتبر و قابل اعتماد صورت بگیرد.

سایر مقالات سفید را بخوانید

آیا قبلاً مقاله های سفیدی وجود داشته که موضوع یا حوزه شما را پوشش دهد؟ برای این که سطح معلومات خود و فرصت های استفاده در محتوای موجود را افزایش دهید، مقالات سفید دیگر را بخوانید. این بررسی همچنین تضمین می کند که مقاله سفید شما به جای کار اضافی، منحصر به فرد خواهد بود.

پیشنهاد می شود که مقاله را نیز بخوانید.

از نقشه ذهنی استفاده کنید

پیگیری بسیاری از منابع، ایده ها و مطالبی که مرتبط با تهیه مقاله سفید هستند می توانند شما را خسته کنند و کاملا طاقت فرسا هستند. بنابراین یک راه راحت تر هم وجود دارد آن هم ابزار سازمانی مفید نقشه ذهنی است. نقشه ذهنی به نویسنده این امکان را می دهد تا قطعات مختلف را در یک مرور کلی تصویری فهرست بندی و به هم متصل کند.

قالب مقاله سفید

مقاله های سفید به طور کلی از قالب استاندارد یک سند پیروی می کنند. درست است که سفارش محتوا ممکن است مشابه سایر گزارش های تجاری باشد، اما یک تفاوت عمده در آن وجود دارد:

یک مقاله سفید نتیجه را در پایان قرار می دهد.

بسیاری از ارتباطات تجاری، مانند گزارشات فنی یا پیشنهاد ها، نتیجه اصلی را در ابتدای سند ارائه می دهند. این سفارش به خواسته های خواننده در دریافت اطلاعات پاسخ می دهد.

در یک مقاله سفید، مطالب و تحقیقات، خواننده را آگاه می کند و درک آن ها را از مسئله در سراسر سند افزایش می دهد.

در یک مقاله سفید و گزارش تجاری نکات ارائه شده و تنظیمات مربوط به خواننده با یکدیگر کاملا متفاوت است. که حتی یافته های عمده از این الگو پیروی می کنند.

نکات مقاله سفید چندان مهم نیست، بلکه فهم سند باید آسان باشد شامل عناوین آموزنده برای پیمایش آسان، تا خواننده را مجذوب خود نماید.

یک عنوان دقیق انتخاب کنید

یک عنوان خوب ضروری است. این باید به وضوح نشان دهد که خواندن مقاله سفید چه چیزی را نشان می دهد و خواننده به دنبال چیست؟

برای مثال در مقاله سفید این عنوان به طور عادی تعریف شده است:

عنوان (عادی):

منابع ارزیابی اثرات زیست محیطی که از قانون 123.4 پیروی می کند

برای مثال عنوان ( مجذوب کننده):

تأثیرات زیست محیطی و ارزیابی پیشنهادات در سال 2018

برخی از مخاطبان به دنبال یک شاخص معتبر هستند. خوانندگان ممکن است از یک محتوای ارزشمند به دلیل این اصطلاح هراس داشته باشند. پس مثل همیشه به این فکر کنید که مخاطبان شما چه چیزی را ترجیح می دهند و چه چیزی را دوست دارند.

خلاصه

چکیده، خلاصه ای از نکات اصلی و موضوع مقاله سفید را به خواننده ارائه می دهد و به خواننده این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کند که سندی مرتبط با نیازهایش پیدا کرده است که برای آن ها پاسخگو است. بعد از خواندن این مقاله، خواننده باید بتواند درک کند که ‘در جای مناسب قرار گرفته است’.

بیان مسأله

بیانیه مسئله، مسئله ای است که مقاله سفید به آن می پردازد. برای اطمینان از درک آن توسط خواننده، باید این مشکل را تعریف و در یک زمینه قرار داد.

پیش زمینه

این بخش قادر است که اطلاعات لازم را برای درک مخاطب و در نهایت راه حل فراهم کند. مطالب در پیش زمینه ممکن است خیلی دقیق و فنی و تخصصی یا گسترده و سطح بالا باشند. البته موضوع محتوا بستگی به تخصص و علاقه خواننده دارد.

اگر تحقیقات اصلی برای تهیه مقاله سفید به پایان رسیده باشد، الان نوبت دست به کار شدن است و روش ها باید ابلاغ شوند.

منبع:

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید