سئو

نکات مهم برای طراحی سایت فروشگاهی

هنگام طراحی وب سایت فروشگاهی، ریسپانسیو بودن امری حیاتی است. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اینترنتی هرگز نمی خواهید که سایت شما در تلفن های هوشمند و تبلت به خوبی نمایش داده نشود. یافته ها نشان می دهد که حدود 60 درصد از کاربران تلفن های هوشمند خرید خود را با استفاده از آن انجام می دهند. همچنین در صورتی که وب سایت شما در دستگاهای موبایل به خوبی به نظر نرسد، کیفیت خدمات و محصولات شما هر چقدر هم خوب باشد باز هم کاربران دستگاه های موبایل نمی توانند از آن ها استفاده کنند.

یک سایت فروشگاهی که به خوبی طراحی شده باشد باید آیکون سبد خرید را به وضوح در بالای صفحه داشته باشد. اگر مشتری شما اقلامی را به سبد خرید اضافه کرد، این نشان می دهد که چه تعداد اقلام در سبد خرید وجود دارد. حتی موارد بهتر می تواند این باشد که با رفتن روی آن آیکون، یک پیش نمایشی از خرید هم نمایش داده شود.

اگر به هر وب سایت فروشگاهی نگاهی بیندازید ، یک نوار جستجو در بالای هر صفحه قرار دارد. یک عملکرد جستجوی جامع کاربران را قادر می سازد تا محصولی را در فهرست شما پیدا کنند. در ضمن اگر بتوانید در حالی که مشتری خود را در نوار جستجو تایپ می کنید، پیشنهاداتی از محصولات و خدمات ارائه دهید، کار خوبی است.

داشتن یک منوی ناوبری واضح، انواع مختلف دسته محصولاتی که وب سایت شما می فروشد، را مشخص می کند. داشتن یک منوی ناوبری واضح برای یک سایت فروشگاهی بسیار مهم است.

داشتن اطلاعات تماس بر روی هر صفحه برای خریداران مفید خواهد بود. داشتن اطلاعات تماس همچنین به خریداران اطمینان خاطر می دهد که می توانند سوالات خود را با شما مطرح کنند.

در همه صفحاتی که لازم است و در صفحه خانه از call to action های مناسب استفاده کنید.

عکاسی در فروش اینترنتی بسیار مهم است. بستگی به کسب و کارتان و محصولات و خدمات مختلف عکس های مناسبی و صادقانه ای بگیرید و در سایت خود بگذارید. مثلا می توانید از زمانیکه محصولات شما استفاده می شود، عکس هایی بگیرید.

لیست پرفروشترین محصولات مناسب خود را به نمایش بگذارید. همچنین می توانید لیستی از محصولاتی که مناسب برای مشتریان هستند را به آن ها پیشنهاد بدهید.

اضافه کردن تابع مرتب کننده و فیلتر به مشتریان کمک می کند تا آسانتر آنچه که به دنبالش هستند را پیدا کنند.

امتیازات نظرات مشتریان که در مورد خرید محصولات مختلف می دهند، می تواند به مشتریان دیگر کمک کند تا با کیفیت محصولات آشنا شوند.

یک لیستی از همه نظرات مشتریان در پایین محصولات قرار دهید. مشتریان با خواندن آن ها می توانند قبل از تصمیم خرید، بفهمند که آیا این محصول بکارشان می آید یا خیر.

اگر لازم است که از زوایای مختلفی مشتری عکس های محصول را نگاه کند، تنوعی از عکس ها را در زاویه های مختلف تهیه کنید تا مشتری بتواند محصول را به صورت کامل مشاهده کند. همچنین اضافه کردن قابلیت زوم می تواند درک بهتری به مشتریان از محصول بدهد.

در صورت لزوم می توانید از ویدیو برای نمایش محصول، نحوه کاربرد و … تهیه کنید.

پیشنهادات مختلفی در مورد زمان تحویل به مشتریان بدهید تا بتوانند برنامه ریزی های لازم جهت دریافت محصولات و خدمات را داشته باشند.

اگر هر گونه هزینه اضافی مانند حمل و نقل و … وجود دارد، حتما در صفحه سبد خرید از ابتدا به اطلاع مشتری برسانید.

به مشتریان اطمینان بدهید که اطلاعات کارت بانکی آن ها ایمن می ماند. شما می توانید با نمایش گواهینمامه SSL روی صفحات پرداخت این اطمینان را به مشتریان بدهید.

نتیجه گیری :

در این مقاله به نکاتی برای طراحی سایت فروشگاهی اشاره کردیم که با رعایت این نکات در کنار مسائل دیگر می توانید تجربه مشتری خوبی را از طریق بستر تجارت الکترونیکی برای مشتریان خود فراهم کنید.

با عضویت در خبرنامه ایمیلی ما میتوانید در رشد کسب و کار خود قدم موثری بردارید!

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید