سئو

هر آنچه در مورد سوپر چت یوتیوب باید بدانید

یوتیوب قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و هر روز ویژگی‌های جدیدی را ارائه میدهد و به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. قابلیت جدیدی که در یوتیوب وجود دارد، این است که شما میتوانید زمانی که در حال تماشای یک پخش زنده هستید، پیام ارسال کنید. پیامی که به مدت پنج ساعت بالاتر از پیام‌های دیگر قرار بگیرد و به آن سوپر چت یوتیوب گفته می‌شود و در این مقاله قصد داریم که در موردش بیشتر صحبت کنیم.

قابلیت سوپر چت یوتیوب چیست؟

زمانی که شما وارد یوتیوب میشوید و از یک پخش زنده، در حال تماشای ویدئو هستید، احتمالاً کاربران دیگر هم همزمان با شما آن ویدئو را تماشا می‌کنند و متوجه خواهید شد که پیام‌های زیادی ارسال میشوند.

سوپر چت یوتیوب

یوتیوب برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده است و از قابلیتی به نام سوپر چت یوتیوب خبر می‌دهد. از طریق این قابلیت، شما و هر کس دیگری می‌توانید یک پیام متمایز و جدا از پیام دیگران به صورت هایلایت شده داخل لایو ارسال کنید که به مدت ۵ ساعت بالای پیام‌های دیگر ظاهر می‌شود.

پاسخ دهی به مدت 5 ساعت

این قابلیت به شما کمک می‌کند که بتوانید سوال مهم یا مشکل خود را در پیامی بالاتر از پیام دیگر به صورت هایلایت شده به مدت پنج ساعت قرار دهید و آن فرد متخصص بتواند به سوالاتتان پاسخ دهد. پس همانطور که می‌بینید، این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی و کار راه انداز باشد.

قابلیت سوپر چت یوتوب

اما سوال اصلی اینجاست که چه کسی می‌تواند از این قابلیت استفاده کند. زیرا اگر همه به طور همزمان بخواهند پیام خود را بالای صفحه چت یا ویدئویی لایو ظاهر کنند، دوباره همه پیام‌ها با یکدیگر قاطی می‌شوند. از طرفی آیا استفاده از قابلیت سوپر چت نیازمند رعایت نکات خاصی است و افراد باید شرایط خاصی را داشته باشند؟ در ادامه به پاسخ سوال خود خواهید رسید.

چگونه باید از قابلیت سوپر چت یوتیوب استفاده کرد؟

قطعاً می‌دانید که این ویژگی برای همه نیست و همه نمی‌توانند به طور همزمان از آن استفاده کنند، زیرا اگر این اتفاق بیفتد، ماهیت این ویژگی زیر سوال می‌رود.

یوتیوب لایو

کاربران برای استفاده از این قابلیت و برای متمایز کردن پیام خود باید مبلغی را به یوتیوب پرداخت کنند. پرداخت این مبلغ باعث می‌شود که پیام‌هایتان هایلایت شود و به مدت پنج ساعت بالای پیام‌های دیگر قرار بگیرد.

البته پرداخت مبلغ، همه آن شروطی نیست که به آن نیاز دارید، بلکه ممکن است کسی که در حال پخش زنده می‌باشد و در یوتیوب لایو گذاشته، یکسری کلمات یا عبارات را مشخص کند و ارسال آنها را مسدود کند یا اینکه تعدادی کاربر خاص را مشخص کند که آنها نتوانند پیام ارسال کنند‌. در چنین شرایطی قطعاً شما نمی‌توانید از قابلیت سوپر چت یوتیوب کمک بگیرید.

چگونه از قابلیت سوپر چت در یوتیوب استفاده کنیم؟

خب، حالا فرض کنید که وارد یک لایو استریم یا وارد یک پخش زنده در یوتیوب شده‌اید و می‌خواهید یک پیام متفاوت و یک پیام رنگی را از قابلیت سوپر جدید یوتیوب ارسال کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را پشت سر هم انجام دهید:

سوپر چت یوتیوب در پخش زنده

در چنین حالتی شما موفق شده‌اید که از قابلیت سوپر چت یوتیوب استفاده کنید و پیام خود را به صورت جداگانه و متمایز وارد پخش زنده یوتیوب کنید. این ویژگی هم اکنون در پلتفرم یوتیوب، در یوتیوب گیمینگ و همچنین در اپلیکیشن یوتیوب در نسخه اندروید قابل استفاده است اما کسانی که گوشی‌های آیفون دارند، فعلاً نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند که احتمالا در آینده نزدیک، این قابلیت برای آنها هم اضافه خواهد شد.

آیا ویژگی سوپر‌چت شبیه به ویژگی پین کردن پیام در لایو اینستاگرام است؟

بله. سوپر چت یوتیوب شبیه به همان ویژگی‌هایی است که هنگام پخش شدن لایو در می‌توانید از آن استفاده کنید. یعنی زمانی که کسی در اینستاگرام لایو می‌گذارد و افراد پشت سر هم برای او پیام می‌گذارند، او می‌تواند خودش به صورت مستقل اقدام کند و پیام یک نفر را پخش کند و باعث شود که دیگران در مدت زمان طولانی و تا هر وقت که خود آن شخص بخواهد، پیام را ببینند.

سوپر چت یوتیوب و شباهت با لایو اینستاگرام

اینجا هم دقیقاً شرایط به همین گونه است؛ با این تفاوت که فردی که پیام گذاشته خودش اراده می‌کند که از این ویژگی و قابلیت استفاده کند؛ با این تفاوت که در اینستاگرام برای پیدا کردن پیام یا هایلایت کردن آن، شما مجبور به پرداخت هزینه نیستید و کسی که به صورت زنده از خودش لایو می‌گذارد، می‌تواند مدیریت آن را در دست بگیرد اما در یوتیوب باید خودتان مبلغی را پرداخت کنید تا بتوانید پیام خود را به دیگران نشان دهید.

جمع بندی

قابلیت سوپر چت یوتیوب باعث شده است که بسیاری از افراد بتوانند حرف‌های مهم و اساسی خود را در لایو‌های مختلف و پخش زنده یوتیوب اعلام کنند‌. گاهی اوقات این ویژگی بسیار حیاتی و مهم است و از این طریق افراد مختلف می‌توانند با یکدیگر ارتباط بگیرند و بتوانند مباحث آموزشی را بهتر در بستر یوتیوب ارائه دهند.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید