سئو

هر آنچه که باید در مورد محتوای حمایت شده بدانید قسمت اول

به نظر جالب می آید اما تا زمانی که شما به نتایج مطالعه ردیابی چشم Nielsen Norman Groups 2007 نگاهی نیانداخته باشید(در پایین نمایش داده شده است.)

محدوده ی قرمز رنگ محدوده ای را که کاربران بیشتر نگاه می کنند را نشان می دهد، محدوده ی زرد رنگ محدوده ای که کمتر از محدوده ی قرمز دیده می شوند را نشان میدهد و مکانهایی که با رنگ آبی نمایش داده شده است کمترین مشاهده در صفحه را شامل می شوند، محدوده ی طوسی رنگ هم هیچ توجه و نگاهی را جلب نکرده اند و باکس های سبزرنگ برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند.

6) ابزار و Platformهای مقالات حمایتی

نکته: راهنمای کلی بررسی رسانه ی خریداران محتوای حمایت شده برای دانلود در اینجا موجود می باشد.

تعریف کلی مقالات حمایتی

به بیان دیگر، مقالات حمایتی به شکل محتوای سرمقاله که گویی قرار بوده درآنجا قرار داشته باشند به تبلیغات می پردازند. برندها از این که در ارتباط با با یک نشریه و در معرض دید کاربران آن قراربگیرند استقبال میکنند زیرا به این ترتیب می توانند بیشتر دیده شده و موجب ایجاد آگاهی و مخابره اطلاعات و هدایت کاربران به سمت مقصد دلخواه شوند.

وضعیت کنونی Sponsored Article ها (مقالات حمایتی)

در هنگام انجام تحقیقات اطلاعات جالبی را راجع به Sponsored Article کشف کردیم. آنها در واقع نمونه ی تکامل یافته ی همان چیزی هستند که بازاریاب ها از آن در چند دهه گذشته به عنوان تبلیغات یاد کرده اند. بزرگترین تفاوت بین این دو، محل قرار گیری این محتوا و جایی است که درواقع مشتری با آن برخورد می کند. محل قرار گیری تبلیغات در وسط محتوای Bottom-Of-The-Funnel (دکمه ی روی قیف) است.

ولی محل قرار گیری Sponsored articleها حتماَ در بالای funnel(قیف) می باشد. هدف آنها کمک کردن (مفید بودن)، سرگرمی و یا هر دو می باشد. محتوای Top-Of-The-Funnel برای بازاریابی و یا مطرح کردن برند در میان خواننده ها نیست. این افزایش محتواهای بازاریابی به افزایش تبلیغات در Funnel منجر شده است. این مسئله نه تنها به مطرح شدن برند های تامین کننده ی کالا و سرویس دهنده ها کمک شایان ذکری کرده است بلکه به همین ترتیب برای ایده پردازها و مبلغین دانش هم مفید به فایده بوده است.

مباحثه

در ویدئوی پایین، John Oliver به خوبی به نگرانی های مشتریان راجع به مقالات حمایتی پرداخته است.

ویدئو

سایت copyblogger گزارش سالانه ای در سال 2014 ارائه داد که شامل گزارشی از وضعیت تبلیغات بومی در آن سال بود که در آن بیش از 2000 بازاریاب مورد بررسی قرار گرفتند و کشف شد که 73 درصد از آنها نسبت به تبلیغات بومی یا کاملاً ناآگاه هستند و یا آگاهی خیلی کمی دارند.

در اوایل همان سال، سایت Contently 524 کاربران اینترنتی آمریکایی را مورد بررسی قرار داد تا مشخص کند که برداشت آنها از مقالات حمایتی چیست. فقط 48 درصد از پاسخ دهندگان، معتقد بودند که مقالات حمایت شده ای که برچسب پرداخت شده توسط یک تبلیغ کننده خورده بودند در محتوای تولید شده تاثیرگذار بودند و ما بقی فکر می کردند که برچسب ها مفهموم دیگری دارند.

آنها به این نتیجه رسیدند که درواقع مشتریان به مقالات حمایت شده بیشتر از سرمقاله های معمولی نگاه می اندازند (26 درصد در مقایسه با 24 درصد) و مقدار زمان یکسانی را برای آنها صرف می کنند (1 دقیقه در مقایسه با 1.2 دقیقه)

2) به اندازه ی کافی در صفحه ی باز شده بزرگ و قابل دید باشد و یا نسبت به اندازه ی دستگاه توجه مشتری را به خود جلب کند.

در مورد مقالات حمایت شده، یک مشتری مناسب باید توانایی ایجاد تمایز بین محتوای سرمقاله از ناشر و تبلیغاتی که برای آن انجام شده را داشته باشد.

ارتقاء

تحقیقی که در سال 2013 توسط Hexagram و Spada انجام شد، نشان داد که 62 درصد از ناشران تمایل زیادی به مقالات مورد حمایت قرار گرفته شده دارند همراه با 16 درصد دیگر که قصد داشتند تا پایان سال 2014 به سمت آن بروند. به همین ترتیب درمقابل تحقیقاتی توسط سایت eMarketer انجام شد که نشان داد فقط ۱۰ درصد از ناشران دیجیتال قصد استفاده از تبلیغات بومی را روی سایت خود نداشتند.

در سال ۲۰۱۴ تبلیغات بومی گرد آوری شده نشان داد که ۷۳ درصد از رسانه های خرید از تبلیغات بومی استفاده کرده اند و پیش بینی می شد که در آینده این رقم یا همین باقی بماند و یا به ۹۳ درصد افزایش پیدا کند. انتظار میرود که هزینه های انجام شده برای تبلیغات بومی در آمریکا از ۱.۳ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۹.۹ بیلیون در سال ۲۰۱۸ برسد. به طور کلی ۴۰ درصد از ناشران انتظار دارند که سود تبلیغات بومی آنها در این سال یک چهارم و یا بیشتر افزایش داشته باشد.

تبلیغات بومی وقتی که مورد مقایسه با تبلیغات نمایشی سنتی قرار می گیرد، به این نتیجه خواهیم رسید که این تبلیغات موثرتر هستند. مشتریان ۲۵ درصد بیشتر به مقالات حمایت شده نگاه انداخته اند تا به تبلیغات نمایش داده شده. آگهی های بومی تولید شده توانسته اند ۱۸ درصد قصد خرید را افزایش دهند و ۹ درصد موجب وابستگی به برند شده اند. BIA/Kelsey یک بررسی ارائه داده است که نشان می دهد برندها قصد دارند که بیشتر از تبلیغات بومی بهره ببرند و ناشران همچنان سعی دارند تا آنجایی که می توانند از مزایای آن در راستای حفظ اعتماد و علاقه کاربران خود استفاده کنند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید