مقدمه
دیجیتال مارکتینگ از چالش برانگیزترین حوزه های حال حاضر دنیای ماست. امروزه نه تنها کسب و کار های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که حتی سوپر مارکت ها نیز به حوزه دیجیتال مارکتینگ نزدیک می شوند.
دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده یعنی بازاریابی دیجیتال و اگر باز هم زبان ساده ترش را می خواهید باید گفت یعنی بازاریابی مدرن و هر نوع بازاریابی که با ابزار های تکنولوژی و اینترنت انجام شود. امروزه دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال گسترش است. از نمونه های بازاریابی دیجیتال می توان به تولید محتوا سایت، سئو، تبلیغات کلیکی، طراحی سایت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.
توصیه میکنیم مقاله را مطالعه نمایید
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
دیجیتال مارکتینگ از این جهت مهم است که کسب و کار ها را در زمان آنلاین بودن مشتریانشان به آنها متصل می کند! دیجیتال مارکتینگ در همه صنایع موثر است. امروزه مردم با کمک روش هایی مانند ، گوگل ادز، ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … میلیارد ها تومان درآمد دارند! بازاریابی به روش سنتی و حضوری قدرت بازاریابی دیجیتال را ندارد!
یادگیری دیجیتال مارکتینگ
پس شما باید دیجیتال مارکتینگ یا یکی از بخش های آن را یاد بگیرید چون عصر، عصر آنهاست! و با هر شرایطی که بخواهید تجزیه و تحلیل کنید یادگیری بازاریابی دیجیتال امری هوشمندانه است.
مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها
بازاریابی از طریق پلتفرم های دیجیتال مارکتینگ جایگزین مقرون به صرفه تری برای روش های سنتی است. مثلا اگر بخواهید یک بنر چاپ کنید و آن را روی بیلبوردی در مرکز شهر نصب کنید باید هزینه ای بین 2 تا 4 میلیون تومان بپردازید، در حالی که انتشار یک بنر در شبکه های اجتماعی رایگان است!! و حتی ممکن است بنر انتشار یافته در اینترنت بازدید بسیار بیشتری داشته باشد!!
بازگشت سرمایه بهتر
هیچ چیز برای یک کسب و کار به اندازه بازگشت سرمایه اش از نظر مالی مهم نیست. دیجیتال مارکتینگ بازده قابل توجهی در ازای تخصیص بودجه دارد. بازاریابی ایمیلی یا اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی در مقایسه با تکنیک های بازاریابی سنتی هزینه کم و بازدهی بهتری دارد.
سهولت بررسی نتیجه
نرم افزار ایمیل مارکتینگ به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد ایمیل های خود را به سادگی پیگیری کنند. آنها می توانند بدانند که چه تعداد تحویل داده شده است، چه تعداد خوانده شده است، و همه چیز را در مورد نرخ تبدیل خود بدانند. گوگل آنالیتیکس ابزار بسیار موثری برای اندازه گیری اهداف مشخصی است که باید در وب سایت یا وبلاگ به دست آورید. ابزار های Google AdWords به کاربران اجازه می دهند تا عملکرد تبلیغات خود را در جستجوی Google نظارت کنند. آنها می توانند بدانند که چند نفر تبلیغات آنها را مشاهده کرده اند و همه چیز را در مورد نرخ تبدیل خود بدانند.
سادگی استقرار
در بازاریابی سنتی، چنین کار هایی سختتر است، زیرا کوهی از کاغذبازی باید جابجا و امضا شود و در اغلب موارد، این قراردادها به صورت بلندمدت یا میانمدت است. بنابراین حتی اگر یک کمپین مطابق انتظار عمل نکند، مشترکین همچنان باید منتظر پایان دوره توافق شده باشند.
توسعه برند در دیجیتال مارکتینگ
کسبوکارها میتوانند از پلتفرمهای دیجیتالی خود برای توسعه برند و شهرت شرکت خود استفاده کنند. یک وبسایت توسعهیافته، وبلاگی حاوی مقالات خوب و مفید، یک حساب در شبکه های اجتماعی که بسیار تعاملی است، برخی از راههایی هستند که یک کسبوکار میتواند با کمک آنها برند قدرتمند تری بسازند. امروزه برندسازی در ساخت کسب و کار بی نهایت مهم است.
سادگی در اشتراک گذاری
اکثر روش های بازاریابی دیجیتال دارای قابلیت اشتراکگذاری هستند که به کمپینها و مقاله ها اجازه میدهد با چندین و چند دنبال کننده به اشتراک گذاشته شوند. این عمل به توسعه تاثیری چند برابری کمک می کند و ظرفیت بهبود بسیار زیاد نتایج فروش را دارد.
جهانی
می گویند جهان به دهکده ای جهانی مبدل شده است. این توفیق به لطف فناوری و دیجیتالی شدن است. دیجیتال مارکتینگ به کمپین های تبلیغاتی اجازه می دهد تا در هر نقطه از جهان قابل مشاهده باشند. این برای استارتآپهای کوچک فرصت نادری است تا از طریق قرار گرفتن در معرض دید گسترده، جهانی شوند. اینترنت مملو از داستانهای استارتآپهایی است که به دلیل فرصتهای ایجاد شده به لطف دیجیتال مارکتینگ و از طریق پلتفرمهای دیجیتال، در دوره ای کوتاه و به سرعت بسیار موفق شده اند.
سخن پایانی
نتیجه آن می شود پدید آمدن بازاریابی دیجیتال و صد ها مزایای آن برای کسب و کار های سنتی. دیر یا زود باید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارتان استفاده کنید، پس هر چه زودتر با این علم بزرگ آشنا شوید.