سئو

وسعت تولید محتوا حوزه گردشگری را بشناسیم

اهمیت تولید محتوا حوزه گردشگری واقعا نیازی به معرفی ندارد. در موضوعات بیشمار مشابه، می‌توان شاهد تولید محتوا حوزه گردشگری بود. تولید محتوا در این زمینه در زمان‌های خاصی شدت بیشتری میگیرد. وسعت تولید محتوا و مطالب گوناگون در این زمینه قابل ارائه به واسطه‌ی عدد و رقم نیست. با این حال بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی و گردشگری وجود دارد؛ که بهترین راهنمایی‌های ممکن را به افراد ارائه می‌کنند.

انواع تولید محتوا حوزه گردشگری موضوعات مختلف دارد. و نمی‌توان بزرگی آن را در قالب تورها با مقاصد معین یکی دانست. متخصصان این صنعت خوب می‌دانند؛ که برای موفق شدن باید بخش‌های وسیع‌تری را زیر نظر قرار داد. تا به نوعی کلیت سلیقه‌ی مخاطب پوشش داده شود. و او به آسانی هرچه تمام‌تر به نیاز خود دسترسی پیدا کند. برای آشنایی بهتر با عظمت و وسعت تولید محتوا حوزه گردشگری ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

تولید محتوا حوزه گردشگری بر سلیقه جامعه تاثیر مستقیم دارد

تولید محتوا در زمینه گردشگری باید اعتماد خلق کند. این اعتماد به واسطه‌ی خدمات و مطالب مناسب و ارائه راهنمایی‌های واضح و روشن میسر می‌شود. برای اینکه بتوان یک فرد را مشتاق به سفر و دنیای گردشگری کرد؛ انجام این امر ضروری است.

تا قبل از جدی شدن دنیای تولید محتوا، سفر برای مردم مختلف چندان جدی نبود. می‌توان این موضوع را با عدم شناخت کافی از مکان‌ها و موقعیت‌های جغرافیای مختلف یکی دانست. پس از روی کار آمدن دنیای جذاب و مهیج تولید محتوا حوزه گردشگری، جدیت افراد برای یک سفر خوب و تجربه دلنشین بیشتر شد. تا جایی که این تورها و آژانس‌های مسافرتی بودند؛ که با ارائه نکات و موضوعات جالب بر تصمیم گیری افراد اثر می‌گذاشتند.

همین مسئله باعث شد تا بسیاری از فعالان این حوزه به فکر تولید محتوا جدی‌تر در این زمینه باشند. ترغیب در این زمینه ( مانند هر حوزه دیگری) بر تفکر افراد مختلف، در تغییر آداب سفر و صنعت توریست تاثیر مستقیم می‌گذارد. بنابراین پوشش مطالب متنوع بخش مهمی از وظیفه کسب و کارهای فعال در این زمینه است.

پرداختن به تمامی جوانب در تولید محتوا حوزه گردشگری

تولید محتوا حوزه گردشگری تنها به معرفی یک مکان و آثار باستانی یا تاریخچه و فرهنگ موجود در آن خلاصه نمی‌شود. در اصل وظیفه ی آن، تنها این مسئله را پوشش نمی دهد. با توجه به این موضوع کسب و کاری در این زمینه موفق خواهد بود که به بررسی و ارائه مطالب و موضوعات جزئی در یک سفر و یا بازدید از یک مکان خاص بپردازد.

‌به زبان ساده‌تر می‌توان گفت؛ که تولید محتوا حوزه گردشگری نباید نیاز رفع نشده و سوال جا مانده‌ای را برای مخاطب خالی باقی بگذارد. سفر مراحل مختلفی دارد. از بخش معرفی مکان و محل جغرافیایی مورد نظر، بررسی تورهای موجود، بررسی هتل‌ها و رستوران‌ها تا خرید بلیط و تخفیفات مربوطه. بزرگی و حساسیت مطلب آنجا تعیین می‌شود؛ که تولید محتوا حوزه گردشگری باید به تک تک جزئیات مربوط به این موارد بپردازد. کسب شناخت بیشتر کمک می‌کند؛ تا حتی از رقبای موجود نیز پیشی بگیرید.

نوین بودن و تازگی در تولید محتوا حوزه گردشگری

درست است که اصل تازگی، همیشه در تولید محتوا با محوریت‌های مختلف، نکته و اساس کار است. اما این موضوع در دنیای بزرگ تولید محتوا گردشگری اهمیتی دو برابر پیدا می‌کند. به عنوان مثال شاید بتوان گفت که یک دستورالعمل خاص آشپزی هیچوقت دستخوش تغییر نمی‌باشد. و برای معرفی آن می‌توان به ارائه دستور کلی به همراه جزئیات اکتفا نمود.

اما در تولید محتوا حوزه گردشگری نباید به یک دستورالعمل رسمی ( مانند معرفی جاذبه‌های گردشگری یا جمعیت یک کشور یا شهر خاص ) اکتفا کرد. تولید محتوا در این زمینه باید روایت کننده باشد. بطوریکه مخاطب خود را در مکان مورد نظر تصور کند. و از خصوصیات و جزئیات محیط یا غذای معروف کشور مربوطه آگاهی کامل یابد. این تصور در نهایت اشتیاق او را برای تجربه سفر تحریک خواهد نمود. بنابراین کنار گذاشتن کلیشه‌ها در تولید محتوا حوزه گردشگری حرف نخست را می‌زنند.

تولید محتوا حوزه گردشگری باید نظرات مخاطبان را نیز پوشش دهد

جالب است بدانید که نظرات و بازخوردهای افراد متخلفی که از محتوای گردشگری مذکور استفاده کرده‌اند خود محتوا و مطالب ارزشمندی است. که می‌تواند به عنوان مطالعات موردی به دیگران ارائه شود. این مسئله کمک می‌کند تا به نوعی هم بازاریابی بهتری انجام دهید. و هم در تولید مطالب جدیدتر تفکر نو و گرایش خاص‌تری داشته باشید.

قدرت نظر مخاطبان در تجربه‌ی سفری که پیشنهاد و مشاوره‌‎های لازم به واسطه تولید محتوا حوزه گردشگری توسط شما صورت گرفته‌است؛ از تبلیغات محتوا در نظر کاربران کاسته و بر اعتماد سازی بیشتر بر نکات و راهنمایی‌های شما می‌افزاید. این موضوعی است؛ که هر کسب و کاری مرتبط با گردشگری و صنعت توریست می‌تواند به آن تکیه کند. جالب است بدانید که 90 درصد از روند ایجاد اعتماد، و تاثیرپذیری از محتوا از همین راه صورت می‌گیرد.

4 نکته برای بهبود تولید محتوا گردشگری

1. مشتری خود را درک کنید

این امر ممکن است فوق‌العاده ساده به نظر برسد، اما بسیاری از برندهای گردشگری این قانون ساده را نادیده می‌گیرند و نتوانسته‌اند در تولید محتوا حوزه گردشگری خود جذابیتی کسب کنند. با تیم خود برای یک جلسه طوفان فکری بنشینید و مشتری ایده آل خود را تصویر کنید. سوالات زیر را بپرسید: آنها چه کسانی هستند؟ آنها از کجا می‌آیند؟ آنها چند ساله هستند؟ آنها چگونه تمایل به رزرو دارند؟ برای اطلاعات به کجا مراجعه می‌کنند؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و چه چیزی آنها را در این روند آزار می‌دهد؟ از همه این اطلاعات برای ایجاد حداقل 3 پرسونا خریدار استفاده کنید. پرسونا به معنی تصوری از مشتریان ایده آل شما است

مجموعه‌ای از ابزارها وجود دارد که می‌توانند در این تحقیق به شما کمک کنند. Google Trends را بررسی کنید تا بدانید کدام کلمات کلیدی برای صنعت ویا منطقه جغرافیایی شما پرطرفدار هستند و ببینید چگونه می‌توانید آنها را در تولید محتوا حوزه گردشگری خود بگنجانید.

2. به مشکلات و موانع پیش روی مشتریان خود توجه کنید

در ادامه تحقیقات خود در بالا، باید بدانید که مشتریان شما هنگام رزرو تورها و فعالیت‌ها با چه موانعی روبرو هستند. آیا آنها می‌خواهند نظرات بیشتری را ببینند؟ آیا آنها درباره برخی از جزئیات مقصد کنجکاو هستند؟ این اطلاعات را بگیرید و در مورد آن بنویسید!

آیا در تلاش برای جذب مسافران زن برای فعالیت خود در لیسبون هستید؟ چرا یک مقاله وبلاگی درباره میزان امن بودن شهر ارسال نمی‌کنید، سپس پست وبلاگ خود را در کانال‌های اجتماعی و خبرنامه‌های خود تبلیغ کنید. با پرداختن به دردسرهایی که مشتری ایده آل شما با آن مواجه است محتوای شما آنها را به وب سایت خود جذب می‌کند و به منبع اطلاعاتی قابل اعتماد تبدیل خواهید شد و آنها را به سمت تبدیل شدن به مشتریان پولی سوق می‌دهد.

3. برای موفقیت کامل برنامه ریزی کنید

یک تقویم محتوا ایجاد و نگهداری کنید. داشتن یک برنامه مشخص به شما این امکان را می‌دهد که ثابت و مرتبط بمانید، و همچنین شما را مسئول ارسال پست در مهلت‌های مشخص می‌کند. شما باید هر روز صبح تقویم محتوای خود را باز کنید و ستون وضعیت را به روز کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به روز است.

سعی کنید حداقل از 2 هفته قبل برای تولید محتوا حوزه گردشگری برنامه ریزی کنید، اما هرگز تقویم خود را به طور 100% قفل نکنید، زیرا اخبار فوری ممکن است شما را مجبور کند که به طور خودجوش محتوای جدید بنویسید. مناسبت‌ها، روزهای موضوعی یا تعطیلات ملی را یادداشت کنید.

4. فعالیت رقبا را بررسی کنید

فهرستی از رقبا و شرکت‌هایی که می‌خواهید از آنها تقلید کنید، تهیه کنید. برای خبرنامه‌های آنها ثبت نام کنید، وبلاگ و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی آنها را بررسی کنید. از اینکه ببینید رقیب شما برای محتوا چه می‌کند و از آن درس بگیرید نترسید!

توجه به آنچه رقبای شما ارائه می‌کنند و بررسی کشش پست‌های آنها شما را در مسیر درست نگه می‌دارد. آیا به شما الهام می‌بخشد؟ آیا می‌توانید بهتر عمل کنید؟ اما به یاد داشته باشید، به برند خود و نقاط فروش منحصر به فرد خود وفادار بمانید تا واقعاً تفاوت ایجاد کنید.

اهمیت گردشگری

گردشگری برای منافع آن حیاتی است و نقش آن به عنوان یک فعالیت تجاری باعث تقاضا و رشد برای بسیاری از صنایع می‌شود. گردشگری نه تنها باعث ترویج بیشتر فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی و درآمدی بیشتری ایجاد می‌کند و نقش مهمی در توسعه ایفا می‌کند. مسافرت چه برای کاری و چه شخصی عالی است. اگر تا به حال با مشکل سفر مواجه نشده‌اید یا نگران برنامه ریزی سفر به کشوری هستید که قبلا تجربه نکرده‌اید، نکات و ترفندهای ما را بررسی کنید. وقتی صحبت از این موضوع می‌شود، گردشگری نه تنها برای مسافران فردی بسیار خوب است، بلکه برای اقتصاد محلی نیز بسیار مفید است. اساسا، این فقط یک منبع درآمد خوب است، زیرا اگر بازدیدکنندگان آنجا نباشند، پول شما برنده نخواهد شد.

گردشگری همچنین راه‌های مختلفی را برای تزریق ثروت به جامعه امکان پذیر می‌کند. بزرگترین مزیت این صنعت این است که به نیروی کار زیادی نیاز دارد و بسیاری از این شرکت‌ها فقط شرکت‌های کوچک و حامل‌های کوچک هستند. این بدان معناست که هر پولی که وارد صنعت می‌شود به سرعت توسط صاحبان مشاغل و کارمندان احساس می‌شود و ارتباط مستقیمی با افزایش هزینه‌های داخلی دارد. مزایای زیادی برای جامعه‌ای که پتانسیل تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری را دارد، وجود دارد. این نیز یک انتخاب ایده آل برای مسافران فردی است، زیرا صنعت گردشگری در حال رونق است، بنابراین کارهای زیادی برای انجام دادن و مکان‌هایی برای اقامت وجود دارد، بنابراین گردشگران بیشتری را جذب می‌کند.

فرصت شغلی

یکی از ساده‌ترین مزیت‌هایی که می‌توان تشخیص داد، اشتغال از طریق گردشگری است. این شامل مشاغلی است که مستقیماً تأثیر می‌گذارد، مانند راهنمایان تور، کارکنان هتل، خدمات اتوبوس و رستوران‌ها. مزیت همه این شرکت‌ها این است که نه تنها حقوق کارمندان خود را پرداخت می‌کنند، بلکه کالاها و محصولات را نیز به صورت محلی خریداری می‌کنند که این امر باعث پیشرفت صنعت داخلی شده‌است. خوبی صنعت گردشگری این است که صنایع حمایتی مانند خرده فروشی و تولید مواد غذایی نیز سود خواهند برد، هرچند برای کسانی که تجربه کمتری دارند روشن نیست، زیرا این اتفاق بیشتر در پشت صحنه می‌افتد.

افزایش هزینه‌های جامعه

شما پولی دارید که گردشگران مستقیماً برای اقتصاد خرج می‌کنند. نه تنها در گردشگری، بلکه انواع نیازهای اولیه انسان مانند غذا، پوشاک، خدمات پزشکی و حمل و نقل و همچنین سوغاتی و سرگرمی نیز باید برآورده شود. گردشگری به روش خود از تجارت جهانی حمایت می‌کند، و شما می‌توانید نظرات خود را به روش‌های بسیار زیاد اضافه کنید و این جهان را به وضعیت اقتصادی بهتری تبدیل کنید.

تنوع بخشی

علاوه بر دستیابی به رونق اقتصادی، اشکال جدیدی از درآمد را نیز برای توسعه اقتصادی امکان پذیر می‌کند. این یک بیمه نامه در مواقع سخت است زیرا در صورت تحت فشار مالی می‌توانند به حمایت از صنایع سنتی کمک کنند. این امر به ویژه برای جوامعی که به یک صنعت تکیه می‌کنند، یا زمانی که صنایع دوستدار محیط زیست مانند معدن یا تولید در اولویت قرار می‌گیرند، مهم است. این برای جوامع روستایی نیز مهم است زیرا خطرات قابل توجهی برای قیمت‌های جهانی بر اساس شرایط کشاورزی و محصولات اساسی وجود دارد. گردشگری جامعه را قادر می‌سازد منابع درآمد خود را متنوع کرده و وابستگی خود را به صنعت کاهش دهد.

زیر ساخت

علاوه بر این، درآمد اضافی که به جامعه می‌رسد به نفع شوراها یا دولت‌های محلی خواهد بود. این به معنای افزایش مالیات است تا بتوان پروژه‌های عمومی را راه اندازی یا توسعه داد. این بدان معناست که زیرساخت‌ها از جمله ساخت جاده‌های جدید، توسعه پارک‌ها و بهبود مکان‌های عمومی در حال بهبود هستند. بهترین امکانات گردشگران بیشتری را جذب می‌کند، اما این یک مزیت بزرگ برای مردم محلی است، به خصوص زمانی که درآمد کافی برای ساخت فرودگاه‌ها، مدارس و بیمارستان‌های جدید وجود داشته باشد که توسعه اقتصادی را بیشتر حمایت می‌کند. بدون زیرساخت‌های خوب، جریان کالا و خدمات غیرممکن می‌شود و از درآمد گردشگری حمایت نمی‌شود.

رفاه اجتماعی

گردشگری علاوه بر درآمد، مزایای فرهنگی فوق العاده‌ای نیز دارد. این می‌تواند مایه افتخار جوامع محلی باشد و آنها را قادر می‌سازد تا میراث تاریخی و فرهنگی خود را ببینند و تصویر جوامع خود را توسعه دهند. این به مردم محلی کمک می‌کند تا سنت‌ها و فرهنگ خود را حفظ کنند و در عین حال به همه بازدیدکنندگان نشان دهند. این ویژگی گردشگری است که بسیاری از مکان‌های میراث محلی را از آسیب محافظت کرده و به بازدیدکنندگان درک عمیقی از سبک زندگی محلی داده‌است. گردشگری می‌تواند به حفظ تاریخ بالقوه از دست رفته منطقه کمک کند.

مزایای زیست محیطی

بسیاری از آژانس‌های مسافرتی با ارائه تورها و بسته‌ها و خدمات مؤثر بر محیط‌زیست که از نگهداری محلی پشتیبانی می‌کنند، خود را از همتایان خود متمایز می‌کنند. این نه تنها برای محیط زیست و هجوم گردشگران مفید است، بلکه به ایجاد شهرت خوب در بین شرکت‌های مسافرتی کمک می‌کند. به عنوان یک مسافر، به یاد داشته باشید که به مکان‌هایی که بازدید می‌کنید احترام بگذارید.

کسب و کار

آوردن گردشگران به جامعه زندگی جدیدی را برای او به ارمغان آورده‌است و فرصت‌هایی را برای کارآفرینان ایجاد کرده‌است تا خدمات، محصولات یا امکانات جدیدی ایجاد کنند که به تنهایی توسط ساکنان محلی قابل تحمل نباشد. همه بازدیدکنندگان مشتریان بالقوه هستند و با اتخاذ رویکرد صحیح می‌توانند روی استراتژی‌های تجاری تمرکز کنند که می‌تواند بسیار موفق باشد.

سخن آخر

شکی نیست که گردشگری برای جامعه محلی خوب است. نکته کلیدی که در سفر باید به خاطر بسپارید این است که یک گردشگر پایدار باشید، همیشه متعهد به حمایت از تنوع فرهنگی مکان‌هایی که بازدید می‌کنید و اطمینان از مشارکت در فعالیت‌هایی که به جامعه محلی ارزش می‌افزایند. هیچ کاری برای محیط زیست مضر انجام ندهید و از مشاغل محلی و اجتماعی که در قلب صنعت گردشگری محلی هستند حمایت کنید. این یک راه عالی برای یادگیری بهترین نکات سفر است و شما یک جنگجو در هواپیما خواهید بود که بلافاصله از اقتصاد محلی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند!

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید