سئو

وظایف نویسندگان محتوا چیست؟

اما این شغل همیشه کار آسانی نیست و برای موفقیت باید در چند حوزه تخصصی داشته باشید، به جز اینکه یک نویسنده عالی باشید.

بنابراین، در اینجا 12 مهارت اساسی وجود دارد که هر نویسنده محتوا خوب باید در حرفه خود داشته باشد تا بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد.

وظایف و مسولیت های نویسندگان محتوا

1-پیش نویس ایده های محتوا، آماده تصویب

با کمی فکر و تمرکز بر روی موضوع ایده های محتوایی جذابی تولید کنید که فکر می کنید موثر است. در وهله اول اطلاعات اولیه از موضوع محتوا را جمع آوری کنید.هر اطلاعاتی هرچند کوچک می تواند به کمک شما بیاید. این اطلاعات را می توانید از منابع مختلف جمع آوری کنید و در نهایت در پیش نویس خود قرار دهید.

2-مقالات وبلاگ جذاب و طولانی بنویسید

محتوای طولانی وبلاگ برای عالی عمل می کند و اکثر شرکت ها این روزها از استراتژی محتوای وبلاگ استفاده می کنند. وظیفه شما این است که مقاله هایی بنویسید و منتشر کنید که در نتایج جستجوی گوگل سرآمد بوده و در نتیجه باعث افزایش ترافیک ارگانیک مربوطه شود.

3-توضیحات جذاب محصول را ایجاد کنید

برای هر محصولی که به صورت آنلاین یا آفلاین لیست شده است ، باید از توضیحات قانع کننده و بهینه سازی شده توسط SEO استفاده کنید که آنها را به مشتریان بالقوه دیده شده و بفروش برسد.

4- مهارتهای تحقیق قوی

تحقیقات خوب برای نوشتن محتوای خوب یک امر کلیدی است. اعتبار و مهمتر از همه موجب افزایش ارزش می شود. بنابراین، بسیار مهم است که اطلاعات معتبر و جالبی را از منابع معتبر به صورت آنلاین بیابید. اگر بتوانید با مهارت های خوب مثل مصاحبه، اطلاعات موثر و مناسبی را بدست آورید، این را به یاد داشته باشید متخصصان می توانند منابع خوبی برای شما باشند.

5- درک جامع از SEO

نویسندگان محتوا باید در عمکرد سئو محتوا تولید شده خود عالی عمل کنند. به هر حال ، اگر خوانندگان آن را پیدا نکنند ، حتی بهترین محتوا نیز موثر نخواهد بود. این مهم است که بدانید چگونه می توانید عناوین و توضیحات مناسب برای SEO ایجاد کنید، از کلمات کلیدی به طور موثر استفاده کنید و از آخرین تغییرات الگوریتم مطلع شوید.

6-مهارتهای سازمانی

سازماندهی فقط داشتن یک فضای کاری تمیز نیست ؛ این در مورد حفظ مشاغل نوشتاری است که بر عهده گرفته اید.تقویم داشته باشید و مهلت های خود را بدانید. اکثر تلفن های هوشمند حتی دارای برنامه هایی هستند که به شما کمک می کند زمان خود را سازماندهی کنید. به تاخیر انداختن یک وظیفه پیام بدی را برای مشتریان شما ارسال می کند و اغلب به ویراستاران زمان زیادی برای اثبات مقاله شما نمی دهد. مشاغل خود را در اولویت قرار دهید، بنابراین همه آنها را به سرعت انجام دهید.

7- توانایی تمرکز

نوشتن نیاز به تمرکز دارد که گاهی اوقات پیدا کردن آن دشوار است. وقتی زمان کار فرا می رسد، حواس پرتی را کنار بگذارید و در یک زمان روی یک کار تمرکز کنید. گاهی اوقات برای به ثمر رساندن نیاز صرف وقت و انرژی بیشتری است، می توانید قبل از شروع پروژه های بزرگتر، با چند کار کوچکتر شروع کرده تا بنوانید به آسانی آن را تکمیل کنید.

8- توانایی رعایت مهلت ها

مشتریان شما مهلت هایی دارند که باید رعایت کنند. ارائه سریع محتوا با کیفیت بالا نشان می دهد که شما نه تنها حرفه ای بلکه قابل اعتماد نیز هستید. این بدان معناست که مدیریت زمان خوب برای کمک به شما در تعیین واقع بین تعداد مشاغل مورد قبول و رد و تحویل به موقع ضروری است. اگر با مدیریت زمان مشکل دارید ، این 14 هک نوشتاری و بهره وری را بررسی کنید.

9- ارتباط برقرار کنید

اگر سوالی در مورد تکلیف دارید، به مشتری اطلاع دهید. نوشتن یکی از زمینه های ارتباطی است، بنابراین در صورت بروز مشکل هیچ بهانه ای برای عدم تماس با مشتری وجود ندارد. وقتی برای مشتری خود نامه می نویسید، آن را به عنوان یک ارتباط رسمی تلقی کنید: پیام خود را تصحیح کنید. مشتری شما ادب شما را به خاطر خواهد آورد.

10- ویرایش، ویرایش و ویرایش بیشتر

پیش نویس های اولیه به ندرت کامل هستند. مهارت های ویرایش نیاز به صبر، نظم و انضباط و نگاه دقیق به جزئیات دارد. علاوه بر دستور زبان، املا و علائم نگارشی، به نکات اضافی و کلمات بیش از حد توجه کنید. و اگر زمان بیشتری را برای ویرایش صرف می کنید تا نوشتن، تعجب نکنید.

11- ارائه کیفیت

تمام تلاش خود را برای ایجاد محتوای منحصر به فرد با کیفیت انجام دهید. مقالات خود را جذاب و از لحاظ گرامری درست کنید. در حالت ایده آل، وقتی مشتریان به مقاله نیاز دارند، می خواهید آنها شما را به عنوان نویسنده ای فوق العاده تصور کنند که کار را به موقع به پایان می رساند. اگر می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید و کار بیشتری بپردازید، ارائه مداوم نوشتن خوب در نهایت شما را به آنجا می رساند.

12- حضور فعال داشته باشید

نویسنده محتوای وب سایت یا کارشناس وظیفه دارد تا محتوای مورد نیاز سایت ها را تامین کند. هر سایتی مخاطبین و کاربران خاص خود را دارد و باید محتوای مورد نیاز این افراد را تامین کند. این محتوا ها باید شامل کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با کسب و کار این سایت ها باشد تا افراد مختلف با جستجوی آن ها در موتور های جستجو به مطالب وب سایت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. نویسنده محتوای وب سایت باید با استفاده از این کلمات کلیدی محتوای سایت را برای موتور های جستجو بهینه کند تا کاربران مورد نظر از طریق موتور های جستجو وارد سایت شوند.

اکثر نویسندگان محتوای وب سایت با نوشتن محتوا برای محصولات و خدمات سایت ها نقش ویژه ای در بازاریابی اینترنتی دارند. البته سایت های زیادی نیز وجود دارند که تنها اطلاعات مختلف را منتشر می کنند و چیزی به فروش نمی رسانند. محتوای اطلاعاتی با هدف آموزش خوانندگان ایجاد می شود و نویسنده محتوای وب سایت در این سایت ها اطلاعات پیچیده را به صورتی که قابل درک برا همه افراد باشد در اختیار آن ها قرار می دهد.

نویسنده محتوای وب سایت چه کاری انجام می دهد؟

هر روزه نیاز های جدیدی در دنیای وب به وجود می آید و نویسنده محتوای وب سایت با تولید محتوای با کیفیت بخش زیادی از این نیاز ها را پاسخ می دهند. نویسندگان محتوا برای وب سایت های مختلف کار های مختلفی انجام می دهند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

1. نوشتن محتوا بر اساس اهداف کسب و کار اینترنتی و توسعه محتوای سایت

2. بررسی کلمات کلیدی یا ایجاد کلمات کلیدی و بررسی محدودیت های کلمات کلیدی در حال استفاده

3. ایجاد یا ویرایش اطلاعات مورد نیاز برای خوانندگان و ارائه توضیحات یا تبلیغ برای فروش خدمات یا محصولات وب سایت

4. ایجاد محتوای جذاب و گیرا برای ادامه استفاده بازدیدکنندگان از سایت. هر چقدر حضور بازدید کنندگان در سایت بیشتر شود احتمال تبدیل شدن آن ها به خریداران بیشتر خواهد شد.

5. با استفاده از کلمات کلیدی هوشمندانه و رعایت چگالی مناسب یا تمرکز بر بهینه سازی موتور جستجو (سئو). برای این کار نویسنده محتوا وب سایت باید از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با مطالبی که کاربران در موتور جستجو به دنبال آن هستند استفاده کنند تا سبب بهبود وضعیت سئو سایت و صعود در رتبه بندی گوگل شوند.

6. تولید محتوایی که اطلاعات مورد نظر کاربران را به صورت موثر و سریع در اختیار آن ها قرار دهد.

7. ایجاد محتوای خاص، کاربردی و قانع کننده در یک موضوع ویژه برای کاربران که مناسب موتور های جستجو نیز باشد.

محتوا باید قابلیت برقراری ارتباط و جستجو داشته باشد

نویسنده محتوای وب سایت باید محتوایی تولید کند که اولا توانایی جستجو بالایی داشته باشد و ثانیا با کاربران ارتباط بر قرار کند. توانایی برقراری ارتباط با کاربر به این معناست که متن محتوا باید برای بازدیدکنندگان کاربردی و مفید باشد. قابلیت جستجو داشتن متن نیز اهمیت زیادی دارد، متنی که دارای کلمات کلیدی مناسب و کاربر پسندی داشته باشد می تواند به موتور های جستجو کمک کن تا افراد بیشتری را به این متن هدایت کنند.

گاهی اوقات برای نوشتن محتوای سایت از برونسپاری استفاده می شود. یعنی از افرادی خارج از سایت خواسته می شود که تعدادی مقاله در مورد محتوای سایت بنویسند. در این موارد باید کیفیت مقالات از نظر قابلیت جستجو و برقراری ارتباط بررسی شود.

اشکال مختلف فعالیت نویسنده محتوای وب سایت

نویسنده محتوای وب سایت در زمینه های مختلف و به روش های مختلفی فعالیت می کند. اما پر طرفدار ترین اشکال نویسندگی محتوا به صورت های زیر انجام می شود:

• وبلاگ نویسی

• نویسندگی اوراق سفید ( راهنما های مخصوص در بازاریابی)

• کتاب های الکترونیکی

• خبرنامه نویسی

• ایمیل های تبلیغاتی

• مدیریت شبکه های اجتماعی

• بروشور نویسی

• تراکت نویسی

• و سایر اهداف آنلاین و آفلاین تبلغاتی

نویسنده محتوا وب سایت و نویسندگان محتوا چاپی

نویسندگی آنلاین با نویسندگی محتوای چاپی متفاوت است. خوانندگان وب به دنبال مطالب نزدیک به چیزی هستند که جستجو می کنند، در واقع مخاطب در اینترنت علاقه زیادی به اطلاعات نا مربوط و اضافی ندارند و می خواهند خیلی سریع مهمترین اطلاعات مرتبط با نیاز خود را دریافت کنند. طبق آمار 79 درصد افراد در اینترنت ابتدا محتوا را به طور کلی بررسی می کنند و سریعا به دنبال اطلاعات مورد نظر خود می گردند. در حالی که در محتوای چاپی این آمار 25 درصد کمتر است و افراد وقت بیشتری برای خواندن کل مطالب صرف می کنند.

علاوه بر این نویسندگان محتوای وب باید این توانایی را داشته باشند که در پاراگراف ها و تیتر های خود از کلمات کلیدی استفاده کنند تا محتوا برای موتور های جستجو به راحتی قابل ردگیری باشد. در عین حال محتوا باید واضح باشد و مناسب اهداف بازاریابی از پیش تعیین شده باشد. این افراد باید توانایی زیادی در نویسندگی داشته باشند تا مخاطبان را درگیر متن خود کنند، زیرا همه نویسندگان به کاربران وب بیشتر نیاز دارند.

ارائه دهندگان محتوا

ارائه دهندگان محتوا از تعداد زیادی نویسنده محتوای وب سایت استفاده می کنند تا برای کسانی که به خدمات محتوا نیاز دارند، محتوای مناسب ارائه کنند. البته گاهی تبلیغ نویس هایی هستند که به صورت فردی کار می کنند و محتوای مورد نظر سایر سایت ها را برای آن ها انجام می دهند. اما در بیشتر موارد آژانس های بازاریابی دیجیتال وظیفه ارائه محتوا به سایر سایت ها را انجام می دهند.

آژانس های بازاریابی دیجیتال، خدمات را به همراه خدمات مرتبط با آن مانند تولید محتوا، تبلیغ نام تجاری، مشاوره تبلیغاتی، مدیریت شبکه های اجتماعی، مشاوره در زمینه سئو، طراحی سایت و … به صورت گسترده به سایر وب سایت ها ارائه می دهند.

استفاده از ارائه دهندگان محتوا به کسب و کار ها اجازه می دهد بر روی اهداف مورد نظر خود تمرکز کنند و کار تولید محتوای حرفه ای را به نویسندگان محتوای وب سایت حرفه ای بسپارند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید