سئو

طراحی کارت ویزیت جوشکاری و همه چیزی که باید از آن بدانید

طراحی کارت ویزیت جوشکاری؛ مقدمه

امروزه همه ما در شرایطی زندگی میکنیم که بصورت لحظه ای شاهد رشد تکنولوژی و علم هستیم اما مهمتر از این بسیاری از کسب و کار ها بخاطر اینکه از بازار رقابت عقب نمانند در حال استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها، علوم، بازاریابی و برند سازی هستند که در این میان از جمله این موارد است.

به طوری که در حال حاضر می توانید صدها مقاله در مورد برندسازی و بازاریابی هر کسب و کاری پیدا کنید یکی از این کسب و کار ها جوشکاری است ما تقریباً هر روز با صنعت جوشکاری در ارتباط هستیم از تابلوهای پیاده رو بگیرید تا لوازم منزل اکثراً آهنی هستند امروزه یک ساختمان نیز بدون کمک جوشکاران ساخته نخواهد شد همه ساختمان یا از قوطی های بزرگ آهن ساخته می‌شوند یا با کمک میلگرد، صنعت آهن و جوشکاری اهمیت زیادی دارد و اگر شما در این صنعت فعالیت می‌کنید باید بدانید که هر کاری برای پیشرفت نیاز به استفاده از علم و ابزار های مختلف دارد.

در این مقاله می‌خواهیم از طراحی کارت ویزیت جوشکاری و اینکه یک کارت ویزیت جوشکاری خوب چه ویژگی هایی دارد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

یک طراحی کارت ویزیت جوشکاری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

1. طراحی کارت ویزیت جوشکاری بهتر است دو رو باشد

چه دارای یک شرکت جوشکاری باشید چه یک جوشکار سیار باشید و چه دارای یک مغازه جوشکاری باشید باز هم بهترین کار این است که طراحی کارت ویزیت جوشکاری شما دو رو باشد کارت ویزیت های تک رو محبوبیت چندانی ندارند (هزینه یک کارت ویزیت تک رو با یک کارت ویزیت دو رو تقریبا یکسان است) و برخی از افراد فقط آنها را از شما تحویل می‌گیرند تا شماره خود را روی قسمت پشتی آن بنویسند (نکته طنز این ماجرا این است که در واقع گاهی به وسیله‌ای برای اشتراک گذاری اطلاعات دیگران بدل می‌شوند!) اما کارت ویزیت های دو رو زیباتر هستند و اعتبار بیشتری دارند.

2. کارت ویزیت جوشکاری دارای لوگو است

نقش لوگو ها در دنیای امروز نقشی بی اندازه مهم و حیاتی برای یک کسب و کار است و نباید این مهم را فراموش کنید اگر طراحی کارت ویزیت جوشکاری متعلق به یک شرکت جوشکاری است پس شرکت باید به فکر زیبا و مرتبط باشد که در قسمت جلویی کارت ویزیت به زیبایی همراه با نام و شعار شرکت قرار گیرد.

(این یک قانون یا استاندارد نیست ولی تقریبا تمامی کارت ویزیت های بی نظیر همین کار انجام شده و اگر خود شما فکر کنید بهترین کار برای طراحی قسمت جلویی کارت ویزیت همین است).

اما اگر کارت ویزیت شما برای یک شرکت جوشکاری نیست و در واقع متعلق به یک جوشکار مستقل یا مغازه جوشکاری است باز هم همین طرح برای قسمت جلویی کارت ویزیت مناسب است فقط بجای لوگوی یک تصویر پرسنلی از خود شما همراه با نام و نام خانوادگی و یک معرفی مختصر باشد عالی است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید اگر قسمت جلویی کارت ویزیت شما دارای آدرس یکی از شبکه های اجتماعی باشد (قسمت جلویی کارت ویزیت در عکس همان قسمت سیاه رنگ است) احترام بیشتری به کارت ویزیت داده می‌شود (به لینک صفحه شخصی این شخص در فیسبوک دقت کنید که در زیر خط قرار گرفته است) تلگرام در ایران خودمان بسیار معتبر است و بهتر است آدرس اکانت تلگرام خود را در قسمت جلویی کارت ویزیت قرار دهید.

3. کارت ویزیت جوشکاری مناسب دارای اطلاعات تماس دقیق و معتبر است

بیاید از قسمت پشتی کارت ویزیت سخن بگوییم در این قسمت شما باید اطلاعات تماس شرکت، مغازه یا خودتان را قرار دهید اگر طراحی کارت ویزیت جوشکاری متعلق به شرکت باشد پس اطلاعات تماس همچون آدرس وبسایت (اگر خدمات آنلاین ندارید طبیعی است بیشتر کسب و کار های جوشکاری همینطور هستند اما به یاد داشته باشید حضور در اینترنت و آنلاین بودن این روز ها بسیار مهم است!!)، آدرس ایمیل شرکت، شماره تلفن شرکت، آدرس اکانت شبکه های اجتماعی شرکت و آدرس فیزیکی شرکت است. به یاد داشته باشید که تمامی اطلاعات تماس باید دقیق و حساب شده باشد.

به عنوان مثال اگر مدتی است تلفن شرکت قطع است لازم نیست اصلا شماره تلفن شرکت را بگذارید (اگر کسی کار خیلی ضروری داشته باشد به آدرس محل شما مراجعه می‌کند).

لازم به ذکر است همچنین می‌توانید در قسمت پشتی طراحی کارت ویزیت جوشکاری مختصری از خدماتی که انجام می‌دهید را بیاورید تا اگر مشتری کارت ویزیت شما را به کسی پیشنهاد داد حتما از تمامی خدمات شما اطلاع یابد.

4. در یک کارت ویزیت جوشکاری مناسب شاهد خلاقیت هستیم

باور کنید هیچ مجبور نیستید مثل همه باشید و طراحی کارت ویزیت شما دقیق مثل دیگران باشد! اتفاقا مغز انسان عاشق چیز های نو است مثلا شما هر روز و هر بار یک آهنگ را گوش نمی‌کنید! (حتی اگر از نظرتان بهترین آهنگ دنیا باشد باز هم این کار را انجام نمی‌دهید) پس اگر رمز موفقیت یک کارت ویزیت بی نظیر را می خواهید بدانید همین است خلاقیت و نوآوری! لازم نیست حتما جنس کارت ویزیت شما از کاغذ باشد یا کارت ویزیت شما حتما مستطیل و مربع شکل باشد و یا کارت ویزیت شما نباید همیشه مانند اشکال مرسوم باشد

یکی از خلاقیت هایی که در صنعت جوشکاری و آهن می‌توانید وارد طراحی کارت ویزیت کنید این است که کارت ویزیت شما آهنی باشد! یک کارت ویزیت آهنی را تصور کنید که بخاطر فضاهای خالی که دارد کار چند آچار را نیز راه می‌اندازد خب چه چیزی بهتر از این هم یک طرح خلاقانه اجرا کرده‌اید و هم یک ابزار مفید به مشتری ارائه داده‌اید که هر بار از آن استفاده کند به عنوان آچار به یاد کسب و کار یا خود شما می‌افتد و چه تبلیغی بهتر از این می‌خواهید!!

در طراحی کارت ویزیت جوشکاری می‌توانید از صد ها ایده خلاقانه استفاده کنید و همانطور که گفتیم مردم عاشق چیز های جدید هستند (البته تا زمانی که آن چیز نیز قدیمی نشود!!) مرز ها را بشکنید و اصلا از این که پذیرفته نشوید نترسید کارت ویزیت شما می‌توانید حتی از چوب نیز باشد!! یا اصلا اجباری نیست که حتما در جیب مخاطب جا شود و می‌توانید روی کارت ویزیت لیست بزرگی از خدمات خود را بیاورید گاهی واقعا مردم تنها چیزی که از شما می‌خواهند تنوع است!

برای اینکه مشتریان شما دچار سردرگمی نشوند می‌توانید لیستی از کارهایی که جوشکاری شما انجام می‌دهد و لیستی از کار هایی که انجام نمی‌دهید را روی آن بنویسید (گاهی برای اینکه برخی افراد نمی‌دانند شما بعضی کارهای مربوط به جوشکاری را انجام نمی‌دهید ساعتها وقت شما را هدر می‌دهند فقط بحث سوال هایشان نیست تصور کنید ساعت ها می‌آیند و طرح به شما نشان می‌دهند و در آخر متوجه می‌شوید چیزی که می‌خواهند در راستای کار شما نیست!)

طراحی کارت ویزیت جوشکاری اگر با هر خلاقیتی همراه باشد مسلما در ذهن مخاطبین می‌ماند که شما کارتان درست است و انسانی خلاق و اهل فکر هستید و این می‌تواند اولین قدمتان باشد برای رشد کسب و کارتان!

در این مقاله تا حد ممکن از طراحی کارت ویزیت جوشکاری و ویژگی های یک کارت ویزیت بسیار مناسب سخن گفته شد توصیه ما این است که تمام این ویژگی ها را از طراح گرافیک و چاپخانه بخواهید و نشان دهید که کارتان حرف ندارد و هیچ کاری را سطحی انجام نمی‌دهید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید