سئو

طراحی کارت ویزیت صنعتی چیست؟

طراحی کارت ویزیت صنعتی ؛ مقدمه

کارت ویزیت‌ها همان کارت های دوست داشتنی هستند که برای رد و بدل کردن اطلاعات تماس گاهی از آنها استفاده می‌کنیم و دارای شکل، جنس، طراحی و اندازه‌ های مختلف است کارت های ویزیت مهم هستند و کمترین توقعی است که مشتریان از نظر بازاریابی و تبلیغ از شما دارند!! گاها شما در می خواهید نقش و اهمیت صنعتی که در آن هستید را به رخ بکشید و بیشتر مشتری را به سمت این صنعت خاص بکشانید (می‌توان از آن به عنوان تبلیغات غیر مستقیم نام برد مثلا تصور کنید در شهر شما فقط یک کلینیک وجود دارد و شما صاحب آن هستید و بدون آنکه نامی از کسب و کار خود ببرید تمام تلاشتان را می‌کنید برای تبلیغ اینکه کلینیک ها چه اندازه مفید هستند!!) پس اقدام به طراحی کارت ویزیت صنعتی می‌کنید در کل می‌توان این عبارت را به دو عنوان ربط داد اولی یک کارت ویزیت که صنعت خودش را پررنگ‌تر نشان می‌دهد و دومی کارت ویزیتی که مالکان آن خدمات صنعتی ارائه می‌دهند در این مقاله منظور ما در واقع هر دو نوع از کارت ویزیت صنعتی است هم طراحی کارت ویزیت صنعتی که مالک آن سعی در نشان دادن اهمیت صنعتی که در آن فعالیت می کند دارد به عنوان مثال کارت ویزیت یک اغذیه فروشی را تصور کنید که در آن از مزایای غذا های آماده گفته می‌شود و یک لوگوی مربوط به صنعت غذا در خود دارد! و هم طراحی کارت ویزیت که مالک آن خدمات صنعتی ارائه می دهد.

چه چیزی در طراحی کارت ویزیت صنعتی مهم است؟

در ابتدا ذکر این نکته الزامی است که کارت های ویزیت نه تنها با پیشرفت تکنولوژی و مجازی شدن اکثر ابزار های تبلیغاتی قدیمی نشده‌اند بلکه بیشتر افراد حرفه‌ای در بازاریابی و برندسازی ما را به داشتن کارت ویزیت توصیه می‌کنند. و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بسیاری از مردم روش‌های آنلاین و تکنولوژی ها نو‌ظهور را دوست ندارند و به آنها عادت نکرده‌اند و همیشه از شما توقع دارند تا بازاریابی و تبلیغ را با روش هایی انجام دهید که فقط مختص به کامپیوتر، وبسایت و شبکه های اجتماعی نیست!

1. در طراحی کارت ویزیت صنعتی از یک لوگو استفاده کنید؛

اگر به فکر نبوده‌اید یا لوگوی شما استاندارد و مرتبط به کسب و کارتان نیست (فقط آن را کپی و ویرایش کرده‌اید) باید بگوییم که هرگز چهره برند و هویت اصلی آن را مشخص نکرده‌اید و چندین قدم از رقیبی که دارای لوگو است عقب تر هستید!! لوگو شما را از رقیبان متمایز می‌کند و به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد پس قبل از اینکه حتی به طراحی کارت ویزیت صنعتی خود فکر کنید به فکر طراحی یک لوگوی حرفه‌ای باشید (همچنین این کار را باید یک طراح گرافیک بسیار خوب انجام دهد).

2. طراحی کارت ویزیت صنعتی باید با رنگ مناسب همراه باشد؛

اگرچه میتواند شما را به هدفتان نزدیک کند اماشاید شما تاثیر رنگ ها را نمی‌دانید پس هیچگاه به طور جدی به تبلیغات کسب و کارتان فکر نکرده‌اید، یک رنگ خوب در یک مکان مناسب می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب مخاطب داشته باشد. رنگی که انتخاب می‌کنید باید با دیگر ابزارهای گرافیکی شما و برندتان هماهنگی داشته باشیدمثلا اگر در صنعت غذا فعالیت می‌کنید باید بدانید رنگ های قرمز و زرد اشتها، شور و نشاط را بیشتر می‌کنند و مناسبترین رنگ های حوزه غذا هستند. یا اگر در صنعت پزشکی فعالیت می‌کنید بهتر است بدانید که رنگ سبز خاصیت تسکین بخشی دارد و به عنوان رنگ سلامتی و اعتماد از آن یاد می شود.پس در طراحی کارت ویزیت صنعتی حتما سعی کنید مناسب ترین رنگ با برندتان را انتخاب کنید و از آن رنگ در تمامی ابزارهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

3. طراحی کارت ویزیت صنعتی باید دارای اطلاعات تماس معتبر باشد؛

بسیار مهم است که کسب و کار شما خودش را معتبر و قابل اعتماد نشان دهد پس باید روی اطلاعات تماس کارت ویزیتتان حساس باشید مثلا امروزه تقریبا تمامی کسب و کار ها وبسایت دارند و یک وبسایت عالی می‌تواند هر سوال بی جواب مشتری را پاسخ دهد با مشتری بیشتر تعامل داشته باشید، جدیدترین محصولات یا خدمات خود را به آنها نشان دهید و … پس سعی کنید حداقل یک وبسایت با خدمات متوسط فراهم کنید (ساخت وبسایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس گزینه‌ای خوب و ارزان به حساب می‌اید) دیگر اطلاعات تماس مهم شامل شماره تلفن (اگر یک شماره رند باشد ساده‌تر در خاطر مخاطب می‌ماند اما در کل مهم نیست که چه شماره‌ای دارید بلکه مهم این است که پاسخگویی به آن شماره وجود داشته باشد)، آدرس محل کسب و کار، آدرس ایمیل و آدرس شما در شبکه های اجتماعی است که در بین این موارد اگر کسب و کار اینترنتی دارید نوشتن محل کار زیاد هم ضروری نیست و آدرس ایمیل نیز سعی کنید از سرویس های ارائه دهنده ایمیل مانند گوگل و یاهو استفاده نکنید بلکه خودتان یک آدرس ایمیل اختصاصی داشته باشید که بتوانید هر نامی برای آدرس ایمیلتان انتخاب کنید! همچنین حضور شما در شبکه های اجتماعی امروزه بی نهایت مهم به حساب می‌آید مخصوصا در ایران که روزانه کانال ها تلگرامی و اکانت های اینستاگرامی میلیون ها بازدید دارند پس سعی کنید در شبکه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و آدرس آنها را برای دسترسی کاربران روی کارت ویزیت قرار دهید.

4. طراحی کارت ویزیت صنعتی باید شکل مناسب و جنس خوبی داشته باشد؛

نسبت به صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید یا خدمات صنعتی که ارائه می‌دهید باید شکل کارت ویزیت و اندازه‌اش را تعیین کنید به عنوان مثال اگر شما یک کارت ویزیت برای اسباب بازی فروشی می‌سازید اگر بتوانید شکل کارت ویزیت را طوری طراحی کنید که مانند یک اسباب بازی بسیار ساده به نظر برسد عالی است! و جنس آن طوری باشد که با چندین بار استفاده از آن به سادگی خراب نشود چرا که کودکی که آن را در دست می‌گیرد باید بتواند چندین بار با آن بازی کند!!

اندازه کارت ویزیت باید طوری باشد که در جیب جای بگیرد مگر اینکه شما مانند شرکت های بیمه بخواهید در عین قرار دادن اطلاعات تماس صد ها مزیت استفاده از بیمه را نیز روی کارت ویزیت قرار دهید که فقط در کیف ها جای بگیرد! اشکال اصلی کارت ویزیت مستطیل عمودی، مستطیل افقی و مربع هستند و اگر به عنوان مثل یک شکل دایره می‌خواهید احتمالا باید دردسر بیشتری را قبول کنید چرا که هر چاپخانه‌ای حاضر به چاپ کارت ویزیت های در شکل های نامتعارف نیست. جنس کارت ویزیت نیز معمولا کاغذ است که به دسته های کارت ویزیت لمینت، براق، گلاسه با روکش UV، سوسماری، کتان، سلفون و … تقسیم می‌شود. که نسبت به سلیقه خود می‌توانید طرحی را انتخاب کنید و از چاپخانه بخواهید جنس کارت ویزیت همان باشد لازم به ذکر است که قیمت انواع مختلف جنس های کارت ویزیت با هم تفاوت دارند و اگر ماندگاری و زیبایی زیادی از کارت ویزیت خود می‌خواهید بدیهی است که باید هزینه‌ی زیادی کنید.

5. طراحی کارت ویزیت صنعتی باید خلاقانه باشد؛

مهم نیست در چه صنعتی فعالیت می‌کنید و چه چیزی برای فروش دارید مردم عاشق چیزهای نو و خلاقیت هستند پس آنها را با طراحی کارت ویزیت صنعتی خلاقانه مشتاقتر به بازدید و خرید از محصولات و خدماتتان کنید. هزاران راه برای خلاقیت در طراحی کارت ویزیت وجود دارد که اگر در اینترنت جستجو کنید می‌توانید چندین طرح خوب ببینید تا ذهنتان بیشتر آماده خلاقیت شود. در کل فکر طراحی کارت ویزیت های معمولی و کلیشه‌ای را از ذهنتان بیرون کنید مجبور نیستید کاری را انجام بدهید که دیگران انجام می‌دهند بلکه باید ساختار شکنی و البته سنت شکنی کنید و طرح جدیدی ارائه دهید که تمام توجه ها را به خود جلب کند. خلاقیت در هر صنعت و عرصه‌ای موجب جلب توجه مردم و اهمیت بیشتر آن کسب و کار می‌شود پیدا کردن ایده‌های بکر سخت نیست فقط باید طور دیگری فکر کنید و سعی کنید عادی نباشید آنگاه شاهد الهام گرفتن از همه چیز و از بین رفتن افکار قدیمی و کلیشه‌ای خواهید بود. اگر فکر کردید طرحی لایق الهام گرفتن و تقلید است از آن ایده بگیرید برای شروع اما هرگز از هیچ طرحی تقلید نکنید.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید