سئو

چطور عنوان سئو شده شما را به صفحه اول گوگل می رساند؟

مشهور است که رسیدن به نتایج اول جستجوی گوگل در کلمه کلیدی مناسب، مانند دستیابی به یک معدن طلا است. و نوشتن یک عنوان سئو شده برای هر صفحه از سایت، مهترین شاه کلید موفقیت در سئو است. چرا؟ به دو علت:

  • مهمترین و نخستین عاملی که گوگل از آن برای شناسایی موضوع یک صفحه بررسی می کند ‘عنوان سئوی’ آن است.
  • عنوان سئو نخستین چیزی است که کاربر می بیند و اگر جذاب نباشد، کاربر اصلا وارد سایت شما نمی‌شود، حتی اگر در صفحه اول گوگل باشید!

به همین دلیل، هر صفحه از سایت شما به یک عنوان سئو شده نیاز دارد. در پایان این نوشتار شما می‌آموزید که عنوان سئو دقیقا چیست و چطور می‌توانید برای هر صفحه از سایت خودتان یک عنوان سئو شده جذاب بنویسید.

تفاوت عنوان سئو با عنوان صفحه

تا به حال عبارت عنوان سئو را جایی شنیده اید؟ بیشتر افراد در افزونه وردپرسی yoast seo با این عبارت آشنا شده‌اند. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا یک عنوان سئو برای هر یک از صفحات سایت تان انتخاب کنید.

برای این‌که بهتر متوجه تفاوت عنوان سئو با عنوان صفحه شوید به این تصویر دقت کنید:

هدف ما از استفاده عنوان سئو شده چیست؟

پیش تر هم اشاره کردیم که ما به دو علت مهم از عناوین سئو شده استفاده می‌کنیم:

نخست اینکه این عنوان سئو شده کمک می‌کند سایت ما در نتایج یک کلمه کلیدی مشخص بالا بیاید.

و دوم اینکه این عنوان بسته به میزان جذابیتش باعث می‌شود کاربران بیشتری روی آن کلیک کنند.

شاید در نظر اول، علت دوم چندان مهم هم نباشد! چرا که هدف اصلی شما رسیدن به نتایج اول صفحه اول گوگل است. اما باید بدانید که یکی از معیارهای مهم گوگل برای رتبه بندی سایت ها در هر کلمه کلیدی، نرخ CTR یا میانگین تعداد کلیک است.

این به این معنا است که حتی اگر یک سایت به صفحه اول گوگل برسد اما نرخ کلیک پایینی داشته باشد تنزل خواهد کرد. و بالعکس اگر یک سایت رتبه چندان خوبی نداشته باشد اما میانگین کلیک بالایی داشته باشد، گوگل رتبه آن سایت را ارتقا خواهد داد.

خوب است بخوانید:

چطور می توانیم یک عنوان سئو شده بنویسیم؟

برای نوشتن یک عنوان سئو شده، باید اصول خاصی را رعایت کنید. گوگل برای طبقه بندی سایت ها از الگوریتم‌های خاصی استفاده می کند. برای نوشتن یک عنوان سئوی مناسب باید این قوانین و الگوریتم ها را در نظر بگیرید. مثلا طول عنوان باید مقدار مشخصی باشد.

اگر به دنبال بهترین راه برای نوشتن یک عنوان سئوی حرفه ای هستید، توصیه ما به شما، استفاده از افزونه کارآمد yoast seo است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا دو پارامتر کلیدی برای نوشتن یک عنوان سئو را رعایت کنید:

  • رعایت طول مناسب برای عنوان
  • به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان

Yoast seo چطور به شما کمک می کند عنوان سئو با طول مناسب بنویسید؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، هم زمان با نوشتن عنوان سئو در بخش افرونه yoast یک خط زیر باکس عنوان پر می‌شود.

نوشتن عنوان سئوی مناسب با افزونه yoast seo

عنوان شما باید آنقدر بلند باشد که این خط به رنگ سبز در بیاید، درست مانند تصویر زیر. اگر رنگ این خط نارنجی باشد به این معنا است که طول عنوان کم است. و اگر طول عنوان بیش از اندازه بلند شود، این خط به رنگ قرمز در می آید.

چرا طول عنوان سئو اهمیت دارد؟

اگر طول عنوان سئوی شما از مقدار مجاز افزونه yoast بیشتر باشد، نمایش آن در میان نتایج جستجو با یکی از این دو مشکل همراه خواهد بود:

عنوان به صورت ناقص نمایش داده خواهد شد.

به جای عنوانی که شما انتخاب کرده‌اید، یکی از عنوان های فرعی آن صفحه نمایش داده خواهد شد.

بنابراین حتما به طول مجازی که افزونه برای شما مشخص می کند پایبند باشید.

پیشنهاد می‌گنیم مقاله ” را نیز مطالعه کنید.

آیا در عنوان سئو از کلمه کلیدی استفاده کرده اید؟

کاربرد مهم دیگر افزونه yoast بررسی عنوان سئو از نظر استفاده از کلمه کلیدی است. خیلی مهم است که در عنوان سئو، کلمه کلیدی را به کار ببرید. همچنین برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید سعی کنید کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان سئو به کار ببرید.

به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان اهمیت زیادی دارد. گوگل از عنوان برای پی بردن به موضوع صفحه شما استفاده می کند. بنابراین به کار نبردن کلمه کلیدی در عنوان برابر است با بالا نیامدن سایت شما در نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی. علاوه بر این، کاربران هم بر روی نتیجه ای که عبارت موردنظرشان در آن دیده نشود کلیک نمی کنند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در نتایج جستجوی کلمه «تولید محتوا» تمام نتایج اولیه گوگل، این کلمه کلیدی را ابتدای عنوان سئوی خود به کار برده اند.

کلمه کلیدی ابتدای عنوان سئو نوشته می شود

آیا باید نام سایت خود را به عنوان سئو اضافه کنیم؟

استفاده از نام سایت خودتان در انتهای عنوان سئو یک مزیت مهم دارد. اگر افراد در مورد موضوعی در گوگل جستجو کنند و چندین بار نام سایت شما را در نتایج مختلف ببینند، حتی اگر بار اول روی آن کلیک نکنند، برای مرتبه بعدی که نام سایت شما را ببینند، به احتمال زیاد روی آن کلیک می‌کنند.

بنابراین توصیه می‌کنیم شما هم همواره در نوشتن عنوان سئوی هر صفحه از سایت خودتان این قاعده را رعایت کنید. پس از این که عنوان اصلی را می‌نویسید، یک جدا کننده، مانند _ یا | قرار دهید و سپس نام سایت خودتان را بنویسید.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است نام سایت را در انتهای عنوان خود نیاورید و در تنظیمات سایتتان مام سایت را قرار دهید. برخی از سایت ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که نام سایت را به صورت از پیش تعیین شده به تمامی عناوین خود می‌افزایند. پس نسبت به این موضوع دقت کاف داشته باشید حتما آن را بررسی کنید.

بهینه سازی عنوان سئو پس از انتشار

تاکنون شاهد موارد متعددی بوده‌ایم که یک صفحه با وجود اینکه تمام اصول سئو را رعایت کرده و رتبه خوبی دریافت کرده، ورودی کمی دارد! در این مواقع، تغییر عنوان سئو به یک عنوان جذاب تر نتایج مثبت چشمگیری ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال اگر عنوان سئوی شما «امنیت سایت وردپرسی» است، می‌توانید از عنوان «امنیت سایت وردپرسی در چند مرحله آسان!» استفاده کنید.

فراموش نکنید که مخاطب امروز شما، در هر جستجو، با هزاران نتیجه رو به رو می‌شود. به نظر خودتان چه چیزی می‌تواند باعث شود که او از بین این همه نتیجه سایت شما را انتخاب کند؟ مسلماً داشتن یک عنوان جذاب!

بین روزنامه نگاران نقل قول مشهوری وجود دارد. آن‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید برای نوشتن یک خبر دو ساعت وقت بگذارید، یک ساعت و چهل و پنج دقیقه از آن را صرف نوشتن یک عنوان جذاب و مناسب کنید و باقی متن خبر را در پانزده دقیقه آماده کنید. این نقل قول به خوبی نشان دهنده اهمیت نوشتن یک عنوان جذاب است.

از نسخه رایگان افرونه yoast استفاده کنیم یا نسخه پریمیوم ؟

نسخه رایگان افزونه ، امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این افزونه شما می‌توانید یک کلمه کلیدی که می‌خواهید با آن متن را سئو کنید انتخاب کنید. در مراحل بعد، همین نسخه رایگان به شما کمک می‌کند تا عنوان سئو شده مناسبی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید چگالی کلمات کلیدی به کار رفته در متن را کنترل کنید.

نسخه پریمیوم این افزونه نسبت به نسخه رایگان آن امکانات بیشتر چشمگیری ندارد. به عنوان مثال شما می‌توانید در نسخه پریمیوم علاوه بر یک کلمه کلیدی اصلی ، چند کلمه کلیدی فرعی هم انتخاب کنید. اما برای آموزش‌های موجود در این نوشتار، استفاده از نسخه رایگان کفایت می‌کند.

آیا نوشتن عنوان سئو شده برای رسیدن به موفقیت کافی است؟

برای این‌که بتوانید به جایگاه‌های نخستین نتایج جستجوی یک کلمه کلیدی در گوگل برسید، لازم است که علاوه بر داشتن یک عنوان سئو، متن محتوای صفحه شما هم بر اساس اصول سئو نوشته شده باشد و اصول سئوی تکنیکال، نظیر لینک سازی های داخلی و خارجی را رعایت کرده باشید. اما همان‌طور که در ابتدای این نوشتار گفتیم، نوشتن یک عنوان سئوی مناسب ، شاه کلید رسیدن به جایگاه برتر است.

فراموش نکنید که اولین چیزی که گوگل و بازدید کنندگان می‌بینند، عنوان سئوی صفحه شماست.

نتیجه گیری: برای نوشتن عنوان سئو وقت بگذارید!

جذب مخاطب از طریق سئو، مانند دست یافتن به معدن طلاست. به این علت که مخاطبینی که از طریق جستجوی گوگل وارد سایت شما می شوند، مخاطبان هدفمند هستند.

جذب این تعداد بازدید کننده هدفمند به وسیله تبلیغات، بسته به نوع کسب و کارتان، می‌تواند چندین میلیون هزینه در بر داشته باشد. بنابراین در نظر گرفتن و نوشتن عنوان سئو شده برای سایت خودتان را جدی بگیرید.

در این نوشتار، نکات تکنیکی سئو برای نوشتن یک عنوان مناسب را مطالعه کردید. اما نباید از اهمیت نوشتن یک عنوان جذاب غافل شوید. برای نوشتن یک عنوان جذاب باید از خودتان یک سوال بپرسید: مخاطب شما دقیقا به دنبال چه چیزی می‌گردند؟

نوشتن یک عنوان سئو شده جذاب ، همراه با رعایت اصول و سئوی تکنیکال می تواند شما را به نتایج اول جستجوی گوگل در کلمه کلیدی مورد نظرتان برساند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید