سئو

چگونه استراتژی محتوای اینستاگرام را ایجاد کنیم؟

به کمک ۴ نکته زیر می توانید استراتژی محتوای اینستاگرام خود را طوری ایجاد کنید که نرخ تعامل و تبدیل خود را افزایش دهید. اینستاگرام یک پلتفرم کاربر پسند و مملو از قالب های بصری است. از این رو به یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش ، از سال ۲۰۱۲ تعداد بزرگسالان آنلاین که از اینستاگرام استفاده کردهاند ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. تقریباً میتوان گفت از سال ۲۰۱۸، ۷۱ درصد افراد بزرگسال بین ۱۸ تا ۲۴ سال از این پلتفرم استفاده کردهاند. در ایالات متحده، جایگاه کاربران اینستاگرام نسبت به دیگر شبکههای اجتماعی دارای رشد فزاینده بوده است.

به ویژه، این رشد را می توان بین افراد ۱۸ تا ۲۴ سال در سال ۲۰۱۸ مشاهده کرد. رشد فزاینده اینستاگرام از توجه بازاریابان دیجیتال دور نمانده است. با این حال، به دلیل رقابت شدید تقریباً هر برندی از اینستاگرام استفاده می کند. بر اساس گزارش Mention اینستاگرام، ۹۸% برندهای مد و فشن و ۱۰۰% برند های خودرو در حال حاضر در اینستاگرام حضور دارند.

تنها راه غلبه بر این رقابت ایجاد محتوای موفق در اینستاگرام است. در این پست می آموزید که چگونه استراتژی محتوای اینستاگرام خود را به بهترین شکل پیاده کنید.

پیاده سازی استراتژی محتوای اینستاگرام

1.فید محتوای خود را برنامه ریزی کنید

اینستاگرام مکان بسیار شلوغی است. ماهانه، تمامی برندها به طور متوسط 27.9 بار در اینستاگرام پست قرار می دهند. به عبارت دیگر، برای اینکه بتوانید با این برندها همراه شوید و نرخ تعامل و بازدید خود را افزایش دهید باید به طور روزانه پست قرار دهید. این خود به این معنی است که باید حداقل از دو الی سه هفته قبل، محتوای اینستاگرام خود را تولید کرده باشید.

این کار تا حدودی وقت گیر و دشوار است، اما به شما کمک می کند تا محتوای منسجمی ایجاد کنید که در هر شکل مخاطب شما را به خود جذب کند. فید محتوا مکانی است که کاربران اولین تعامل خود را با شما ایجاد میکنند. بنابراین داشتن سبک ویرایشی و توجه به نکات زیبا شناختی می تواند به ایجاد تصویر برند شما کمک کند.

شما می توانید به کمک ابزار هایی مانند Later ، محتوای اینستاگرام ()خود را برای پست و انتشار بعدی از طریق برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید بر اساس تم ماهانه یا هفتگی محتوا تولید کنید.

2.از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

برای اینکه محتوای شما حداکثر تاثیر را داشته باشد، باید توسط مخاطبان هدف جذب شود. بهترین روش این است که از هشتگ های دقیق و مرتبط استفاده کنید. هشتگ ها باعث چرخش محتوا در اینستاگرام شده و به شما در تحلیل کمپین های بازاریابی محتوای اینستاگرام کمک می کند. در این زمینه می توانید از سه نوع هشتگ زیر برای ی اینستاگرام استفاده کنید.

  • هشتگ های ترند: هشتگ های ترند معروف ترین هشتگ های موجود در اینستاگرام هستند. به عنوان مثال، هشتگ های بدنسازی مانند #fitinspiration, #fitstagram, #gymspiration از جمله هشتگ های ترند در سال ۲۰۱۹ بودهاند.

  • هشتگ های عمومی: این هشتگ ها هشتگ های پرکاربرد و پر طرفدار در طول سال هستند. به عنوان مثال هشتگ های #love, #instagood, #fashion, #happy

  • هشتگ های خاص نیچ: این هشتگ ها مخصوص صنعت شما هستند و می توانند حاوی هشتگ برند شما باشد. به عنوان مثال، در حالی که #adidas یک هشتگ برند است#streetwear, #sports, #football از جمله هشتگ های مخصوص صنعت به شمار می روند.

شما حداکثر در هر پست می توانید ۳۰ هشتگ قرار دهید. اما استفاده زیاد از آن ممکن است اسپم تلقی شود.

3.در زمان مناسب پست قرار دهید

یکی از فاکتورهای حیاتی دیگر برای قرار دادن پست اینستاگرام فاکتور زمان بندی است. محتوای با کیفیت دارای نرخ دسترسی بیشتری به مخاطبان مناسب است. در این زمینه باید زمانی محتوای خود را پست کنید که بیشترین مخاطبان شما به صورت آنلاین در اینستاگرام حضور دارند. بهترین و بدترین زمان برای قرار دادن پست اینستاگرام بر اساس SproutSocial data به صورت زیر است:

  • بهترین زمان قرار دادن پست: چهارشنبه ۱۱ صبح و جمعه بین ۱۰ و ۱۱ صبح

  • بهترین روز: روز چهارشنبه

  • بیشترین نرخ تعامل مداوم: سه شنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر

  • بدترین زمان قرار دادن پست: روز یکشنبه

  • کمترین : پایان شب و اول صبح از ساعت ۱۱ بعد از ظهر تا ۳ صبح

با این حال، این زمانبندی ممکن است بر اساس بازار، مخاطب هدف و موقعیت مکانی متفاوت باشد. اینستاگرام آنالیتیکس به شما دیدگاه بهتری در زمینه زمان قرار دادن پست در اینستاگرام ارائه می دهد.

به این منظور گام های زیر را دنبال کنید:

  • به قسمتAudience tabبروید.

  • در زیر بخش فالوورها می توانید فعالیت مخاطبان خود را ملاحظه کنید و از این اطلاعات برای زمانبندی محتوای خود استفاده کنید.

علاوه بر آن، میتوانید از ابزارهای اینستاگرام آنالیتیکس مانند Later, Hootsuite Analytics و یا SproutSocial برای یافتن بهترین زمان قرار دادن پست در اینستاگرام استفاده کنید.

4.نتایج را اندازه گیری کنید

آخرین قطعه از استراتژی محتوای اینستاگرام اندازهگیری است. لازم است در این زمینه کمپین های محتوا و عملکرد هر پست را اندازه گیری کنید تا بتوانید ، زمانبندی و بهینه سازی هشتگ های اینستاگرام را بهبود دهید.

به این منظور از معیار های زیر استفاده کنید:

  • کامنت ها

کامنت ها به شما درک بهتری از میزان دریافت و مقبولیت هر پست می دهد. زیرا کامنت گذاری مستلزم صرف وقت و تفکر است. اکثر کامنت ها نشان می دهد که محتوای شما توانسته به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند. بنابراین پست هایی که دارای بیشترین تعداد کامنت است می تواند برای شما الهام بخش باشد.

  • نرخ تعامل اینستاگرام

برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام تعداد کل لایک و کامنت ها را بر تعداد کل فالوورها تقسیم کنید. به عنوان مثال، پست زیر توسط Beardbrand دارای ۲۱۷۹ لایک، ۱۲ کامنت است. تعداد فالوورهای این برند نیز ۱۵۹۰۰۰ است.

به این ترتیب نرخ تعامل این پست به صورت زیر محاسبه می شود:

(2,179 + 12) / 159,000 X 100 = 1.37

نرخ تعامل این پست 1.37است.

  • Reach

شما می توانید از طریق تعدادreach هر پست را محاسبه کنید. این معیار به شما نشان می دهد که در حالت کلی چه تعداد افراد پست شما را بازدید کرده اند. برخلاف impression، حتی اگر یک فرد چندین بار از پست شما بازدید کرده باشد، آن را در محاسبات وارد می کند. بنابراین، این معیار به شما نشان می دهد که پست تا چه اندازه موفق بوده است.

  • خرید از طریق Shoppable Links

در نهایت اگر از shoppable link برای ترویج محتوای خود استفاده می کنید، لازم است بدانید چه تعداد خریدها به آن منتهی میشود. حساب کاربری کسب و کار شما برای استفاده از لینک خرید مستقیم از طریق اینستاگرام باید تایید شود. از طریق ابزارهایی مانند Later می توانید ترافیک وب سایت خود را از طریق اینستاگرام ردیابی کنید.

جمع بندی

تولید استراتژی محتوای اینستاگرام در پلتفرم های کاربرپسند و بصری مانند اینستاگرام ممکن است در ابتدا آسان به نظر برسد. به کمک چهار نکته ای که در این پست یاد گرفتید می آموزید که چگونه از طریق اینستاگرام بازدید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. همواره اطمینان یابید که مراقب ترندهای رسانه های اجتماعی باشید تا بتوانید محتوای مرتبط با آنها را تولید کنید و از دیگران عقب نمانید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید