سئو

چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم : راه های افزایش نصب اپلیکیشن

حتما تاکنون درباره شنیده اید. اما آیا این نوع تبلیغات فقط برای سایت ها قابل انجام است؟ چگونه می توان از این تبلیغات برای اپلیکیشن خود استفاده کرد؟ قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی یک توسعه دهنده اپلیکیشن افزایش نصب اپلیکیشن می‌باشد. البته این موضوع برای کسب و کارهای مختلف و استارتاپ‌هایی که مبتنی بر اپلیکیشن هستند نیز یک چالش اصلی محسوب می شود. اما چه راه هایی برای افزایش نصب اپلیکیشن وجود دارد؟ آیا می دانید که راه های زیادی وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید و تعداد نصب آن را افزایش دهید؟ این روش ها برای تمامی اپلیکیشن ها قابل اجرا می باشد و تفاوتی ندارد که اپلیکیشن شما به تازگی منتشر شده یا چه تعداد تاکنون نصب شده است. در این مقاله همراه ما باشید تا با راه های افزایش نصب اپلیکیشن آشنا شوید.

چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم ؟

شما به عنوان یک طراح اپلیکیشن، می خواهید اپلیکیشن خود را به دست کاربران بیشتری برسانید. بنابراین چگونه با این افراد ارتباط برقرار می کنید؟ کمپین های تبلیغ اپلیکیشن روند کار را برای شما ساده می کنند و باعث می شود اپلیکیشن خود را در بزرگترین پلتفرم های گوگل از جمله جستجو، گوگل پلی، یوتیوب و شبکه نمایش گوگل نمایش دهید. فقط کافیست چند سطر توضیحات، یک قیمت پیشنهادی، برخی ویژگی ها را به اپلیکیشن خود اضافه کنید و بقیه بهینه سازی شده اند تا به کاربران خود کمک کنند شما را پیدا کنند. برای شروع بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن را بشناسید و یاد بگیرید که چگونه یک کمپین برنامه ایجاد کنید.

تبلیغات اپلیکیشن گوگل چگونه کار میکند؟

بر خلاف اکثر کمپین های تبلیغاتی گوگل، شما هیچ تبلیغاتی را برای تبلیغ اپلیکیشن طراحی نمی‌کنید. درعوض گوگل از ایده ها و منابع تبلیغ شما برای طراحی انواع تبلیغات در چندین قالب و شبکه استفاده خواهد کرد. برای شروع تبلیغات باید متن توضیحات، قیمت پیشنهادی و بودجه اولیه را تعیین کنید و زبان‌ها و مکان‌های تبلیغاتی خود را اعلام کنید. همچنین گوگل اکیدا توصیه می‌کند که حداقل یک تصویر، یک فیلم پرتره یا فیلم افقی و در صورت لزوم یک فایل HTML5 را برای تبلیغ بهینه تر اپلیکیشن خود ارائه دهید.

گوگل ترکیب های مختلف این داده ها را آزمایش می‌کنند و تبلیغاتی که بیشترین بازدهی را دارند نمایش می دهند و لازم نیست شما کار دیگری انجام دهید. برای کمک در رسیدن به بیشترین دانلود، گوگل ادز هدف و پیشنهادات را خودکار می‌کند. شما می توانید هدفگذاری کمپین خود را بهینه کنید و بر یافتن کاربران ارزشمند بر اساس اقداماتی که به آنها اهمیت می دهید، تمرکز کنید.

تبلیغات اپلیکیشن توسط سیستم گوگل به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود. برای ساخت تبلیغات خود، همچنین Google Ads ممکن است متن، تصویر، فیلم یا فایل HTML5 را که آپلود کرده اید، یا دیگر منابع موجود را ترکیب کند. سیستم تبلیغات شما را تغییر می دهد و پیشنهادات را به طور خودکار تنظیم می کند. در این صورت اپلیکیشن شما بیشترین دانلود را خواهد و هدف شما از بهینه سازی برآورده خواهد شد. البته ممکن است هدف شما از بهینه سازی نصب، تبدیل یا بازگشت هدف در هزینه تبلیغات (TROAS) باشد.

**پیشنهاد افراک به شما**

تبلیغ اپلیکیشن خود را در فروشگاه های AppStore اپل و همچنین Google Play به نمایش بگذارید و دانلود اپلیکیشن خود را بالا ببرید. می توانید از مشاوره رایگان افراک استفاده کنید و تبلیغات اپلیکیشن خود را شروع کنید. ثبت درخواست فقط از طریق لینک زیر:

تبلیغ اپلیکیشن

راه های افزایش نصب اپلیکیشن

یکی از راه های افزایش نصب اپلیکیشن استفاده از کمپین های تبلیغاتی گوگل می باشد که در قسمت قبل توضیح داده شد. با استفاده از این روش شما می توانید در پلتفرم های زیادی اپلیکیشن خود را به نمایش بگذارید و تعداد بیشتری از کاربران را جذب کنید. اما شاید این سوال پیش آید که تبلیغات اپلیکیشن در هر کدام از این پلتفرم ها چگونه نمایش داده می شود.

تبلیغات اپلیکیشن کجا نمایش داده می‌شود؟

در صورتیکه تبلیغات شما واجد شرایط باشد در پلتفرم های مختلف گوگل نمایش داده می شود. این پلتفرم ها شامل جستجوی گوگل، گوگل پلی، تبلیغات یوتیوب، شبکه نمایش گوگل، ادموب، کشف در جستجوی گوگل، شرکای جستجوی ما و ناشران دیگری است که میزبان تبلیغات برنامه هستند می باشند.در اینجا برخی از مکان هایی که در آن می توانید تبلیغات شما ظاهر شود:

تبلیغ اپلیکیشن شبکه جستجوی گوگل

  • جستجوی گوگل
  • شرکای جستجوی گوگل

گوگل برای جستجوی اصطلاحات مرتبط با برنامه یا دسته بندی آن، با تبلیغ شما مطابقت دارد. گوگل ادز کلمات کلیدی شما را با استفاده از چندین روش تولید می کند. از جمله استفاده از اصطلاحات جستجوی گوگل پلی که باعث شده افراد به سمت برنامه شما سوق پیدا کنند.

تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی

  • نتایج جستجوی گوگل پلی
  • بخش برنامه های مرتبط با گوگل پلی: “شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید” و “مرتبط با این برنامه”
  • صفحه اصلی گوگل پلی: “پیشنهادی برای شما”

گوگل می تواند تبلیغات شما را به افرادی نشان دهد که اصطلاحات و اپلیکیشن هایی را که مرتبط با اپلیکشن شما هستند، نشان دهند. تبلیغات شما همچنین می تواند به افرادی که از صفحه جزئیات برنامه یک اپلیکیشن مشابه بازدید می کنند، نشان داده شود.

تبلیغ اپلیکیشن در یوتیوب

  • صفحات یا محتوای مرتبط در یوتیوب

گوگل ادز می تواند تبلیغات شما را در یوتیوب در جایی که احتمالا کلیک می شود نشان دهد و به احتمال زیاد برنامه شما دانلود می شود.

تبلیغ اپلیکیشن شبکه نمایش گوگل

  • جیمیل
  • اپلیکیشن های دیگر
  • وب سایت های تلفن همراه سایت های خبری ، وبلاگ ها و سایت های دیگر در سراسر اینترنت

Discover on Google Search

اکنون تبلیغات شما می توانند در Discover در جستجوی گوگل ظاهر شوند. این بدان معناست که شما می توانید مطابق علایق مرتبط کاربر ، قادر به ارائه تبلیغات غنی از دید به کاربران باشید.

تبلیغات Discover on Google Search هم اکنون فقط در تلفن های اندروید با تنظیمات زبان انگلیسی موجود است.

بهینه سازی و پیشنهادات کمپین

سه راه مختلف برای بهینه سازی اهداف بازاریابی کمپین های تبلیغ اپلیکیشن وجود دارد

  • بر روی افزایش نصب تمرکز کنید.

گوگل ادز پیشنهادات و هدفهای شما را بهینه می کند تا به شما کمک کند بیشترین تعداد کاربران جدید را برای اپلیکیشن خود بدست آورید. پیشنهادی که تعیین کرده اید باید میانگین مبلغ مورد نظر برای هربار نصب برنامه شما باشد. به عنوان گزینه ای پیشرفته در تجربه جدید گوگل ادز، می توانید کاربران را که احتمالا اقدام به نصب و اجرای یک عمل خاص دارند، هدف قرار دهید. برای این گزینه شما هنوز هم پیشنهاد نصب را می دهید.

  • بر روی اقدامات درون برنامه ای تمرکز کنید.

اگر هدف شما پیدا کردن کاربران با ارزش تر است و عملکرد اصلی برنامه را به عنوان یک رویداد تبدیل ردیابی می کنید، باید از این گزینه استفاده کنید.گوگل ادز روی افرادی متمرکز خواهد بود که احتمالا اقدامات ویژه برنامه ای را که تنظیم کرده اید و برای این کمپین انتخاب کرده اید، انجام می دهند. CPA (هزینه در هر عمل) را به عنوان میانگین مبلغی که می خواهید برای هربار انجام یک شخص در برنامه انتخاب شده در برنامه خود، تعیین کنید.

  • بر روی ارزش اقدامات درون برنامه ای تمرکز کنید.

برای تبلیغاتی که بر روی ارزش اقدامات درون برنامه ای متمرکز شده است، Google Ads روی افرادی که احتمالا بهترین ارزش را در طول زمان تولید می کنند، متمرکز خواهد شد. پیشنهادی که تعیین کرده اید باید میانگین مبلغ تبدیل (برای مثال درآمد) باشد که می خواهید برای هر دلاری که برای تبلیغات صرف می کنید، دریافت کنید. به این هدف بازگشت به تبلیغات-هزینه (Target ROAS) گفته می شود. اگر هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران 0.5 دلار از خریدهای داخل برنامه را در طول تبدیل برای هر 1 دلار تبلیغی که خرج کرده اید ، خرج می کنند ، ROAS هدف را 50٪ تعیین می کنید.

نصب بیشتر در ازای چه مقدار هزینه و درآمد؟

شما با تبلیغ اپلیکیشن خود تعداد نصب آن را افزایش می دهید و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب خواهید کرد. البته این تبلیغات هزینه ای دارد که باید درجایی به درآمد تبدیل شود. پس از اینکه به تعداد قابل توجهی از نصب رسیدید شما میتوانید از استفاده کنید. با استفاده از سرویس ادموب گوگل شما می توانید تبلیغات مختلف و ترجیحا مرتبط را در اپلیکیشن خود به نمایش بگذارید و درآمد دلاری کسب کنید. با اینکار هزینه هایی که برای تبلیغات اپلیکیشن خود انجام داده اید به شما باز می گردد. هرچند این فقط یکی از راه های کسب درآمد از اپلیکیشن می باشد. به طبع اگر شما در اپلیکیشن خود ارزش افزوده ای ایجاد کرده باشید که کاربردی باشد کاربران حاضرند بابت آن ارزش هزینه پرداخت کنند.

کلام آخر

حال که متوجه شدید چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم و راه های افزایش نصب اپلیکیشن به چه صورت است بهتر است دست به کار شوید و به کسب درآمد دلاری بپردازید. در این راه شما می توانید از مشاوره رایگان مجموعه افراک استفاده کنید. مجموعه با رائه خدمات تبلیغات آنلاین در راستای افزایش نصب اپلیکیشن و تبلیغات ادموب نیز فعالیت می کند. در صورتیکه شما جز افرادی هستید که تاکنون از این سرویس استفاده نموده اید تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید