سئو

چگونه تولید محتوا براساس سئو می تواند یک تبلیغ رایگان محسوب شود؟

استراتژی براساس سئو در نسل جدید، باید به شکل منظم و جدی پیگیری شود. اکثر وب مسترها حداقل یک ایده از این که SEO به چه شکل است، دارند. علاوه بر آن، آن‌ها می‌دانند که در کجا به دنبال کلمات کلیدی خاصی خود هستند. بطور کلی بهینه ‌سازی موتور جستجو (SEO) شامل دستیابی به بالاترین رتبه و یا رتبه‌بندی در لیست‌های طبیعی به عنوان بدنه اصلی صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) در دامنه ترکیب ویژه‌ای از کلمات کلیدی (یا key phrases) وارد شده توسط کاربران موتور جستجو است.

با این حال تولید محتوا براساس سئو یک تبلیغ رایگان محسوب می‌شود. و شما می‌توانید بدون هیچ پرداخت آگاهانه برای انجام تبلیغی خاص، براساس مطالب قرار گرفته در وبسایت خود، پذیرای مخاطبان و کاربران جدید شوید.

تولید محتوا براساس سئو همواره توصیه ‌هایی درباره نحوه حرکت به سمت جلو برای سرمایه‌گذاری روی نقاط قوت تان، کار در جهت به روز رسانی ضعف تان، و بستن شکاف های موجود در آن، برای یافتن تسلط بیشتر را ارائه می کند. جهت آشنایی بیشتر با این قابلیت پیشنهاد می کنیم تا ادامه این مطلب را تا انتها همراهی کنید.

چرا احتیاج به تولید محتوا براساس سئو دارید؟

چند دلیل اصلی وجود دارد که شما باید تولید محتوا براساس را انجام دهید. مهم‌ترین آن‌ها (همانطور که اغلب گفته می‌شود) این است که شما می‌خواهید؛ یک تجربه مثبت برای بازدیدکنندگان سایت خود داشته باشید. شما می‌خواهید آن‌ها با سایت شما در تعامل باشند که آن‌ها را متقاعد کنید که شرکت شما همان مقصدی است که باید زمان و پول شان را بابتش سرمایه‌گذاری کنند. پس این موضوع و جذب چنین امکانی به واسطه تولید محتوا براساس سئو صورت می پذیرد. در اصل سئو کلید یافتن شما در میان سایر رقبا محسوب می شود.

معیارهای رفتاری کاربر در ارتباط با سایت شما نیز تاثیری بر این نتایج دارد. هرچه بیشتر بازدید کنندگان شما در سایت تان باقی بمانند؛ و بیشتر به صفحات مختلف جابجا شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که در مقابل رقبای خود در راس نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. بنابراین گوگل و سایر موتور های جستجو برایتان امتیاز بالاتری قائل خواهند بود.

چه زمانی احتیاج به تولید محتوا براساس سئو خواهیم داشت؟

پاسخ به این سوال به چند مورد بستگی دارد. اما این کار را باید همواره پیگیری شود. پیگیری همیشگی این امر مانند یک حساب جاری است؛ که باید روی آن دقت داشته باشید. و حسابرسی به آن در طول یکسال به مدت دو بار باید انجام شود. اما اگر ظرفیت کامل کردن آن را ندارید، پس بررسی کلیت آن، در یک سال یک انتخاب خوب به شمار می آید. اگر یک تیم دارید که SEO را مدیریت می‌کند، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما توانایی این را نداشته باشید که، هر سه ماه حسابرسی به سئو سایت خود را تکمیل کنید. این کار به هدایت آیتم‌ های عملی تیم شما در ادامه کمک خواهد کرد.

بنابراین شما تولید محتوا براساس سئو را همواره، انجام می دهید؛ و پس از مدتی مشخص به حسابرسی آن می پردازید. تا به نوعی از بازخورد های دریافت شده آمار و اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین مهم است که اصول مربوط به سئو را قبل از آغاز یک پروژه بزرگ جدید مثل تغییر علامت تجاری، ارائه خدمات / محصولات جدید، طراحی مجدد وب سایت، و غیره تکمیل کنید.

چگونه تولید محتوا براساس سئو تبلیغ رایگان محسوب می شود؟

بیش از ۱ تریلیون جستجو در هر روز اتفاق می‌افتد. نزدیک به ۷۵ درصد از آن‌ها از طریق گوگل هستند. بیش از ۵۰ درصد ترافیک وب سایت ها از طریق این جستجوها جذب می شود. و این اعداد و ارقام موارد کمی نیستند؛ که براساس آن ها تولید محتوا براساس سئو را جدی بگیرید.

وب سایت موجود در صدر جستجوهای ارگانیک بیش از ۱ / ۳ درصد از این موارد را در جستجو دریافت می‌کند.’ ارگانیک ‘ اصطلاحی است که توسط بازاریابان آنلاین استفاده می‌شود. این به معنی لیست جستجوی منظم است. گوگل در نتایج خود همواره به این تصمیم گیری می ‌رسد که ۳ سایت برتر در نتایج عالی قرار دارند. و این 3 مورد را همیشه در راس جستجو های خود به کاربرانش نمایش می دهد.

همه ی افرادی که در جهت تولید محتوا براساس سئو تلاش می کنند می خواهند که جزء این 3 مورد، یا دست کم ده نتیجه برتر در فهرست گوگل باشند. و این نکته همان رایگان بودن تبلیغی است که شما در ازای تولید محتوا ارزشمند و غنی می پردازید.

فواید تولید محتوا براساس سئو در چیست؟

تولید محتوا براساس سئو مزایای متعددی دارد. شاید مهم‌ترین و آشناترین آن‌ها افزایش ترافیک است. همچنین به یک شرکت اجازه می‌دهد تا ترافیک را به وب سایت خود با هزینه‌های کم‌تر نسبت به تبلیغات سنتی (چاپی، پخش یا باز) هدایت کند.

به علاوه، به دلیل هزینه پایین بسیاری از تکنیک‌های جستجوی معمول، طرح‌های SEO معمولا بازده بالاتری در سرمایه‌گذاری نسبت به بسیاری از ابتکارات بازاریابی دارند. و بر خلاف بسیاری از طرح‌های بازاریابی آنلاین، سئو از طریق برنامه‌های تحلیلی وب، نتایج قابل‌اندازه‌گیری و قابل ردیابی را ارایه می‌دهد؛ و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا کاری که لازم است را انجام دهند. پس اگر هنوز هم تولید محتوا براساس سئو را آغاز نکرده اید؛ سریعا دست به کار شوید.

7 مزیت محتوای سئو

1. سئو به صفحات وب با رتبه بالاتر منجر می شود.

هدف کلی برای صفحات وب که از سئو استفاده می کنند این است که شما را به سمت بالای زنجیره نتایج سوق دهند تا زمانی که محتوای شما ابتدای صفحه ظاهر شود. صفحات وبی که در پنج نتیجه برتر جستجوی ارگانیک قرار می گیرند، 67 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کنند.

رتبه ی بالاتر از رقبا در صفحات جستجوی ارگانیک شما را به معنای واقعی کلمه جلوتر از همه قرار می دهد. به یک مسابقه فکر کنید، هر چه از رقبای خود جلوتر باشید، احتمال برنده شدن شما بیشتر می شود. بالاتر از سایر رقبا به این معنی است که شما شانس بیشتری برای دریافت آن کلیک های بسیار ارزشمند دارید.

2. محتوای SEO به شما این امکان را می دهد که به مشتریان خود آموزش دهید.

در هر صفحه از وب سایت فرصت هایی برای استفاده از بهترین شیوه های سئو وجود دارد. با این حال، بخشی از وب سایت شما که به طور کلی تولید محتوا بر اساس سئو را در خود جای داده است، یک وبلاگ است.

یک وبلاگ در حالت ایده آل باید مملو از اطلاعات مفید باشد. محتوا ممکن است در مورد:

  • شرکت شما
  • توضیحات خدمات شما
  • نمونه ها یا مطالعات موردی از مشاغل/مشتریان گذشته
  • داستان های موفقیت
  • آنچه در سفر تجاری خود آموخته اید

این ها مشتری بالقوه را راهنمایی می کند که خدمات باکیفیت چگونه به نظر می رسد و چگونه سؤالات بهتری بپرسد تا به خواسته خود برسد. از آنجایی که محتوای شما در رتبه بالاتری برای طیف گسترده‌تری از کلمات کلیدی قرار خواهد گرفت، باید اینترنت را با اطلاعات ارزشمند در حوزه تخصصی خود پر کنید.

3. محتوای سئو شده با کیفیت بالا، مشتریان را تشویق می کند که بمانند.

رتبه بندی با استفاده از سئو به معنای پر کردن کلمات کلیدی و عبارات بی معنی است که افراد در نوار جستجو سرچ می کنند. امروزه موتورهای جستجو هوشمندتر شده اند. توسعه دهندگان و برنامه نویسان آنها را در انتخاب محتوای ‘با ارزش’ بهتر کرده اند. این توسعه به افرادی که از بهترین شیوه های فعلی سئو استفاده می کنند کمک می کند تا محتوای با کیفیت بهتر تولید کنند. تولید محتوا بر اساس سئو و با کیفیت بالا، مخاطبان هدف شما را تشویق می کند که برای مدت طولانی تری به صفحه علاقه مند بمانند.

نه تنها بر ماندن هدف شما در صفحه تأثیر می گذارد، که رتبه شما را نیز افزایش می دهد، بلکه می تواند کل CTR وب سایت را بهبود بخشد. یک صفحه وب واحد که با پاسخگویی مستقیم به درخواست آنها اطلاعات ارزشمندی را به آنها می دهد، وب سایت را جذاب تر می کند.

نرخ پرش سایت شما مستقیماً با CTR شما مرتبط است. نرخ پرش با تقسیم تعداد بازدیدهای یک صفحه ای بر تعداد کل ورودی های وب سایت اندازه گیری می شود. به عنوان یک قاعده کلی، نرخ پرش وب سایت تا 55 درصد مشکلی ندارد.

یکی از مزایای مهم سئو این است که مستقیماً به جذاب‌تر کردن وب‌سایت شما کمک می‌کند. تولید محتوا بر اساس سئو این کار را با استفاده از کلمات کلیدی هدفی انجام می دهد که محتوای شما را برای مخاطب هدف شما قابل یافتن می کند. هرچه محتوا کاربرد بیشتری داشته باشد، احتمال ماندن آنها در سایت و بازدید از سایر قسمت های سایت بیشتر است.

4. سئو باعث ایجاد اعتماد به برند می شود.

سئو در نهایت این است که به محققان، دانشجویان و اساتید نتایج قابل اعتمادتر و قابل اجراتری بدهد. همانطور که الگوریتم ها به بهبود ادامه می دهند، موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در ارائه آن نتایج با استفاده از عوامل سئو بهتر می شوند.

زمانی بود که الزامات سئو به معنای عبارات نامناسب و تکرار بی معنی در سراسر مقاله بود. اگرچه امروزه الگوریتم های موتورهای جستجو بسیار پیشرفته تر شده اند. همانطور که قبلاً گفتیم، مردم به گوگل اعتماد دارند. اگر با استفاده از سئو رتبه بالایی داشته باشید، به احتمال زیاد محتوای شما در تمام نتایج جستجوی مورد نظر ظاهر می شود و مردم به سایت شما اعتماد خواهند کرد.

5. رتبه بندی SEO محلی، جستجوگران منطقه را تشویق می کند تا از فروشگاه فیزیکی بازدید کنند.

تولید محتو بر اساس سئوی محلی یک استراتژی بازاریابی است که به کسب و کار شما امکان می دهد برای کسانی که به دنبال نتایج نزدیک به خانه هستند، بیشتر دیده شود. سئوی محلی در درجه اول برای مشاغلی مفید است که تمایل دارند به یک منطقه جغرافیایی خاص خدمت کنند.

هنگامی که جستجوگران می خواهند چیزی را در نزدیکی پیدا کنند، اغلب یک کلمه کلیدی به همراه یک مرجع جغرافیایی را وارد می کنند. سپس موتور جستجو این را می گیرد و آن را به یک روش جستجوی خاص جغرافیایی تبدیل می کند. صفحاتی که بالاترین رتبه را دارند، صفحاتی هستند که هم برای کلمه کلیدی و هم برای موقعیت جغرافیایی رتبه دارند.

وقتی صحبت از جذب مشتریان جدید به یک مکان فیزیکی می شود، سئوی محلی می تواند یک تاکتیک بازاریابی ضروری باشد. در دومین مطالعه سالانه خرید عمده خریدار، نظرسنجی انجام شده توسط بانک خرده فروشی نشان داد که 81 درصد از خریداران قبل از رفتن به فروشگاه فیزیکی، مکان ان را به صورت آنلاین بررسی می کنند.

6. مزایای سئو شامل تقویت استراتژی های بازاریابی بلند مدت است.

سئو یک استراتژی یکباره نیست بلکه یک تعهد بلند مدت است که همچنان به رسیدن به رتبه های بالاتر یا حفظ موقعیت فعلی شما کمک می کند. شما نه تنها مزایای فوری را در رتبه بندی و نتایج ارگانیک خود مشاهده خواهید کرد بلکه کسب و کار شما تا سال ها پس از سرمایه گذاری اولیه در آن، مزایای سئو را مشاهده خواهد کرد. با این حال، اگر هر سال به سرمایه گذاری ادامه دهید، مزایای تصاعدی به استراتژی بازاریابی شما اضافه می شود. مدتی طول می کشد تا وب سایت شما در رتبه بندی های ارگانیک پیشرفت کند، اما زمان زیادی طول می کشد تا دوباره به پایین کشیده شود.

بهترین بخش مقرون به صرفه بودن حفظ سئو است. این ROI شما را به حداکثر می‌رساند و می‌تواند یکی از معدود استراتژی‌های بازاریابی رایگان باشد.

7. سئو به عنوان یک تبلیغ دائمی برای شرکت شما.

تولید محتوا بر اساس سئو باعث می شود هر بار یکی از کلمات کلیدی شما در کل وب سایت رتبه بندی شود، این یک تبلیغ دائمی برای شرکت شما است. تأثیری که این تبلیغات می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد، چالش برانگیز است. نه تنها بیشتر مردم اطلاعات، محصولات و خدمات را به صورت آنلاین جستجو می کنند، بلکه اکثر مردم در سراسر جهان این کار را انجام می دهند.

تخمین زده می شود که گوگل در هر ثانیه 70000 جستجو و هر روز 5.8 میلیارد جستجو را پردازش می کند. که هر سال حدود 2 تریلیون جستجو در سراسر جهان را جمع آوری می کند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید