سئو

چگونه صفحه فرود یا Landing Page طراحی کنیم؟

معمولا زمانی که افراد می خواهند فعالیت حرفه‌ای خود را در اینترنت آغاز کنند، این کار را با ایجاد یک سایت آغاز می کنند؛ اما پس از مدتی سوالی که برایشان ایجاد می‌شود این است که آیا به صفحه فرود یا لندنیگ پیج نیازی دارند یا نه. دلیل این مسئله هم این است که تفاوت سایت با صفحه فرود یا لندنیگ پیج را نمی‌دانند و در نتیجه در مورد نحوه استفاده از آن دچار گمراهی و اشتباه می‌شوند. در واقع بسیاری از افرادی که از سایت برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند، شناخت درستی در این زمینه نداشته و احتمالا از مزایای آن بی‌بهره مانده‌اند؛ بنابراین در این مطلب صفحه فرود یا لندینگ پیج را به شما معرفی می‌کنیم و سپس به روش‌های طراحی آن می‌پردازیم. با افراک همراه باشید.

صفحه فرود یا لندنیگ پیج Landing Page چیست و چگونه آن را طراحی کنیم؟

اگر بخواهیم تعریف واضح و روشنی از این مفهوم ارائه دهیم، باید بگوییم:

صفحه فرود یا لندنیگ پیج (Landing Page) به صفحه‌ای در سایت گفته می‌شود که برای برآورده شدن هدفی خاص طراحی شده است. این هدف خاص می‌تواند افزایش میزان فروش، افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان ثبت نام در خبرنامه سایت و … باشد.

صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از بخش‌های اختصاصی سایت است که هدف اصلی استفاده از آن، افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری است. به همین دلیل است که طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج باید به صورت اختصاصی و هدفمند انجام شود. معمولا از لینک این صفحات برای جلب نظر بازدیدکنندگان در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر شما می‌خواهید از روش‌هایی مانند تبلیغ در گوگل یا تبلیغ اسپانسری اینستاگرام برای معرفی برند و کسب‌وکار خود استفاده کنید، برای کسب نتیجه بهتر حتما استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج را در برنامه خود قرار دهید.

این نوع صفحات معمولا مستقل از سایر قسمت‌های سایت شما هستند؛ در نتیجه اگر کاربران از این طریق وارد سایت شما شوند، یعنی به خدمات و محصولات شما علاقه‌مند هستند. بنابراین از اقدامات پیشنهادی در صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه لینک برای ثبت نام در سایت شما
  • ارائه لینک برای فروش محصولی خاص (استفاده از گزینه‌های Call to Action)

این موضوع را فراموش نکنید که هدف اصلی استفاده از صفحه فرود یا لندنیگ پیج Landing Page این است که نرخ تبدیل کاربر به مشتری را بالا ببرید؛ بنابراین با در نظر داشتن این نکته می توانید به هدف نهایی خود یعنی افزایش فروش سایت برسید.

طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های طراحی صفحه فرود می‌پردازیم:

استفاده از افزونه وردپرس برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده می کنید، معمولا از محدودیت های زیادی که قالب های این سیستم مدیریت محتوا برای شما ایجاد می‌کنند، آگاهی دارید. با این وجود روش‌های دیگری مانند کدنویسی و استفاده از افزونه یا پلاگین‌های وردپرس این فرصت را به شما می‌دهد که از انعطاف‌پذیری بیشتری هنگام طراحی برخوردار شوید.

برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج شما می‌توانید از یکی از افزونه‌های وردپرس به نام استفاده کنید که به شما امکان استفاده از طرح‌های خاص را می‌دهد و با استفاده از تست A/B به شما کمک می‌کند تا طراحی مناسب را برای دست‌یابی به بالاترین نرخ تبدیل انتخاب کنید.

نصب تم وردپرس با ابزار طراحی پیج

هنگامی که شما قصد استفاده از تم‌های وردپرس را دارید، قطعا استفاده از قالب‌های همراه با ابزارهای طراحی پیج در اولویت است. از جمله قالب‌هایی که با این ابزارها همراه‌اند می‌توان به قالب Betheme یا Divi اشاره کرد.

سفارش طراحی لندینگ پیج

اگر بودجه مالی در نظر گرفته شده برای طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج به اندازه کافی است، می‌توانید طراحی صفحه فرود خود را برون‌سپاری کنید. به این منظور، ساختار و محتوای صفحه موردنظرتان را مشخص کرده و سپس از یک طراح وب‌ بخواهید آن را برای شما اجرا کند. حتی اگر از قالب وردپرس استفاده می‌کنید، طراحی پیج به صورت سفارشی امکان‌پذیر است.

از ما کمک بگیرید!

صفحه فرود یا لندینگ پیج اگر به صورت اصولی طراحی شود، می‌تواند برای جذب مخاطبان شما و افزایش نرخ تبدیل وب‌سایتتان بسیار مفید باشد. متخصصان افراک می‌توانند در طراحی صفحه فرود به شما کمک کنند. بنابراین اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید می‌توانید یک را مهمان افراک باشید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید