سئو

چگونه محتوای وبلاگ خود را برای کاربران بهینه سازی کنیم؟

از نکات زیر برای محتوای وبلاگ خود استفاده کنید تا بتوانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید و کاربران زیادی از محتوای شما بازدید کنند و تبدیل به مشتری شوند.

اغلب افراد دوست دارند به محتواهای کوتاه و آنلاین دسترسی داشته باشند و استفاده کنند.

در واقع، بر اساس داده های حاصل شده از سایت چارت بیت بیشتر افراد فقط 15 ثانیه برای خواندن محتوای وبلاگ شما وقت می گذارند.

اگر شما این سطر را می خوانید جز افراد محدود هستید.

چنانچه نیمی از مخاطبان شما در کمتر از 15 ثانیه سایت شما را ترک کنند آنگاه مهم نیست که شما با 5000 تعداد جستجو در ماه دارای رتبه ی اول باشید.

تهیه محتوا فقط اولین گام است و تا رسیدن به نتیجه و مرحله آخر مراحل زیادی را باید پست سر بگذرانیم.

در این صورت باید محتوای شما بیش از هر زمان دیگر کاربرپسند تر باشد.

بهینه سازی محتوا

1- هدرهایی زیبا و برجسته ایجاد کنید.

هدف از نوشتن از نوشتن هدرهای H2 و H3 و… بهینه سازی محتوا برای افرادی است که مطالب کوتاه را دوست دارند. به محتوای وبلاگ خود ساختار بدهید تا افراد بتوانند در کمترین زمان آن ها را دنبال کنند.

ولی معمولا همه ی ما از قبل این کارها را انجام داده ایم.

استفاده از چندین کلمه ساده که در بخش بعدی خواهیم آورد به افراد کمک زیادی نخواهد کرد

بنابراین لازم است تا اقدامات دیگری هم انجام دهید.

از هدرهای H2 وصفی استفاده کنید.

اگرچه این کار برای شروع خوب است ولی اطلاعات کافی در اختیار کسانی که دنبال مطالب کوتاه هستند قرار نمی دهد.

خلاصه ای از محتوای وبلاگ خود را در وبلاگ قرار دهید.

قرار دادن خلاصه ای از محتوا با گرافیک و ظاهری زیبا به شما کمک می کند تا نکات کلیدی مقاله ی خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

به عنوان نمونه من در وبلاگ سفر برای محتواهای طولانی این کار را برای افرادی که دنبال مطالب کوتاه هستند

انجام می دهم که اغلب این افراد آنلاین هستند.

این کار باعث می شود تا در کمترین زمان ممکن کاربران بتوانند از محتوای وبلاگ شما استفاده کنند.

در حالی که همیشه هدف من این است که افراد تمام محتوا به صورت کامل بخوانند ولی در واقعیت این اتفاق هرگز رخ نمی دهد.

بنابراین لازم است به جای اینکه فقط به فکر نوشتن مطلب خوب باشید پیشنهاد می گردد برای خلاصه کردن مطالب هم تلاش کنید. با انجام این کار نه تنها کاربران وفاداری خواهید داشت مه مطالب شما را دنبال می کنند بلکه کسانی که وقت زیادی برای مطالعه ندارند هم از مقاله شما استقبال می کنند.

همه ما در جریان هستیم که تجربه کاربری خوب برای و درک بهتر برند شما خیلی با ارزش است.

2- پاراگراف هایی کوتاه و جذاب بنویسید.

اغلب افراد دنبال مطالب مفید و کوتاه هستند. شما می توانید پاراگراف هایی کوتاهی مانند بخش اصلی مقاله بنویسید. من نتیجه این کار را مشاهده کرده ام و انجام آن بسیار ساده نیست. داده ها نشان می دهند که افراد روز به روز دنبال محتوای خلاصه هستند.

بنابراین شما فکر می کنید آن ها در ابتدا چه مطالبی را تند خوانی می کنند؟

به احتمال زیاد این بخش مقدمه ی محتوا شما است. آن ها بر روی محتوای وبلاگ شما کلیک می کنند و به مطالب موردنظر خود دست می یابند.

بعضی از افراد نیز توجهی به مقدمه ندارند و مستقیم به سراغ هدرهای H2 می روند. پیشنهاد می گردد به جای اینکه مقاله هایی طولانی بنویسید بهتر است به دنبال استراتژی مناسبی مانند شناسایی مشکل، حل مشکل، ارائه راه حل باشید.

اجازه بدهید در ادامه توضیح بدهیم.

مشکل : بیشتر تکنیک های محتوای وبلاگ به دنبال بهترین نتیجه هستند ولی بیشتر آن ها به نتیجه نمی رسند.

حل مشکل: همه ی این تکنیک ها دارای نتیجه کوتاه مدتی هستید.

راه حل: در این مطلب راه حل هایی پیشنهاد شد پیشنهاد می گردد از آن ها استفاده شود.

نوشتن همچین مقاله ای چند دقیقه بیشتر زمان نیاز ندارد ولی خواننده به محتوای موردنیاز خود دست خواهد یافت.

مشکلی که با آن روبه رو هستیم این است چرا به رفع این مشکلات و نحوه رفع آن ها نیاز داریم؟

علاوه بر استفاده از مقدمه های ساده در این مطلب چند قانون سریع نیز آورده شده است که می توانید از آن ها برای کوتاه نوشتن مقدمه ها استفاده کنید:

– استفاده از تصاویر: از تصاویر برای جذابیت بیشتر محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.

– از تجزیه و تحلیل خودداری کنید: سعی کنید در معرفی خود از مفاهیم پیچیده استفاده نکنید.

– از فرمول ها استفاده کنید: به عنوان مثال از استراتژی مشکل، راه حل مشکل، ارائه راه حل استفاده کنید.

– کلمات استفاده شده را بشمارید: از بیش از 150 کلمه بیشتر استفاده نکنید.

– ارزش گذاری کنید: برای خوانندگان دلایلی بیاورید که مطالب شما با ارزش است.

به این نکات توجه داشته باشید تا مطالب شما هم برای تمام افراد مناسب باشد چه آن فردی که تمام مطلب شما را می خواند و هم برای فردی که وقت کافی برای این کار ندارد و خلاصه وار می خواند.

3- از جدولی دقیق برای نوشتن مطالب استفاده کنید.

درست نیست کاربران برای مشاهده فهرست مطالب برای 5000 کلمه کلیک کند. برای افرادی که دنبال راهنمای طولانی هستند نیاز به یک تجربه خوب دارند به خصوص اگر این افراد از گوشی استفاده کنند کار دشوارتر می شود. این مسئله ای مهم برای افزایش بازدید و تبدیل ان ها به مشتری است.

چنانچه اگر فردی بر روی راهنمای شما کلیک کرد و با لینک های پرش صفر مواجه شد می توانید این امکان را فراهم کنید که بتواند به مقاله ی بهتری دسترسی داشته باشد.

سعی کنید در پست های طولانی جدولی از هدرهای H2 و H3 قرار دهید. علاوه براین موارد یک دکمه برای پیمایش به بالای صفحه قرار دهید تا کاربران راحت تر بتوانند به بالای صفحه دسترسی داشته باشند.

4- نمودار و گراف هایی را برای داده ها و محتوای وبلاگ تهیه کنید.

داده های اصلی یکی از بهترین اشکال محتوا هستند که در حال حاضر برای اعتباربخشی ضروری هستند. اگر برای وبلاگ خود محتوایی اورجینال ندارید نمودارها و گراف ها می توانند به شما در تفسیر داده های پیچیده کمک کنند.

به عنوان مثال می توانید با استفاده از برنامه قالب هایی برای نمودارها ایجاد کنید.

زمانی که به داده ها دسترسی داشته باشید می توانید در عرض چند دقیقه گراف و نمودارهای با کیفیتی طراحی کنید. اگر فکر می کنید به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید می توانید فرد دیگری برای این کار استخدام کنید.

اگر از نمودارها با داده های ارزشمند و زیبا استفاده کنید کاربران بیشتر از محتوای شما لذت می برند و ارزش آن ها بیشتر می گردد.

نتیجه پایانی:

تند خوانی و خلاصه خوانی به صورت آنلاین توسط کاربران امری طبیعی است. در این کار شما هم مقصر هستید هر چند می توانید کیفیت محتوای وبلاگ خود را افزایش دهید ولی این امر باعث نمی شود که کاربران تمام محتوای شما را بخوانند.

ما وظیفه داریم محتوا را به گونه ای آماده کنیم که برای تمامی افراد مناسب باشد.

سعی کنید از نکاتی که در این مطلب گفته شد استفاده کنید تا بتوانید محتوای وبلاگ خود را بهبود ببخشید و تجربه بهتری ارائه دهید و بتوانید مشتریان زیادی را جذب کنید.

منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید