سئو

آشنایی با طراحی لوگو قهوه + مراحل طراحی لوگو قهوه

قهوه در بسیاری از نقاط جهان نوشیدنی محبوب است و ورود به این بازار به دلیل اشباع شدن و طراحی لوگو قهوه حرفه ای، بسیار سخت شده است. در واقع امروزه، بعضی از افراد فقط کافه های محلی را در مقایسه با یک مارک بین المللی مانند استارباکس که طراحی لوگو قهوه آن حرفه ای و محبوب است، ترجیح می‌دهند.

مهم نیست در چه سطحی هستید، ممکن است در یک کافه محلی قهوه مشغول باشید یا یک تجارت جهانی فروش قهوه، به هر حال مطمئن شوید که خود را برای رقابت آماده کرده‌اید!

اولین قدم برای موفقیت در رقابت، به عنوان یک شرکت نوپا، طراحی لوگو قهوه است که شما باید هویت برند خود را به خوبی به دیگران نشان دهید. این کار را می توانید با طراحی لوگو قهوه به صورت حرفه ای انجام دهید که باعث می شود در میان افراد متمایز و خاص به نظر برسید.

یک لوگو برای کافی شاپ شما، پایه و اساس برند و بازاریابی آینده شما را ایجاد می‌کند. هنگامی که طراحی لوگو قهوه خود را به پایان رساندید، می‌توانید در بسته بندی و وب سایت خود آن را بکار ببرید و نماد خود را به مخاطبان معرفی کنید.

برای طراحی لوگو برای کافه بهتر است آن را به یک شخص حرفه ای بسپارید تا نمادی را برای شما ایجاد کند.

در واقع بسیاری از مشاغل در حال ساخت بهترین لوگو برای خود هستند تا بتوانند به خوبی با دیگران رقابت کنند و این دلیلی است که شما باید برای لوگو قهوه فروشی و یا حتی لوگو فنجان قهوه خود یک طرح مفهومی تهیه کنید.

در ادامه به آموزش مراحل تهیه لوگو کافه قهوه، می‌پردازیم؛ پس لطفا با ما همراه باشید.

آموزش مراحل طراحی لوگو قهوه

پیش از معرفی مراحل طراحی لوگو قهوه، ابتدا باید با مطالب زیر آشنا شوید:

هنگام ایجاد آرم قهوه خود ، حتماً از نمادهایی استفاده کنید که افراد مورد هدف شما آنها را تشخیص می دهد. به عنوان مثال ، یک لیوان آب کافی شاپ شما را نشان نمی دهد همانطور که یک لیوان قهوه یا یک شکلات تخته ای به اندازه یک دانه قهوه، نمادی مناسب برای معرفی شما نیست.

بنابراین به دقت به شکلی که برای طراحی لوگو قهوه خود استفاده می کنید ، فکر کنید. اگر شما یک طراح گرافیک هستید که تصمیم به طراحی یک لوگو با موضوع قهوه گرفته اید، حتماً قبل از طراحی آرم برای مشتری ، روانشناسی اشکال را از اینترنت مطالعه کنید .

هنگامی که خلاصه ای از ایده های خلاق خود را روی کاغذ یا نرم افزارها پیاده سازی کردید، ایجاد یک آرم قهوه موفق بسیار ساده تر خواهد بود.

در ادامه به مراحل طراحی لوگو قهوه خواهیم پرداخت:

1. نحوه انتخاب نماد

برای شروع طراحی باید بدانید که از کدام تصاویر و وکتورها استفاده کنید که بیشترین ارتباط را با موضوع شما داشته باشند.

شما میتوانید برای طراحی لوگو قهوه فروشی از وکتورها و تصاویر گروه های ظروف غذاخوری (فنجان ، قوری ، قاشق ، سماور) ، وسایل آشپزی و لوازم آشپز (کیسه شیرینی ، کفگیر ، کلاه آشپز) ، شیرینی ها و سایر تصاویر غذایی (کیک ، کیک کوچک ، شکلات ، قهوه) و یا از نماد ساختمانی شبیه به کافه و هتل استفاده کنید.

2. ارائه داستانی جذاب

داستان راه اندازی کافه خود را بر روی لوگوی خود با اشکال و نوشته های مختلف به دیگران منتقل کنید.

وقتی به ارزش ها و ریشه های کافه خود می اندیشید، چه تصاویر یا اشکالی به ذهن شما خطور می کند؟ اگر فقط یک فنجان قهوه با بخاری که از آن به بالا می رود را تصور می کنید ، بر روی کاغذ آن را پیاده سازی کنید و به نحوی داستان خود را با ایده ی ذهنی خود ادغام کنید.

خوب است بخوانید:

شما مطمئن هستید کرده اید که با همین ایده های اولیه، می توانید لوگویی خلق کنید که با کافه های دیگر کاملا متفاوت باشد و خاص بودن شما را به خوبی به افراد منتقل کند.

همچنین فنجان های قهوه بهترین مکان برای ارائه داستان های مربوط به کافه شما هستند؛ چرا که به خوبی جلوی چشم مشتری قرار می گیرند وفرصت کافی را به آنها برای بازدید کامل خواهند داد.

3. انتخاب رنگ مناسب

برای انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی لوگوی قهوه خود، اولویت را به رنگ های طبیعی ، مانند بژ ، قهوه ای و سبز تیره بدهد. این یک راه حل ایده آل برای موفقیت کافه ها ، قهوه خانه ها ، رستوران ها و کافی شاپ ها است.

در کل بهترین پالت رنگی که میتوانید برای آرم یک کافه انتخاب کنید بژ ، قهوه ای و سبز تیره میباشد.

4. بهترین فونت را تشخیص دهید

ایجاد آرم با فونت خاص در محصولات مربوط به قهوه یک اصل ضروری است. به یاد داشته باشید که ممکن است لوگوی طراحی شده را در مکان های مختلف، کوچک یا بزرگ کنید؛ پس حتما اطمینان حاصل کنید که آرم شما در هر اندازه ای خواه یک بنر بزرگ ، خودکار و یا مواد تبلیغاتی جذاب به نظر برسد.

بررسی کنید که رقبای شما از چه فونت هایی استفاده کرده اند و این نکته را فراموش نکنید که هدف شما تقلید نیست بلکه تجزیه و تحلیل این است که آیا راه حل های آنها هوشمندانه یا خیر؟ و در نهایت از تجربه های موفق الهام بگیرید.

یک فونت باعث می شود لوگوی شما قابل شناسایی و به یاد ماندنی باشد. پس ببینید کدام فونت بیشتر با موضوع شما سازگار است.

پیش از انتخاب یک فونت بررسی کنید که آیا تجارت قهوه شما جدی ، تمیز و مرتب است؟ یا بازیگوش ، پرانرژی و بی نظم ؟ آیا مدرن است یا اینکه به سنت ها و ایده های محافظه کارانه قدیمی پایپند است؟

صنایع موجود در این زمینه متکی به موارد متفاوتی هستند و ماهیت هر کدام از طریق فونت های خاص به دیگران منتقل می شود. یک فونت خاص، بهترین انتخاب شماست! فونت های بیشتر ممکن است زشت به نظر برسند و بی اعتمادی را در بین مشتریان محبوب شما ایجاد کنند.

توجه داشته باشید که تجارت های پرمخاطب فقط از یک فونت ویژه استفاده می کنند. اما مشاغل کوچکتر و کم ارزش تر تمایل دارند از فونتهای مختلف برای نام و شعار خود استفاده کنند.

ویژگی های مد شده، ماندگاری کمی دارند و در مدت زمان کمی از یاد می روند.

آنچه که امروزه محبوب است ممکن است فردا فراموش شود!

اگر می خواهید آرم شما برای سالهای آینده ماندگار بماند، اجازه ندهید که مد شما را فریب دهد و قلمی انتخاب کنید که ارزش ها و مشخصات برند شما را نشان دهد.

5. توصیه های مفید

از یک فونت ، دو متن برجسته در مواقع مورد نیاز استفاده کنید.

یک فونت خاص بهترین انتخاب شماست. فقط در صورت غلبه متن بر روی لوگو شما ، دو فونت قابل قبول است. آرم خود را با موارد اضافه بهم نریزید. یک نماد قابل تشخیص و یک نام کافه (یا شعار کوتاه) خوانا تنها مواردی هستند که لوگو شما برای موفقیت واقعاً به آنها نیاز دارد.

در استفاده از رنگها زیاده روی نکنید. حتی اگر در حال ایجاد یک لوگوی روشن برای کافه هنری خود هستید، از بیش از 4 رنگ استفاده نکنید.

فضای کافی به اندازه نیاز در لبه ها بگذارید و حتماً آرم خود را در قالب وکتور ذخیره کنید.

فراموش نکنید که ساخت یک آرم کافه حرفه ای کار بسیار دشواری نیست؛ پس آن را به خوبی انجام دهید. شما فقط باید چند توصیه ساده را دنبال کنید و از نمونه های موفق الهام گرفته و تجربه های موفق آنها را بکار بگیرید.

سوالات متداول

مراحل طراحی لوگو قهوه چه مواردی است؟

1. نحوه انتخاب نماد

2. ارائه داستانی جذاب

3. انتخاب رنگ مناسب

4. بهترین فونت را تشخیص دهید

5. توصیه های مفید

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو قهوه کدام است؟

4.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید