سئو

طراحی لوگو کافه یک اقدام مهم برای رشد

مقدمه

امروزه یکی از علاقه مندی های جوانان نشستن در کافه ها، خوردن یک فنجان قهوه و حرف زدن شده است کافه ها نقش مهمی در زندگی ما گرفته اند که حتی بسیاری از قرار های مهم نیز در آنجا برگزار چه می خواهد یک قرار کاری باشد و چه یک قرار عاشقانه! و رقابت بسیار بالایی را نزد صاحبان کافه ها می بینیم به طوری که سالانه میلیون ها تومان خرج دکور های منحصر به فرد و لوازم جدید می کنند!

حتی بسیاری از کافه ها اقدام به ارائه اینترنت رایگان، تخفیف های همیشگی و ساخت تابلو های گران قیمت برای کافه می کنند. چون در هر صنعتی یا کسب و کاری که رقیب ها زیاد شوند صاحبان کسب و کار موظفند تلاش بیشتری برای جذب مشتری کنند.

یکی از راههایی که می توانید از بقیه رقیبان جلو باشید و کافه خود را مشهور تر کنید کافه است شما به یک لوگو یا آرم نیاز دارید چرا که این کار به مشتریان شما این حس را می دهد که با یک کافه معتبر طرف هستند و شما اهداف بزرگی در سر دارید!! چه بخواهید کارتان را بزرگتر کنید و چه بخواهید به مشتری خودتان را در چند ثانیه معرفی کنید لوگو یک نیاز قطعی برای شماست.

با ما همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی طراحی لوگو کافه بحث کنیم.

چرا یک کافه به طراحی لوگو نیاز دارد؟

تاثیر اولیه ای که روی مخاطب می گذارید بی نهایت مهم است لوگوی شما قرار است که ذهنیت مخاطب را درباره‌ی شما شکل دهد آیا با تازگی نوعی خاص و مرغوب از چای سبز را در منوی کافه خود قرار داده اید؟ همین می تواند یک لوگوی عالی برای شما باشد!!

فردی را تصور کنید که در یک روز بارانی با عجله به سمت خانه می رود و ناگهان چشمش به یک آرم می افتد که شکل آن نشان دهنده یک چای دبش، گرم و خوشمزه است که هر کسی در خلوت آنهم در یک روز بارانی آرام هوس می کند همین لوگو می تواند صدها مشتری را به کافه شما روانه کند!!

دلایل نیاز به طراحی لوگو کافه؛

1- برند شما را تقویت می کند

حتی اگر هم چیز زیادی از برند سازی() و ارزش گذاری یک کسب و کار نمی دانید قطعا به این نکته توجه کرده اید که ارزش واقعی یک کسب و کار اعتماد مردم و خوش نامی آن است یک لوگوی مناسب شما را معتبر تر نشان می دهد و اینکه در برندسازی به کمک شما می آید چه بخواهید تعداد شعبات کافه اتان را بیشتر کنید و چه به هر نحوی کسب و کارتان را بزرگتر کنید.

قطعا داشتن یک لوگو در این کار به شما کمک می کند چرا که فقط کافی است که در تابلوی هر یک از شعبات خود از لوگویتان استفاده کنید تا ارزش برند شما بیشتر شود و مردم پی ببرند که تمامی این کافه ها با هم در ارتباط هستند و در واقع یک کسب و کار مشترک هستند. یا اگر سرویس یا محصولی به مردم ارائه دادید فقط کافی است لوگوی شما روی آن باشد در ذهن مردم ثبت شوید!

2- پیامتان را می رساند

شما لوگوی خود را در کلیه ابزار های تجاری به نمایش می گذارید و این شامل کارت ویزیت، بیلبوردها، صفحات آنلاین و حساب های شبکه های اجتماعی کافه می شود. صرف نظر از آنچه می فروشید، باید خدمات خود را به مشتریانتان معرفی کنید. ارائه پیام مناسب به مخاطب برای حفظ فروش بی نهایت مهم است این جایی است که نقش لوگوی شما نمایان می شود.

هنگام طراحی لوگو، پیامی را که می خواهید به مخاطبین ارائه دهید در ذهن داشته باشید تا همان را در طراحی لوگو کافه پیاده سازی کنید. آیا پیام خود را کاملاً حرفه ای می خواهید یا عجیب غریب و خنده دار؟ آیا ماهیت خدمات شما را لوگو نشان می دهد؟ آیا مخاطبان هدف شما متوجه خواهند شد که لوگو شما چه معنی دارد؟ این ملاحظات بهره وری لوگوی شما را به حداکثر می رسانند و خدماتتان را به نحو احسن به گوش آنها می رساند.

3- مشتریان جدید را دعوت به آشنایی با شما می کند

ما در دنیای با رنگ های سفید و سیاه زندگی نمی کنیم میلیون ها رنگ و تنوع در اطراف ماست و اگر تصویر یا نمادی توجه ما را بتواند جلب کند و در خاطرمان بماند قطعا دلمان می خواهد بیشتر درباره آن بدانیم شما این فرصت را دارید که صدها نفر مشتری جدید جذب کنید فقط کافی است که تصویر اولیه اتان یا همان لوگو عالی به نظر بیاید و مردم را کنجکاو کند که بیشتر درباره شما بدانند و محصول یا سرویستان را امتحان کنند در همه چیز دقیق باشید لوگو باید کسب وکارتان را نشان دهد.

باید از روانشناسی رنگ ها برای جذب مردم استفاده کنید و طرحی جذاب برای تمامی مردم را انتخاب کنید. طراحی لوگو کافه شما باید کنجکاوی آنها را برانگیزد که حداقل برای یکبار هم که شده به کافه اتان سری بزنند و اینجاست که دیگر خدمات شما می تواند آنها را مشتری دائمی کند (یک لوگوی خوب فقط بخش کوچکی از بازاریابی و فروش است! راه درازی در پیش دارید).

4- در حافظه مردم ثبت می شوید

لوگوی شما قرار است در هر جایی که تبلیغ می کنید باشد حتی روی پلاستیک های خرید! با بارها دیدن لوگیتان در اماکن مختلف به مرور زمان مشهور تر می شوید و اگر لوگوی ساده و تاثیر گزاری داشته باشید حتی خیلی زود در خاطر مردم می مانید و این امتیاز بزرگی است.

چرا که هر وقت کسی هوس کند کمی از فضای خانه دور باشد و گوشه‌ی دنجی را بیابد یا هوس محصولات کافه را بکند لوگوی شما را به یاد می آورد و به احتمال زیاد به کافه شما مراجعه می کند هر زمان بحث کافه ای خوب در میان باشد تصویر لوگوی شما به ذهنشان خطور می کند و تمام اینها بخاطر این است که لوگوی شما را بارها دیده اند!

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید