سئو

چگونه می توان محتوای عالی فاقد رتبه خوب را در جایگاه مناسبی قرار داد

محتوای عالی فاقد رتبه خوب قطعا نمی تواند سایت شما را به جایگاه خوبی در رتبه بندی موتورهای جستجو برساند. از همین رو در زیر چند استراتژی و ملاحظه کاربردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا محتوای عالی فاقد رتبه خوب شما به جایگاه مناسبی دست یابد.

قطعا ساعت های بی شماری از شما صرف تحقیق، نوشتن و ویرایش می شود حال اگر این زمان تبدیل به محتوای عالی فاقد رتبه خوب شود، چه احساسی به شما دست می دهد. تنها موردی که از این تلاش به دست می آید، فقط یک پست وبلاگی است که در صفحه ای از نتایج جستجوی گوگل وجود دارد.

دو عامل مهم رتبه بندی برای موفقیت ارگانیک سایت شما عبارتند از:

  • تعداد پیوندهای اشاره شده به یک سایت.

  • با قصد کاربر.

در حالی که امروزه محتوا و پیوند سازی، مورد توجه قرار گرفته است، به یاد داشته باشید که تمرکز اصلی گوگل همچنان بر روی تجربه کاربران خود است. اگر کاربران روی محتوای سایت شما کلیک نمی کنند، آن را به اشتراک نمی گذارند، با آن مشارکت نمی کنند یا به آن باز نمی گردند، هیچ ارزشی نخواهد داشت در واقع شما تنها یک محتوای عالی فاقد رتبه خوب ایجاد نموده اید.

در محتوای شما چه مواردی وجود دارد که سایر رقبا آن را در محتوای خود ندارند؟

در زیر چند استراتژی و ملاحظه وجود دارد که هنگام تلاش برای جابجایی جایگاه محتوا به بالای لیست SERP های Google باید در نظر داشته باشید.

پتانسیل خود را درک کنید

یکی از دلایلی که محتوای شما ممکن است رتبه خوبی نداشته باشد و به عبارت دیگر محتوای عالی فاقد رتبه خوب باشد، این است که شما در حال مقایسه آن با برند های معتبر هستید که قطعا مطالب اشباع زیادی در این حوزه وجود دارد. استراتژی های بازاریابی محتوا ما اغلب بر روی گزینه های نامناسب یا کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم تمرکز دارند.

به طور مثال، ایجاد محتوای متمرکز بر بیت کوین ایده آل است اما با رقابت زیادی نیز روبرو است. به عنوان مثال، نتیجه جستجوی Google برای ‘بیت کوین چیست؟’ به صورت زیر است که عنوان اولین نتیجه، مقاله CNN می باشد.

با توجه به ، حجم کل جستجو و تعداد بک لینک های این مقاله CNN به صورت زیر می باشد:

  • بررسی محتوای عالی فاقد رتبه خوب

  • دومین نتیجه از Coindesk دارای بیش از 21000 بک لینک است.

تبلیغ محتوا

در حالی که قطعاً جایی برای جستجوی کلمه کلیدی وجود دارد اما شکستن تمرکز اصلی که اکثر ترافیک و کلیک ها به آن می رسد دشوار خواهد بود. پیوند دادن ودر صورت مشاهده رقابت با یک نام تجاری معتبر قطعا به نتیجه ای نمی رسد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در مورد موضوعات مهم بنویسید. آنها برای ایجاد سایر موضوعات فرعی مهم هستند.

چگونه می توانید بازدید ارگانیک بیشتری کسب کنید؟

اگر در حال نوشتن موضوعی در مورد بیت کوین هستید، می توانید یک تگ عنوان با ‘راهنمای کامل درک بیت کوین’ یا ‘راهنمای نهایی بیت کوین’ ایجاد کنید تا کلیک های بیشتری را جذب کنید. همچنین برای ارائه اطلاعاتی که در آن حوزه رقابت کمی وجود دارد، به صورت فعال محتوا تهیه کنید. یک استراتژی بهتر این است که محتوا را در موضوعات جایگزین با حجم جستجوی بالا قرار دهید.

به مثال بیت کوین فوق توجه کنید. حجم جستجو برای ‘نحوه سرمایه گذاری در بیت کوین’ در SEMrush به میزان 18.1 هزار است.

اولین نتیجه را بررسی کنید:

آشنایی با فاقد رتبه خوب

نمایه بک لینک Investopedia چگونه است؟

دانستنی های محتوای عالی فاقد رتبه خوب

زمینه های دیگر، مانند راهنمای خریدار برای اتریوم و ریپل یا درک ICO ها می توانند همان هدف اولیه را داشته باشند اما رقابت کمتری برای آنها وجود دارد.

دستیابی به بک لینک

این مهم است که قبل از اتلاف وقت و بودجه خود برای کمپین های دستیابی به بک لینک، بر روی یک محتوا که افرادی کمی بر روی آن وقت گذاشته اند، کار کنید. مارک های بزرگ مجبور نیستند به سختی کار کنند تا محتوا رتبه بندی شود زیرا آنها قبلاً اعتماد موتورهای جستجو و کاربران را جلب کرده اند.

گوگل درک می کند که افراد به احتمال زیاد بر روی این لیست ها کلیک می کنند، به همین دلیل است که به آنها رتبه بالایی ارائه می کند.با در نظر گرفتن این موضوع، ما اکنون باید به این سوال پاسخ دهیم که چگونه محتوا را به رتبه اول صفحه موتور های جستجو برسانیم تا این دید و اعتماد را به دست آوریم.

نحوه بهینه نمودن محتوای عالی فاقد رتبه خوب برای موتورهای جستجو

عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است مانع از رتبه بندی محتوا و وب سایت شما شود.

شما باید اطمینان حاصل کنید که ساختار سلسله مراتبی و فنی وب سایت شما برای رتبه بندی محتوا بهینه شده است. این موارد شامل گزینه های زیر هستند:

  • افزایش سرعت صفحه.

  • داشتن وب سایت ریسپانسیو

  • باز کردن مسیرهای خزیدن

  • داشتن بک لینک.

  • اطمینان از فهرست بندی صفحات (فایل های robots.txt را بررسی کنید).

  • استفاده از ریدایرکت 301

  • ی تکراری

همواره توصیه می شود یک نقشه سایت XML برای موتورهای جستجو ارسال کنید تا صفحات شما سریعتر ایندکس شوند، با این کار محتوای شما می تواند سریعتر رتبه بندی شود.

محتوای خود را برای کاربران بهینه کنید

داشتن رتبه جستجوی ارگانیک بالا در موتور جستجو مهم است، اما به اندازه ایجاد تجربه کاربری دلخواه مهم نیست. با وجود سایر کانالهای موجود، باید بر روی پاسخ به سوالات کاربران و تحریک آنها باشد. لذا محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید که به دنبال پاسخگویی به بسیاری از سوالات کاربران و ارائه راه حل های کاربردی باشد. ایجاد محتوا با در نظر گرفتن کاربران برای ایجاد رتبه به صورت ارگانیک بسیار مهم است. محتوای شما باید منحصر به فرد و دارای ارزش افزوده ای باشد که رقبای شما آن را ندارند.

اهمیت ایجاد لینک

تعداد پیوندهای بک لینک به صفحه با رتبه ارگانیک بالا بیش از هر عامل دیگری مهم است تا جایگاه محتوای عالی فاقد رتبه خوب شما را بهبود دهد. در حقیقت، یک مطالعه از SEMrush نشان داد که تعداد زیاد دامنه های ارجاعی منحصر به فرد در جستجوی کلمات کلیدی می توانند مفید واقع شوند. در حالی که لینک های پشتیبان مهم هستند، اما تعداد دامنه های ارجاع منحصر به فرد دارای اهمیت بیشتری می باشند.

پیوندهای دایرکتوری

از آنجا که Google نمی تواند عناصر ی شما را به درستی تجزیه و تحلیل کند، هرچه دامنه های منحصر به فرد به محتوای شما بیشتر باشد، افراد بیشتری محتوای شما را تایید می کنند. پیوندهای دایرکتوری و پیوندهای یک وب سایت دارای اهمیتی بالایی در این حوزه نمی باشند. پس چگونه بک لینک را به طور طبیعی به سایت خود اضافه کنیم؟

این مورد مربوط به استراتژی ایجاد لینک می شود. تاکتیک های زیادی در این مورد وجود دارند.

ابتدا، شما باید یک الگوی تبلیغاتی تهیه کنید که می توانید از آن برای ارتباط با افراد مختلف که می خواهید از آنها پیوند دریافت کنید، استفاده نمایید.

منابع زیادی برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد.

  • تجزیه و تحلیل پیوند رقبا

  • ارسال پست مهمان با پیوند در زمینه محتوای شما.

  • لینک سازی خراب

  • برای تاثیرگذاری در پیوندها، اشتراک گذاری ها یا تماس می تواند گزینه خوبی باشد.

  • احیای پیوند از لینک های فهرست بندی نشده یا نام های تجاری.

اینها تنها بخش از استراتژی های اصلی برای دستیابی به پیوندهای ارگانیک هستند.

هرچه منابع بیشتری را انتخاب کنید، محتواهای شما برای جستجوی کلمات کلیدی خاص رتبه بالاتری دارند. با این وجود، تمرکز بر سایت های مرتبط و تاثیرگذار نیز می تواند به شما کمک زیادی نماید.

توجه به نام تجاری و کمپین های تبلیغاتی

متاسفانه، ایجاد لینک می تواند پیچیده و دشوار باشد. امروزه برندسازی همه چیز است. اگر مقاله ای درخشان به کسی ارائه دهید، احتمال دارد دفعه بعد که جستجویی مشابه انجام دادند، روی محتوای شما کلیک کنند تا به پرسش آنها پاسخ داده شود.

یکی از راه های شروع برندسازی، تبلیغات پولی است. با این کار محتوای شما در مقابل چشم مخاطبان یا حتی تأثیرگذاران قرار می گیرد. کل ایده این است که برای برند خود دید و رسانه ای جذاب ایجاد کنید.

بازخورد برای محتوای شما

به همین دلیل بازاریابی تاثیرگذار و تبلیغات رسانه های اجتماعی باید تمرکز اصلی کمپین تبلیغات رسانه ای شما باشد. این کار نه تنها محتوای شما را در مقابل مخاطبی قرار می دهد که قبلاً از آن استفاده ننموده است، بلکه باعث ایجاد علاقه و بازخورد برای محتوای شما می شود. بر اساس آن بازخورد، بهینه سازی و بهبود یافته را جز اهداف خود قراردهید و محتوا را مجدداً اصلاح نمایید تا دید ارگانیک بیشتری به آن داده شود و فرصتی برای بهبود جایگاه در نتایج جستجوی Google داشته باشد.

نتیجه

مشاهده جستجوی ارگانیک مهم است، اما تنها یک بخش از کار شما است. دستیابی به مکان مناسب در لیست جستجو همراه با بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار، کمپین های برندسازی و تبلیغات همراه است

.با تحقیقات مناسب در مورد کلمات کلیدی، کمپین های بازاریابی مناسب و کمی خلاقیت، می توانید یک و هیجان انگیز ایجاد کنید که جایگاه شما را بهبود داده و کسب و کار شما را به عنوان یک برند نمونه پایه گذاری کند. با این توضیحات داشتن دید استراتژیک کمک می کند که بهتر بتوانید در بازار رقابتی فعالیت نمایید. اما قبل از هر اقدامی توصیه می شود تا همواره سایر فعالیت های مشابه، ها، کمپین های تبلیغاتی و … را مشاهده نمایید و بر اساس بازخورد آنها کار خود را پایه ریزی کنید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید