سئو

کار آنلاین دستاورد مثبت فضای مجازی

تکنولوژی و دنیای مجازی این روزها به قدری گسترده شده‌اند که تمام جوانب و زوایای زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند مسلما کسب و کار افراد نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. این روزها خیلی از افراد با کمک کار آنلاین کسب درآمد می‌کنند و نسبت به خیلی از افراد دیگر که کارهای اداری و دفتری دارند موفق‌تر و راضی‌تر می‌باشند. ضمن این که بسیارند افرادی که صاحب فروشگاه و یا مشاغل غیر آنلاین هستند و با کمک این فضاها به گسترش و توسعه حرفه و شغل خود می پردازند.

کار آنلاین چیست؟

ابتدا بیایید به این موضوع بپردازیم که اصلا کار آنلاین چیست و چه فاکتورهایی دارد. به طور کلی هر کاری که از طریق اینترنت ارائه شود در حیطه‌ی کسب و کارهای اینترنتی قرار می‌گیرد. به طور مثال در سال‌های گذشته هرگاه که چیزی را نیاز داشتید باید به بازار و یا فروشگاه‌های مختلفی می‌رفتید تا بتوانید بهترین نمونه از نظر کیفیت و قیمت را برای خود خریداری کنید. اما این روزها حتی فروشگاه‌ها هم مجازی شده‌اند و شما می‌توانید از دورترین شهر نسبت به شهری که در آن اقامت دارید مایحتاج خود را تهیه نمایید.

به شما پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید

آنلاین شاپ ها تنها یک نمونه کار اینترنتی هستند. افراد زیادی هستند که تحت عنوان فریلنسر در حوزه‌های مختلفی در حال کار و فعالیت هستند. کارهایی که فریلنسرها انجام می‌دهند شامل ساخت نرم افزار، برنامه نویسی، تایپ، ترجمه، ، طراحی گرافیکی، می‌باشند. بنابراین راه‌ها و پلتفرم‌های زیادی برای کار آنلاین وجود دارد تنها کافی است که حیطه‌ی مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

دلایل جذابیت و محبوبیت کارهای آنلاین

شاید برایتان جالب باشد که چرا کسب و کارهای اینترنتی این روزها این قدر رونق دارند و افرادی زیادی از آن‌ها استقبال می‌کنند. در ادامه به ذکر مهم‌ترین دلایل خواهیم پرداخت.

دسترسی همه‌ی افراد جامعه

شما به هر نوع خدماتی که نیاز داشته باشید کافی است که نام آن را در یک پلتفرم رایج مانند تلگرام، اینستاگرام و یا گوگل سرچ کنید تا انواع و اقسام افراد و شرکت‌های ارائه کننده‌ی آن خدمات برای شما لیست شوند. ضمن این که دسترسی به این نرم افزارها رایگان است و تمام اقشار جامعه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

استفاده در حوزه‌های مختلف

فرق نمی‌کند که شما به چه خدماتی نیاز دارید و یا این که چه خدماتی را ارائه می‌دهید چرا که تمام پلتفرم‌ها تمامی مشاغل و حرفه‌ها را تحت پوشش خود دارند و یک گردهمایی مناسبی از انواع کارها می‌باشند.

نیاز به سرمایه‌ی اندک

این جمله را غالبا از افرادی که در کسب و کار اینترنتی خود موفق شده‌اند شنیده‌ایم که می‌گویند بدون هیچ سرمایه‌ای شروع به کار کرده ام. در واقع حتی آن‌هایی که نیاز به ابزار یا ماده اولیه‌ی خاصی برای ارائه محصولاتشان دارند با گرفتن بخشی از پول تجهیزات مورد نیازشان را تهیه کرده‌اند و بعد خرد خرد به سودهای بیشتر رسیده‌اند.

پیچیده نبودن ابزارهای مورد نیاز

برخی از کارهای اینترنتی هستند که برای شروع آن‌ها نیاز به وسایل و تجهیزات خاصی ندارید ضمن این که استفاده از آن ابزارها نیز نیاز به تخصص و مهارت زیادی ندارد البته همان طور که گفتیم برخی از کارها. به طور مثال طراحان یا ادیتورها باید به نرم افزارهای متعدد و خاصی تسلط داشته باشند تا بتوانند کارهای خلاقانه و درخور توجهی را تولید کنند.

راه‌های درآمدزایی از کار آنلاین

مسیرهای متعدد و زیادی هستند که می توانند به موفقیت شما در کسب و کارهای اینترنتی برسند. در ادامه به مهمترین و رایجترین آن ها اشاره می کنیم.

اینستاگرام

یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی که این روزها طرفداران زیادی دارد تولید محتوا در می‌باشد. شما با تولید مستمر محتواهای خلاقانه و مناسب می‌توانید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید تا جایی که سایر مشاغل برای تبلیغ کار خود بتوانند از تریبون پیچ شما استفاده کنند. در نتیجه هر چه قدر تعداد فالوورهای شما بیشتر باشد می‌توانید پول بیشتری را بابت تبلیغات دریافت کنید. پروسه‌ی جذب فالوور برای هر شخص و موضوعی متفاوت می‌باشد.

تلگرام

تلگرام نیز دومین روشی است که به آن می‌پردازیم چرا که هنوز هم تعداد زیادی از افراد هستند که از این اپلیکیشن برای کار خود استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید از طریق تلگرام با مشتری‌های خود ارتباط مستقیم‌تری داشته باشید ضمن این که با ایجاد یک کانال یا گروه و جذب عضو برای آن می‌توانید هم کار تبلیغاتی انجام دهید و هم خدمات خود را ارائه دهید.

فریلنسر

همان طور که در بالا هم اشاره شد افرادی که دارای مهارت خاصی هستند می‌توانند در خانه و با کمک اینترنت کار کنند. در واقع فریلنسر به کسی گفته می‌شود که کارها و پروژه‌های دیگران را به شکل دورکار و اینترنتی در منزل انجام می‌دهد و در ازای آن پول دریافت می‌کند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی سابقه‌ی طولانی‌تری نسبت به سایر کارهای اینترنتی دارد. در واقع مطالب و محتواهای موجود در سایت‌ها مشخص کننده‌ی جایگاه سایت در جست و جوهای گوگل می‌باشند. با بهینه سازی مطالب سایت خود می‌توانید آن را وارد صفحه‌ی اول گوگل کنید و با کمک بنرهای تبلیغاتی درآمدزایی نمایید.

مشاوره اینترنتی

از آن جایی که مشاوره‌های تلفنی این روزها با استقبال زیادی رو به رو شده اند به نظر می رسد که افراد برای کاهش هزینه‌ها و بالا بردن کارایی خدمات خود سعی دارند که جلسه های مشاوره را به فضای مجازی ببرند. خیلی از روان‌شناس‌ها و روان‌پزشک‌ها هستند که به شکل اینترنتی افراد را ویزیت می‌کنند و مشاوره می‌دهند.

فروشگاه‌های اینترنتی

اما سایت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که نسخه‌ی الکترونیکی جزوات، کتاب‌ها، آهنگ‌ها، فیلم‌ها و یا سایر محتویات خود را بفروشید.

آموزش مجازی

با توجه به شیوع همه‌ گیری کرونا ساختارهای لازم برای آموزش‌های مجازی بیش از هر زمان دیگری فراهم ‌شده است. لذا خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از آموزش‌ها مجازی به جای آموزش‌های حضوری استفاده کنند. حتی این روزها دوره‌های آموزش ابزار آلات موسیقی نیز به شکل آنلاین برگذار می‌شوند.

یوتیوبری

یوتیوب فضایی است که در آن ویدئوهای مربوط به هر موضوعی را که بخواهید پیدا می کنید. اگر کانال شما در یوتیوب بتواند به شرایط تعیین شده توسط گوگل برسد بر روی ویدئوهای شما تبلیغ گذاشته می‌شود و بابت آن هزینه‌ای را به شما می‌دهند.

جمع بندی مبحث

این روزها افراد در تمامی سنین می‌توانند با کمک گوشی و یا کامپیوتر خود به درآمدزایی برسند. کسانی که در دوران کودکی و یا نوجوانی خود سعی کرده‌اند که یک مهارت خاصی را یاد بگیرند در حال حاضر می‌توانند با کمک کار آنلاین ارائه گر خدمات خود باشند. همچنین کارهای اینترنتی این امکان را به شما می دهند که به راحتی و از خانه ی خود درآمد دلاری داشته باشید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید