سئو

کدام دوربین فیلمبرداری کوچک را باید خریداری کنیم؟ معرفی بهترین دوربین‌های فیلمبرداری کوچک در سال جدید

قطعاً بهترین دوربین‌ فیلمبرداری کوچک می‌تواند با دوربین‌های بدون لنز رقابت کند. حتی در بعضی مواقع این نوع دوربین‏ها دارای لنزهای داخلی باکیفیت و اکثر اوقات ابزارهای صوتی بهتر هستند. اما دوربین‌های فیلمبرداری کوچک با مدل‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند. اگر می‌خواهید یک دوربین‌ فیلم‌برداری کوچک همه ‌کاره ارزان‌ و بسیار کوچک‌ را خریداری کنید، باید بدانید که آن‌ها فقط برای ثبت تصاویر غیررسمی و آماتور مناسب هستند. اما بازار این نوع دوربین‌های فیلمبرداری کوچک در حال رشد است. اگر قصد دارید یک دوربین فیلمبرداری کوچک را خریداری کنید، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید.

ما در این مقاله فهرستی از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری کوچک موجود در بازار را همراه با مشخصات فنی آن‌ها گردآوری کرده ایم تا به شما در خرید این نوع دوربین‌های فیلمبرداری بیشتر کمک کنیم. ما در این مقاله تلاش کردیم تا هم مدل‌های کوچک و سبُک را که برای گرفتن عکس و فیلم در تعطیلات و فعالیت‌های روزمره طراحی شده اند و هم جدیدترین و بهترین دوربین‌های فیلم‌برداری کوچک 4K را که قابلیت ثبت فیلم‌های باکیفیت را دارند، به شما معرفی کنیم. این دوربین‌ها تقریباً با بودجه همه افراد تناسب دارند.

آیا رو میدونید؟

چرا باید بهترین دوربین فیلمبرداری کوچک را خریداری کنیم؟

اگر قصد دارید برای اولین بار دوربین VHS-C 8 میلی‌متری خود را کنار بگذارید، ممکن است با وجود داشتن دوربین تلفن همراه خود، در خرید یک دوربین فیلمبرداری کوچک مردد شوید و از خود بپرسید چرا باید یک دوربین خریداری کنم؟ برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که مهم‌ترین مزیت یک دوربین فیلمبرداری کوچک نسبت به دوربین تلفن همراه این است که یک لنز زوم اپتیکال بزرگ داخلی دارد. بنابراین شما با این مدل دوربین می‌توانید به راحتی و بدون کاهش کیفیت تصویر، به سوژه های خود نزدیک شوید. این ویژگی در هنگام عکاسی از صحنه های ورزشی و حیات وحش بسیار مفید است.

وقتی کارگردانان یا فیلمسازان از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری کوچک 4K برای ساخت فیلم‌ استفاده ‌کنند، نه تنها می‌توانند تصاویری زیبا را ثبت کنند، بلکه به راحتی می‌توانند لنزهای آن‌ها را خودشان تعویض کنند. بهترین دوربین‌های کوچک سینمایی بیشتر برای فروشندگان و خریداران حرفه‌ای‌ در حوزه سینما طراحی شده‌اند. اما قیمت مناسبی دارند. البته دوربین فیلمبرداری کوچک فقط توسط فیلمبرداران استفاده نمی‌شود. افرادی که به تنهایی در زمینه ایجاد محتوا فعالیت می‌کنند، احتمالاً به دنبال بهترین دوربین‌های فیلمبرداری کوچک برای وبلاگ نویسی هستند. بنابراین ما در ادامه این مقاله 4 مدل دوربین فیلمبرداری کوچک را معرفی کرده ایم که برای افراد مختلف مناسب هستند.

معرفی 4 مدل دوربین فیلمبرداری کوچک باکیفیت

همه افراد به یک دوربین فیلمبرداری کوچک 4K نیاز ندارند و کیفیت Full HD برای آن‌ها کافی است. بنابراین ما در این بخش از مقاله ابتدا دو مدل دوربین فیلمبرداری را بدون ویژگی 4K معرفی کرده ایم تا شما به راحتی برای خرید این نوع دوربین‌ها تصمیم‌گیری کنید.

دوربین Canon Vixia HF R800

دوربین فیلمبرداری کوچک Canon Vixia HF R800 به اندازه کف دست است و می‌توان از آن به عنوان یک ابزار برای سرگرمی‌های خانوادگی در هر جایی استفاده کرد. این دوربین، تصاویر را با کیفیت p 1080 روی کارت‌های حافظه SD ذخیره می‌کند. همچنین دارای امکانات زوم پیشرفته 57 برابری، پردازشگر تصویر DIGIC DV4 همراه با تثبیت‌ کننده هوشمند تصویر از طریق کادربندی است. دوربین Canon Vixia HF R800 حتی یک مجموعه فیلتر جالب از جمله Cinema-Look های مختلف برای ایجاد تنوع در فیلمبرداری دارد. اگر می‌خواهید این مدل دوربین فیلمبرداری کوچک را خریداری کنید، باید بدانید که قیمت پایینی دارد و استفاده از آن بسیار جالب و سرگرم کننده است.

دوربین Sony HDR-CX405

این مدل دوربین فیلمبرداری کوچک دارای قابلیت زوم اپتیکال 30 برابری کارل زایس است که برای ثبت انواع حرکات در لحظه وقوع کاربرد دارد. برای ساخت فیلم‌های باکیفیت عالی نیاز نیست متحمل هزینه‌های زیادی شوید. زیرا دوربین فیلمبرداری HDR-CX405 سونی با قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان در بازار موجود است. شما با اجرای بسیاری از ترفندهای پیچیده توسط این دوربین می‌توانید فیلم‌های بسیار عالی را بسازید. این دوربین فیلمبرداری کوچک از فرمت‌های XAVC S، AVCHD و MP4 پشتیبانی می‌کند. بنابراین به اشتراک‌گذاری فایل‌های ثبت شده در بین دوستان و اقوام آسان است.

شما می‌توانید با استفاده از ابزار داخلی Highlight Movie Maker این دوربین، فایل ویدئویی خود را ویرایش کرده و جلوه‌های بصری متنوعی را بدون نیاز به نصب سایر برنامه‌های ادیت، روی آن‌ اضافه کنید. این ویژگی یک مزیت بزرگ برای افرادی است که به دنبال شیوه های آسان برای ویرایش تصاویر با دوربین خود هستند. SteadyShotoptical این دوربین با فناوری حالت فعال هوشمند تا حدودی مانع تأثیر لرزش دست در هنگام ثبت تصاویر می‌شود.

این دوربین علاوه بر این زوم اپتیکال 30 برابری Carl Zeiss Vario Tessar دارای تنظیمات زاویه باز 26.8 میلی متری است که در ثبت تصاویر باکیفیت نقش زیادی دارد. این دوربین فیلمبرداری حتی دارای یک میکروفون 5.1 است.

دوربین Sony HDR-CX405 با قابلیت اتصال کابل USB، کارهای شارژ دوربین و انتقال فایل را به انواع کامپیوترها و لپ تاپ‌ها آسان می‌کند. با توجه به مشخصات ذکر شده می‌توان گفت این دوربین سونی، یکی از بهترین دوربین‌های فیلمبرداری برای فیلمسازانی است که بودجه کمی دارند.

دوربین فیلمبرداری کوچک Sony FDR-AX43

شرکت سونی بین عملکرد، قابلیت حمل و قیمت این دوربین توازن ایجاد کرده است. به همین دلیل در بین دوربین‌های کوچک رتبه اول را دارد.

دوربین Canon XC15

دوربین Canon XC15 از سری مدل‌های ارتقا یافته XC10 کانن است که با بهبود امکانات، برای افراد حرفه‌ای‌تر کاربرد دارد. زیرا شرکت کانن همراه با حفظ فرم فشرده و ارگونومیک، فرآیندهای ثبت صدا و تصویر را در آن کامل‌تر کرده است. این دوربین دارای سنسور CMOS 12 مگاپیکسلی یک اینچی است که می‌تواند تصاویر را با حداکثر رزولوشن UHD 4K با 29.97 فریم در ثانیه و p 1080 با حداکثر سرعت 59.94 فریم بر ثانیه ثبت کند.

این دوربین فیلمبرداری کوچک یک لنز با زوم 8.9 تا 89 میلی‌متری یکپارچه همراه با دیافراگم f/2.8 تا f/5.6 دارد. این لنز دارای فاصله کانونی 35 میلی متری است که در حالت ویدئو این فاصله برابر است با 27.3 تا 273 میلی متر. همچنین در این لنز رینگ‌های های فوکوس و زوم جداگانه و کنترل فوکوس خودکار و دستی وجود دارد.

XC15 از هر دو کارت حافظه CFast و SD پشتیبانی می‌کند. در کارت‌های حافظه CFast، ویدیوی 4K با سرعت 305 مگابایت بر ثانیه در کُدک 8 بیتی IntraFrame مبتنی بر H.264، 4:2:2 ثبت می‌شود. در کارت‌های حافظه SD یک ویدیوی p 1080 حداکثر با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه در یک کُدک 8 بیتی Long-GOP مبتنی بر H.264، 4:2:2 ثبت می‌شود. علاوه بر این، عکس‌ها در کارت‌های SD ذخیره می‌شوند. این دوربین با قابلیت جدا سازی ویدیوهای 4k از ویدیوهای p 1080 و عکس‌ها، از آشفتگی داده ها جلوگیری می‌کند. دوربین فیلمبرداری کوچک XC15 دارای یک آداپتور میکروفون MA-400 است که می‌تواند به پورت صوتی XLR متصل شود. همچنین دارای یک ابزار نگهدارنده برای میکروفون است که برای ثبت صدای باکیفیت عالی است. این دوربین برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه ای بسیار مناسب است.

جمع بندی

در پایان ما در این مقاله 4 دوربین فیلمبرداری کوچک را معرفی کرده ایم که هم برای افراد آماتور و هم برای کاربران حرفه ای کاربرد دارند. علاوه بر این قیمت‌ آن‌ها به تناسب امکانات آن‌ها بسیار مناسب است. اگر قصد خرید این نوع دوربین‌های فیلمبرداری را دارید، امیدواریم بهترین مدل را انتخاب کنید.

منبع:

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید