سئو

۵۰ کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان در سال ۲۰۲۰

اگر به تازگی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شده‌اید و هنوز با بسیاری از مسائل در این زمینه آشنایی ندارید تا انتهای مطلب با آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس همراه باشید. چرا که در این مطلب قرار است با پنجاه کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان آشنا شویم.

پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

آشنایی با شغل‌های دیجیتال مارکتینگ

۱.بازاریابی

بازاریابی فرآیند ارضای نیازها و خواسته‌های مشتری با ارائه راه حلی است که در دست صاحبان کسب و کار است.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

۲. بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال بخشی از بازاریابی است که با کمک اینترنت و سایر ابزارهای دیجیتال بازاریابی مثل بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی کار می کند.

۳.بازاریابی پولی

در این نوع بازاریابی با استفاده از تبلیغ و پرداخت هزینه به اهداف بازاریابی نزدیک می‌شویم. تبلیغات PPC و تبلیغات پولی شبکه اجتماعی از این دسته‌اند.

۴. برندسازی شخصی

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ یعنی افراد را با استفاده از اعتبار و مهارت‌های شخصی آن‌ها، از دیگران متمایز کنیم. در برندسازی شخصی از وبسایت‌ شخصی، شبکه‌های اجتماعی، دستاوردها و … کمک می‌گیریم.

۵. SEM

بازاریابی موتور جستجو یا search engine marketing به استفاده از موتور جستجو برای بازاریابی و ارتقا کسب و کار اشاره دارد. بازاریابی موتور جستجو ترکیبی از استراتژی های بازاریابی ارگانیک و پولی است. هدف اصلی SEM جذب بازدید بیشتر به وب سایت شماست.

۶. PPC

این سرواژه به معنای پرداخت به ازای هرکلیک، یک روش بازاریابی پولی است که می‌تواند به اهداف مختلفی از جمله ایجاد سرنخ، بالا بردن تبدیل و فروش و تبلیغات برند از آن استفاده کنید. تبلیغات گوگل ادز بهترین مثال این مورد هستند.

۷. Google Ads

گوگل ادز یک بستر بازاریابی پولی است که سازنده‌اش Google است. با گوگل‌ادز کاربران می‌توانند در موتور جستجو به روش‌های مختلف تبلیغات نمایشی، نتایج جستجو، تبلیغات ویدیویی و … تبلیغ کنند. هدف گیری مخاطب واقعی، برنامه ریزی تبلیغات و بررسی اطلاعات جمعی مشتریان از خدمات گوگل ادز هستند.

۸. Display Ads

به آن دسته از تبلیغات که به صورت تصویر، بنر، ویدیو، موشن گرافیک و هر محصول بصری دیگری تولید می‌شود، تبلیغات نمایشی می‌گوییم. از این تبلیغات برای اثرگذاری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها استفاده می‌شود.

۹. Search ads

تبلیغات مربوط به جستجو، نوعی از تبلیغات هستند که وبسایت‌ها با پرداخته هزینه می‌توانند برای کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنند تا مدت پرداخت هزینه در ابتدای صفحه نتایج جستجو قرار بگیرند.

۱۰. تبلیغات خرید

تبلیغات خرید به آن تبلیغاتی گفته می شود که اطلاعات واضح و دقیق مربوط به محصولاتی که تبلیغ می شوند را نشان می دهد. این اطلاعات شامل قیمت محصول ، تصویر و نام فروشنده است. این تبلیغات افراد علاقه مند به خرید را مستقیما جذب می‌کنند.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

۱۱. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی آن دسته از تبلیغاتی است که در حین ، درون یا پایان یک ویدیو در رسانه های اجتماعی یا موتورهای جستجوی ویدئو مانند YouTube نشان داده می شود. تبلیغات ویدیویی بیشتر دربسترهایی مانند YouTube و شبکه‌های اجتماعی – فیس بوک و اینستاگرام استفاده می شود.

۱۲. Impression

Impression یا برداشت اصطلاحی است که برای مشاهده‌ی انجام شده توسط کاربر استفاده می‌شود. مثلا هربار که کاربری تبلیغی را ببیند یک برداشت ثبت می‌شود.

۱۳. CTR

این سرواژه به نرخ کلیک اشاره دارد. یعنی از تعداد کاربرانی که صفحه را مشاهده کرده‌اند، چند درصد روی لینک کلیک کرده‌اند.

۱۴. CPC

این سرواژه به معنی هزینه هر تبلیغ، در واقع مبلغی است که تبلیغ کنندگان در کمپین‌های تبلیغاتی، در ازای هر بار کلیک مشتریان می‌پردازند.

۱۵. CPM

این سرواژه به معنای هزینه هر نمایش، مبلغی است که تبلیغ دهندگان در ازای هربار دیده شدن آگهی می‌پردازند.

۱۶.CPA

منظور از CPA مبلغی است که تبلیغ دهندگان در ازای هر اقدام کاربر می‌پردازند. این اقدام می‌تواند دانلود یک فایل، کلیک روی یک دکمه یا خرید باشد.

۱۷.بازاریابی مجدد

منظور از بازاریابی مجدد یا Remarketing بازگرداندن افرادی است که قبلا از وب‌سایت بازدید کرده‌اند اما بازدید آن‌ها به خرید منجر نشده است. بازاریابی مجدد روشی‌ مفید برای افزایش آگاهی از برند و یادآوری برند به مخاطبان است.

۱۸. کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی آن دسته از کلمات کلیدی هستند که مانع از نمایش کمپین بازاریابی آنلاین شما برای افرادی می شوند که از این کلمات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند.

۱۹. ROAS

ROAS یا بازگشت به هزینه تبلیغ، نوعی پیشنهاد است که به شما امکان می دهد بازدهی آگهی که در ازای هزینه پرداخت می‌کنید را هدف قراربدهید. یعنی کمک می‌کند تا با تبلیغات خود بیشتر تبدیل شده و درآمد بیشتری کسب کنید.

۲۰. تبدیل

تبدیل اصطلاحی است که انجام عملی را نشان می‌دهد که مخاطبان انجام می‌دهند و این عمل هدف شما از تبلیغات بوده است. به طور مثال هدف شما از تبلیغ، انجام یک فراخوان اقدام، یا خرید باشد. و هنگامی که مخاطبان آن را انجام می‌دهند تبدیل صورت گرفته است.

۲۱. نرخ تبدیل

نرخ تبدیل نسبت تعداد تبدیل به تعداد بازدیدکنندگان وبسایت یا تبلیغات را نشان می‌دهد.

۲۲. ROI

مفهوم نرخ بازگشت سرمایه اصطلاحی است که بازدهی حاصل از فعالیت‌های بازاریابی را نشان می‌دهد. یعنی مثلا نشان می‌دهد تبلیغاتی که n مقدار هزینه صرف آن شده است، چه سودی را رقم زده است.

۲۳. سئو

SEO یا بهینه‌سازی موتور جستجو به این معناست که محتوا و URL‌های وبسایت را بهینه کنید تا وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو در رتبه بهتری ظاهر شود. هرچه در موتورهای جستجو رتبه بهتری یا در واقع سئوی بهتری داشته باشید با هزینه کمتر، ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت خود جذب می‌کنید.

۲۴. سئو داخلی

سئوی داخلی یا On-Page به معنای بهینه‌سازی وب سایت از طریق عوامل داخلی مانند محتوای وب سایت است. بهینه‌سازی داخلی شامل تحقیقات کلمات کلیدی، تولیدمحتوا و بهینه‌سازی کلمات کلیدی است.

۲۵. سئو خارجی

منظور از OFF PAGE SEO یا سئو خارجی، بهینه‌سازی وب سایت از طریق عوامل بیرونی از خود سایت مانند لینک‌های خارجی و ایجاد ارتباط با سایر وب سایت ها و ایجاد بک لینک از طریق محتوای خلاقانه است.

۲۶. ترافیک ارگانیک

به بازدید و ترافیکی که از طریق سئو و بدون پرداخت هزینه تبلیغات به وبسایت جذب می‌شود، ترافیک ارگانیک می‌گوییم.

۲۷. سئو تکنیکال

سئو فنی به معنای بهینه‌سازی زیرساخت‌های سایت برای تجربه بهتر کاربر در وب سایت شماست. عوامل اصلی سئو فنی سرعت سایت، نسخه مناسب موبایل، امنیت و معماری سایت هستند.

۲۸. رتبه بندی جستجوی ارگانیک

رتبه بندی جستجوی ارگانیک به معنای رتبه بندی وب سایت شما در صفحات نتیجه موتور جستجو با تلاش های ارگانیک به ویژه سئو و بدون پرداخت هزینه تبلیغات است.

۲۹. HTML

HTML یک زبان برنامه نویسی و مولفه اصلی ایجاد وبسایت است. داشتن دانش HTML برای سئو بسیار مفید است زیرا به شما کمک می کند درک بهتری از انواع برچسب های استفاده شده در سئو داشته باشید.

۳۰. تگ عنوان

تگ عنوان برچسبی است که برای تعریف عنوان یک صفحه وب استفاده می شود. تگ عنوان در بالای صفحه و همچنین در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود. در واقع تگ عنوان به مخاطبان نشان می‌دهد که صفحه شما حاوی چه مطالبی است.

۳۱. متا تگ

متا تگ‌ها، برچسب هایی هستند که کلمات کلیدی، محتوا و سایر اطلاعات را به صورت HTML توصیف می کند. از متاتگ‌ها برای مواردی مثل ایجاد کلمات کلیدی متا و توضیحات متا استفاده می‌شود.

۳۲. متا کی‌ورد

متا کلمه‌ی کلیدی در واقع کلمات کلیدی صفحه را با برچسب های متا در کد منبع HTML تعریف می‌کند تا برای موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد.

۳۳. متا توضیحات

متا توضیحات شرح مختصری از یک صفحه وب در قالب یک ویژگی HTML است. به بیان دیگر متا توضیحات خلاصه‌ای از صفحه وب را در نتایج موتورهای جستجو نشان می‌دهند.

۳۴. تگ‌های H

برچسب های H، در واقع تیترهایی هستند که در اندازه‌های مختلف در یک صفحه وب به کار می‌روند. این تگ‌ها شامل دارد که H1 ، H2 ، H3 ، H4 ، H5 و H6 هستند که H1 بزرگترین و H6 کوچکترین آن‌ها است.

۳۵. انکر تکست

Anchor Text در واقع کلمه یا عبارتی در متن محتواست که لینک صفحات را داخل آن قرار می‌دهیم. یعنی کاربران با کلیک روی یک کلمه یا عبارت می‌توانند به صفحه‌ای درباره آن کلمه منتقل شوند.

۳۶. لینک‌های Dofollow

لینک‌های Dofollow یا «دنبال کن» لینک‌هایی هستند که به خزنده‌های موتورهای جستجو اجازه داده شده در آن خزش را انجام بدهند. این لینک ها به گرفتن بک لینک و رتبه بندی بهتر کمک می‌کنند.

۳۷. لینک‌های Nofollow

لینک Nofollow یا «دنبال نکن» لینکی است که به خزنده های موتور جستجو اجازه داده نشده که در آن خزش انجام بدهند. این لینک به بهبود رتبه کمکی نمی‌کند.

۳۸. لینک داخلی

لینک داخلی، مربوط به صفحه‌ای در همان وبسایتی است که روی آن کار می‌کنیم. در navigation و لینک سازی داخلی از این لینک‌ها استفاده می‌کنیم.

۳۹. لینک‌های خارجی

هر لینکی از هر صفحه‌ای که مربوط به وبسایت ما نباشد لینک خارجی به جساب می‌آید. با قرار دادن لینک‌های خارجی در وبسایت، در واقع محتوایی از یک وبسایت خارجی را در سایت خود معرفی می‌کنیم.

۴۰. بک لینک

بک لینک عبارت است از قراردادن لینک یکی از صفحات وبسایتمان در یک وبسایت دیگر به منظور دریافت رتبه بهتر! بک لینک با لینک خارجی متفاوت است، چرا که در بک لینک سایت‌های دیگر لینک سایت شما را در صفحات خود قرار می‌دهند.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

۴۱. اعتبار دامنه

Domain Authority یا اعتبار دامنه معیاری برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان است که از ۱ تا ۱۰ امتیازبندی می‌شود. این معیار در رتبه بندی سایت بسیار تاثیرگذار است.

۴۲. Social Bookmarking

۴۳. Robot.txt

Robots.txt فایلی است که به موتور جستجو می گوید کدام صفحات و پرونده ها نباید در وب سایت خزیده شوند. این بخشی از پروتکل حذف ربات است.

۴۴. نقشه سایت

نقشه سایت یا سایت مپ فایلی است که اطلاعات مربوط به محتوا – صفحات، پرونده‌ها و فیلم‌ها را در وب سایت شما مرتب می‌کند. سایت مپ به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا از تمام صفحات وب سایت شما اطلاع پیدا کنند و اولویت‌های آن‌ها را درک کنند.

۴۵. RSS Feed

۴۶. کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عباراتی هستند که محتوای هرصفحه از وبسایت حول محور آن تولید می‌شود.

۴۷. کلمات کلیدی Long Tail

کلمات کلیدی لانگ تیل یا دم دراز، دسته‌ای از کلمات کلیدی هستند که شامل بیشتر از یکی دو کلمه هستند. وب سایت‌های جدید و تازه‌وارد از این کلمات کلیدی برای دریافت رتبه استفاده می‌کنند.

۴۹. بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا روشی است که در آن بازاریابان از ابتدای سفر مشتری تا نهایی شدن خرید در سه مرحله جذب، تعامل و خرید همراه مخاطبان هستند. در این روش مخاطب خود به جستجوی برند می‌آید.

۵۰. بازاریابی شبکه های اجتماعی

در این نوع بازاریابی صرفا روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده و محصول و خدمات برند را از تولید محتوا یا تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی را به مخاطب معرفی می‌کنیم.

جمع‌بندی

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید