سئو

۸ ترند سئو در سال ۲۰۲۱ که سایت تان را به بالای نتایج می رساند!

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: آموزش افزونه All in One SEO و کاربرد شگفت انگیز آن در رتبه گرفتن!

1. Core Web Vital عامل موثر رتبه بندی در گوگل!

در ماه می 2020، گوگل سه معیار جدید تحت عنوان معیار Core Web Vital را برای سنجش تجربه کاربر استفاده کرد: بارگذاری ، تعامل و پایداری بصری. اساساً هر سه معیار مربوط به فقط یک چیز است و آن سرعت صفحه است: سرعت بارگیری صفحه ، تعاملی بودن آن با سرعت و ثبات هنگام بارگیری چقدر است.

2. BERT Google و تطابق معنایی

در گذشته با جستجو در گوگل با موارد غیرمرتبط روبه رو می شدیم چرا که الگوریتم ها مطابقت دقیق را اعمال می کردند. اما حالا با الگوریتم برت، گوگل کمی زبان فهم تر شده است!

الگوریتم BERT گوگل (نمایشگرهای رمزگذار دو طرفه از ترانسفورماتور) برای درک بهتر جستجوها و آنچه که کاربران واقعاً به دنبال آن هستند ، از یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. این برنامه به بیش از 70 زبان کار می کند و البته هر مفهومی در انگلیسی را تشخیص می دهد!

با به روزرسانی BERT گوگل ، ربات های موتور جستجوی گوگل بسیار “مکالمه ای” تر شده اند ، بنابراین اکنون الگوریتم گوگل می تواند هدف جستجوگر را تفسیر کند. به عبارت ساده ، اکنون گوگل می تواند مواردی مانند مغز انسان را درک کند.

معنای این نیز این است که وب سایتهایی که دارای عدم تطابق محتوایی هستند، تأثیر منفی خواهند گذاشت. مهم نیست که این محتوای فرم بلند چقدر دقیق یا با کیفیت باشد. اگر هدف کاربر را برآورده نکند، BERT شما را نادیده می گیرد و محتوای دیگری را ترجیح می دهد که هدف پرسش داده شده را برآورده کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که BERT مجازاتی برایتان در نظر نگرفته است! فقط اگر در جستجوی کاربران با نتایجی مواجه شود که به نظر نمی رسد تطابق محتوا با سوال را رعایت کرده باشند از آن ها صرف نظر می کند و به حال خودشان باقی شان می گذارد. یعنی فقط کسانی که درست کار کرده اند جایزه می گیرند!

اگر محتوای شما آن چیزی را که کاربر به دنبال آن است ارائه نمی کند ، محتوای شما مطابق با BERT نیست و برای طولانی مدت در آن کلمه کلیدی رتبه بندی نخواهید شد. به همین دلیل است که انتشار محتوای ارزشمندی که هدف کاربر را برآورده می کند می تواند به شما کمک کند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

3. تحقیق کلمات کلیدی، با اهمیتی بیش از پیش!

واقعیت این است که بیش از ۵۰ درصد از جستجوها در موتورهای جستجو به هیچ کلیکی منجر نمی شوند! این یعنی بیش از نیمی از جستجو های گوگل یعنی تقریبا ۱۷۵ میلیارد جستجو در ماه بدون کلیک به پاسخ خود می رسند. دلیل این اتفاق این است که حالا گوگل مای بیزینس، لیست های تجاری با منو و اطلاعات تماس، قطعات ویژه رتبه صفر، باکس های پاسخ کوتاه و… کاربران را از کلیک بی نیاز کرده و سریع تر به پاسخ می رسانند.

اما این به شرطی است که وبسایت، تبلیغات، پروفایل کسب و کار و محتوای بلاگ شما متناسب با هدف افرادی که جستجو را انجام می دهند تنظیم شده باشد. با توجه به پیشرفتی که در زمینه سئو و محتوا به وجود آمده است، حالا رقابت بسیار شدیدتر از قبل است و لازم است چنان کلمات کلیدی دقیق و قدرتمندی انتخاب کنید که جای نگرانی وجود نداشته باشد.

بسیار مهم است که برای جستجوی کلمات کلیدی که می توانند در واقع باعث ایجاد ترافیک و فروش برای کسب و کار شما شوند ، کمی در تحقیقات کلمات کلیدی سرمایه گذاری کنید.

4. گوگل هنوز محتوای اصلی را می خواهد!

چیزی که گوگل و کاربرانش به دنبال آن هستند در واقع محتوای دسته اول و منحصر به فردی است که جای دیگری وجود نداشته باشد. حتی اگر کاربران بخواهند ده نتیجه را برای یک کلمه کلیدی بررسی کنند ترجیح می دهند ده صفحه با اطلاعات جدید و متفاوت را ببیننند.

اجازه بدهید این طور توضیح بدهم. آیا شما هر بار که برای خرید لباس می روید دوست دارید در تمام مغازه ها یک مدل، یک رنگ و یک سایز لباس را ببینید؟ ده ها مغازه را بررسی کنید و در همه آن ها همان کالا با بسته بندی متفاوت وجود داشته باشد؟ البته که خوشایند نیست. کاربران موتورهای جستجو نیز به همین ترتیب ترجیح می دهند موارد متفاوت و منحصر به فردی را در اختیار داشته باشند.

همین حالا هزاران هزار صفحه مشابه با موضوع و محتوای مشابه در گوگل ایندکس شده است. که گوگل علاقه چندانی به آن ها ندارد و راستش را بخواهید برایش چندان فرقی نمی کند که کدامیک رتبه بالاتر و پایین تری بگیرد. به همین دلیل محتوای شما باید معتبر ، مفید و به صدای و نام تجاری خود ارزش افزوده داشته باشد.

مطالب خوب برای کار با تولید محتوای منحصر به فرد شامل موارد موردی ، آزمایشات ، توصیفات مشتری ، نقاط عطف شرکت و موارد دیگر است. این نه تنها باعث ایجاد محتوای معتبری می شود که گوگل آن را دوست دارد ، بلکه این محتوا شما را به عنوان یک مارک معتمد در نظر گوگل و مخاطبان خود معرفی می کند.

5. جستجوی صوتی

به گفته گوگل ، 27 درصد خیره کننده از کل جمعیت جهان از جستجوی صوتی در تلفن های همراه خود استفاده می کنند. علاوه بر این ، ComScore گزارش داده است که بیش از نیمی از کاربران تلفن های هوشمند در سال 2020 به فناوری جستجوی صوتی روی آورده اند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

6. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به سرعت در همه زمینه ها نفوذ می کند و خب سئو و بازاریابی نیز از این مساله مستثنا نیستند. گوگل هم با استفاده از هوش مصنوعی نتایج را به کاربران نمایش می دهد.

سالها طول می کشد تا الگوریتم های موتور جستجو برای رتبه بندی صفحات وب استفاده شود. و سپس ایجاد استراتژی بر این اساس زمان زیادی را می گیرد. در حالی که متخصصان سئو می توانند به چنین استراتژی هایی کمک کنند ، استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند بازی را تغییر دهد. از نظر رمزگشایی الگوریتم ها و ایجاد استراتژی های مطلوب بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر خواهد بود.

چندین شرکت بزرگ مانند HubSpot ، Frase و MarketMuse وجود دارند که راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهند که می تواند به شرکت ها در زمینه جستجوگرها کمک کند و در سال های آینده ، چنین ابزارهایی می توانند به یک روند اصلی در صنعت تبدیل شوند.

7. بازاریابی ویدئویی

یوتیوب بعد از گوگل با بیش از 1 میلیارد کاربر دومین موتور جستجو محبوب است. بنابراین حتی اگر اهل ویدیو ساختن نیستید ، زمان شروع کار فرا رسیده است. اما چگونه می توان آن محتوای ویدئویی را برای موتورهای جستجو بهینه کرد؟ با بهینه سازی نام و توضیحات کانال ویدیویی خود شروع کنید. اگرچه توصیف نباید با کلمات کلیدی بیش از حد پر شود ، اما توصیف کاربر پسندی از کانال شما ارائه می دهد.

با این حال ، حتی کلمات کلیدی نیز مهم هستند. به عنوان مثال ، اگر فیلم های خود را برای YouTube بهینه می کنید ، می توانید از ویژگی تکمیل خودکار YouTube استفاده کنید. شروع به تایپ موضوع ویدیوی خود کنید و سپس برخی از پیشنهادات در قسمت جستجو ظاهر می شوند. پیشنهادات کلمات کلیدی مرتبط هستند که می توانید برای بهینه سازی ویدیو برای دستیابی به مخاطب مناسب استفاده کنید.

8. قطعه های ویژه

قطعه های ویژه یا Position Zero در بالای جعبه مستطیل شکل در بالای صفحه نتایج جستجو ظاهر می شوند. علت نام گذاری آن ها به موقعیت صفر این است که حتی از رتبه اول گوگل نیز بالاتر نمایش داده می شوند. این نوع محتواها شامل پست های معمول بلاگ نیستند. بلکه در قالب باکس سوالات، وب استوری و… نمایش داده می شوند. بنابراین بهتر است در استراتژی های خود این موارد را نیز جا بدهید.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

جمع بندی

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید