سئو

17 نکته و شیوه جدید برای بهبود محتوا در بازاریابی دیجیتال

آیا می‌خواهید محتوای موجود خود را بهبود ببخشید؟ در این مقاله 17 نکته، شیوه و ابزار ارائه شده است که می‌تواند به شما کمک کند. در راستای بلوغ بازاریابی دیجیتال، کسب و کارها هم بیشتر از بر بهبود و بهینه سازی آن تمرکز دارند. در زمانی کسب و کارها مطالب مختلفی را در اکثر پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها منتشر می‏کنند، شما باید به ارائه محتوای متمایز حتی در رسانه های پولی توجه کنید. فیس‌بوک این موضوع را ‘قدرت توقف انگشت شست ‘ می‌نامد. آیا محتوای شما موجب توقف اسکرول و تعامل با مخاطبان می‏شود؟

چگونه می‏توانید بهبود محتوای خود را انجام دهید؟

اگر برای بهبود محتوای خود آماده هستید، در این مقاله 17 نکته، شیوه و ابزار را به شما نشان خواهیم داد که می‌توانید محتوای خود را بیشتر از حد انتظار بهبود بخشید.

1. محتوای خود را ترکیب کنید

در حالی که در بین ، ویدیو جذابیت بیشتری دارد و ایمیل‌ها با عناوین خاص ممکن است نرخ تبدل را بیشتر از سایر شیوه ها افزایش دهند، اما واقعیت این است که افراد متفاوت به ابزارهای مختلف بهترین واکنش را نشان می‌دهند.

برای اینکه بتوانید بیشترین مخاطبان مرتبط با مطلب خود را جذب کنید، مطالب خود را با هم ترکیب کنید. برخی از افراد جذب تخفیف‌ها می‏شوند، برخی دیگر به پیام‌هایی را که روی احساسات آن‌ها تأثیرگذار هستند واکنش نشان می‌دهند، بعضی دیگر هم از طریق ویدئوهای فراخوان محور جذب محتوای شما می‌شوند. تمام انواع ارتباطات بازاریابی برای شما مناسب است. تا جایی که ممکن است روش‌ها و مطالب خود را با هم مخلوط کنید تا افراد بیشتری را جذب کنید و تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارید کنید.

2. با ارائه مزایا شروع کنید

در حال حاضر در رسانه های دیجیتال نسبت به رسانه های سنتی، تغییرات بزرگی در نحوه در حال وقوع است.

در یک تبلیغ سنتی تلویزیونی، داستان بسیار کند ارائه می‏شود و یکباره پیام اصلی برند مشخص می‏شود و با ارائه برند به پایان می‌رسد. در فضای دیجیتال، دیگر مطالب به این شکل ارائه نمی‏شوند. محتوای دیجیتال با ارائه مزایا یا عنوان شروع می‌شود. اگر به ویدیوهای دستور پخت غذاها توجه کنید؛ نتیجه آشپزی در ابتدا ارائه می‏شود شروع می‌شوند؛ یعنی به جای دستورالعمل‌ها یک غذای خوشمزه به مخاطبان نشان داده می‏شود.

در حالی که برخی از برندها آنقدر داستان خود را خوب بیان می‏کنند که شما مجذوب آن‌ها می‏شوید، اما اکثر محتواها به این شکل نیستند؛ بنابراین محتوای خود را با آنچه که مخاطب شما را جذب می‏کند، شروع کنید و با ارائه محتوایی به طور سریع، توجه آن‌ها را به مطلب و برند خود حفظ کنید.

3. آزمایش، آزمایش، آزمایش

بسیاری از بازاریابان هنوز هم استراتژی بهبود محتوای خود را آزمایش نمی‌کنند، یا این کار را گهگاهی انجام می‌دهند. هنگام بررسی برنامه بهبود محتوای خود در طول سال یا در هر پلتفرمی، عناصر مورد نیاز را برای آزمایش مشخص کنید. یک برنامه آزمایش خوب فراتر از بررسی مواردی مانند رنگ بالت ها یا کلمات عنوان است. این موارد بیشتر مربوط به بهینه سازی یک مفهوم است.

هر کسب و کار با هر اندازه و با هر بودجه ای می‌تواند محتوای خود را به راحتی آزمایش کند. مواردی که معمولاً شما می‏توانید محتوای خود را آزمایش کنید شامل: یک مزیت و برتری که مردم بیشتر جذب آن می‏شوند، موقعیت یابی محصول، ارائه تصویر یا قیمت آن هستند. همه این موارد را می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین آزمایش کنید و می‌تواند تأثیرات بازاریابی محتوای خود را در تمام کانال‌ها تغییر دهید.

4. از اینفلوئنسرها الهام بگیرید

هنگام یافتن استراتژی بهبود محتوا و الهام گرفتن، اغلب باید به سایر کسب و کارها نگاه کنید، اما اکثر کسب و کارها برای ایجاد محتوایی که جذاب باشد، مشکل دارند. به جای این تلاش‌ها می‏توانید از اینفلوئنسرها برای الهام گرفتن استفاده کنید. آن‌ها همیشه در حال ایجاد محتوا هستند و می‌دانند مخاطبان آن‌ها در چه زمینه هایی واکنش مثبت نشان می‌دهند. فیلم‌های حوزه مواد غذایی که در فیس‌بوک توسط وبلاگ نویسان حوزه غذا منتشر شد این صنعت را متحول کرد اما برندهای مواد غذایی، چنین نقشی نداشتند؛ بنابراین با این محتواهای اینفلوئنسرها می‌توانید ایده های جدیدی را در مورد نحوه ارائه محتوا کشف کنید. به پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، پینترست و توییتر نگاه کنید تا موضوعات و نحوه ارائه اینفلوئنسرها را دنبال کنید تا بهترین حالت را انتخاب کنید.

5. کارهای کمتر اما باکیفیت‌تر انجام دهید

در حالی که شما به استفاده از و برنامه های زمان‌بندی عادت دارید، طبق تجربیات کسب شده از طریق الگوریتم هوش مصنوعی مشخص شده است که محتوایی که بهترین عملکرد را دارد (هم ازلحاظ ترافیک ارگانیک و هم تبلیغات) مخاطبان بیشتری را جذب می‏کند و افراد بیشتری از آن بازید می‏کنند. شیوه ارائه محتوای خود را بررسی کنید و بر روی انجام کارهای بهتر تمرکز کنید. بسیاری از کسب و کارها تلاش کرده اند تعداد کمتری پست وبلاگ منتشر کنند و به جای آن تلاش می‌کنند بر روی مطالب و محتوای باکیفیت‌تر تمرکز ‏کنند.

6. مطالب خود را کمی سرگرم کننده سازید

بررسی‌ها نشان داده است که محتواهای دارای عملکرد خوب، از ایموجی‏ها برای افزایش میزان باز شدن ایمیل‌های خود استفاده می‏کنند، داستان‌های آن‌ها پر از اشکال سرگرم کننده مانند تصاویر بومرنگی و حرکت آهسته است و از استیکرها راهی به سمت ویدیوهای LinkedIn پیدا می‌کنند. همه این موارد نشان دهنده آن است که افراد و جذاب را دوست دارند. اگر برند یا کسب و کار شما در موقعیتی حساس است یا می‏خواهید تعداد زیادی از افراد در سنین مختلف از سراسر جهان، مخاطب شما باشند، به دنبال راه‌هایی باشید تا موارد سرگرم کننده را برای جذب مخاطبان به مطالب خود اضافه کنید.

7. انتظارات واقعی مصرف کننده را پیدا کنید

محتوایی در حوزه بازاریابی دیجیتال بهترین است که انتظارات مصرف کننده یا مشتری را منعکس کند. به عنوان مثال، کمپین اسنیکرزهای هانگری از افراد سؤال کرد که چرا میان وعده غذایی مهم است. آن‌ها پی بردند افراد وقتی غذا نمی‌خورند، بیشتر عصبانی می‏شوند. امروزه اکثر محتواها بر روی ‘چه چیزی ‘ یعنی ویژگی‌های محصول تمرکز می‌کنند.

با درک اینکه چرا چنین ویژگی‌هایی مهم هستند و چگونه بر افراد تأثیر می‌گذارند، می‏توانید نتایج بازاریابی محتوای خود را بهبود بخشید و افراد بیشتری را جذب محتوای خود کنید.

8. تجزیه و تحلیل استراتژیک را با پاسخ به سؤالات چه چیزی، بنابراین چه چیزی و حالا چه چیزی را انجام دهید

اکثر کسب و کارها به تجزیه و تحلیل یا گزارش‌ها توجه می‌کنند، اما اکثر اطلاعات خیلی عمیق و جامع نیستند تا از آن‌ها استفاده کنید. هنگام بررسی تجزیه و تحلیل محتوای خود، از خود بپرسید:

چه چیزی: این مقاله به من چه چیزی می‌گوید؟

بنابراین چه چیزی: معنی آن چیست؟

حالا چه چیزی: در حال حاضر چه کاری باید انجام دهم؟

این شیوه تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال موجب اجرای تجزیه و تحلیل‌های شما می‏شود. زمانی که به تجزیه و تحلیل‌ها نگاه می‌کنید، باید هدف شما از تحلیل به کاربرد آن باشد تا بتوانید از آن در محتوای خود استفاده کنید.

9. محتوا را بر اساس ارتباط آن با برند ایجاد کنید

یکی از مواردی که باعث می‌شود اکثر محتواها نتایج مشابهی داشته باشند این است که مرتبط با برند نیستند. به عنوان نمونه ‘تعطیلات مبارک از طرف کسب و کار X’ یا ‘فصل فوتبال است، بیایید یک ماشین جدید بخرید ‘. مشکل این پست‌ها این است که هیچ ارتباط معقولی با برند ندارند.

اگر می‌خواهید محتوای شما موجب پیشرفت وب‌سایت و کسب و کار شما شود، باید با زمینه کسب و کار یا برند شما مرتبط باشد. از خود بپرسید فصل شروع بیس بال چگونه با خرید ماشین جدید ارتباط دارد و سپس یک پست وبلاگ مرتبط و جذاب را بنویسید.

10. اجازه دهید محتوای شما در کانال‌های جدید قابلیت دسترسی بیشتری داشته باشد

به موازات توجه به ایجاد و بهبود محتوا (حتی فراتر از محتوای بازاریابی)، به دنبال فرصت‌هایی برای استفاده مجدد از محتوای خود در پلتفرم‌های مختلف باشید. به عنوان مثال، شرکتی مطالب آموزشی بازاریابی دیجیتال خود را در SlideShare منتشر می‌کند. ارائه محتوا در این پلتفرم فقط 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد. SlideShare می‌تواند صدها یا هزاران بازدیدکننده را جذب کند و محتوای شما را در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. همچنین هدف از ارسال ویدیوها برای فیس‌بوک، LinkedIn و YouTube کسب نرخ بازگشت سرمایه بیشتر است.

11. از منابع مختلف الهام بگیرید

گاهی اوقات توضیح مفاهیم یا ایده ها دشوار است و اکثر کسب و کارها و معمولاً کلمات یا عبارات مشابه را منتشر می‌کنند. از منابع مختلف الهام بخش مانند Pinterest، Google Trends، Search Data یا ابزارهایی مانند Answer The Public و BuzzSumo استفاده کنید.

این ابزارها به شما نشان می‌دهند که افراد بیشتر در جستجوی چه مطالبی هستند و چه نوع پست‌هایی را بیشتر به اشتراک می‌گذارند. با این بررسی‌ها می‌توانید استراتژی بهبود محتوای خود را بازسازی کنید تا روح تازه ای به آن ببخشد.

12. از بهترین محتواهای خود مجدداً استفاده کنید

وقتی ایده یا موضوعی را پیدا می‌کنید که عملکرد خوبی دارد، از آن به اشکال مختلف استفاده کنید. بهترین پست‏های وبلاگ خود را پیدا کنید و آن‌ها را تبدیل به یک ویدئو یا اینفوگرافیک کنید. موضوعی که بهترین عملکرد را دارد، انتخاب کنید و راه‌های جدیدی را برای ارتباط و تعامل بیشتر آن با مخاطبان خود پیدا کنید. گاهی اوقات ما احساس می‏کنیم نیاز به نوآوری مجدد در یک حوزه ای داریم که سازندگان محتوا آن ایده را کنار گذاشته اند یا از آن خسته شده اند. یافتن راه‌هایی برای روح بخشیدن مجدد به یک محتوای عالی، شانس شما را برای موفقیت بهبود محتوا افزایش می‌دهد. همچنین این کار موجب می‏شود تا همیشه به ایده های جدید نیاز نداشته باشید.

13. از نوآوری‌هایی که به سرعت توجه مخاطبان را جلب می‌کنند، استفاده کنید

خلاقیت و نوآوری شما در ایجاد محتوا باید فضای حاکم در حوزه شما را درهم بشکند و به سرعت توجه افراد را جلب کند. با افزایش ترافیک به سمت تلفن همراه، زمان شما برای جلب توجه افراد کم خواهد بود. افراد در مقایسه با نسخه دسکتاپ (1.7 ثانیه در مقابل 2.5 ثانیه) سریع‌تر اخبار را در موبایل اسکرول می‌کنند، یعنی حتی شما زمان کمتری برای جذب آن‌ها دارید.

  • یک ویدیو باید با یک ارائه سریع و فراخوان شروع شود تا افراد را جذب کند.
  • یک تصویر باید جذاب باشد
  • یک عنوان باید به سرعت موردتوجه قرار گیرد.
  • یک وب‌سایت باید سریع لود شود و ارزش خود را نشان دهد.

از خود بپرسید آیا محتوای شما می‏تواند در چند ثانیه توجه افراد را جلب می‌کند یا خیر.

14. فرمت‌های مختلف محتوا را آزمایش کنید

محتوای خود را خارج از فرمت‌های موجود و حتی جدید امتحان کنید. روش‌های ساده و کم هزینه ای را برای آزمایش پلتفرم‌ها یا فرمت‌های جدید پیدا کنید. برای مثال روش‌های ارائه محتوا به صورت استوری یا به صورت لایو یا ارائه ویدئو در لینکدین را اگر هنوز استفاده نکرده اید، امتحان کنید. با انجام این کار متوجه خواهید شد که افراد مختلف به اشکال مختلف ارائه واکنش نشان می‌دهند.

15. از ویدئوها استفاده کنید

استفاده از ویدئو در هر پلتفرمی در حال رشد است. حتی LinkedIn انتشار پستهای ویدئویی را در خبرنامه در اولویت قرار می‏دهد؛ زیرا ویدئوها می‌توانند بازدیدها و به اشتراک ‌گذاری‏ها را از طریق ایجاد ارتباطات درجه دوم و سوم افزایش دهند. انواع ویدئوها را در استراتژی بهبود محتوای خود اولویت بندی کنید. ابزارهای بسیار خوبی مانند Animoto، Ripl یا حتی Canva وجود دارند که ساخت ویدئوهای خاص را آسان می‌کنند.

16. از بهترین مطالب خود مجدداً استفاده کنید

بسیاری از کسب و کارها محتوای بی‌نظیری را ایجاد می‌کنند که ممکن است به شکل یک ویدئو یا اینفوگرافیک باشند. هنگام شروع ارائه آن‌ها را تبلیغ کرده و سپس برای پست بعدی، تبلیغات یا تاکتیک‌های عمومی اصلی را در تقویم محتوایی خود بگنجانید.

در بازاریابی دیجیتال، تعداد محدودی از مخاطبان شما همه پستهای را مشاهده می‌کنند یا به خاطر می آورند. حتماً در فرآیند کار خود به تجزیه و تحلیل مطالب خود بپردازید و از بهترین محتواهای ماندگار مجدداً استفاده کنید.

همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا هنگام صرف زمان یا پول بیشتر روی محتوای باکیفیت، توجیه معقولی داشته باشید. اگر با استفاده دوباره و تبلیغ مجدد یک محتوای عالی به عنوان اهرم ارتقاء استفاده کنید، درآمد بیشتری از سرمایه گذاری بر روی روش‌های خلاقانه خود خواهید داشت.

17. از آموزش‌های محتوا در تمام پلتفرم‌ها استفاده کنید

به عنوان مثال:

  • بهترین عنوان وبلاگ شما می‌تواند یک عنوان عالی هم برای PPC باشد.
  • ویدئویی که در فیس‌بوک عملکرد خوبی دارد، می‌تواند یک پست وبلاگ خوب هم باشد.
  • از یک صفحه وب پربازدید می‌توانید یک محتوای خوب برای فیس‌بوک خود ایجاد کند.

منبع :

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید