هزینه طراحی لوگو بر حسب عوامل مختلفی تعیین می شود. لوگو بخش بسیار مهمی از هویت صاحب آن است و اولین عنصری است که مخاطب یک برند آن را به خاطر می سپارد. بنابراین لازم است که نکات مربوط به آن را دانسته و در هنگام سفارش و طراحی لوگو در نظر بگیریم.
قیمت طراحی لوگو می تواند بسته به عوامل مختلف از چند هزارتومان تا چند ده میلیون تومان متفاوت باشد. در ادامه ی مقاله با نحوه ی تعیین نرخ هزینه های و قیمت مربوط به انواع مختلف لوگو را بررسی می کنیم.
قیمت طراحی لوگو آرم و نشانه
قیمت طراحی لوگو می تواند به چند طریق تعیین شود. یکی از مهم ترین عواملی که در تعیین هزینه طراحی لوگو نقش دارند، نوع لوگو است. از عوامل مهم موثر در آن طراح و یا سایتی است که سفارش طراحی لوگو را به او می سپاریم. در ادامه به بررسی هریک از این عوامل می پردازیم.
- ✅
قیمت سفارش لوگو از سایت های دارای قالب آماده
در نظر داشته باشید که در این قالب ها امکان ویرایش محدود است و برای لوگوهای خیلی حرفه ای پیشنهاد نمی شوند. از این لوگوها بیشتر برای کسب و کارهای کوچک و طراحی لوگو به عنوان نام مخصوص در شبکه های های اجتماعی استفاده می شود.
قیمت طراحی لوگو توسط طراح آماتور
دومین رده برای مربوط به سفارش از کسانی است که دانش و تخصص کمی در این زمینه دارند. این افراد معمولا از قالب های آماده ی موجود در سایت های مختلف استفاده کرده و با ویرایش این قالب ها لوگوهای جدیدی برای کاربران طراحی می کنند. این افراد طراحی های تخصصی و حرفه ای انجام نمی دهند و هزینه ی سفارش از این افراد معمولا پایین است.
هزینه طراحی لوگو برای سفارش از گروه های تازه کار
تفاوت شاخص گروه های طراحی آماتور با افراد گروه قبل در این است که این گروه ها معمولا از تفکرات دسته جمعی برای طراحی استفاده می کنند. معمولا طراحی های این گروه ها هم بسیار ساده بوده و با کمترین میزان نوآوری انجام می شود. این نوع سفارش برای لوگوهای ساده و کسب و کارهای کوچک، تا حدودی توصیه می شود.
طراحی لوگو توسط افراد نیمه حرفه ای
افرادی که در این زمینه مهارت متوسطی دارند نسبت به افراد آماتور دارای خلاقیت و نوآوری های بیشتری هستند. قیمت طراحی لوگو توسط این افراد بیشتر از افراد دسته ی قبل است، اما در نظر داشته باشید که این گروه هم از طرح های با قالب آماده استفاده می کنند و فقط تغییرات بهتر و اصولی تری بر روی آن ها انجام می دهند.
قیمت سفارش لوگو از شرکت های تبلیغاتی رده متوسط
شرکت های طراحی و تبلیغاتی معمولا از افراد باتجربه تر برای فعالیت در مجموعه شان بهره می برند. این افراد نسبت به افراد آماتور تجربه ی کاری و خلاقیت بیشتری دارند. قیمت طراحی لوگو در این شرکت ها بیشتر از مجموعه های قبل است و در مقابل کیفیت کارشان نیز بیشتر است. این دسته دید نسبتا گسترده تری در کارهای طراحی و تبلیغاتی دارند و می توانند از عهده ی طراحی لوگو برای استارتاپ ها و کسب و کارهای متوسط برآیند.
اگر دید بلندمدت و حرفه ای نسبت به لوگوی خود دارید این گروه ها و شرکت ها پیشنهاد نمی شوند و بهتر است این کار را بر عهده ی افراد حرفه ای و شرکت های مشهور در این زمینه بسپارید. هرچند قیمت طراحی لوگو در مجموعه های حرفه ای بیشتر است، اما ارزش داشتن یک لوگوی حرفه ای (Professional logo) و مهندسی شده بسیار بیشتر است و در پیشرفت صاحب لوگو نقش بسزایی دارد.
هزینه طراحی لوگو توسط افراد و شرکت های حرفه ای
شرکت های حرفه ای در این زمینه دید بسیار کامل¬تر و حرفه ای تری نسبت به این زمینه دارند. این افراد و مجموعه ها با تحقیق و بررسی های کامل کار خود را انجام می دهند و نکات لازم برای این کار را به خوبی رعایت می کنند. در این موارد طراحی توسط خود طراح انجام می شود و کاملا انحصاری و مختص همان طرح خواهد بود. قیمت طراحی لوگو توسط افراد و شرکت های حرفه ای معمولا زیاد است و برای شرکت های بزرگ و کسب و کارهای حرفه ای توصیه می شود.
هزینه طراحی انواع مختلف لوگو
هزینه های سفارش و طراحی لوگو علاوه بر مهارت و شهرت طراح، به نوع لوگو هم بستگی دارد. لوگوها انواع مختلفی دارند. از جمله انواع لوگوها می توان به نوع تایپی، تصویری، لوگوی ترکیبی و مونوگرام اشاره کرد. طراحی هر یک از انواع لوگو تخصص و مدت زمان متفاوتی نیاز دارد.
قیمت طراحی لوگو تایپی
قیمت طراحی لوگو تصویری
لوگوهای تصویری دسته ی دیگری از انواع لوگوها هستند که به صورت تصویر طراحی می شوند. در این نوع لوگوها معمولا نماد کسب و کار و یا شکل لوازم و ابزار مرتبط با مشاغل به صورت لوگو طراحی می شود. لیست هزینه ی طراحی لوگو تصویری مطابق با به صورت زیر است:
تعرفه طراحی لوگو 99 تصویری
