اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال
مزایای بازاریابی محتوا فقط به جذب مخاطب و درآمدزایی محدود نمی شود، بلکه مزایای دیگری نیز وجود دارد که نمی توان آنها را بر اساس منافع پولی اندازه گیری کرد. رشد بازاریابی محتوا انفجاری بوده است و هیچ نشانه ای از توقف نشان نمی دهد. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس، بیش از 83 میلیون پست در ماه را تنها در پلتفرم خود مشاهده کرد. به طور خلاصه ‘محتوا پادشاه است’.
چرا محتوا اینقدر مهم است؟
عبارت ‘محتوا پادشاه است’ عبارتی است که اکثر بازاریابان از آن آگاه هستند، اما همچنان اهمیت آن برای بازاریابی محتوا دست کم گرفته می شود. تعامل مشتری با مشاغل و برندها بازاریابی دیجیتال و آنلاین را تغییر داد. وقتی سایت شما دارای محتوا باشد، مردم دلایلی برای بازدید از سایت شما دارند و به مراتب مشتریان جدیدی به سمت شما می آیند.
اگرچه شما یک وب سایت دارید، اما بدون محتوا هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد. در اینجا هفت دلیل عمده برای اهمیت محتوا آورده شده است.
پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است
محتوای دیجیتال به چه معناست؟
نقشه محتوا چیست؟
بعد از آن، نیاز است که تشخیص دهید چه زمان مشتریان آماده استفاده از این محتوا هستند. این بستگی به مرحله ای دارد که در سیر خرید یا سفر خریدار buyer’s journey در آن قرار گرفته اند. درباره این اصطلاح در این مطلب توضیحات کاملی داده شده است. (در هر مرحله از خرید، نیاز مشتری متفاوت است. )
• افراد چگونه به یک محصول یا خدمت نزدیک می شوند. به عبارتی فرآیند تبدیل مخاطب به مشتری چگونه صورت میگیرد؟
شخصیت خریدار تصویری از مشتری هدف است. (این مطلب را برای درک دقیق تر از شخصیت خریدار یا buyer persona بخوانید. ) داشتن این تصویر به درک بهتر از مشتری و تولید محتوای همسو با نیاز مشتری می انجامد. به عنوان یک تولید کننده محتوا، کمکتان می کند تا محتوایی تولید کنید که رفتارها، نیازها و چالشهای مشتری را نشان می دهد.
مرحله اولیه در نقشه محتوا تشخیص این مهم است که کدام هدف شخصی در هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد. از خودتان بپرسید: شخصیت خریدار من در این نقطه از سفر خریدش دنبال چه چیزی است. تمرکز نقشه محتوا بر بر اساس اهداف احتمالی است. تولید محتوا در بازاریابی درونگرا بسیار حساس و حیاتی است. بنابراین باید مطمئن باشید که محتوای درست برای مخاطب درست تولید می کنید.
سخن پایانی
کسب و کار باید از استراتژی بازاریابی نیز آگاه باشد. استراتژی بازاریابی به ایجاد یک استراتژی محتوای مناسب کمک می کند که به احتمال زیاد پیام مورد نظر برای ورود به بازار را منتقل کند. سازمانها باید به دنبال استفاده از خدمات یک متخصص یا آژانس بازاریابی آنلاین باشند که میتواند شخصیتهای مختلف خریدار و نحوه ایجاد علاقه، ایجاد سرنخ و تبدیل فروش را از طریق ترکیب صحیح و ایجاد محتوا درک کند.
این عامل برای موفقیت ضروری است زیرا محتوا قلب تپنده هر استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. و این پتانسیل باعث می شود که هر روز در تجارت خود موفقیت را به دست آورید
