عمومی

5 راه آسان که بازاریابی محتوا را به موفقیت تبدیل می کند

همه درباره اهمیت محتوا و نحوه تولید آن توسط افراد در صورتی که خواهان موفقیت هستند، صحبت می‌کنند. اما کسب و کارهای زیادی نتایج واقعی از فعالیت‌های تولید محتوای خود مشاهده نمی‌کنند.

اکثر کسب و کارهای آنلاین در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می‌کنند زیرا، رقیبان آن ها این کار را انجام می‌دهند یا اینکه به آن ها گفته شده است که به این کار نیاز دارند. اغلب فاقد برنامه‌ریزی یا استراتژی است.

اگر شما یکی از آن کسب و کارهایی هستید که قادر به توجیه یا تعیین تاثیر گذاری محتوای خود نیستند، در این مقاله با 5 نکته درباره بازاریابی محتوا برای رسیدن به موفقیت آشنا خواهید شد.

1. بهینه سازی بازدید کاربران

آیا می دانستید ایمیل همچنان موثرترین شکل از بازاریابی است؟ نه تنها برای شرکت‌های بزرگ، بلکه برای کسب و کارهای کوچک نیز مهم است. می‌توانید هر هفته با نوشتن محتوا و استفاده از ایمیل برای ارسال آن به نتایج چشمگیری دست یابید.

2. بهینه سازی برای موتورهای جستجو

درحالی که منابع ترافیک متعددی وجود دارند و هیچگاه اتکا به یکی از آن ها امر مناسبی نیست، ترافیک موتورهای جستجو تا مدت ها به عنوان مهمترین نقطه موفقیت برای بازاریابی کسب و کارها باقی خواهد ماند.

ترافیک گوگل از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بنابراین نرخ تبدیل بالایی دارد. یکی از کارهای مهمی که همواره به آن توصیه شده است، رفع اشکال و بهینه سازی محتوا به کمک موتورهای جستجو است. کسب و کارهای کوچک که نمی‌توانند هزینه های بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو را بپردازند، می‌توانند از ابزارهایی مانند استفاده کنند.

3. هدف قرار دادن اشتراک گذاری‌ها در رسانه‌های اجتماعی

رسانه اجتماعی منبع دیگری برای ترافیک است. ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری نیاز به بینش قوی دارد و نیازمند تلاش های زیادی است. یکی از بهترین تحلیل کننده های رسانه‌های اجتماعی است.

اگر به دنبال چیزی هستید که به خوبی اشتراک گذاری شود، باید بر دو ویژگی تمرکز داشته باشد. اولی و مهمترین، اینفوگرافیک است. هرگونه رسانه بصری نیز می‌تواند مفید باشد.

دومین مورد، انواع نقل قول های گرافیکی است. بنا به دلایلی، این نقل قول‌های گرافیکی با افراد تاثیر‌گذاری در ارتباط هستند. این تصاویر همواره به اشتراک گذاشته شده و هرچه نقل قول مشهورتر باشد بیشتر اشتراک‌گذاری می‌شود.

4. با دلیل ارتباط برقرار کنید

پس همواره نفوذ و تاثیر افراد محبوب را به یاد داشته باشید و از دلایل منطقی برای ایجاد رابطه با آن ها استفاده کنید.

5. محبوبیت ویدئو را فراموش نکنید

نمی‌توان نسبت به ویدئوهای آنلاین در این روزها بی تفاوت بود. در حال حاضر ویدئوها را در همه جا می توان مشاهده کرد.

با افزایش سرعت اینترنت در اکثر نقاط دنیا و رشد چشمگیر گوشی های هوشمند، ویدئوها به یکی از مهمترین زمینه ها و ابزارها در بازاریابی محتوا تبدیل شده‌اند. آمار گزارش شده نشان می‌دهند این اهمیت همچنان در حال افزایش است و آینده بازاریابی محتوا، ویدئوهای آنلاین است.

خوب است بخوانید:

استراتژی بازاریابی محتوا دشوار است، زیرا تجربیات و خلاقیت زیادی را طلب می‌کند. اما اجازه ندهید چنین مواردی شما را متوقف کند. هنگامی که روشی یافتید که واقعاً کارساز بود، آن روش را دنبال کنید و از نتایج و امکانات حاصل از آن در جهت رشد کسب و کارتان استفاده کنید. شما از چه روش و استرتژی بازاریابی محتوایی استفاده می کنید؟

دقیقاً مانند شخصیت لیام نیسون، برایان میلز، از فیلم ، من نیز مهارت‌های خاصی دارم. اما، مهارت های حرفه‌ای من به جای این که یکی از اعضای سابق CIA باشد که اسلحه به دست دارد، مهارت های حرفه ای من در حوزه تحقیق، نوشتن و ویرایش محتوا قرار دارد. اما همه مطالب یکسان نیستند. به عنوان یک نویسنده و مدیر محتوا، شغل من بسته به نیازهای هر مشتری روز به روز متفاوت است. بعضی اوقات مشتری‌ها پست‌های روزانه یا هفتگی وبلاگ را می‌خواهند.

در مواقع دیگر، متوجه می‌شوم که در حال نوشتن محتوای برتر برای برگه های راهنما، کاغذهای سفید یا حتی کتاب‌های الکترونیکی هستم. در بین پروژه‌ها، سعی می‌کنم در جریان اخبار مرتبط با صنعت اخیر باشم، کلمات کلیدی کوتاه و طولانی را برای درج در محتوای وب سایت و وبلاگ تحقیق کنم، و سعی کنم ایده‌های جدیدی درباره محتوای جدید یا مطالب جدید پیرامون موفقیت آمیز ارائه دهم. متعادل سازی این وظایف، همراه با تلاش برای یادگیری درمورد مشتریانی که تجارت آنها در طیف وسیعی از صنایع و انواع خدمات را شامل می‌شود، می‌تواند یک چالش باشد.

اما قبل از شروع به مطالعه خوب است با تفاوت مشتری و مخاطب آشنا شوید:

مشتری کسی است که من درحال نوشتن محتوا برای آن هستم و مخاطب منظور شخصی است که در حال خواندن محتوای نوشته شده توسط من است.

این به ویژه در مواردی اتفاق می‌افتد که من سعی می‌کنم هنگام پذیرفتن مشتری‌های جدید نیز سرعت بیشتری کسب کنم. من لیستی از مواردی را که به من کمک می‌کند هر روز به عنوان نویسنده تبلیغات در مسیر خود بمانم، به ویژه هنگامی که شروع به نوشتن برای مشتریان جدید می‌کنم، تهیه کرده‌ام.

شناخت صنعت مشتری خود

اگر عادت دارید در صنعت تولید برای مشتری‌ها بنویسید، شروع به نوشتن برای مشتری جدید در صنعت بهداشت یا امور مالی احتمالاً تجربه بسیار متفاوتی خواهد بود. این بدان معنی است که شما باید وقت بگذارید و بنشینید و بر تحقیق و یادگیری در مورد جنبه های مختلف صنعت تمرکز کنید.

درباره مشتری های خود بیاموزید

اگرچه این بدون گفتن است، من فکر می کنم ذکر آن هنوز مهم است زیرا برخی از مردم فکر می‌کنند که می‌توانند به راحتی فقط بر اساس دانش عمومی صنعت نوشتن محتوا را شروع کنند. با این حال، برای ایجاد محتوای واقعی که ارزش را فراهم می کند ، باید در روش خود دقیق تر باشید و اطلاعاتی را که مختص مشتری شما است، در آن بگنجانید. این چه کاری است که آنها را از سایر مشاغل مانند آنها متمایز می‌کند؟ چرا مخاطبان شما باید باور کنند که متخصص صنعت هستند؟ و از همه مهمتر، چرا آنها باید به مشتری شما اعتماد کنند؟ محتوایی که ایجاد می‌کنید باید بتواند با نمایش دادن به این سوالات پاسخ دهد که دانش، تخصص و تجربه را از طریق محتوایی که برای آنها می‌نویسید.

از SME های مشتری خود یاد بگیرید

آن SME ها را بشناسید. یک رابطه کاری ایجاد کنید تا بتوانید در هنگام نوشتن مطالب محتوای فنی عمیق و راحت در آینده با آنها سوال کنید. از جستجوی اطلاعات نترسید. بهتر است اطلاعات صحیح را مستقیماً از دهان اسب بگیرید تا اینکه تصور کنید همه چیز را می‌دانید و دائماً اطلاعات نادرستی را می‌نویسید که بعداً باید اصلاح شود.

شناختن رقبای مشتریان خود

نه تنها مهم است که در مورد صنایع ، محصولات و خدمات مشتریان خود بیاموزید ، بلکه مهم است مهم است که در مورد رقبا نیز یاد بگیرند. مشتری شما چه کاری انجام می دهد که شبیه یا متفاوت است؟ این می‌تواند یک نقطه فروش مهم یا تمرکز ویژه‌ای باشد که می‌توانید به فرآیند ی خود بیاورید.

شناخت مخاطب خود

به عنوان خالق محتوا در بازاریابی ورودی، شخصیت‌های خریدار در کارهای ما ضروری هستند. آن‌ها مخاطبان هدف شخصی هستند که سعی می‌کنیم با هر کلمه ای که برای نوشتن انتخاب می کنیم از آنها جلب کنیم. شخصیت‌ها به شما کمک می‌کنند نه تنها پیروان خود را بفهمید و کجا هستید – بلکه به آنها کمک می‌کند تا درک کنند که چرا ممکن است به عنوان مشتری احتمالی به شما علاقه‌مند شوند.

اگر برای مشتری خود شخصیتی ایجاد نکرده اید ، این چیزی است که باید سریعاً به آن پرداخته شود. شخصیت ها اساساً براساس داده های مشتری شما ایجاد می شوند که از طریق تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان سایت ، مشتریان فعلی و مشتریان گذشته به دست آورده اند. از مشخصات خریدار شما می‌توان در کل تلاش های بازاریابی ، از جستجوی مشتری تا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی در و موارد دیگر، استفاده کرد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید