عمومی

۵ مزیت استفاده از وبلاگ نویسی در بازاریابی محتوا

وبلاگ‌ها نقش تعیین کننده ای درموفقیت ایفا می‌کنند. وبلاگ هسته ی اصلی سیستم بازاریابی محتوا و منبع اصلی محتوای بازاریابی محسوب می‌شوند. فرقی نمی کند شما یک کسب و کار کوچک باشید یا یک کمپانی بزرگ، به هر حال وبلاگ شما قلب برنامه بازاریابی محتوای شماست. مطالب وبلاگ شما منبع تغذیه ی شبکه‌های اجتماعی، فعالیت سئو و فرایند فروش شما هستند. می‌توان ۵ دلیل عمده لزوم راه اندازی وبلاگ را اینگونه شرح داد:

۱- وبلاگ‌ها رسانه هایی متعلق به خودتان هستند

بر خلاف شبکه‌های اجتماعی که دائماً پلتفرم خود را تغییر می‌دهند، وبلاگ ها متعلق به شما بوده و خودتان ساختار کلی و ظاهر آن را تعیین می‌کنید. در بازاریابی محتوا نحوه دسترسی کاربر به محتوا و نحوه نمایش آن اهمیت زیادی دارد. با استفاده از وبلاگ شما می‌توانید به بهترین شکل از امکانات موجود برای انتشار محتوای بازاریابی خود استفاده کنید.

۲- وبلاگ ها نوعی رسانه اجتماعی هستند

ایجاد رابطه و تعامل با مخاطب از اصلی ترین وظایف بازاریابی محتواست. وبلاگ‌های با داشتن قابلیت اشتراک مطالب در شبکه‌های اجتماعی، ثبت نظرات و پست میهمان امکان ایجاد جمعیت و کامیونیتی را فراهم می‌کنند. بر اساس نتایج تحقیق شرکت هاب اسپات وبلاگ ها از نظر تاثیرگذاری بر بازاریابی محتوا در صدر لیست دیگر شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.

۳- می‌توان محتوای وبلاگ را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرد

بازاریابی محتوا ارتباط تنگاتنگی با سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. با توجه یه ساختار وبلاگ‌ها می‌توان با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و لینک سازی داخلی و خارجی برای مطالب وبلاگ رتبه مناسبی در میان نتایج جستجو کسب کرد.

۴- تاثیر مثبت وبلاگ بر میزان فروش

می‌توان با تولید محتوای بازاریابی مناسب برای وبلاگ میزان فروش را افزایش داد. به این منظور می‌توانید پست های وبلاگی با موضوع روش‌های استفاده از محصول بنویسید. اطلاعات مورد نیاز مشتریان در باره ی محصول را می‌توانید در این پست‌ها بگنجانید و در انتهای مطلب به صفحات مربوط به محصولی مشخص لینک بدهید.

۵- مدیریت محتوای بازاریابی

وبلاگ‌ها دارای یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) هستند. با راه اندازی یک وبلاگ شما مالک یک سیستم مدیریت محتوا هم خواهید شد. برای مدیریت محتوای بازاریابی تولید شده می‌توانید از این سیستم استفاده کنید. بدون داشتن یک سیستم مدیریت محتوا دچار بی نظمی و سردرگمی شده و در بلند مدت قادر نخواهید بود برنامه بازاریابی محتوای موفقی داشته باشید.

پیشنهاد میکنم بخوانید:

مزایای وبلاگ نویسی برای تجارت

پاسخ کوتاه: بله! و در اینجا دلایل ما را میخوانید

1. به نگه داشتن مخاطب در وب سایت شما کمک می کند

آنها می توانند نام وب سایت شما را مستقیماً در مرورگر خود تایپ کنند، اما این برای مخاطبی است که از قبل دارید. آنها می دانند شما کی هستید در ذهن آنها هستید و این به شما کمک نمی کند ترافیک بیشتری از آنچه قبلاً دریافت کرده اید، بدست آورید.

با خرید یک لیست ایمیل (جرات ندارید!)، انفجار آنها و امید به اینکه برخی از افراد ایمیل ها را باز کرده و از طریق آنها کلیک کنند، می توانید هزینه ترافیک را پرداخت کنید. اما این گران است. (ایمیل مارکتینگ)

شما می توانید با قرار دادن تعداد زیادی تبلیغات پولی هزینه ترافیک را بپردازید، که غیرقانونی نیست اما هنوز هم بسیار گران است و زمانی که بی پول می شوید، ترافیک شما نیز متوقف می شود.

به تعداد صفحات وب سایت خود فکر کنید و به این فکر کنید که این صفحات را چند بار به روز می کنید.

خب وبلاگ نویسی یک روش عالی برای حل هر دو مشکل است.

هر بار که یک پست وبلاگ ایجاد می کنید و منتشر می کنید، این یک صفحه نمایه شده دیگر در وب سایت شما است، که به معنای یک فرصت دیگر برای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است و در جستجوی ارگانیک به وب سایت خود مراجعه می کنید.

ما بعداً به مزایای وبلاگ نویسی در شما خواهیم پرداخت، اما همچنین یک فعال دیگر وب سایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجو یک نشانه دیگر است و آنها باید مرتباً بررسی کنند تا ببینند چه محتوای جدیدی ظاهر می شود.

2. می توانید محتوای وبلاگ را برای رسانه های اجتماعی دوباره استفاده کنید.

وبلاگ نویسی برای تجارت شما همچنین به شما کمک می کند تا از طریق رسانه های اجتماعی کشف شوید. هر بار که مقاله جدیدی ایجاد می کنید، در حال ایجاد محتوایی هستید مردم می توانند در شبکه های اجتماعی مانند: ، ، و به اشتراک بگذارند که به شما کمک می کند تجارت شما را در معرض دید مخاطبان جدیدی قرار دهد که ممکن است هنوز شما را نشناسند.

به جای اینکه از مدیر رسانه های اجتماعی خود بخواهید همیشه محتوای کاملاً جدیدی برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید (یا خودتان آن محتوا را ایجاد کنید)، وبلاگ شما می تواند به عنوان مخزن محتوا باشد.

شما در حال تقویت دسترسی اجتماعی خود با محتوای وبلاگ هستید و بازدیدکنندگان وب سایت جدید را از طریق کانال های اجتماعی خود به وبلاگ خود هدایت می کنید. باید بگویم ایرن رابطه کاملا همزیستی است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید