سئو

هاتجر hotjar چیست و کاربرد آن

منبع اصلی یک شرکت یا کسب و کار آنلاین، وب سایت آن است. برای بهبود بیشتر مطالب و درک رفتار کاربران، لازم است اطلاعاتی در اختیار داشته باشید که در این راه به شما کمک کنند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل آنالیتیکس گزینه مناسبی هستند. یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، هاتجر (hotjar) است. از مهمترین وظایف یک ابزار دیجیتال مارکتر، تحلیل وب سایت است. با هاتجر به راحتی می توانید وبسایت خود را تحلیل کنید. در ادامه با افراک همراه باشید؛ تا کاربردهای هاتجر و هیت مپ را بیشتر بررسی کنیم.

هاتجرHotjar چیست ؟

هاتجر وب سایتی است که ابزارهای تحلیل کاربر را در اختیار مدیران و کسب و کارهای اینترنتی قرار میدهد؛ تا با استفاده از ابزارهای تحلیل ، رفتار کاربران را به صورت ویدیویی آنالیز کند. شما نیز با کمک این ابزارها می توانید بررسی کنید که کاربر در کدام قسمت کلیک کرده است و یا موس خود را می چرخاند. هاتجر تکمیل کننده ابزار گوگل آنالیتیکس است نه جایگزین آن!

دلایل استفاده از hotjar در وبسایت

اگر قصد بهبود وبسایتتان را دارید، قطعا موارد زیر برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است :

  • تحلیل و بررسی رفتار کاربر در سایت
  • دید صحیح و درست از رابط کاربری وب سایت
  • کسب اطلاعات درست از اتفاقاتی که در وب سایت رخ میدهد
  • دیدن فیلم رفتار کاربر در سایت

موارد ذکر شده از اصلی ترین دلایل استفاده از ابزار هاتجر در وب سایت است.

هیت مپ Heat map چیست؟

نقشه های حرارتی داده های گرافیکی و رنگی را هیت مپ می گویند؛ که به شما کمک می کند که رفتار کاربران را شناسایی کنید. در واقع هیت مپ یا نقشه حرارتی یکی از تست های تجربه کاربری است که به شما یک دید بصری از رفتار و واکنشات بازدیدکنندگان را نمایش می دهد تا خدمات را در راستای اهداف خود بهبود دهید.

کاربرد هیت مپ

معمولا وب مسترها از هیت مپ برای تحقق خواسته های خود استفاده می کنند. یک نوع گزارش دهی نقشه حرارتی، بر اساس کلیک است. به طور مثال همانطور که در عکس میبینید، بیشتر کاربران بر روی محصول و نوار جست و جو کلیک کرده اند. جالب است بدانید که در هاتجر ؛ هنگامی که نشانگر ماوس بر روی هر قسمت برده شود،‌ میزان کلیک بر حسب درصد به شما نشان می دهد. به طور کلی با نقشه حرارتی در هاتجر میتوان در یک نگاه؛ پست یا همان صفحه فرود را آنالیز کرد.

انواع نقشه حرارتی (هیت مپ)

نقشه های حرارتی موجود در Hotjar انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به نوع استفاده شما می‌توانند به کار گرفته شوند.

  • نقشه حرارتی کلیکی
  • نقشه حرارتی حرکتی
  • نقشه اسکرول

شروع کار با هاتجر

برای شروع فعالیت در ابزار هاتجر ابتدا وارد سایت شوید و از طریق فرم ثبت نام ، مشخصات خود و سایتتان را وارد کنید و سپس به پنل کاربری خود و وارد شوید و کد هاتجر را در سایت خود قرار دهید. در سایت خود قرار دهید ؛ تا هاتجر اطلاعات را از روی سایت شما جمع‌آوری کند. کد را در هدر و فوتر (Header and Footer) سایتتان قرار دهید یا اینکه از برنامه نویس سایتتان بخواهید تا کد هاتجر را در قسمت مذکور قرار دهد. تنها عیب هاتجر این است که زمانی که شما کدهای hotjar را برای ضبط عملکرد کاربر داخل سایت قرار میدهید؛ کمی سرعت بارگذاری صفحات وبسایتتان کاهش می یابد؛ پس استفاده از آن به طور مدام؛ باعث لطمه زدن به سرعت بارگزاری سایت شما میشود.

کلام آخر

درک رفتار کاربران و داشتن بینشی قوی درباره وب سایت یکی از ضروری ترین ملزومات بهبود هر وب سایت و در نتیجه هر کسب و کاری است. درک رفتار کاربران به معنای بهبود کسب و کار خودتان است. Hotjar ابزاری است که با تجزیه و تحلیل دقیق و امکان بازخوردی که در اختیار شما قرار می‌د‌هد، فرآیند بهبود را تا حد بسیار زیادی امکان پذیر می‌کند. این نرم افزار با دارا بودن ابزارهای تحلیلی و بازخوردی به طور همزمان،‌ نیاز به استفاده از نرم افزارها و ابزارهای مختلف را کم می‌کند و نکته مثبتی که درباره آن وجود دارد، نسخه پایه آن رایگان است و همین نسخه پایه نیز به تنهایی قابلیت های بسیاری دارد. پس دست به کار شوید،‌ هرچه زودتر برای نصب آن اقدام کنید!

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید