برای ساخت کانال یوتیوب و فعالیت حرفه ای در آن لازم است؛ که در ابتدا به چند نکته ی مهم توجه داشته باشید؛ تا مطابق آن تولیدمحتوا کنید و به درآمد برسید. پیش از آن حتما مقاله “آموزش یوتیوبر شدن” را مطالعه فرمایید. نکات مهم ساخت کانال یوتیوب
۱. انتخاب موضوع کانال
اولین قدم برای کسب درآمد از یوتیوب، انتخاب موضوع کانال است. موضوع انتخابی شما باید بر اساس علایق و سلیقهی شما انتخاب شود؛ چون مداوم با آن سروکار دارید. باید ثابت و پیوسته بر روی یک موضوع مشخص مانور بدهید؛ در واقع از این شاخه به آن شاخه نپرید. به هیچ عنوان سمت موضوعات ترند نروید؛ چون همان طور که این موضوعات یهویی معروف شدند، یهو هم به فراموشی سپرده می شوند! اصلی ترین گروه های به شرح زیر میباشد:
انواع موضوع
- ✅
آشپزی :
آشپزی، یکی از موضوعات پر طرفدار در میان تمامی مردم جهان است. نکته مثبت این موضوع، عدم احتیاج به تجهیزات عالی است! شما به را حتی و فقط با یک گوشی هوشمند می توانید در زمینه آشپزی تولید محتوا کنید. - ✅
گیم :
علاقه به گیم و بازی های کامپیوتری در میان نوجوانان و جوانان بسیار زیاد است. برای تولید محتوا در زمینه ی بازی های آنلاین به تجهیزات بسیار مناسب شامل کنسول های بازی، بازی های جدید، هدفون های با کیفیت و سیستم مناسب نیازمند هستید، البته از زمین های خاکی هم می توانید شروع کنید! - ✅
آموزشی :
بهترین موضوع برای راه اندازی کانال یوتیوب، آموزش مهارت های مختلف است. برای تولید محتوا در این موضوع باید اطلاعات خود را دائما به روز کنید. روز به روز مهارت خود را گسترش دهید، تا ویدئوهای جدیدتری را منتشر کنید. - ✅
فان و سرگرمی :
برای تولید محتوا در زمینه فان و سرگرمی، باید استعداد ذاتی داشته باشید! به هیچ عنوان تقلید نکنید و خودتان باشید. این موضوع نیازمند سیستم خاصی نیست و شما به راحتی تنها با یک تلفن هوشمند می توانید برای کانال یوتیوبتان تولید محتوا کنید.
۲. برندینگ
قدم بعدی در نحوه ساخت کانال یوتیوب، توجه کافی به برند سازی برای کانال است. حتما برای کانال یوتیوبتان لوگو قرار دهید؛ پس از انتخاب لوگو نوبت به هدر چنل می رسد! از لوگوی خود میتوانید برای واترمارک ویدئوهای خود استفاده کنید. انجام دادن مجموعه ی این کارها به برندینگ و شناخته شدن کانال یوتیوبی شما بسیار کمک می کند.
مطالب مرتبط :
۳. سناریو ویدئو
اگر برای تولید محتوای خاص و منحصر به فرد برای یوتیوبتان جدی هستید، پس حتما می دانید که ویدیو شما به سناریو نیاز دارد! به عبارت دیگر منظور از داشتن سناریو، این است که بدانید قرار است چه چیزی را ضبط کنید و ابتدا و انتهای ویدئوتان قرار است چگونه باشد، چه چیزهایی را می خواهید در ویدئو هایتان بگویید تا وسط ضبط تپق نزنید. بهتر است که مطالب مهمتان را به صورت تیتر وار بنویسید، تا فراموش نشوند.
انتخاب اسم کانال یوتیوب
۴. ادیت ویدئو
یکی از اصلی ترین نکات نحوه ساخت کانال یوتیوب، ادیت ویدئو برای کانال است. نرم افزارهای ادیت ویدئو از تنوع بالایی برخودار هستند. فقط کافی است مقداری خلاقیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن ویدئوها را ادیت کنید! خوشبختانه تنوع نرم افزارهای ویرایشگر برای نسخه ی دسکتاپ و موبایل بسیار بالا است. از بهترین نرم افزار های ویرایش می توان به و اشاره کرد.
۵. آپلود ویدئو
آپلود ویدیو از اصلی ترین اقدامات آموزش ساخت کانال یوتیوب است. پس از ضبط ویدئو و ادیت آن نوبت به آپلود ویدئو رسیده است، برای این کار در ابتدا کانال رادر حالت خصوصی قرار دهید تا بتوانید کارهای لازم برای آپلود را انجام دهید، در این مرحله شما باید حجم ویدئو را به اندازه کافی کم کنید. Handbrake یکی از بهترین نرم افزار ها برای کاهش حجم ویدئو با کیفیت مناسب است. در ادامه مهمترین اقدامات برای آپلود ویدئو را بررسی خواهیم کرد:
Thumbnail ویدیو
تامبنیل، تصاویر کوچک از نسخه هایی با اندازه کم تصاویر یا فیلم ها هستند؛ که در حقیقت ، تصاویر کوچک همان نقشی را دارند که نمایه متن معمولی برای کلمات دارد. از تصاویر تامبنیل خود می توانید به عنوان پوستر فیلم ویدئوی خود استفاده کنید. تصاویر تامبنیل ویدئو یک تصویر کوچک سفارشی است که می تواند قبل از اینکه بیننده ای روی ویدئوی شما کلیک کند، در مورد فضا و محتوای ویدئو اطلاعاتی در اختیار آن قرار دهد. تصاویر تامبنیل می تواند نقشی تعیین کننده بر اینکه بیننده تصمیم بگیرد فیلم دیگری را تماشا کند یا خیر، داشته باشد. پس بهترین تصویر را به عنوان تامبنیل ویدئو یوتیوب خود قرار دهید. البته برای افزایش میزان نرخ کلیک باید تصویر thumbnail ویدئو را بهینه کنید و از تصاویر اختصاصی بجای تصاویر پیشنهادی یوتیوب استفاده کنید.
حتما بخوانید:
سئو ویدئو
اگر میخواهید برای ویدئوهای یوتیوب خود، تعداد بازدیدکنندهی بیشتری جذب کنید و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید، اولین قدم برای بهینه کردن سئو یوتیوب، استفاده از کلمات پرکاربرد و پرجستوجو برای عنوان و توضیحات ویدئو در یوتیوب میباشد. یکی از بهترین استراتژیها برای پیدا کردن کلیدواژهها در یوتیوب استفاده از پیشنهادهای خود یوتیوب است. در قدم دوم سئو یوتیوب، عناوین را مختصر بیان کنید و مفهوم را سریع برسانید، از کلمات قدرتمند (مثل بهترین، فوقالعاده، باورنکردنی) استفاده کنید. قدم سوم بهینه کردن ویدئوهای یوتیوب، کامل کردن بخش توضیحات ویدئو است؛ بخش توضیحات به گوگل و یوتیوب کمک میکند؛ که زمینه یا حوزهی ویدئوی شما را متوجه شوند؛ در نتیجه رنک بالاتری به ویدئوی شما خواهند داد. قدم چهارم، تگ های ویدئو! تگها در یوتیوب به مهم بودن عنوان و توضیحات نیستند، امّا به نوبهی خود میتوانند به سئوی یوتیوب بسیار کمک کنند. از کلیدواژههای اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.
مطلب مرتبط
نحوه سئو کانال یوتیوب
زمانبندی انتشار ویدئو
نکته ی بعدی از مجموعه نکات ساخت کانال یوتیوب، زمانبندی انتشار ویدئو در یوتیوب است. در ابتدا پیشنهاد می کنیم که کانال را در حالت خصوصی قرار دهید؛ تا در زمان دلخواه ویدئوهای خود را بارگذاری کنید و پس از سئو آن را منتشر کنید.
پروموت کردن ویدئو
ترفندهای افزایش سابسکرایب یوتیوب
۶. مانیتایزشن کانال
در آموزش ساخت کانال یوتیوب و کسب درآمد از آن، نیاز است که کانال شما اصلی ترین شرایط یوتیوب را کسب کند. شرایط مهم:
- ✅کانال شما حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
- ✅بازدید ویدئوهای کانال شما در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰ ساعت باشد.
در کنار شرایط اصلی یوتیوب، شرایط لازمی هم وجود دارد که باید در آموزش ساخت کانال یوتیوب به آن اشاره شود؛ پس از ساخت کانال و هنگام منتشر کردن ویدئوهای جدید باید به آن توجه کنید؛
شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن
۷. نقدکردن درآمد ارزی
پس از گذر از مرحله ی مانیتایز کانال یوتیوب، قسمت افزودن حساب گوگل ادسنس به کانال یوتیوب شما فعال می شود. شما میتوانید حساب ادسنس خود را به کانال یوتیوبیتان متصل کنید. از طریق حساب ادسنس، می توانید خود را به ریال تبدیل کنید. با مانیتایز شدن شما می توانید انجام تبلیغ در یوتیوب را آغاز کنید!
کلام آخر : آموزش ساخت کانال یوتیوب
- ✅رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
- ✅نحوه تبلیغات در تیک تاک
- ✅معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
- ✅تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
- ✅چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟
