سئو

درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

یوتیوب متعلق به غول دنیای آنلاین، گوگل است و بالتبع پلتفرم تبلیغات در یوتیوب نیز بر بسترهای تبلیغاتی گوگل استوار است. در دنیای دیجیتال امروزی، یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد دلاری، یوتیوب است. با استفاده درست از یوتیوب، می توانید بدون سرمایه درآمدزایی اینترنتی داشته باشید. طبیعتا هر کسی که کانال یوتیوب داشته باشد، به دنبال کسب درآمد از آن است. میزان درآمد هر بازدید یوتیوب و از اصلی ترین سوالات، در زمینه کسب درآمد از یوتیوب است. با افراک همراه باشید.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

برای پاسخ به سوال هر 1000 بازدید در یوتیوب چقدر درامد دارد؟ نیاز است در ابتدا بدانیم شرایط کسب درامد از یوتیوب چیست؟ در سال ۲۰۱۷ یوتیوب (Youtube)، سیاست های درآمدزایی کاربرانش را تغییر داد و ویژگی جدیدی به سایتش اضافه کرده است؛ تا کاربران نتوانند از ابتدای راه اندازی کانال به درآمد برسند. در ادامه قوانین جدید یوتیوب را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

  • کانال یوتیوب حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
  • بازدید ویدئوهای کانال در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰ ساعت باشد.
  • محتوای کانال باید با خط‌ مشی‌ها و سیاست‌های محتوایی و تبلیغاتی گوگل سازگار باشد.
  • برای تسویه حساب، درآمد باید حداقل به ۱۰۰ دلار رسیده باشد.

مطلب مرتبط

  • چگونه لوح یوتیوب را بگیریم؟

تعرفه درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب

به صورت دقیق و کامل نمی توان گفت که از هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار درآمد خواهید داشت! عمومی ترین درآمد یوتیوب از تبلیغات آن است. میزان درآمد از یوتیوب به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه تاثیرگذارترین عوامل را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

مطالب مرتبط:

موقعیت جغرافیایی مخاطبان

تبلیغات یوتیوب برای مردم کشورهای مختلف، کاملا متفاوت است. اکثر شرکت ها به دنبال بازار کشورهای توسعه یافته هستند، چون شهروندان کشورهای توسعه یافته توانایی خرید بیشتری دارند. به عنوان مثال آمریکا، کانادا، آلمان و استرالیا از کشوهای توسعه یافته هستند. تبلیغ کنندگان برای دسترسی به این بازار جذاب باید باهم رقابت کنند. سیستم کاری گوگل مزایده ای است؛ یعنی تبلیغ شرکتی را در محتوای طراحی شده برای کشورهای توسعه یافته نمایش می دهد که بیشترین حق تبلیغ را پیشنهاد کرده باشد. سهم یوتیوب از درآمد حاصل ۴۵ درصد و سهم کانال ۵۵ درصد خواهد بود. در این شرایط، طبیعی است که محتوای انگلیسی و روسی و… شانس درآمدزایی بیشتری داشته باشند. البته میزان مالیات یوتیوب بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربران متفاوت است.

تولیدکننده هندی که ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب از هم وطنانش کسب کرده است؛ ممکن است در حدود ۲۰ تا ۳۰ سنت دریافت کند؛ اما محتوای مشابه یک شهروند آمریکایی می تواند به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب ۱۵ دلار درآمد داشته باشد. در دنیای یوتیوب آمریکایی ها گران ترین مخاطب به شمار می روند.

موضوع محتوای کانال

عامل تاثیرگذار بعدی در افزایش درآمد دلاری از یوتیوب، تخصصی یا عمومی بودن موضوع ویدئو است. به عنوان یک قاعده کلی هرچه موضوع تخصصی تر و مرتبط با موضوعات کسب و کاری ، مهارت آموزی و … باشد، درآمد شما بیشتر خواهد بود. تبلیغ دهنده به دنبال مخاطب مرتبط است و هر چه محتوا تخصصی تر باشد شانس آن برای دسترسی به مخاطب مورد نظرش افزایش می یابد. مخاطبان محتوای تخصصی به طور معمول، ویژگی های جمعیت شناختی (سن و جنس)، علایق و الگوهای مصرف مشابهی دارند. تبلیغ کنندگان محتوای خاص و محدود را بر محتوای عام پسند ترجیح می دهند؛ تا جامعه محدودتر و تخصصی تری را هدف قرار دهند. با استفاده از گزینه های گوگل می توان جامعه هدف را به راحتی مشخص کرد. به عنوان مثال شرکتی که در زمینه فوتوشاپ و پریمر فعالیت می کند، می تواند از گوگل بخواهد که تبلیغاتش را برای گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سالی که علاقمند به محتواهای مرتبط با رایانه و نرم افزار هستند نمایش دهد. در مقابل گوگل هرچه از فیلترهای بیشتری برای انتخاب جامعه هدف استفاده کند مبلغ بیشتری از تبلیغ دهنده دریافت می کند.

میانگین درآمد کانال های تخصصی ( آموزشی ، آشپزی، تکنولوژی، ورزشی) به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب ۲ تا ۱۰ دلار، کانال های گیمینگ و بازی های کامپیوتری ۱ تا ۲ دلار و کانال های هنری و موسیقی بین ۲ تا ۵ دلار است.

نحوه‌‌ی ساخت کانال یوتیوب

۱. انتخاب موضوع مناسب برای کانال

موضوع انتخابی شما باید بر اساس علایق و سلیقه‌ی شما انتخاب شود؛ چون مداوم با آن سروکار دارید. باید ثابت و پیوسته بر روی یک موضوع مشخص مانور بدهید؛ در واقع از این شاخه به آن شاخه نپرید. سعی کنید سمت موضوعات ترند نروید؛ چون همان‌طور که این موضوعات یهویی معروف شدند، یهو هم به فراموشی سپرده می شوند!

۲. برند سازی کانال

حتما برای کانال یوتیوبتان لوگو قرار دهید؛ پس از انتخاب لوگو نوبت به هدر چنل می رسد! از لوگوی خود می توانید برای واترمارک ویدئوهای خود استفاده کنید. انجام دادن مجموعه ی این کارها به برندینگ و شناخته شدن کانال یوتیوبی شما بسیار کمک می کند. تلاش کنید تا در ذهن مخاطبان ماندگار شوید.

۳. ضبط ویدیو

برای ضبط یک ویدیو مناسب، شما باید در ابتدا سناریو آن را مشخص کنید؛ منظور از داشتن سناریو، این است که بدانید قرار است چه چیزی را ضبط کنید و ابتدا و انتهای ویدئوتان قرار است چگونه باشد، چه چیزهایی را می خواهید در ویدئو هایتان بگویید. در درجه بعدی باید بدانید که، یکی از اصلی ترین نکات ساخت کانال یوتیوب، ادیت ویدئو برای کانال است. نرم افزارهای ادیت ویدئو از تنوع بالایی برخودار هستند. فقط کافی است مقداری خلاقیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن ویدئوها را ادیت کنید! در آخر ویدیو را آپلود کنید. فراموش نکنید که حتما ویدیوهای خود را سئو کنید.

۴. مانیتایزشن کانال

شرایط مانیتایز شدن کانال به صورت زیر می‌باشد:

  • کانال شما حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
  • بازدید ویدئوهای کانال شما در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰
  • کانال شما

    نباید Copyright Strike

    یا Community Strike گرفته باشد.
  • شما باید گزینه تأیید دو مرحله‌ای کانال را فعال کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

تعداد بازدید ویدئوهای یوتیوب، برای یوتیوبرها بسیار مهم است. هرچند محتوای شما با کیفیت باشد، اگر ویدئوهای کانال خود را بهینه نکرده باشید؛ نه تنها بازدیدهای شما افزایش نمی‌یابد، بلکه مشترک‌های خود را نیز از دست می‌دهید. پس اولین قدم برای افزایش سابسکرایبر و افزایش بازدید یوتیوب، بهینه کردن ویدئوهای کانال و سئو یوتیوب است. برای بهینه‌سازی ویدئوهای یوتیوب ترفندهایی وجود دارد. شما می‌توانید از فهرست زیر برای افزایش بازدید کانالتان استفاده کنید.

  • عنوان جذاب
  • تگ‌های مناسب
  • تصویر کاور ویدئو
  • نام کاربری کانال یوتیوبی
  • متن و توضیحات ویدئوها
  • ساخت فهرست پخش
  • افزودن تریلر به کانال یوتیوب

تعرفه درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب : کلام آخر

  • رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!
  • نحوه تبلیغات در تیک تاک
  • معرفی لایسنس های انتشار ویدیو در یوتیوب
  • تجهیزات یوتیوب: وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن
  • چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید