سئو

آماده کردن پایان نامه با راهنمای رایا مارکتینگ

نوشتن درباره ادبیات پایان نامه

هدف اصلی پایان نامه

سعی کنید به فن تحلیلی(هنر) تسلط کافی داشته باشید. چرا که یک پایان نامه خوب تقریباً یک تا سه جمله ای می تواند باشد در واقع یک فن هوشمندانه و تحلیلی درباره است. معمولا فقط به شناسایی موضوع در پایان نامه اکتفا نکنید. برای مثال، گفتن این که این متن با موضوع عشقی یا خیانت یا حتی مرگ سر و کار دارد کافی نیست. (اگرچه، شما با ذکر عنوان موضوع درک خواهید کرد که در متن راه های درک عشق یا مرگ یا خیانت چه مواردی می تواند وجود داشته باشد.)

چگونه متن تهیه شده قادر است قراردادهای غالب ژانری که در آن نگاشته شده را به چالش بکشد یا آن را ضعیف کند؟

نمونه ی دیگر از اثر ییتس ‘عید پاک ، 1916’ یک انگیزه انقلابی را در ایرلند در اوایل قرن بیستم را محکوم و جشن می گیرد. در واقع این نه فریاد تجمع ملی گرایانه است و نه حتی یک داستان ضد ملی گرایی است. بلکه به دوگانگی قیام عید پاک اشاره می کند.

پس همیشه اجازه دهید ساختار استدلال شما را ساختار پایان نامه تعیین کند. حتی ممکن است در بیشتر مواقع با یک انحراف کوچک از گفتن وقایع زمانی در متنی که در حال نوشتن آن هستید به بهترین وجه ادامه پیدا کند. به طور کلی اگر از ابتدا ، وسط و انتهای متن ادبی شواهد مربوطه برداشته شود و اگر هم از نمونه های متفاوت در همان پاراگراف ها استفاده شود کاملاً قابل قبول می باشد.

طرز تهیه و گردآوری

گاهی حتی ممکن است از شما درخواست شود که به صورت دقیق یک اثر ادبی را مطالعه و ارائه دهید. اغلب ساختار مطالعه کردن دقیق مثل هر مقاله انگلیسی دیگر است: شما در واقع بعد از این که یک پایان نامه را ارائه دادید بعد از آن از طریق تجزیه و تحلیل دقیق متن از آن دفاع خواهید کرد. مثلا این مورد ممکن است که گاهی اوقات، ممکن است استاد شما درخواست کند خط به خط یا پاراگراف به پاراگراف از یک شعر، داستان یا قطعه را بخوانید البته این مورد می تواند بسیار نادر باشد.

به جای این که ارزیابی را انتخاب کنید، تجزیه و تحلیل را انجام دهید. به همین دلیل به هنگام نوشتن مقاله باید به تجزیه و تحلیل کار توجه کنید. به جای این که تمرکزتان به این باشد که به خواننده ی محتوای خود بگویید که یک اثر معین زیبا است بیشتر بر روی ایده هایی که نیاز است به متن انتقال دهید تمرکز کنید. حتی ممکن است شما در یک شعر یا رمان با نمونه از یک خط برخورد کنید که آنقدر زیبا باشد یا از طرفی چنان شلخته باشد که همه ی این موارد در برابر اظهار نظر درباره آن نتوانید مقاومت کنید.

در این زمینه می توانید مقاله را مطالعه نمایید

شعر، هم مثل رمان یا یک داستان کوتاه یک ژانر خلاقانه است که در آن نویسندگان می توانند خود را در هر کدام از صدای شخصیت های مورد علاقه ی خود در محتوا جایگزین شوند. در اکثر شعر ها راوی را با نام، مشخص نمی کنند، اما لزوماً گویا بودن نام گوینده در واقع به معنای ایستادن در برابر نویسنده نیست.

برای این کار اطمینان حاصل کنید در این موارد دلیلی داشته باشید و ذکر این دلایل در مقاله و پایان نامه ی خود را در نظر داشته باشید.

پایان نامه

مرحله بعدی این است که هر نقل قول را با چند جمله ای که در آن بخش باز کرده است را دنبال کنید. به عبارت دیگر، نقل قول های پایان نامه هرگز نباید گویای خود باشد.

منبع:

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید