سئو

آموزش کامل طراحی سایت همراه دیجیتال مارکتینگ برای فروش بالا

در این مقاله می خواهیم آموزش کامل طراحی سایت همراه با دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به فروش بالا را مورد بررسی قرار دهیم. توجه به طراحی وب سایت برای ایجاد کسب و کار شما بسیار مهم است. در حال حاضر نزدیک به 1.7 میلیارد سایت آنلاین وجود دارد که انواع مختلفی از وب‌ سایت‌ ها را برای مطالعه ارائه می‌ دهند.

طراحی سایت چگونه است ؟

طراحی سایت به دو روش است. روش اول طراحی سایت بدون کد نویسی و روش دوم طراحی سایت با کد نویسی .

تفاوت طراحی سایت با کدنویسی و بدون کد نویسی چیست ؟

در روش های کدنویسی دست شما خیلی باز است و می توانید سایتی سفارشی بسازید ، اما در این روش شما باید به اصول کدنویسی مسلط باشید یا هزینه کنید تا طراحان سایت آن را برای شما انجام دهند.

اما این که دانش کدنویسی ندارید به معنای این نیست که دیگر نتوانید سایتی راه اندازی کنید ، زیرا روش های آسانی وجود دارد که با استفاده از پلتفرم هایی مانند وردپرس و جوملا و… می توانید سایت بسازید.

البته افزونه های زیادی که برای cms ها وجود دارد ، بیشتر نیاز های ما را برآورده می کند .

زبان های برنامه نویسی برتر برای طراحی وب در سال 2022

1. جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان در بین توسعه دهندگان وب است .همچنین این تنها زبانی است که به شما امکان می‌ دهد برنامه ‌های تحت وب، هم frontend و هم برنامه ‌های موبایل (React Native) ایجاد کنید.

نقطه قوت جاوا اسکریپت فقط این نیست که می‌ تواند روی مرورگر و سرور با استفاده از Nodejs اجرا شود، بلکه فریم‌ ورک‌ ها و کتابخانه ‌های فوق ‌العاده ‌ای که برای توسعه وب و توسعه برنامه دارد نیز وجود دارد.

به عنوان مثال، می‌توانید از React.js و Angular برای frontend، Nodejs برای Backend و React Native برای ایجاد برنامه‌ های موبایلی چند پلتفرمی (هم اندروید و هم iOS) استفاده کنید.

2. پایتون

پایتون یکی دیگر از زبان هایی است که در سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. در حالی که دقیقاً جدید نیست و آزمون زمان را پس داده است، احتمالاً همه کاره ترین زبان برنامه نویسی در حال حاضر است.

می توانید از پایتون برای توسعه وب، علم داده، اسکریپت نویسی و اتوماسیون استفاده کنید. مانند جاوا اسکریپت، پایتون نیز از پشتیبانی اجتماعی عظیمی برخوردار است و دارای چارچوب‌ ها، کتابخانه‌ ها و ابزار های مفید زیادی است که می‌ تواند به شما در ایجاد یک برنامه وب در زمان سریع کمک کند.

ردیت ، اینستاگرام ، یوتیوب از این زبان برنامه نویسی استفاده کرده اند .

3. TypeScript

TypeScript یک زبان برنامه نویسی مدرن برای توسعه وب است. درست مانند C و C++، TypeScript را می توان به عنوان JavaScript++ در نظر گرفت، اگرچه به اندازه C++ محبوب نیست.

بخش خوب TypeScript این است که ایمنی نوع را در کد جاوا اسکریپت اضافه می کند که به این معنی است که می توانید خطاهای ناخوشایند مربوط به نوع جاوا اسکریپت را در مرحله توسعه پیدا کنید.

همچنین توسعه کد شی گرا را برای جاوا اسکریپت آسان می کند و چندین ابزار اشکال زدایی داخلی TypeScript توسعه وب را واقعاً آسان می کند.

اگر باید یک زبان برنامه نویسی مدرن را برای یادگیری در سال 2022 انتخاب کنید، من به شدت به شما توصیه می کنم که TypeScript را یاد بگیرید .

4. PHP

اگر بخواهیم صادقانه بگیم ، php یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که هنوز هم شهرت خودش را حفظ کرده است .

این یک زبان برنامه نویسی پویا و سمت سرور است که ایجاد برنامه های کاربردی وب کاملاً کاربردی را واقعاً آسان می کند. اگر این کافی نیست، نیمی از اینترنت بر روی شانه PHP اجرا می شود، وردپرس را به یاد داشته باشید، محبوب ترین نرم افزار کاربردی وب بر روی PHP ساخته شده است.

PHP همچنین دارای چارچوب هایی مانند Laravel است که هم قدرتمند است و هم به شما امکان می دهد تا به سرعت برنامه های وب را با استفاده از الگوی معماری مدل-نما-کنترلر ایجاد کنید.

5.Ruby

Ruby یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که برای توسعه وب واقعا عالی است. مانند PHP و Python، روبی برای مبتدیان نیز آسان است.

چیزی که Ruby را برای توسعه وب خاص می کند، چارچوب Ruby on Rails است که به وب سایت هایی مانند Github، Shopify، Airbnb، Groupon، GoodReads و Kickstarter قدرت می دهد.

اگر نمی دانید، Rails یک چارچوب مدل نما کنترل کننده (MVC) است که ساختارهای پیش فرض را برای پایگاه داده، یک وب سرویس و صفحات وب ارائه می کند. استفاده از استانداردهای وب مانند JSON یا XML برای انتقال داده و HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای رابط کاربری را تشویق و تسهیل می‌ کند.

6. HTML و CSS

در حالی که HTML و CSS واقعاً زبان های برنامه نویسی نیستند (خب، ممکن است برخی از شما موافق نباشید، اما بله، آنها زبان برنامه نویسی نیستند) اما آنها ستون فقرات توسعه وب هستند و هر توسعه دهنده وب باید آنها را یاد بگیرد.

HTML ساختار را ارائه می دهد در حالی که CSS سبک را ارائه می دهد و به آنها کمک می کند بهتر و از نظر بصری جذاب تر به نظر برسند. اگر می‌خواهید به یک توسعه‌ دهنده ظاهری جدی تبدیل شوید، باید در سال 2022 به این دو تسلط داشته باشید.

خوبی آنها این است که می توانید به راحتی در عرض چند هفته به آنها مسلط شوید و همچنین یادگیری آنها نسبتاً راحت تر است.

طراحی سایت بدون دانش کد نویسی

برخی از این مراحلی که برای شما لیست کرده ایم ، در کل فرقی نمی کند که شما سایت خود را با کدنویسی طراحی کنید یا از سیستم های مدیریت محتوا رایگان استفاده کنید . ما در اینجا برای cms وردپرس توضیح می دهیم .

ده مرحله آسان برای شروع کار در وردپرس وجود دارد. به سادگی این موارد را دنبال کنید، و در کمترین زمان به هدف خود همراه با داشتن سایتتان برسید .

مرحله 1: هدف شما از داشتن یک سایت چیه ؟

قبل از هر کاری در مرحله اول باید هدف خود را به صورت شفاف مشخص کنید که قصد شما از طراحی یک سایت چیه ؟ چون به این مورد در بسیاری از مقالات سایت کارکوک اشاره کرده ام ، خیلی مختصر توضیح می دهم که هدف شما می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد :

  • برند شدن
  • افزایش فروش
  • ارائه خدمات
  • بازگشت سرمایه

هدف شما هر کدام که هست ، آن را برای خود مشخص کنید .

مرحله 2: دامنه سایت شما معرف شماست

دامنه سایت ، اسمی است که از این به بعد هر کسی بخواهد سایت شما را باز کند باید این نام را در مرورگر خود تایپ کند ، در انتخاب دامنه دقت به چند نکته خالی از لطف نیست و می تواند برای شما خیلی مفید باشد :

  • نام دامنه شما مناسب با کسب و کارتان باشد
  • از نام کوتاهی و معنا دار استفاده کنید
  • از اعداد و خط تیره (-) استفاده نکنید
  • این اسم را به صورت انگلیسی به کار ببرید و اسم های فارسی را انتخاب نکنید
  • نام انتخابی دامنه ، هم راحت تایپ شود و هم راحت به خاطر سپرده شود ، به این دو مورد دقت کنید

مرحله 3: هاست مناسب خود را تهیه کنید

قدم بعدی که شما باید برداید و خیلی خیلی هم مهم است ، چون انتخاب هاست شما در سئو سایت تاثیر زیادی می گذارند و وقتی سایت شما سئو باشد می تواند شما را به فروش ها بالا نزدیک کند . در زیر به صورت کلی انواع هاست ها را توضیح می دهیم .

هاست اشتراکی

قبل از این که به توضیح هر کدام از انواع هاست ها بپردازیم به صورت خلاصه ، هاست یعنی یک سیستم کامپیوتر با همین منابع رم و هارد و cpu متصل به اینترنت.

حالا در هاست های اشتراکی ، این منابع بین چند نفر تقسیم می شود ، و اگر سایتی که در مجاورت شماست از منابع بیشتری استفاده کند به شما منابع کم تری می رسد .

به همین خاطر سرعت این هاست ها در مقابل سرور ها و هاست های تخصصی پایین تر است ، در شروع کار با توجه به قیمت می توانید از این هاست ها استفاده کنید اما بعد از رشد سایت حتما به فکر تغییر هاست خود باشید .

میزبانی VPS

در حالی که هاست اشتراکی مانند اجاره یک آپارتمان با هم اتاقی ها است، میزبانی VPS بیشتر شبیه اجاره یک واحد در یک ساختمان آپارتمانی است.

میزبانی VPS به دلیل مزایای متعددی که دارد، از جمله قابلیت اطمینان، تخصیص بهتر و یکنواخت منابع، انعطاف پذیری و توانایی افزایش تعداد منابع در دسترس شما، بسیار مطلوب تر از هاست اشتراکی است.

همانطور که گفته شد، میزبانی VPS بسته به ارائه دهنده میزبانی وب، می تواند بسیار گرانتر از میزبانی مشترک باشد.

هاست اختصاصی

در هاست اختصاصی شما سرور مجزا دارید و از تمام مزایای آن بهره مند می شوید. هیچ همسایه بد، هیچ خطر امنیتی وجود ندارد و آزادی کامل سفارشی سازی وجود دارد.

اگر تازه کار هستید، میزبانی اختصاصی برای شما مناسب نیست. یک جهش عظیم در قیمت و فنی وجود دارد که ارزش آن را ندارد مگر اینکه دانش قابل توجهی داشته باشید. ثانیا، از آنجایی که شما تمام تخم‌ مرغ های خود را در یک سبد قرار می‌ دهید، یک خرابی امنیتی جزئی در سرور شما می‌ تواند به کل سرور، از جمله تمام وب‌ سایت و اطلاعات شما آسیب برساند.

جدا از این سه نوع میزبانی اصلی، موارد دیگری نیز وجود دارد، از جمله میزبانی ابری، میزبانی نمایندگی فروش و میزبانی سلف سرویس. یک نکته: اگر یک وب سایت از ابتدا برای کسب و کار جدید خود ایجاد می کنید، باید از هاست اشتراکی استفاده کنید و از آنجا بروید.

مرحله 4: وردپرس را نصب کنید.

هنگامی که میزبان وب و نام دامنه خود را پیدا کردید، زمان نصب وردپرس و راه اندازی فرا رسیده است.

مرحله 5: قالب وردپرس خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید در مورد موضوع طراحی سایت وردپرس خود تصمیم بگیرید. هزاران هزار تم در دسترس هستند، از کاملا رایگان تا صدها دلار. هنگام انتخاب موضوع، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که هم برای موضوع سایت و هم برای چیدمان و محتوایی که قصد انتشار آن را دارید منطقی باشد.

در میان انتخاب‌ های تم وردپرس ممتاز، مجموعه‌ ای از گزینه‌ های آماده برای موضوعات مختلف را خواهید یافت. اینها شامل تجارت، خدمات، زیبایی، مد، عکاسی، آموزش، غذا و بسیاری موارد دیگر است. هر یک از آنها می توانند به پایگاهی عالی برای سایتی تبدیل شوند که همیشه آرزویش را داشته اید.

مرحله 6: افزونه های وردپرس را نصب کنید.

افزونه وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است که ویژگی ها یا خدمات خاصی را به وب سایت وردپرس اضافه می کند. افزونه های وردپرس سفارشی سازی و انعطاف پذیری زیادی را برای سایت وردپرس شما و همچنین ویژگی ها و ابزارهای ارزشمندی را برای بازدیدکنندگان شما فراهم می کنند.

هر چه مدت طولانی تری از وردپرس استفاده کنید، مزایای بیشتری برای سایت خود خواهید یافت. می توانید گزینه افزونه ها را از داشبورد مدیریت وردپرس خود بیابید.

مرحله 7: صفحات مدیریتی خود را تکمیل کنید.

صفحات مهم شامل صفحه تماس شما، صفحه درباره، حریم خصوصی و صفحه سلب تعهد است. قبل از اینکه روی افزودن محتوا به سایت خود تمرکز کنید، این موارد را تکمیل کنید. این صفحات همچنین از شما و بازدیدکنندگان سایت شما محافظت می کنند.

مرحله 8: سایت وردپرس خود را منتشر کنید.

مرحله 9: بازاریابی را فراموش نکنید!

بازاریابی سایت جدید شما یک تلاش دوجانبه است. اول، سئو (بهینه سازی موتور جستجو) مطمئن شوید که صفحات شما دارای کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، توضیحات و متن بدنه هستند.

دوم، زمانی را برای تبلیغ سایت خود به هر طریق ممکن اختصاص دهید. گزینه های رایگان شامل استفاده از تالارهای گفتگوی سایت های رسانه های اجتماعی و ارسال ایمیل به یک خبرنامه معمولی است. همچنین می‌ توانید برای ایجاد ارتباطات اجتماعی و محبوبیت پیوند، پست‌ های مهمان و اظهار نظر در وبلاگ‌ ها، انجمن‌ ها و جوامع را در نظر بگیرید.

مرحله 10: از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

محتوای شما با ارزش ترین دارایی شماست، پس حتما از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید! برای وبلاگ شما، این به این معنی است که در صورت خرابی از محتوای خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، بنابراین نیازی به شروع مجدد ندارید. اگر از پست‌ ها، پلاگین‌ ها و پیوندهای وابسته نسخه پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا دوباره همه به حالت اولیه برگردد.

اگر زمان لازم برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود را ندارید، میزبان وب شما باید یک جایگزین ارائه دهد. جدای از آن، هزینه یکی از عواملی است که بسیاری از مردم را در ایجاد یک وب سایت در حصار نگه می دارد. اگرچه ما در ابتدا به ایجاد یک وب سایت در وردپرس اشاره کردیم زیرا وردپرس رایگان است اگر خدمات ممتاز اضافی را انتخاب نکنید.

جمع بندی

قبل از طراحی وب سایت، در مورد آنچه می خواهید به دست آورید کاملاً واضح باشید. با بسیاری از انواع وب سایت های موجود، باید با تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند، شروع کنید.

هنگامی که تصمیم گرفتید به کدام نوع نیاز دارید، وقت آن است که بخش هیجان انگیز طراحی سایت خود را شروع کنید. همانطور که به این سفر می روید، هدف کلی خود را در ذهن داشته باشید و به این فکر کنید که چگونه طراحی به دستیابی به اهداف شما کمک می کند.

همانطور که با طراحی یک وب سایت به جلو حرکت می کنید، متوجه خواهید شد که انتخاب عناصری که باید بگنجانید بسته به آنچه می خواهید انجام دهید متفاوت است. به عنوان مثال، اگر می‌ خواهید عکس‌ های خود را به صورت آنلاین بفروشید، سعی کنید آثار خود را در قالب نمونه کارها نمایش دهید و یک فروشگاه آنلاین در آن قرار دهید که در آن می‌ توانید چاپ بفروشید. یا اگر وب‌ سایتی را با هدف یافتن شغل ایجاد می‌ کنید، یک وب‌ سایت رزومه ساده و حرفه‌ ای بدون تزیین ممکن است کاملاً با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع