سئو

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، انتخاب کلمات کلیدی سئو – اسماعیل سحاب

آموزش بهترین یافتن کلمات کلیدی، احتمالا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید و شما را به این مقاله کشانده است! انتخاب کلمات کلیدی سئو و استخراج کلمات کلیدی یک سایت، همان چیزی است که به عنوان یک کارفرما و یا شدیدا به آن نیاز دارید. در واقع این مسئله پیش نیاز انجام عملیات بهینه‌سازی سایت یا سئو (SEO) است که باید به خوبی در مورد آن اطلاع داشته باشید.

اگر می خواهید در زمینه سئو سایت قدرتمند وارد شوید و انتخاب کلمات کلیدی سئو را به گونه ای انجام دهید که برای شما پولساز شود، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه من باشید. علاوه بر این موضوعات به شما توضیح خواهم داد که منظور از کلمات کلیدی چیست و جایگاه کلمات کلیدی در سئو چیست؟ در ادامه به شما خواهم آموخت که در این زمینه چکار کنید.

کلمات کلیدی در سئو چیست؟ منظور از کلمات کلیدی چیست؟

شاید قبل از پرداختن به آموزش پیدا کردن کلیدواژه های پول ساز، بهتر است اصلا به این سؤال جواب دهیم که مفهوم این کلمات و جایگاهشان در سئو چیست؟ اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این سؤال جواب بدهم، باید بگویم که کلیدواژه همه آن چیزی است که مبنای سئو را تشکیل می‌دهد و بدون آن سئو هیچ معنایی ندارد!

پیدا کردن کلیدواژه را در اولویت بگذارید و بعد از آن شروع به سئو کنید!

اگر کسب و کاری دارید و یا سایتی دارید که می‌خواهید توسط یک متخصص سئو، بهینه‌سازی شود، اولین کاری که این شخص یا خودتان باید انجام بدهید، این است که کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان را بر اساس اصول و شیوه‌هایی که وجود دارد، پیدا کنید سپس اقدام به بهینه‌سازی سایت خود در این زمینه بکنید.

بعد از انتخاب کلیدواژه تازه فعالیت های سئو شما شروع می شود و شما به سمت بر اساس کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید، حرکت می‌کنید. دقت داشته باشید که اگر در این زمینه به مشکلاتی برخورد بکنید، تا انتهای کار شما دچار مشکل خواهید بود. در واقع ضرب المثل قدیمی خشت اول گر نهد معمار کج، ثریا دیوار می رود کج در اینجا کاربرد دارد. پس با اصولی که در ادامه آن ها را خواهید آموخت، یاد خواهید گرفت که چگونه کلمات کلیدی پولساز کسب و کار خود را پیدا و اقدام به تولید محتوا بر اساس آن ها بکنید.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ (آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی ثروت ساز)

برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید در نظر داشته باشید که شما نیاز دارید، حتما و به طور قطع با انواع این کلمات آشنا باشید. به صورت کلی کلیدواژه ها را به سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی می کنند:

  • کلیدواژه نیاز محور: انتخاب بر اساس نیاز مشتریان هدف به منظور افزایش فروش خدمات و محصولات
  • کلیدواژه اطلاعاتی: هدفمند و پولساز نیستند، اما کاربران زیادی را جذب می‌کنند.
  • کلیدواژه محصول محور: مخاطب مشتری بالقوه است و نرخ تبدیل آن ها شاید بالا نباشد!

کاربران از گذشته تا کنون تغییر رفتارهای زیادی داشته اند. به عنوان مثال شاید کاربرانی که نیاز به خدمات سئو داشته اند، عبارت سئو را جستجو می کردند، اما امروزه این شیوه به این صورت تغییر کرده است که کاربران به دنبال کلیدواژه های بلندتری مثل خدمات سئو برای سایت شرکتی هستند. این تغییر روند در جستجوها باعث شده است که متخصصان سئو در این زمینه همت بیشتری به خرج بدهند و فرایندهای پیچیده تری برای پیدا کردن کلیدواژه داشته باشند.

مهم ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی برای سایت

در ادامه مهم ترین روش هایی که می‌توانید در این زمینه را داشته باشید، به صورت خلاصه بیان کرده ام و در مورد آن ها توضیح مختصری داده ام:

تهیه یک لیست جامع از کلمات هدف

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز، Kwfinder، پیشنهادهای گوگل، تحقیق و مصاحبه با افراد در جامعه و … اقدام به تهیه یک لیست جامع از کلمات کلیدی بکنید. این کار را می‌توانید با کمک یک مشاور سئو و یا افراد تیم خود انجام دهید. البته بهتر است در نهایت کلماتی که پیدا کردید را به یک مشاور سئو نشان دهید تا به شما بگوید که کدام کلیدواژه ها مهم تر هستند یا نه؟

در این زمینه با کمک ابزارهای حرفه ای در این زمینه مانند همان kwfinder یا گوگل ترندز باید تشخیص دهید که این کلیدواژه ها به چه میزان جستجو می شوند! این نکته را در نظر داشته باشید که یک کلمه کلیدی نیاز محور که هدفش فروش خدمات و یا محصولات است، شاید در ظاهر کم جستجو شود، اما در نهایت باعث می شود، اما نرخ تبدیل افراد به مشتری در این کلیدواژه ها بالاست!

در ابتدا بهتر است که یک لیست طولانی تهیه کنید و با کمک این ابزارها و یک متخصص سئو تنها ۱۵ تا ۲۵ کلیدواژه اصلی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید تا بر اساس آن ها اقدام به انجام مراحل بعدی بکنید!

با کلمات کلیدی منتخب، کلمات کلیدی طولانی تری بسازید!

همانطور که گفتیم مردم دیگر مانند گذشته از کلیدواژه های خاصی استفاده نمی کنند، بلکه در این شیوه ها با جستجوی عبارت های طولانی تر می خواهند به هدف خود برسند. برای این که در این زمینه موفق شوید، لازم است که حتما خودتان هم دست به کار شوید و عبارات طولانی تری بسازید.

فرض کنید که کلیدواژه اصلی شما که بر اساس مطالب بالا انتخاب کردید، “کلمات کلیدی” است، در این زمینه می‌توانید، عبارت های زیر را بسازید:

  • انتخاب کلمات کلیدی سئو
  • آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی
  • چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم
  • کلمات کلیدی در سئو چیست
  • منظور از کلمات کلیدی چیست
  • استخراج کلمات کلیدی یک سایت

برای این کار بهتر است که جدا از نظرات شخصیتان از گوگل ساجسشن (Google Suggestions) هم بهره بگیرید چرا که بدون این کار به احتمال زیاد، عبارت هایی که بدست می‌آورید، تنها یافته های ذهنی شما هستند که دیگر افراد به دنبال آن نیستند. در واقع شما عبارت های کلیدی بی ارزش ساختید.

برای عنوان ها یا Heading های محتوای خود هم کلیدواژه پیدا کنید

بعد از این که در نظر گرفتید که برای کدام کلیدواژه ها باید در صفجه اول گوگل باشید، باید به دنبال کلمات کلیدی برای عناوین داخلی مقاله خود باشید. عناوین شما هم باید کاملا سئو شده باشند، پس به آن ها توجه کافی داشته باشید. در این زمینه توجه به عبارت های طولانی که خودتان ساخته اید و یا بر اساس پیشنهاد های گوگل انتخاب کرده اید، می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

در واقع هر چقدر در محتوای خود بتوانید، نیاز کاربران را بهتر پاسخ دهید و از کلمات کلیدی استفاده کنید، در نهایت خواهید توانست که مخاطبان بسیار بیشتر را جذب کسب و کار خود بکنید.

رقابت همان عامل زمانبری است که بیاید به آن توجه شود

اگر در زمینه کلیدواژه های اطلاعات کافی داشته باشید، می دانید که برای بدست آوردن رتبه خوب در کلیدواژه ها لازم است که حتما در نظر داشته باشید که شما باید میزان رقابت را در نظر بگیرید! برای کلمات کلیدی که در آن ها، میزان رقابت بسیار بیشتر است، رسیدن به صفحه اول موتور جستجو کمی سخت تر است. پس صبور باشید و دست از تلاش در این زمینه بر ندارید.

مطالب مشابه

  • کد های دابلین کور(Dublin core) چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟

    دابلین کور یا DCMI یا Dublin Core Metadata Initiative یک حرکت خودجوش جهانی است که…

  • کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) چیست؟

    در گذشته نه چندان دور موتورهای جستجو سایت‌هایی که تعداد بیشتری کلمات کلیدی از یک…

  • لینک‌ها و متون پنهان شما را بیچاره می‌کنند!

    از همان ابتدا که محبوبیت موتورهای جستجو مانند گوگل در حال بهبود بود، افرادی پیدا…

  • با اسپین محتوا، نابودی کسب و کارتان را تضمین کنید!

    تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت و وب‌سایت فعالیت می‌کنند، هر کدام به…

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید