سئو

آیا می توان تولید محتوا رایگان انجام داد؟

دوم آنکه، عموما صاحبان کسب و کار های مختلف تولید محتوا به طور رایگان را مد نظر قرار میدهند؛ و سپس آن را در اختیار مخاطب خویش می گذارند. تولید محتوا نه تبلیغ است؛ و نه فرصتی برای به دام انداختن مشتری بیشتر. تولید محتوا رایگان حکم همان پیش نمایشی را دارد؛ که سعی میکند با موضوعات و به طُرق مختلف، بخش قضاوت و ارزیابی چندین هزار مخاطب را به کار بگیرد.

هدف تولید محتوا رایگان چیست؟

تولید محتوا رایگان در پس خود از اهدافی برمی آید که به ثمر نشستن آنها تنها با یک هوشمندی و چیدمان خاص شکل می گیرند. هیچ کس را نمی توان یافت که اعلام کند بی هدف و بی برنامه اقدام به تولید محتوا رایگان می کند. هر کسب و کار کلان و خرد هدفی را در پشت آن دنبال می کنند؛ که به سوددهی بیشتر و بهتر کمک خواهد نمود.

چرا باید تولید محتوا رایگان انجام شود؟

اگر این شخص اقدام به ارائه تصاویر محصولات خود به دیگران نکند، چه کسی می تواند به او اعتماد نماید؟ اگر این فرد حتی تست محصولاتش را برای تبلیغ بهتر در اختیار مشتری نمی گذارد؛ چه کسی ترغیب می شود تا از او خرید کند؟ تولید محتوا رایگان ترغیب ایجاد می کند. البته این مثال تنها یک بُعد از توانایی ها و قدرت تولید محتوا را به شما نشان می دهد. به قدری توسعه یافته و کامل است؛ که هر بخش از آن با چندین مثال می توانند بهتر تفهیم شوند.

تولید محتوا رایگان باید اصولی انجام شود.

بسیاری از فروشندگان لباس سعی می کنند؛ با ارائه تخفیف قابل توجه در تحریک و جذب مشتری گام بردارند. و سپس با ارائه ارقام اصلی در فروش های بعدی شخص را از محصولات خود راضی نمایند. هنگامی که افراد مختلف دریافت میکنند، میتوانند اطمینان بیشتری را هم به ارائه کننده آن داشته باشند. بنابراین می توان گفت که تولید محتوا رایگان به وجود آورنده حس اعتماد متقابل نیز خواهد بود.

ارزش تولید محتوا رایگان محبث کلی در سودآوری شماست.

چرا که هرکس از دیدن یک محصول با ارائه عدد و رقم و بدون توضیح خاص شگفت زده نمی شود. همچنین آمار ترافیک وارد شده به صفحه شما نیز بدون تولید محتوا کاهش خواهد یافت. حتی اگر سعی کنید با تبلیغات پولی در پی رفع باگ ناشی از آن باشید. تولید محتوا رایگان و البته خلاقانه کُلیتی است؛ که کلید قفل عدم سوددهی کسب و کارتان است. رعایت اصول کافی و توجه به کیفیت مطالب تولیدی نیز باید در آن رعایت شود. تا در نهایت هر آنچه که لازم دارید را، در تاکتیک پنهان پشت تولید محتوا رایگان جامه عمل بپوشانید.

پنج نکته برای تولید محتوا رایگان

1. طوفان فکری یا ایده پردازی

اولین قدم جمع آوری ایده برای تولید محتوا رایگان است. در حالی که این مرحله ممکن است بیهوده به نظر برسد، ضروری است که یک فرآیند ایده‌پردازی ساختاریافته را دنبال کنید تا ایده‌های درست را به دست آورید.

آماده سازی

اساس یک پست عالی باید در طول روزها و حتی هفته ها ایجاد شود. برای اینکه برای فرآیند ایده‌پردازی آماده شوید، باید از تیم خود بخواهید که همیشه رفتار و علایق مخاطب و جایگاه شما را زیر نظر داشته باشد. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که شما و تیم محتوایتان در جریان آخرین اتفاقات در حوزه تولید محتوا رایگان باشید. رهبران فکری را دنبال کنید، آخرین اخبار را ردیابی کنید، از طریق تالارهای گفت و گو بگردید، و در رسانه های اجتماعی به جستجو بپردازید. اساساً تمام تلاش خود را بکنید تا از همه پیشرفت‌ها در حوزه خود و نوع اطلاعاتی که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند مطلع شوید.

پیش نویس ایده ها

بر اساس آمادگی خود، فهرستی از ایده هایی تهیه کنید که برای تولید محتوا رایگان و جامع و مرتبط با جایگاه شما مناسب هستند سپس می‌توانید از آنها استفاده کنید تا ایده‌هایی را که فکر می‌کنید برای مخاطبانتان مفید هستند، به کار ببرید.

ایده ها را مدیریت کنید

زمانی که فهرستی از ده ایده ارائه کرده اید که احساس می کنید شایسته پیگیری هستند، باید اینها را مدیریت کنید تا فقط بر روی ایده هایی تمرکز کنید که مطمئن هستید به یک محتوای فوق العاده تبدیل می شوند.

ایده ها را نهایی کنید

پس از تکمیل ایده‌ها، 3 تا 4 ایده خواهید داشت که محتوای عالی در سراسر آنها نوشته شده است. یکی را انتخاب کنید و بقیه را برای مراجعه و استفاده در آینده در بانک ایده های خود ذخیره کنید.

2. تحقیق و بررسی کنید

قبلاً در مورد ‘آماده سازی’ صحبت کرده ام. از منابعی که برای ایده پردازی استفاده کرده اید، دوباره بازدید کنید. این به شما کمک می کند تا از طریق ‘منشور ایده’ به تحقیق نگاه کنید. این به شما امکان می دهد تمرکز کنید و همچنین به تحقیق شما جهت می دهد. این تحقیق را جمع آوری کنید و آن را به راحتی در دسترس و قابل مصرف قرار دهید.

3. قالب محتوا را انتخاب کنید

پس از اتمام کار، قالب محتوایی را شناسایی کنید که به شما کمک می کند پتانسیل ایده های محتوایی، تحقیقات مرتبط و درک موضوع را به حداکثر برسانید. همچنین، با در نظر گرفتن ترجیحات مخاطب و اینکه آیا این قالب به شما اجازه می دهد تا ایده خود را کاملاً اجرا کنید، قالب را برای تولید محتوا رایگان انتخاب کنید. برای انتخاب قالب عامل راحتی شما با قالب را باید در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر اینفوگرافیک را انتخاب کرده اید، باید بتوانید آن را با تلاش کمی ایجاد کنید.

4. ساختار محتوا خود را تعیین کنید

این یکی از مراحل حیاتی فرایند تولید محتوا رایگان است. شما باید یک ایجاد کنید که تمام نکات مهمی را که مد نظر دارید، پوشش دهد و همچنین جریان آنها را فهرست کند. این تضمین می کند که هر چیزی را که برای تأثیرگذاری بر مخاطب هدف کاملاً ضروری است فراموش نکنید. در حالی که ساختار محتوای خود را ایجاد می کنید، تحقیقات خود را در ذهن داشته باشید و داده های کلیدی را بخشی از این قالب قرار دهید. باز هم، این تضمین می کند که شما هیچ چیز مهمی را از محتوای خود حذف نکنید. ساختار محتوای شما به قالبی که انتخاب می کنید بستگی دارد. ساختار یک پست وبلاگ به طور قابل توجهی با ساختار یک ویدیو متفاوت خواهد بود.

5. عنوان جذاب برای تولید محتوا رایگان خود انتخاب کنید.

عناوین محتوا رایگان شما باید محتویات قابل تحویل را به وضوح بیان کنند. کاربران باید بدانند که نگاه کردن به محتوای شما چه سودی برای آنها خواهد داشت. هنگامی که عنوان را انتخاب کردید، روند واقعی تولید محتوا را شروع کنید. این محتوا باید عنوانی را که ایجاد کرده اید توجیه کند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید